1978 Volvo 244 GL - 78000km

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door Estoque » 07 mei 2019, 15:32

Het komt niet vaak voor dat ik een auto te koop heb staan, maar inmiddels is de keuze gemaakt en mag de Volvo 244 de stalling verlaten.
Ik merk gewoon dat ik te weinig plezier beleef aan het sleutelen aan een originele auto en het rijden met een originele hobby auto is niet voor mij weggelegd.

Auto:
Het betreft een originele Volvo 244 GL uit 1978, voorzien van 2.1 Motor met Kjet injectie, handmatige versnellingsbak met 4 versnellingen en een elektrische overdrive (M46).

2 jaren geleden hebben wij deze Volvo 240 aangeschaft voor de plezierritjes, maar tijd en andere Volvo 240's zorgen ervoor dat wij er te weinig mee rijden.

Technisch is de 244 in perfecte staat, de motor springt onder elke weesomstandigheid soepel aan en loopt erg rustig. De M46 schakelt soepel en de overdrive werkt super, zoals het hoort.

De on-gerestaureerde carrosserie is zeer strak, maar de 41 jaren hebben natuurlijk wel een paar kleine plekjes achter gelaten. Zo zit er op de motorkap een klein puntje (thv de best. Koplamp, zie foto) en is de lak op de motorkap, dak en kofferklep wat valer dan de rest. Dit is voor het overgrote gedeelte wel weg te poetsen, maar om het verhaal kloppend te houden vermeld ik het er bij.

Dat het een eerlijke auto betreft, is goed te zien onder de motorkap. De 2.1 grote Redblock ligt netjes in het ongerestaureerde motorruim, waar de 41 jaren van netjes verzorgen goed te zien zijn.

Het lederen interieur is voor zijn leeftijd erg netjes, niet doorgezeten, zeer comfortabel en bovenal helemaal compleet.
Alle deurkaarten, kaartenbakken en overige plastic delen zijn netjes, scheurvrij en werken naar behoren.

In de afgelopen 2 jaren heeft de 244 erg veel preventief onderhoud gehad, alsmede een paar leeftijdsgebonden werkzaamheden.

De 244 heeft:
- 4 Nieuwe Hankook banden
- Nieuwe accu
- Nieuwe intank brandstofpomp
- Nieuwe brandstofpomp onder de auto
- Nieuw brandstof drukventiel
- Nieuw brandstoffilter
- Nieuwe koppeling
- Nieuw druklager
- Nieuwe distributieriem en spanner
- Nieuwe KJET injectoren
- Groot Kjet onderhoud (twv 1200,-, factuur aanwezig)
- Kleppen gesteld
- Nieuwe olie, versnellingsbak olie en oliefilter
- Nieuw luchtfilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe verdelerkap en rotor
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe remblokken

De auto rijdt, remt en maakt alle geluiden die een 244 hoort te maken. Rijdt vlot en is betrouwbaar zoals een 240 hoort te zijn.
Kortom, een hele eerlijke, nette en betrouwbare 244 die naar de volgende liefhebber mag.

Marktplaatsprijs: €10.750,-
DF prijs: €9.750,-

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
*spanband om de accu is inmiddels vervangen voor een originele accu bevestiging

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door ///Joost » 07 mei 2019, 15:57

Wat een nette wagen zeg! Ik zou voor de volledigheid wel een nieuwe foto maken waar die spanband weg is. Het ziet er een beetje hobby bob uit, terwijl de auto dat zeker niet is. Het zijn wel de details waar kopers op letten.

GLWS!!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door tomgtr » 07 mei 2019, 16:10

Tempted. Jeugdsentiment ten top. Ik heb echt een keer een stalling nodig!!!!

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door Estoque » 07 mei 2019, 16:17

Thx!

Daarom vermeld ik het er ook bij. Ik zou er zelf ook op afknappen, maar kon niet anders. En de auto staat op dit moment weer netjes binnen in de stalling. En om er nou helemaal heen te gaan voor 1 foto, vind ik een beetje zonde van mijn tijd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door ///Joost » 07 mei 2019, 17:01

Estoque schreef: 07 mei 2019, 16:17 Daarom vermeld ik het er ook bij. Ik zou er zelf ook op afknappen, maar kon niet anders. En de auto staat op dit moment weer netjes binnen in de stalling. En om er nou helemaal heen te gaan voor 1 foto, vind ik een beetje zonde van mijn tijd.
Niet op MP ;) , daarom zei ik er wat van. Het is toch een behoorlijke prijs, en men verwacht daar een (naar alle redelijkheid) tiptop auto voor. Ik snap je wel hoor, maar ik kon het niet laten om mijn eerste gedachte neer te pennen. Hoe dan ook, een prachtig ding. Ik zou dit juist hét exemplaar vinden voor je dikke BBS-en en nieuw onderstel. :df:

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door Estoque » 08 mei 2019, 09:51

///Joost schreef: 07 mei 2019, 17:01
Estoque schreef: 07 mei 2019, 16:17 Daarom vermeld ik het er ook bij. Ik zou er zelf ook op afknappen, maar kon niet anders. En de auto staat op dit moment weer netjes binnen in de stalling. En om er nou helemaal heen te gaan voor 1 foto, vind ik een beetje zonde van mijn tijd.
Niet op MP ;) , daarom zei ik er wat van. Het is toch een behoorlijke prijs, en men verwacht daar een (naar alle redelijkheid) tiptop auto voor. Ik snap je wel hoor, maar ik kon het niet laten om mijn eerste gedachte neer te pennen. Hoe dan ook, een prachtig ding. Ik zou dit juist hét exemplaar vinden voor je dikke BBS-en en nieuw onderstel. :df:
Goed punt! Ga ik even nieuwe foto maken voor MP! :P

Stel dat ik hier dikke BBS en coilovers onder gooi, dan wil ik ook 150pk extra. En dan wordt het al gauw zonde :P

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door RS-Ron » 08 mei 2019, 12:04

Zonde, wat is zonde ? Ik heb geen idee wat deze Volvo’s door de bank genomen doen, komt er iemand die de vraagprijs neerlegt lekker verkopen. Wat ik vaak zie in de klassieke Alfa wereld is dat men na de verkoop een frikandel koopt van 4000€ minder om die dan op te bouwen naar wens. Onder aan de streep is dat project dan 2x zo duur als de verkochte auto. Want je gaat je irriteren aan alles wat minder goed is als de verkochte auto. Ik ben zo’n beetje het meest zwarte schaap van de liefhebbers, ik geef geen bal om origineel. Ik zou het wel weten, even afwachten of er iemand de vraagprijs neerlegt, zo niet omlaag met de BBS-en en lekkere motor erin. Rijden als je zin hebt en als ie opmaat is pak je hem misschien wat meer. Ik pak de Giulia ook regelmatig, het is altijd genieten in de auto die naar jou wens is aangepast. Tenminste, dat vind ik........... niks zonde aan.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door Estoque » 08 mei 2019, 12:17

RS-Ron schreef: 08 mei 2019, 12:04 Zonde, wat is zonde ? Ik heb geen idee wat deze Volvo’s door de bank genomen doen, komt er iemand die de vraagprijs neerlegt lekker verkopen. Wat ik vaak zie in de klassieke Alfa wereld is dat men na de verkoop een frikandel koopt van 4000€ minder om die dan op te bouwen naar wens. Onder aan de streep is dat project dan 2x zo duur als de verkochte auto. Want je gaat je irriteren aan alles wat minder goed is als de verkochte auto. Ik ben zo’n beetje het meest zwarte schaap van de liefhebbers, ik geef geen bal om origineel. Ik zou het wel weten, even afwachten of er iemand de vraagprijs neerlegt, zo niet omlaag met de BBS-en en lekkere motor erin. Rijden als je zin hebt en als ie opmaat is pak je hem misschien wat meer. Ik pak de Giulia ook regelmatig, het is altijd genieten in de auto die naar jou wens is aangepast. Tenminste, dat vind ik........... niks zonde aan.

Gr Ron
Ik snap je volledig hoor! Alleen heb ik al 2 volledig aangepaste volvo 240's. Allebei liggen ze laag, grote remmen, dikke turbo motoren, 5 bakken erin, etc. Dus de 'drang' om deze laag te gooien is minder, omdat ik er daar al 2 van heb.

Als ik ooit weer een 4 deurs wil (die vind ik namelijk het minst mooi), dan zeker ook geen originele meer. Ik geef daar niets om, maar heel veel echte volvo liefhebbers wel. Deze auto is gewoon te mooi/origineel, om te doen wat ik er het liefst mee doe. Aanpassen en trappen. :P

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door RS-Ron » 08 mei 2019, 13:27

Heb ik die foto’s van die lage snelle monsters dan gemist ? :hmmm: :wink: Gaat dat draadje van je even doorspitten..... Dan lekker verkopen deze Volvo ! Op autoscout, marktplaats en eventueel Volvo-forum ?

Edit............... dit vind ik dus echt waanzinnig mooi !

Afbeelding

Gr Ron

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door ErikS » 08 mei 2019, 15:27

tomgtr schreef: 07 mei 2019, 16:10 Tempted. Jeugdsentiment ten top. Ik heb echt een keer een stalling nodig!!!!
Mompelt... Morgan... Stalling vrij.... Sleutels achter laten... :whistle:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door indobesar » 08 mei 2019, 16:46

Estoque schreef: 08 mei 2019, 09:51
///Joost schreef: 07 mei 2019, 17:01
Estoque schreef: 07 mei 2019, 16:17 Daarom vermeld ik het er ook bij. Ik zou er zelf ook op afknappen, maar kon niet anders. En de auto staat op dit moment weer netjes binnen in de stalling. En om er nou helemaal heen te gaan voor 1 foto, vind ik een beetje zonde van mijn tijd.
Niet op MP ;) , daarom zei ik er wat van. Het is toch een behoorlijke prijs, en men verwacht daar een (naar alle redelijkheid) tiptop auto voor. Ik snap je wel hoor, maar ik kon het niet laten om mijn eerste gedachte neer te pennen. Hoe dan ook, een prachtig ding. Ik zou dit juist hét exemplaar vinden voor je dikke BBS-en en nieuw onderstel. :df:
Goed punt! Ga ik even nieuwe foto maken voor MP! :P

Stel dat ik hier dikke BBS en coilovers onder gooi, dan wil ik ook 150pk extra. En dan wordt het al gauw zonde :P
Volgens mij heeft iemand hier een V8 die ergens ingebouwd moet worden! :)

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1978 Volvo 244 GL - 78000km

Bericht door Estoque » 08 mei 2019, 19:21

indobesar schreef: 08 mei 2019, 16:46
Estoque schreef: 08 mei 2019, 09:51
///Joost schreef: 07 mei 2019, 17:01

Niet op MP ;) , daarom zei ik er wat van. Het is toch een behoorlijke prijs, en men verwacht daar een (naar alle redelijkheid) tiptop auto voor. Ik snap je wel hoor, maar ik kon het niet laten om mijn eerste gedachte neer te pennen. Hoe dan ook, een prachtig ding. Ik zou dit juist hét exemplaar vinden voor je dikke BBS-en en nieuw onderstel. :df:
Goed punt! Ga ik even nieuwe foto maken voor MP! :P

Stel dat ik hier dikke BBS en coilovers onder gooi, dan wil ik ook 150pk extra. En dan wordt het al gauw zonde :P
Volgens mij heeft iemand hier een V8 die ergens ingebouwd moet worden! :)
Speciaal voor die beste man met Bmw V8, wil ik wel 750 euro van de DF vraagprijs afhalen!

:D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Estoque, Greumel, nielsdf, TimoW en 49 gasten