te koop Subaru GTT 600 pk

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door theo300pk+ » 01 jul 2018, 19:13

Dus vraagprijs 18.000 euro
Theo

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door MVB » 02 jul 2018, 15:10

Is niet duur voor wat je krijgt, hoop dat je hem snel kwijt bent.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Jan-Willem » 02 jul 2018, 16:19

Balen dat het blok niet goed is.
Wel een ontzettend mooie basis als je serieus vermogen wilt!
Zelf over nieuw beginnen kost sowieso meer geld, ik hoop dat je er snel iemand voor vind!

GLWS

Gebruikersavatar
HarryC
Berichten: 725
Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door HarryC » 02 jul 2018, 19:05

Dus huidige vraagprijs is
28500 minus 8500 minus 2000 is 18.000 euro?

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Fernando » 02 jul 2018, 19:46

Dat zegt Theo zelf bovenaan deze pagina....

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Bert ///M3 » 02 jul 2018, 20:49

HarryC schreef: 02 jul 2018, 19:05 Dus huidige vraagprijs is
28500 minus 8500 minus 2000 is 18.000 euro?
Minus 8500 voor de motor en minus 2000 voor lakschade.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door JP » 02 jul 2018, 20:51

theo300pk+ schreef: 01 jul 2018, 19:13 Dus vraagprijs 18.000 euro
Theo
Dat, of gaat hier ook nog minus 8500 minus 2000 ?

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Auke M535i » 02 jul 2018, 20:57

-8500 motoschade +1000 inclusief velgen -50 met lege tank +50 met extra fles olie... Vrij ingewikkeld allemaal.. Noem gewoon duidelijk je vraagprijs ipv doen overkomen of je zwaar korting, of zoals jij het noemt "vergoeding" geeft 🤦‍♂️

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door allen » 02 jul 2018, 21:06

theo300pk+ schreef: 01 jul 2018, 19:13 Dus vraagprijs 18.000 euro
Theo
We kunnen ook allemaal serieus moeilijk gaan doen, ondanks dat dit duidelijk te lezen is?
Hoeveel van ons zijn verder überhaupt geïnteresseerd in deze wagen? Misschien Luco gezien z’n oprecht gestelde vraag, maar verder helemaal niemand. :coffee:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Joy » 02 jul 2018, 21:16

Nou, deze motor in een Forester... :df: :hot:

Succes met de verkoop Theo. Jammer dat het project zo eindigt voor je.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door theo300pk+ » 02 jul 2018, 22:57

Jan-Willem schreef: 02 jul 2018, 16:19 Balen dat het blok niet goed is.
Wel een ontzettend mooie basis als je serieus vermogen wilt!
Zelf over nieuw beginnen kost sowieso meer geld, ik hoop dat je er snel iemand voor vind!

GLWS
Ben het met je eens Jan-Willen.
Meeste werk gedaan.
Maar denk dat de meeste mensen niet zitten te wachten op een auto waar nog flink aan gewerkt moet worden.
Meesten willen gewoon rijden. :df:

Theo

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: te koop Subaru GTT 600 pk nieuwe prijs

Bericht door theo300pk+ » 23 jul 2018, 17:06

theo300pk+ schreef: 01 jul 2018, 18:51
theo300pk+ schreef: 28 jun 2018, 18:37
NIEUWE PRIJS 15.000 euro.

Voorlopig hieronder de foto's voor eerste indruk.
Verhaal komt van het weekend. Voor de geinteresseerden :wink:
Theo

Buitenkant:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motorcompartiment:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dyno:
Afbeelding

Afbeelding

interieur:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

video acceleratie:
SPEC LIST Subaru GT Turbo, MY 98, 140.000 km waarvan ca. 3.500 km met Veldetuning blok van oktober 2016, mapping ACE motorsport
647 pk en 684 nm (14-10-2017) op 1,6 bar.

motorblok: Veldetuning
Closed deck 2.35 liter onderblok. Dit is het sterkste Subarublok
high-performance zuigers met powerringen Veldetuning
K1 drijfstangen
cosworth lagers
shimless 9000 toerenbuckets
Sti radiateur
Apexi cone luchtfilter
cross-drilling krukas
externe oliekoeler
air-oil seperator
extra fueltan achter de vaste brandstof tank (ben benaming even kwijt :hmmm: )
EGT sensor
speciale koppakkingen
stationair/stappen motor(2016)
14 mm kopbouten
STI krukas
Supertech kleppen, klepveren en schotels
Kelford custom build nokke-assen 278/282 10,4 mm
70 mm gasklep
sterkere kevlar distributieriem
oliekoeler
magnecor bougieskabels
bewerkte koppen en kanalen voor hogere VE
custom built (monster) inlaatspruitstuk
NTK wideband lambda sensor met kabelboom
zoveel mogelijk onderdelen met klembanden gemonteerd
aangepast oliecarter inhoud

