te koop Subaru GTT 600 pk

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door theo300pk+ » 28 jun 2018, 18:37

Voorlopig hieronder de foto's voor eerste indruk.
Verhaal komt van het weekend. Voor de geinteresseerden :wink:
Theo

Buitenkant:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motorcompartiment:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dyno:
Afbeelding

Afbeelding

interieur:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

video acceleratie:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Martijn_bmw » 28 jun 2018, 18:54

Bizar die acceleratie

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Robin » 28 jun 2018, 18:56

Geweldig ding. Kostie?

JoeyHamers
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jun 2015, 18:55

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door JoeyHamers » 28 jun 2018, 23:12

Is dit die Subaru waarover die hele discussie was? Die van Nick?

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Jeffrey026 » 28 jun 2018, 23:17

Robin schreef: 28 jun 2018, 18:56 Geweldig ding. Kostie?
:verveeld:



:hungry: hebben ding voor iedere dfer, gewoon voor de zondagse ritjes!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Luco » 29 jun 2018, 21:19

Maar hoeveel zondagen blijft die heel na al die horror verhalen over de opbouw ed.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door allen » 29 jun 2018, 21:56

:please:

Mooi dat alles uiteindelijk goed gekomen is. Succes met de verkoop.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Niels » 30 jun 2018, 10:05

Precies. Respect voor het doorzettingsvermogen Theo! GLWS.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Jeffrey026 » 30 jun 2018, 16:06

Luco schreef: 29 jun 2018, 21:19 Maar hoeveel zondagen blijft die heel na al die horror verhalen over de opbouw ed.
deze opmerking siert je niet.

welke moderator wilt heeft het lef dit te verwijderen? iets me....sfeer verpestend.





Succes met de verkoop!

Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Eric Z » 30 jun 2018, 16:56

Veel mensen zullen het al wel gedacht hebben, inclusief ik.
Kan toch ook een goed verhaal bij zitten dat het "veilig" is afgesteld en er al x duizend kilometer mee gereden is zonder problemen. Is dat niet het geval dan weet je als koper dat je best een risico neemt en nog wel wat kinderziektes (hopelijk niets ergers) kan verwachten.

Maar wel mooi dat we van een stuk van de opbouw hebben kunnen zien voor dat het de deur uit gaat! Glws!
Laatst gewijzigd door Eric Z op 30 jun 2018, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door ErikS » 30 jun 2018, 17:06

Jeffrey026 schreef: 30 jun 2018, 16:06
Luco schreef: 29 jun 2018, 21:19 Maar hoeveel zondagen blijft die heel na al die horror verhalen over de opbouw ed.
deze opmerking siert je niet.

welke moderator wilt heeft het lef dit te verwijderen? iets me....sfeer verpestend.





Succes met de verkoop!
Dan bied ik vast de helft, want dat is wel normaal!

:please:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Luco » 30 jun 2018, 17:10

Jeffrey026 schreef: 30 jun 2018, 16:06
Luco schreef: 29 jun 2018, 21:19 Maar hoeveel zondagen blijft die heel na al die horror verhalen over de opbouw ed.
deze opmerking siert je niet.

welke moderator wilt heeft het lef dit te verwijderen? iets me....sfeer verpestend.





Succes met de verkoop!
Sorry hoor maar is gewoon een serieuze vraag gezien de ellende met de opbouw, mag je dan niet kritisch zijn, we hebben veel ellende gehoord, jaren gezeik, nu is die klaar en moet die ineens weg, nou dan ga ik me iig afvragen waarom, geen vertrouwen erin, gezeik zat.
Of slikken we nu alles voor zoete koek hier?
Jouw vraag om iets te verwijderen is imho ook niet echt sjiek.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Arthur » 30 jun 2018, 17:33

Precies!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Riceaux » 30 jun 2018, 17:57

Luco schreef: 30 jun 2018, 17:10
Jeffrey026 schreef: 30 jun 2018, 16:06
Luco schreef: 29 jun 2018, 21:19 Maar hoeveel zondagen blijft die heel na al die horror verhalen over de opbouw ed.
deze opmerking siert je niet.

welke moderator wilt heeft het lef dit te verwijderen? iets me....sfeer verpestend.





Succes met de verkoop!
Sorry hoor maar is gewoon een serieuze vraag gezien de ellende met de opbouw, mag je dan niet kritisch zijn, we hebben veel ellende gehoord, jaren gezeik, nu is die klaar en moet die ineens weg, nou dan ga ik me iig afvragen waarom, geen vertrouwen erin, gezeik zat.
Of slikken we nu alles voor zoete koek hier?
Jouw vraag om iets te verwijderen is imho ook niet echt sjiek.
Volledig eens. Eerst hele verhalen over de mislukte initiële opbouw. Dan stilte. En vervolgens staat ie opeens te koop. Ben ook ontzettend nieuwsgierig naar wat er in de tussentijd is gebeurt met de auto.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Tom » 30 jun 2018, 18:56

Het is een auto met extreme tuning. Ik denk niet dat we hier in dit topic moeten gaan discussiëren over betrouwbaarheid, gaat toch een welles-nietes-verhaal worden met relletjes tot gevolg. Geïnteresseerden weten Theo te vinden en zullen ongetwijfeld de mogelijkheid krijgen om een expert te laten oordelen of de aanpassingen vakkundig zijn uitgevoerd. Garanties of het heel blijft heb je nooit... zoiets kan jarenlang heel blijven, het kan ook volgende week kapot zijn. Enige voorzichtigheid is geboden.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Mike R32 » 30 jun 2018, 19:26

Ben geen moderator maar dit forum heeft niet voor niets verkoopregels. Luco heeft gewoon een punt. Nu we het toch over lef hebben om een reactie/topic te verwijderen.
viewtopic.php?f=6&t=33866

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door tomgtr » 30 jun 2018, 20:07

E6F3AD0A-A615-401A-BE07-205A30F2DC9F.jpeg
E6F3AD0A-A615-401A-BE07-205A30F2DC9F.jpeg (154.63 KiB) 3278 keer bekeken

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door dvh » 30 jun 2018, 20:20

ErikS schreef: 30 jun 2018, 17:06
Jeffrey026 schreef: 30 jun 2018, 16:06
Luco schreef: 29 jun 2018, 21:19 Maar hoeveel zondagen blijft die heel na al die horror verhalen over de opbouw ed.
deze opmerking siert je niet.

welke moderator wilt heeft het lef dit te verwijderen? iets me....sfeer verpestend.





Succes met de verkoop!
Dan bied ik vast de helft, want dat is wel normaal!

:please:
😂

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Roy RS » 30 jun 2018, 20:33

Hoe dan ook, erg tof ding

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Mike R32 » 30 jun 2018, 20:38

Absoluut.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door dvh » 30 jun 2018, 20:44

Vraag me vooral af wat zoiets op moet brengen.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door theo300pk+ » 30 jun 2018, 22:07

Wordt in reacties in dit topic al vooruitgelopen op bepaalde zaken.
En heeft iedereen wel enigszins een punt.
Ik had aangegeven dat nadere informatie nog zou volgen.
Om te voorkomen dat de discussie uit de hand gaat lopen en gaat uitmonden in wilde speculaties zie ik me ook genoodzaakt alvast een beetje hierop vooruit te lopen.

De zo compleet mogelijke inventarisatie maken van alles wat er aan de auto is gedaan komt dus nog later.
Dat is trouwens niet makkelijk, want eigenlijk is nagenoeg alles inmiddels vervangen. :?

In de afgelopen periode heeft er expertise van de motor plaats gevonden waaruit enkele defecten zijn gebleken.
Deze defecten zijn op dit moment NIET opgelost.
Dus JA, de motor heeft schade.
Deze was niet zo ernstig dat er niet meer mee gereden kon worden.
Inmiddels is de motor wel aan reparatie toe.
Voor reparatie van deze defecten trek ik een ruim bedrag af van wat er aan de motor vervangen en gerepareerd moet worden.

Ik hoop dat hiermee voorlopig even de rook is weggenomen.

Uiteraard zal ik de werkelijk geinteresseerden per pm volledig informeren wat er aan het motorblok is geconstateerd.
En de kosten die hiermee gepaard gaan voor herstel.
Inclusief de aftrek op mijn prijs als compensatie kan ik nu al zeggen dat de koper hiermee een nagenoeg volledig vers nieuw blok kan bouwen.
Die nog sneller is dan tot op heden is gerealiseerd.
De video opnamen van de acceleratie zijn van het blok MET de schade, waardoor deze niet meer volledig bij de pinken was.

In dit verband moet ik erkennen dat de bouwer van motor wel in staat is een goed ontwerp te maken voor een razendsnel blok.
Het gemak waarmee dit blok met een beetje druk vermogen maakt heeft de twee mappers die de auto op de dyno hebben gehad al bijzonder verrast.
Laat onverlet mijn aanspraak naar deze in verband met diens tekortschieten bij de de technische uitvoering van de bouw. Maar daar is elders al genoeg over gezegd en dit wil ik (in dit topic) achterwege laten.

Zijn twee dyno's getoond. Die met 647 pk is de dyno waarmee de auto laatstelijk voor op de straat is afgeleverd.
Zijn nog meer dyno's gemaakt, gewoon om te weten wat er nog meer inzit.
Die van 689 pk kan ik niet meer vinden. Was eigenlijk de mooiste want daar loopt het vermogen continue op tot 7600 toeren en blijft het koppel tot aan het einde helemaal vlak en wordt niet minder.
Echter deze dyno's zijn gemaakt met eenmalig de injectoren helemaal 100% ingezet.
De 647 pk is de max wat veilig op de weg met de huidige injectoren en brandstofpompen en ruime marge in de capaciteit kan worden ingezet.
Voor meer met hogere turbodrukken >> 1,6 bar dienen injectoren en pompen vervangen en aangevuld te worden.
(Tenslotte is een Aquamist water/methanol injectie geinstalleerd en nagenoeg operationeel om nog eens extra turbodruk te draaien maar dat lijkt me niet meer echt zinvol; beter is deze in te zetten voor extra koeling en veiligheid van het mengsel)

Enfin, rest met prijs komt later.

Theo

Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Eric Z » 30 jun 2018, 23:31

:thumbup:

Geertmans
Berichten: 676
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door Geertmans » 01 jul 2018, 00:07

Achtergrond van de opbouw ken ik niet, netjes dat je het nu zo omschrijft.

Gevoel dat mij bekruipt na het kijken van de acceleratievideo: daar is (bijna) niet normaal mee te rijden. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: te koop Subaru GTT 600 pk

Bericht door theo300pk+ » 01 jul 2018, 18:51

theo300pk+ schreef: 28 jun 2018, 18:37 Voorlopig hieronder de foto's voor eerste indruk.
Verhaal komt van het weekend. Voor de geinteresseerden :wink:
Theo

Buitenkant:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motorcompartiment:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dyno:
Afbeelding

Afbeelding

interieur:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

video acceleratie:
SPEC LIST Subaru GT Turbo, MY 98, 140.000 km waarvan ca. 3.500 km met Veldetuning blok van oktober 2016, mapping ACE motorsport
647 pk en 684 nm (14-10-2017) op 1,6 bar.

motorblok: Veldetuning
Closed deck 2.35 liter onderblok. Dit is het sterkste Subarublok
high-performance zuigers met powerringen Veldetuning
K1 drijfstangen
cosworth lagers
shimless 9000 toerenbuckets
Sti radiateur
Apexi cone luchtfilter
cross-drilling krukas
externe oliekoeler
air-oil seperator
extra fueltan achter de vaste brandstof tank (ben benaming even kwijt :hmmm: )
EGT sensor
speciale koppakkingen
stationair/stappen motor(2016)
14 mm kopbouten
STI krukas
Supertech kleppen, klepveren en schotels
Kelford custom build nokke-assen 278/282 10,4 mm
70 mm gasklep
sterkere kevlar distributieriem
oliekoeler
magnecor bougieskabels
bewerkte koppen en kanalen voor hogere VE
custom built (monster) inlaatspruitstuk
NTK wideband lambda sensor met kabelboom
zoveel mogelijk onderdelen met klembanden gemonteerd
aangepast oliecarter inhoud

