Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Arthur » 28 mar 2019, 13:24

Martin van der Zwaard schreef: 28 mar 2019, 13:21
Knot schreef: 28 mar 2019, 11:07 1 liter op 4 a 5000 zoiets volgens mij,
Oké....dat is nog te doen idd.
Niet mee eens. Bekend probleem bij deze motor en het houdt hier niet mee op. Boel versmeert ook en je weet dat je aan de beurt bent voor een vette rekening. Dit had meteen aangepakt moeten worden.
Eigenlijk zou Knot dit al moeten verhelpen. Hij wil zelf ook alleen maar auto's waar iedereen alle modificaties al aan gedaan heeft..
:P

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Knot » 28 mar 2019, 13:27

Mwah, 630i moest na een paar duizend ook een halve liter bij... Z4 coupe ook.... bij audi iets meer op letten maar bij 1 op 2000 of erger ga ik me pas zorgen maken. Gewoon elke 15.000km verse olie erin helpt deze motoren ook al het langer vol te houden hoor.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 mar 2019, 13:27

VW geeft op dat 1:1000 acceptabel is. Dan is 1 op 4 a 5 duizend niks geks.
Niet dat ik het daar mee eens ben maar als je 10k per jaar draait vul je twee keer een liter bij. Daar hebben de meeste mensen geen moeite mee.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Arthur » 28 mar 2019, 13:30

Wel als je dat voor aankoop weet. En dat zou je nu kunnen weten bij aanschaf een dergelijke Audi. Geen modificatie? Ik liet hem staan.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door allen » 28 mar 2019, 13:34

Dat inclusief “gechipt” zou bij mij opgeteld ook een no go zijn.
Blijft hoe dan ook wel een mooi ding imho.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Niels » 28 mar 2019, 13:35

:lol: Stelletje sarcasten

Na modificatie mag je al blij zijn met een liter op 4-5dkm.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Arthur » 28 mar 2019, 13:36

LOL! Wie is er nu de sarcast :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Knot » 28 mar 2019, 13:45

allen schreef: 28 mar 2019, 13:34 Dat inclusief “gechipt” zou bij mij opgeteld ook een no go zijn.
Blijft hoe dan ook wel een mooi ding imho.
Tsja, hij rijdt er echt een stuk fijner door en mn ouders trappen m echt niet in elke dag hoor ;)

Net ook weer een kinderfietsje verkocht voor de vraagprijs dus we gaan het meemaken....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Arthur » 28 mar 2019, 13:49

Het zijn net huizen ;)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door ///Joost » 28 mar 2019, 13:55

Beetje spijkers op laag water zoeken imho. Een litertje op 4/5k is prima, zeker met de wetenschap dat het veel erger kan. Uiteindelijk is het aan de koper om wat achtergrondinfo te zoeken over de TFSI motoren.

Vraagprijs voor deze auto is gewoon prima gezien de uitvoering.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Arthur » 28 mar 2019, 14:11

Ook niet mee eens, Joost. Knot is een prima kerel maar stelt zelf ook altijd de minpunten en/of noodzakelijke modificaties aan de kaak. Dan kun je het zelf ook verwachten. Ik vind overigens 1:4/5kkm veel te veel en zeker niet acceptabel. Dat het erger kan is een dooddoener wat mij betreft.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Knot » 28 mar 2019, 14:33

Revisie is nog niet nodig en was het wel gedaan dan had ik 1500 meer gevraagd.

De 120i heeft na het ringtripje ook 250cc verbruikt ineens... moet die ook maar aan de revisie met 25.000km dan? :coffee:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door RJK » 28 mar 2019, 14:39

Martin van der Zwaard schreef: 28 mar 2019, 13:27 VW geeft op dat 1:1000 acceptabel is. Dan is 1 op 4 a 5 duizend niks geks.
Niet dat ik het daar mee eens ben maar als je 10k per jaar draait vul je twee keer een liter bij. Daar hebben de meeste mensen geen moeite mee.
1 liter olie op 1000 km rijden...bij 1op10 is dat dus 1 liter olie op 100 liter benzine. Bijna mengsmering :D

1 liter op 4 a 5000 km valt dan wel weer mee.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Arthur » 28 mar 2019, 14:49

Knot schreef: 28 mar 2019, 14:33 Revisie is nog niet nodig en was het wel gedaan dan had ik 1500 meer gevraagd.

De 120i heeft na het ringtripje ook 250cc verbruikt ineens... moet die ook maar aan de revisie met 25.000km dan? :coffee:
Je snapt mijn punt wel, Knot :coffee:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door ///Joost » 28 mar 2019, 15:00

Arthur ik begrijp je punt ook wel, maar elke auto heeft zo z'n zwakke punten. E46 heeft subframe perikelen, M54 heeft olieverbruik, AMG heeft rondvliegende kopbouten, S85 eet lagerschalen, THP blokken hebben kettingen van elastiek en TFSI motoren drinken olie.

1 L op 4/5k is m.i. een pluspunt, :tooth: maar zou wellicht vermeld kunnen worden. Vermeld je er niets over, dan ben je niet de zaak aan het flessen of zo...dat bedoel ik meer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Arthur » 28 mar 2019, 15:08

Duidelijk ;) En als ik de indruk wek dat ik vind dat Knot de boel flest... dat is absoluut niet zo, of de bedoeling. Al drinkt hij wel eens een flesje, meen ik :tooth:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Knot » 28 mar 2019, 15:13

Die overbuurman kocht dus zijn eerste audi a4 avant s-line bij een handelaar, mooi ding vond hij het.. tot na 300km het olielampje aan ging... zonder garantie gekocht, revisie was 2500 euro, daarna afscheid genomen (via mij) van de auto.

Dan is alles boven de liter op zeg 2000km toch acceptabel als je weet dat ze erom bekend staan, zowel de 1.8 als de 2.0tfsi. Denk dat 80% van wat aangeboden wordt meer verbruikt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door JP » 28 mar 2019, 15:30

Nee de motoren van BMW gaan lekker hier op DF de laatste tijd....... :hmmm:

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door D20VT » 29 mar 2019, 18:06

Probleem van die motoren zit in de zuigerbodems en inspuiting dat icm de rijstijl. Revisie is leuk alleen met een keer honen en een paar andere zuigeveren en olieschraapveren los je het tfsi probleem niet op, je stelt het weer uit. Een echte modificatie zou je de stand van de injector moeten veranderen maar dat gaat niet gebeuren.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Knot » 29 mar 2019, 18:19

Klopt maar als je het een mooie coupe vind koop je hem voor 15k, rij je er 2 jaar in en mocht hij echt goed bevallen doe je een revisie voor 2500 en rij je m zo naar de 250.000km en dan is het toch wisselgeld bij verkoop in 2025.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Peric » 29 mar 2019, 19:58

Prachtige auto, zo'n A5. Maar zeker geen zwarte..
GLWS!

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door JeroenT » 29 mar 2019, 20:04

Knot schreef: 29 mar 2019, 18:19 rij je er 2 jaar in & bij verkoop in 2025.

Beiden overstijgen de DF standaard ernstig. Wie had er ook alweer mot met z’n verzekering omdat ie te vaak wisselde? :rolling:

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2249
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door jos_br » 29 mar 2019, 20:52

D20VT schreef: 29 mar 2019, 18:06 Probleem van die motoren zit in de zuigerbodems en inspuiting dat icm de rijstijl. Revisie is leuk alleen met een keer honen en een paar andere zuigeveren en olieschraapveren los je het tfsi probleem niet op, je stelt het weer uit. Een echte modificatie zou je de stand van de injector moeten veranderen maar dat gaat niet gebeuren.
Dit klopt niet. Het probleem is een te smalle olieschraapveer met (te kleine gaatjes) die vol gaan zitten waardoor de olie niet meer via de zuiger afgevoerd wordt. Een goede modificatie is een andere zuiger met bredere olieschraapveer. Nog mooier is een bredere schraapveer met een wafelstructuur ertussen i.p.v. gaatjes. Door deze mod. en vaak genoeg olie wisselen wordt het olieverbruik gewoon weer goed.

Jos.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door Knot » 29 mar 2019, 20:57

Hier nog een stukje uitleg:

http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84

3750 is een hoop geld, en bij deze auto echt nog niet direct nodig. Ik heb het ook voor 2750 voorbij zien komen al.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Audi A5 Coupe 1.8 Tfsi Pro-line S B&O

Bericht door D20VT » 29 mar 2019, 21:40

jos_br schreef: 29 mar 2019, 20:52
D20VT schreef: 29 mar 2019, 18:06 Probleem van die motoren zit in de zuigerbodems en inspuiting dat icm de rijstijl. Revisie is leuk alleen met een keer honen en een paar andere zuigeveren en olieschraapveren los je het tfsi probleem niet op, je stelt het weer uit. Een echte modificatie zou je de stand van de injector moeten veranderen maar dat gaat niet gebeuren.
Dit klopt niet. Het probleem is een te smalle olieschraapveer met (te kleine gaatjes) die vol gaan zitten waardoor de olie niet meer via de zuiger afgevoerd wordt. Een goede modificatie is een andere zuiger met bredere olieschraapveer. Nog mooier is een bredere schraapveer met een wafelstructuur ertussen i.p.v. gaatjes. Door deze mod. en vaak genoeg olie wisselen wordt het olieverbruik gewoon weer goed.

Jos.
Ik heb uit de technische info van een motorbouwer/revisiebedrijf begrepen dat de injectoren bij bepaalde toerentallen bij dit type motoren de brandstof ipv via de zuigerbodem inspuiten/vernevelen. Er tijdens toerentallen buiten het ideale bereik teveel brandstof direct tegen de cilinder wanden spuiten waardoor er op die plaatsen slechte smering ontstaat.
Dat icm de op en neer gaande beweging veroorzaakt gladde plekken op de cilinderwanden tegenover de injectoren waardoor hier ook geen oliefilm meer blijft zitten. Ergo geen/ verminderde afdichting en dus verhoogd olieverbruik.
Dit kwaaltje kwamen ze bij demontage en revisie bij dit type motoren tegen.

Als dit niet klopt, dan lieg ik uit tweedehand

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB, MarcelV en 84 gasten