tuning mapping:
Syvecs ecu met alle sensoren en kabels ingebouwd
mapping 102 Ron
Syvecs knock upgrade
Aquamist water/methanol injectie werking en mapping
Per cilinder mapping
Nieuwe kabelboom EMS Tuning
krukas positiesensor, nokke-as positiesensor (GTT ivm Syvecs mapping) en boostsolenoid
Safety maps
fuel pressure sensor

turbokit:
tial 44mm waste-gate
EL uitlaatspruitstuk
FP hta35/86 turbo met turboblanket
op maat gemaakte up-pipe en downpipe ingewrapt
Garret 950 pk FMIC; EGT gaat omlaag :shock: ! onder toenemende motorbelasting
Apexi BOV

fuelsysteem:
1300 cc Injector Dynamics injectoren met nieuwe filtertjes (2017)
Fuelab ANG fuel filter
extra in-tank Walbro fuel pump en externe Bosch 044 fuelpump
Carl Davey fuelrail conversion
met top-feed parrallet fuelrail
Aquamist HFS*3 water/methanol injectie volledig operationeel ingebouwd met alle slangen en kabels

aandrijving:
Sti EU 6-bak
carbon aandrijf as
180 sti differentieel
ACT koppeling 790 nm

electronica
plx wide-band lambda
phormula knock sensor
Aquamist hfs gauge met fail-safe
olie temperatuur, druk en turbodruk meter

onderstel
regelbaar Intrax HDA ophanging
Whiteline stage 2 spoorstangen
versterkte (massieve) delen van de achterwiel ophanging
veerpootbrug voor en achter met H-brace
Rota Torque 8x18, 225/45/18 banden
AP racing 330 mm schijven (2017) en blokken (2017) met 4-pistons voor en Sti Brembo 2-pistons achter

interieur:
Sti interieur - stoelen en achterbank
Sparco deep stuur
airconditioning (moet koelvloeistof verversen)
radio/cassette (slecht!!)

exterieur:
klinken, spiegels en dorpels mee in kleur
Sti-achterlicht units
3,5 inch uitlaatsysteem, Raceland einddemper met Varex remote-kit voor silencer klep
aangepaste bumperlip (1800 euro :shock: )

Bij de verkoop geleverd:
Motul Synth. 5W-50 7 liter
OEM uitlaatsysteem waarvan middenpijp met 2 x OEM kat voor de APK
carrosserie extra lakstiftjes ed.
Veel losse onderdelen

Ik zal nog veel vergeten zijn. Bij vragen om specifieke informatie kan ik alles nazien.
Inmiddels is nagenoeg alles vervangen dan wel uitgewisseld.
Alle electronica en mapping bugs zijn inmiddels allemaal opgelost.
Het nieuwe blok heeft tot op heden totaal 3 keer verse olie + filter gehad.

Carrosserie kent geen roest van binnen uit. Wel als gevolg van steenslag en lichte beschadigingen.
Zelf bewerkte kleine lakschades zijn niet mooi geworden en dienen opnieuw te worden gedaan.

De oorspronkelijke prijs zou 28.500 euro zijn geweest gezien de (in NL) unieke opbouw, prestaties en uitvoering.
Zulks met inacht name van de gemaakte kosten alsook de kosten als dit van scratch af aan zou moeten worden gebouwd.

Echter hiervan trek ik af twee keer een vergoeding.

Een voor herstel motorblok 8.500 euro
Hierin neem ik op (mogelijk) nieuwe zuigers, nieuwe koppakking + bouten (zijn maar een keer bruikbaar :( ), honen cilinders en opnieuw nu machinaal vlakken blokhelften. Deze zijn helaas (ondanks mijn verzoek) niet machinaal gevlakt. Alsook opnieuw kleppen snijden pasmaken ed.
Met het opnieuw mappen en alles wat er nog bij komt.

Motor verliest olie 1 liter/900 km. Zit water in de olie. Inspectie van de cilinders laten krassen zien. Weliswaar niet diep maar toch. Olie op zuigerkoppen. Dit op basis van visuele Dekra inspectie. Naar het zich laat aanzien lekke koppakking die waarschijnlijk heel klein is begonnen maar in de de loop ter tijd is verergerd. Krassen op cilinderwand verklaarbaar. Ook zuigerveren ed. verwachting niet goed meer.
Oorzaak is m.i. het niet machinaal vlakken van de blokhelften, waardoor een bij deze hoge vermogens toch een klein breukje in de pakking heeft kunnen ontstaan ter hoogte van en een oliekanaaltje en waterkanaaltje. Daarover is nog GEEN uitsluitsel.
Hiervoor is volledige ontmanteling van het motorblok nodig.

Zuigers, drijfstangen zijn als 1000 pk onderdelen verkocht. In discussie elders is (door anderen) twijfel uitgesproken over deze 1000 pk kwalificatie. Volgens anderen zijn mijn zuigers geen custom spec Veldetuning zuigers. maar "gewone" JE zuigers.
De K1-drijfstangen zijn volgens berichten op internet idem geen 1000pk drijfstangen. Zijn te "licht"; wat enerzijds goed is voor de bewegende massa maar anderzijds te licht voor de belasting.
Ik ben technisch niet deskundig; het enige wat ik nu kan constateren is dat deze spullen zonder problemen dit vermogen verdragen.
Dus ik kan mij niet uitspreken over de validiteit van de twijfels.

Als ik zelf met het blok verder zou gaan en herstellen zou ik met behoud van het actuele vermogen de drijfstangen niet vervangen. De zuigers moeten sowieso, omdat de cilinders gehoond moeten worden. Als zuigers nog goed zijn zou ik in eerste instantie met overmaat schraap ea zuigerveren de overmaat proberen op te vangen. Hoeft mogelijk weinig te worden gehoond.
Als ik zou gaan voor meer vermogen, zou ik wel de drijfstangen vervangen door Manley en de zuigers door Mahle.

Ik denk dat de herstel kosten voor de koper die alles LAAT doen met 8500 euro ruimschoots is gedekt; inclusief nieuwe zuigers.
Het blok met genoemde schade is natuurlijk het meest interessant voor de handige Harry die wel alles zelf kan doen. Deze kan met mijn vergoeding een blok met "superspecs" maken voor 700 pk plus.
Persoonlijk vind ik sowieso de auto meer behoren bij een knutselaar die alles zelf kan. Maar uiteraard iemand met diepe zakken kan alles ook laten doen. Maar dit is peperduur.

De motor en inbouw zijn nu volledig 95 tot 99% af en betrouwbaar. Alle bugs en gremlins van blok en mapping zijn er uit. En allles wat vervangen kon worden is vervangen. Met de vervanging van de laatste benoemde onderdelen lever ik m.i. inmiddels een bullit proof blok af.
Temeer daar de huidige turbodruk niet meer dan 1,6 bar is.
Als ik niet inmiddels 5 jaar kwijt zou zijn met kosten waarvan ik (2e hands) GTR had kunnen kopen, dan had ik als laatste nog de zuigers, drijfstangen en brandstofvoorziening (extra parrallel Bosch pomp en 1700 cc injectoren) geupgraded en voor een veilige 700 pk op 2 bar gegaan.

Helaas wat 5 jaar geleden een unieke onvergetelijke positieve belevenis had moeten worden voor op straat en circuit is voor mij geeindigd in een nachtmerrie.
Realiteit is dat anderen daarvan nu de vruchten kunnen plukken.

En ik pas ook 2.000 euro aftrek toe voor mijn belabberde herstel werkzaamheden aan de lakschade. Is er echt niet mooier op geworden.
Kan je uiteraard niet hele auto opnieuw voor laten spuiten.
Maar kom je ieg heel ver met herstel.
NB. Geen roest carrosserie rondom wielen!!

Alleen serieuze reacties krijgen pb.

Theo

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: te koop Subaru GTT 600 pk nieuwe prijs 12000 euro

Bericht door theo300pk+ » 26 okt 2018, 15:12

Nieuwe prijs 12000 euro.
Auto staat droog in garage.

Theo

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: te koop Subaru GTT 600 pk nieuwe prijs 12000 euro

Bericht door theo300pk+ » 26 okt 2018, 15:23

theo300pk+ schreef: 26 okt 2018, 15:12 Nieuwe prijs 12000 euro.
Auto staat droog in garage.

Theo
Auto is gewoon rijdbaar onder weinig tot matige belasting.
Onder zware belasting full throttle speelt lekkende koppakking op.
Aan draaiende motor is niets te merken en genereert een normaal gezond geluid.
Er wordt uiteraard nu niet meer veel vermogen van het blok gevraagd, maar hij kan het nog wel leveren.
Ook al is dat niet meer de volledige 100% van de 647 pk.

Proefrit bij werkelijke interesse mogelijk.

Theo

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: te koop Subaru GTT 600 pk VERKOCHT

Bericht door theo300pk+ » 30 dec 2018, 14:13

Auto is verkocht.
Koper is heel tevreden met superaankoop.
Mag slotje op.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jules en 38 gasten