Het belangrijkste eerst: Vraagprijs: €7000
Bij deze gaat de begin 2017 zelf uit de UK geïmporteerde ’96 Spec JDM Integra DC2 Type R in de verkoop.
Deze was aangekocht om gebruikt te worden als Trackday-wagen (Dus niet ingeschreven, vervoerd op aanhanger).
Belangrijkste punt voor ons was dus dat de aandrijflijn in orde was, dus dit is zeker geen showcar.
Zoals je hieronder kan zien zijn de noodzakelijke dingen daarvoor reeds aangepast en heb je dus een solide basis.
Ik ben echter nooit verder gekomen dan 1 korte Shakedown enkele maanden na de aankoop, en nu staat de wagen dus al bijna 2 jaar stil.
(Drukke job + een ander wagenpark inclusief reeds een andere opgebouwde trackday wagen die ook constant onderhouden dienen te worden…)
Deze kan dus beter naar iemand die er wel de tijd voor heeft en kan van genieten.
Enkele belangrijke puntjes:
- Productiedatum: 20/04/1996
- Km-stand: 170.000
- Koppeling vervangen bij 130.000km
- Distributie + watermpomp vervangen bij 140.000
- Achterbank + tapijt achter niet aanwezig
Wat is er buiten normaal onderhoud door ons aan gebeurd om deze trackday-klaar te krijgen:
- Interieur achter + dakbekleding (Aanwezig op achterbank na) gestript
- Airco verwijderd uit motorruimte (Compressor, condensor,leidingen,…) Onderdelen wel aanwezig
- Leeg gewicht is nu exact 1000kg
- X-Brace geplaatst om koetswerkstijfheid achteraan te winnen
- Sportstuur met Quick-release geplaatst (Het zeldzame originele Momo stuur zonder airbag is aanwezig)
- Remklauw linksachter vervangen
- EBC yellowstuff Track remblokken vooraan
- Gloednieuwe MeisteRR ZETA CRD+ schroefset (Verstelbaar in hoogte en hardheid)
- Aandrijfas linksvoor vervangen
- Originele Spoon N1 uitlaat geplaatst (Inclusief spoon Db-killer voor de strenge circuits)
- Sleepoog achter
- 4x Semi-Slick (RS-R 595), die in totaal 50km aan Shakedown-tempo gedaan hebben. (Zo goed als nieuw dus)
Na deze wijzigingen is er dus een shakedown gedaan, waar alles goed verlopen is. Onze plannen waren om dit af te maken met een rolkooi en extra veiligheidsuitrusting, maar dat is er dus nooit van gekomen.
Wat je er ook nog bijkrijgt is een kit om een schot in het carter te lassen om oil starvation tegen te gaan. (Risico bij elke wagen die op hoge snelheden bij hoge G-krachten lange bochten neemt. Niet noodzakelijk dus, maar beter voorkomen dan genezen.)
Bij die kit hoort dan ook een betere carterpakking van MyHondaHabbit.
Wij hadden geen enkele intentie deze wagen ooit in te schrijven voor gebruik op de openbare weg, maar het overschrijvingsbewijs uit UK en een Technische fiche van Honda zijn hiervoor wel aanwezig.
De wagen is te bezichtigen te Denderleeuw (België), meer foto’s en filmpjes (Van de shakedown op circuit) zijn te bekomen op aanvraag.
Honda Integra Type R DC2 (1996 JDM Spec) Trackday
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 18:55
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten