[Verkocht] Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 feb 2012, 18:25
- Auto: BMW E87 118i / Lexus IS200
[Verkocht] Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Liefhebber gezocht voor het overnemen van mijn Lexus. In verband met een aankomende gezinsuitbreiding ga ik op zoek naar een auto met meer ruimte.
Het gaat om een Lexus IS 200 Sport uit 1999. Standaard geleverd met limited slip differentieel en door mij voorzien van 1JZ-GTE Vvti motor en R154 versnellingsbak.
De auto heeft net weer een nieuwe APK en er zijn 1000km geleden nieuwe Bridgestone Pontenza banden onder gezet.
De olie (Castrol Edge 5w30) en filter zijn 150km geleden vervangen en er zijn toen ook nieuwe remschijven en blokken voor gemonteerd.
Ik ben sinds 2012 eigenaar van de auto en deze is nu dus ruim 6 jaar in mijn bezit. Hij is in de eerste jaren gebruikt als daily.
Er zijn toen BC-Racing schokdempers onder gekomen (in hoogte en hardheid verstelbaar) en een Figs OEM+1 big brake kit.
Hierdoor passen nu de EU spec MKIV TT Supra remschijven op de auto.
De remklauwen zijn toen gereviseerd met nieuwe zuigers, pennen en pakkingen en zijn er RVS remleidingen gemonteerd.
Pas in 2016 is de 1JZ-GTE Vvti motor erin gekomen. Deze is gekocht bij Suprasport in Den Haag en ingebouwd door Groundspeed.
Er is eind 2016 een nieuwe CompetitionClutch stage 3 koppeling ingekomen met lichtgewicht vliegwiel en ARP vliegwiel bouten.
Nieuwe OEM slave cilinder met RVS leiding, nieuwe throwout bearing en schakelvork samenstelling.
In 2017 is er een uitlaat op maat gemaakt voor de auto bij Bastech. Het is een 3 inch RVS uitlaat vanaf de downpipe met race kat en einddemper.
Specs:
Toyota 1JZ-GTE VVti motor (114.000 km gelopen)
Denso IK22 Iridium bougies
Autobahn 88 Intercooler
Aluminium radiateur met samco topslang.
Custom 3inch RSV uitlaat met 200cels kat
Altijd Castrol Edge 5W30 gebruikt
Toyota Supra R154 versnellingsbak
Martin Crawler shifter bushing en shifter cup
CompetitionClutch Stage 3 koppelingsset
CompetitionClutch lichtgewicht vliegwiel
Custom cardan-as
altijd Redline MT90 gebruikt
BC Racing coilovers
Bridgestone potenza banden (1.000 km)
Figs OEM+1 Bigbrake kit (EU spec TT Supra schijven)
Hell RVS remleidingen voor en achter
Ferodo remblokken
Ik heb de motor altijd standaard gereden want de auto is al erg snel. Maar hij is opgebouwd om veel meer aan te kunnen.
De auto ziet er verder helemaal uit zoals deze geleverd werd in 1999. Alleen geen werkende airco.
Deze zou wel weer ingebouwd kunnen worden want alle voorbereiding zit er nog. Alleen de condensor en aircopomp ontbreken.
Het chassis heeft 286.000km gelopen maar alles wat kan slijten is al vervangen. De motor heeft 114.000km gelopen
Zoals de mag verwachten van een auto uit dit bouwjaar zijn er hier en daar wat gebruikssporen.
Ik zou de auto graag naar een andere liefhebber zien gaan. Het is een heerlijke auto om mee te rijden.
En prima te gebruiken als daily of als basis voor een trackday, circuit of drift auto.
De vraagpijs is 12.900 Euro. Graag contact opnemen bij serieuze interesse.
Het gaat om een Lexus IS 200 Sport uit 1999. Standaard geleverd met limited slip differentieel en door mij voorzien van 1JZ-GTE Vvti motor en R154 versnellingsbak.
De auto heeft net weer een nieuwe APK en er zijn 1000km geleden nieuwe Bridgestone Pontenza banden onder gezet.
De olie (Castrol Edge 5w30) en filter zijn 150km geleden vervangen en er zijn toen ook nieuwe remschijven en blokken voor gemonteerd.
Ik ben sinds 2012 eigenaar van de auto en deze is nu dus ruim 6 jaar in mijn bezit. Hij is in de eerste jaren gebruikt als daily.
Er zijn toen BC-Racing schokdempers onder gekomen (in hoogte en hardheid verstelbaar) en een Figs OEM+1 big brake kit.
Hierdoor passen nu de EU spec MKIV TT Supra remschijven op de auto.
De remklauwen zijn toen gereviseerd met nieuwe zuigers, pennen en pakkingen en zijn er RVS remleidingen gemonteerd.
Pas in 2016 is de 1JZ-GTE Vvti motor erin gekomen. Deze is gekocht bij Suprasport in Den Haag en ingebouwd door Groundspeed.
Er is eind 2016 een nieuwe CompetitionClutch stage 3 koppeling ingekomen met lichtgewicht vliegwiel en ARP vliegwiel bouten.
Nieuwe OEM slave cilinder met RVS leiding, nieuwe throwout bearing en schakelvork samenstelling.
In 2017 is er een uitlaat op maat gemaakt voor de auto bij Bastech. Het is een 3 inch RVS uitlaat vanaf de downpipe met race kat en einddemper.
Specs:
Toyota 1JZ-GTE VVti motor (114.000 km gelopen)
Denso IK22 Iridium bougies
Autobahn 88 Intercooler
Aluminium radiateur met samco topslang.
Custom 3inch RSV uitlaat met 200cels kat
Altijd Castrol Edge 5W30 gebruikt
Toyota Supra R154 versnellingsbak
Martin Crawler shifter bushing en shifter cup
CompetitionClutch Stage 3 koppelingsset
CompetitionClutch lichtgewicht vliegwiel
Custom cardan-as
altijd Redline MT90 gebruikt
BC Racing coilovers
Bridgestone potenza banden (1.000 km)
Figs OEM+1 Bigbrake kit (EU spec TT Supra schijven)
Hell RVS remleidingen voor en achter
Ferodo remblokken
Ik heb de motor altijd standaard gereden want de auto is al erg snel. Maar hij is opgebouwd om veel meer aan te kunnen.
De auto ziet er verder helemaal uit zoals deze geleverd werd in 1999. Alleen geen werkende airco.
Deze zou wel weer ingebouwd kunnen worden want alle voorbereiding zit er nog. Alleen de condensor en aircopomp ontbreken.
Het chassis heeft 286.000km gelopen maar alles wat kan slijten is al vervangen. De motor heeft 114.000km gelopen
Zoals de mag verwachten van een auto uit dit bouwjaar zijn er hier en daar wat gebruikssporen.
Ik zou de auto graag naar een andere liefhebber zien gaan. Het is een heerlijke auto om mee te rijden.
En prima te gebruiken als daily of als basis voor een trackday, circuit of drift auto.
De vraagpijs is 12.900 Euro. Graag contact opnemen bij serieuze interesse.
Laatst gewijzigd door dirkroep op 22 okt 2018, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Echt iets voor Niels.. euh, Knot!
Gaaf ding zeg!
Gaaf ding zeg!
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Ja, voor Niels!
Ik heb geen interesse maar heb ook geen flauw idee wat voor vermogen er uit een 1JZ VVTi motor komt? En is dat een 4 of 6 cilinder? Edit: 6 cilinder met een 280pk volgens Google
Ik heb geen interesse maar heb ook geen flauw idee wat voor vermogen er uit een 1JZ VVTi motor komt? En is dat een 4 of 6 cilinder? Edit: 6 cilinder met een 280pk volgens Google
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Gaaf ding! Echt wat voor knot
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Gaaf ding maar ik hem al afgevinkt voor 1/3 van de prijs.... ook 1/3 van de performance.
Dit is zeker een gaaf ding en ga het maar eens zelf regelen. Denk dat het met ongeveer 300pk precies goed is. Je kunt met een andere single turbo simpel naar de 500pk maar dan moet je ook de rest van de aandrijflijn gaan vervangen.
Dit is zeker een gaaf ding en ga het maar eens zelf regelen. Denk dat het met ongeveer 300pk precies goed is. Je kunt met een andere single turbo simpel naar de 500pk maar dan moet je ook de rest van de aandrijflijn gaan vervangen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Deze motor heeft nu zon 300pk toch als ik goed begrijp?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Mijn IS200 reed echt perfect was alleen een beetje aan de tamme kant, dat is bij deze auto opgelost... ik zou gaan kijken
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 feb 2012, 18:25
- Auto: BMW E87 118i / Lexus IS200
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Toch vinden veel mensen vinden dat het iets voor jou isKnot schreef: ↑01 okt 2018, 21:03 Gaaf ding maar ik hem al afgevinkt voor 1/3 van de prijs.... ook 1/3 van de performance.
Dit is zeker een gaaf ding en ga het maar eens zelf regelen. Denk dat het met ongeveer 300pk precies goed is. Je kunt met een andere single turbo simpel naar de 500pk maar dan moet je ook de rest van de aandrijflijn gaan vervangen.
Aandrijflijn hoeft overigens niets aan vervangen te worden voor 500Pk. De versnellingsbak, koppeling, intercooler, remmen en uitlaat en eigenlijk alles is klaar voor 500pk. Alleen haar huidige baasje niet
Ja misschien wat bredere banden. Anders ben je alleen maar strepen aan het trekken.
Ik zou dr graag zien gaan naar iemand die haar naar de 500pk brengt.
Origineel heeft de motor 280pk. Met de huidige intercooler en uitlaat zal de boost iets zijn opgelopen en heb ik al koudere bougies moeten monteren. Ik heb hem nooit op de dyno gehad maar 300+pk zal die zeker hebben.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Denk alleen dat de sperklok en aandrijfassen nog op de to-do lijst moeten dan.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
theo heeft vast wel zin in een nieuw projectje
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
Echt wat voor Niels! Die is wel weer toe aan betrouwbaar Japans i.p.v. die Aldi meuk.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 feb 2012, 18:25
- Auto: BMW E87 118i / Lexus IS200
Re: Lexus IS200 Sport 1JZ Vvti motor en R154 bak
De auto is verkocht dus het topic mag op slot.