tuning mapping:
Syvecs ecu met alle sensoren en kabels ingebouwd
mapping 102 Ron
Syvecs knock upgrade
Aquamist water/methanol injectie werking en mapping
Per cilinder mapping
Nieuwe kabelboom EMS Tuning
krukas positiesensor, nokke-as positiesensor (GTT ivm Syvecs mapping) en boostsolenoid
Safety maps
fuel pressure sensor

turbokit:
tial 44mm waste-gate
EL uitlaatspruitstuk
FP hta35/86 turbo met turboblanket
op maat gemaakte up-pipe en downpipe ingewrapt
Garret 950 pk FMIC; EGT gaat omlaag :shock: ! onder toenemende motorbelasting
Apexi BOV

fuelsysteem:
1300 cc Injector Dynamics injectoren met nieuwe filtertjes (2017)
Fuelab ANG fuel filter
extra in-tank Walbro fuel pump en externe Bosch 044 fuelpump
Carl Davey fuelrail conversion
met top-feed parrallet fuelrail
Aquamist HFS*3 water/methanol injectie volledig operationeel ingebouwd met alle slangen en kabels

aandrijving:
Sti EU 6-bak
carbon aandrijf as
180 sti differentieel
ACT koppeling 790 nm

electronica
plx wide-band lambda
phormula knock sensor
Aquamist hfs gauge met fail-safe
olie temperatuur, druk en turbodruk meter

onderstel
regelbaar Intrax HDA ophanging
Whiteline stage 2 spoorstangen
versterkte (massieve) delen van de achterwiel ophanging
veerpootbrug voor en achter met H-brace
Rota Torque 8x18, 225/45/18 banden
AP racing 330 mm schijven (2017) en blokken (2017) met 4-pistons voor en Sti Brembo 2-pistons achter

interieur:
Sti interieur - stoelen en achterbank
Sparco deep stuur
airconditioning (moet koelvloeistof verversen)
radio/cassette (slecht!!)

exterieur:
klinken, spiegels en dorpels mee in kleur
Sti-achterlicht units
3,5 inch uitlaatsysteem, Raceland einddemper met Varex remote-kit voor silencer klep
aangepaste bumperlip (1800 euro :shock: )

Bij de verkoop geleverd:
Motul Synth. 5W-50 7 liter
OEM uitlaatsysteem waarvan middenpijp met 2 x OEM kat voor de APK
carrosserie extra lakstiftjes ed.
Veel losse onderdelen

Ik zal nog veel vergeten zijn. Bij vragen om specifieke informatie kan ik alles nazien.
Inmiddels is nagenoeg alles vervangen dan wel uitgewisseld.
Alle electronica en mapping bugs zijn inmiddels allemaal opgelost.
Het nieuwe blok heeft tot op heden totaal 3 keer verse olie + filter gehad.

Carrosserie kent geen roest van binnen uit. Wel als gevolg van steenslag en lichte beschadigingen.
Zelf bewerkte kleine lakschades zijn niet mooi geworden en dienen opnieuw te worden gedaan.

De oorspronkelijke prijs zou 28.500 euro zijn geweest gezien de (in NL) unieke opbouw, prestaties en uitvoering.
Zulks met inacht name van de gemaakte kosten alsook de kosten als dit van scratch af aan zou moeten worden gebouwd.

Echter hiervan trek ik af twee keer een vergoeding.

Een voor herstel motorblok 8.500 euro
Hierin neem ik op (mogelijk) nieuwe zuigers, nieuwe koppakking + bouten (zijn maar een keer bruikbaar :( ), honen cilinders en opnieuw nu machinaal vlakken blokhelften. Deze zijn helaas (ondanks mijn verzoek) niet machinaal gevlakt. Alsook opnieuw kleppen snijden pasmaken ed.
Met het opnieuw mappen en alles wat er nog bij komt.

Motor verliest olie 1 liter/900 km. Zit water in de olie. Inspectie van de cilinders laten krassen zien. Weliswaar niet diep maar toch. Olie op zuigerkoppen. Dit op basis van visuele Dekra inspectie. Naar het zich laat aanzien lekke koppakking die waarschijnlijk heel klein is begonnen maar in de de loop ter tijd is verergerd. Krassen op cilinderwand verklaarbaar. Ook zuigerveren ed. verwachting niet goed meer.
Oorzaak is m.i. het niet machinaal vlakken van de blokhelften, waardoor een bij deze hoge vermogens toch een klein breukje in de pakking heeft kunnen ontstaan ter hoogte van en een oliekanaaltje en waterkanaaltje. Daarover is nog GEEN uitsluitsel.
Hiervoor is volledige ontmanteling van het motorblok nodig.

Zuigers, drijfstangen zijn als 1000 pk onderdelen verkocht. In discussie elders is (door anderen) twijfel uitgesproken over deze 1000 pk kwalificatie. Volgens anderen zijn mijn zuigers geen custom spec Veldetuning zuigers. maar "gewone" JE zuigers.
De K1-drijfstangen zijn volgens berichten op internet idem geen 1000pk drijfstangen. Zijn te "licht"; wat enerzijds goed is voor de bewegende massa maar anderzijds te licht voor de belasting.
Ik ben technisch niet deskundig; het enige wat ik nu kan constateren is dat deze spullen zonder problemen dit vermogen verdragen.
Dus ik kan mij niet uitspreken over de validiteit van de twijfels.

Als ik zelf met het blok verder zou gaan en herstellen zou ik met behoud van het actuele vermogen de drijfstangen niet vervangen. De zuigers moeten sowieso, omdat de cilinders gehoond moeten worden. Als zuigers nog goed zijn zou ik in eerste instantie met overmaat schraap ea zuigerveren de overmaat proberen op te vangen. Hoeft mogelijk weinig te worden gehoond.
Als ik zou gaan voor meer vermogen, zou ik wel de drijfstangen vervangen door Manley en de zuigers door Mahle.

Ik denk dat de herstel kosten voor de koper die alles LAAT doen met 8500 euro ruimschoots is gedekt; inclusief nieuwe zuigers.
Het blok met genoemde schade is natuurlijk het meest interessant voor de handige Harry die wel alles zelf kan doen. Deze kan met mijn vergoeding een blok met "superspecs" maken voor 700 pk plus.
Persoonlijk vind ik sowieso de auto meer behoren bij een knutselaar die alles zelf kan. Maar uiteraard iemand met diepe zakken kan alles ook laten doen. Maar dit is peperduur.

De motor en inbouw zijn nu volledig 95 tot 99% af en betrouwbaar. Alle bugs en gremlins van blok en mapping zijn er uit. En allles wat vervangen kon worden is vervangen. Met de vervanging van de laatste benoemde onderdelen lever ik m.i. inmiddels een bullit proof blok af.
Temeer daar de huidige turbodruk niet meer dan 1,6 bar is.
Als ik niet inmiddels 5 jaar kwijt zou zijn met kosten waarvan ik (2e hands) GTR had kunnen kopen, dan had ik als laatste nog de zuigers, drijfstangen en brandstofvoorziening (extra parrallel Bosch pomp en 1700 cc injectoren) geupgraded en voor een veilige 700 pk op 2 bar gegaan.

Helaas wat 5 jaar geleden een unieke onvergetelijke positieve belevenis had moeten worden voor op straat en circuit is voor mij geeindigd in een nachtmerrie.
Realiteit is dat anderen daarvan nu de vruchten kunnen plukken.

En ik pas ook 2.000 euro aftrek toe voor mijn belabberde herstel werkzaamheden aan de lakschade. Is er echt niet mooier op geworden.
Kan je uiteraard niet hele auto opnieuw voor laten spuiten.
Maar kom je ieg heel ver met herstel.
NB. Geen roest carrosserie rondom wielen!!

Alleen serieuze reacties krijgen pb.

Theo

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten