2016 Honda Civic Type R GT (FK2)

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Edbanger
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 sep 2015, 18:55

2016 Honda Civic Type R GT (FK2)

Bericht door Edbanger » 28 apr 2019, 18:11

Let op: Wagen pas beschikbaar op 22/06/2019!
Belgische wagen


De gebruikte constructie laat mij toe m'n huidige bedrijfswagen aan het einde van het huidige contract over te nemen aan interessante voorwaarden. Ik ben van plan dit te doen, maar zelf over te schakelen naar de FK8 in een nieuw contract.
aangezien het budget en de ruimte er niet is om deze te stallen en bi te houden mag hij daarna dus direct weg zonder dat er nog een dealer tussenin een extra marge op neemt.

Belangrijke zaken:
- GT pakket
- KM-stand zal eindigen op +/- 90.000
- Honda bedrijfswagen, dus natuurlijk ook steeds tijdig bij de merkdealer.
- Eerste indienststelling 21/06/2016 (en twee weken eerder gebouwd ;))
- De wagen is op de velgen op de foto's na 100% standaard.
- Ik ben een smal kereltje van 68kg dat steeds voorzichtig ingestapt is, dus geen schade aan de wangen van de Recaro's zoals je bij sommige exemplaren met veel minder km wel ziet.
- KM stand is relatief hoog voor de leeftijd, maar dit komt omdat deze bedrijfsmatig gebruikt werd voor lange snelwegritten door gans Europa. Deze heeft dus minder geleden dan veel exemplaren met minder km.
- Nooit circuit gezien (Mag niet volgens contract :()

Velgen en banden:
- De originele 19" velgen en Banden (Conti's) zijn enkele weken gebruikt en dan op zolder gegaan. (En zijn dus in uitzonderlijk goede staat.)
- De velgen van op de foto's (JR11's) hebben wel stoeprandschade (2 exemplaren) en lakplekjes op de andere. De 255/35R19 Michelin Pilot Sports 4S die hierrond liggen hebben nog +/-4 mm)
- Er is nog een tweede set originele velgen bij die ik overgenomen heb van een collega. Deze hebben wel overal lak en stoeprandschade. die ik gewoon met een lakstift bijgewerkt heb. Deze gebruikte ik als wintervelgen en zelfs in combinatie met slimline Thule sneeuwkettingen voor de wintersport. (Deze banden dienen vervangen te worden.

De lak is niet perfect, maar niet slechter dan eender welke andere rode auto die ooit aan >200km/u op de snelweg gereden heeft.

DF Prijs:
€23.500
Let op, dit is een Belgische wagen, dus daar moet je in NL nog wel de BPM bijrekenen. Volgens de berekening van autoweek zou dit conservatief geschat €5400 zijn.

Prijs is met de originele wielen. Andere sets zijn bespreekbaar, maar kan ik gebruiken op de FK8 ook.

Voor zover ik weet de goedkoopste geprijsde ongevalvrije FK2.
Nadat ik de wagen effectief overgenomen heb en de wagen dus direct beschikbaar is gaat de rpijs vermoedelijk wel ietsjes omhoog.

De wagen is te bekijken, en bij serieuze interesse ook proef te rijden in Denderleeuw (België).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: 2016 Honda Civic Type R GT (FK2)

Bericht door Enrico » 28 apr 2019, 18:17

Nice

Gebruikersavatar
Frank_Z06
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
Auto: Corvette C6-Z06
Locatie: regio Rotterdam

Re: 2016 Honda Civic Type R GT (FK2)

Bericht door Frank_Z06 » 29 apr 2019, 08:44

Schitterend mooie Civic ! Veel succes met de verkoop.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten