Auto te koop aanbieden..... de discussie

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Riceaux » 10 apr 2018, 14:32

Tuurlijk is iedereen welkom op DF en we zijn geen Rotary club waar je uitgenodigd moet worden, maar er mogen organisatorisch best wat randvoorwaarden zijn. Dit is voor iedereen gezonder.
F*ck me, wilde me net aanmelden bij de Rotary club.

Verder, tsja, betalen wij voor dit forum? Nee. Hebben wij er dan iets over te zeggen? Nee. Maar om nou alle (nog)niet trackday-rijders te gaan beledigen gaat me ook een beetje ver.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door ///Joost » 10 apr 2018, 14:35

Het is net hoe je het bekijkt natuurlijk. Nee, volgens de letter van de DF-wet hebben wij er niets over te zeggen, maar het forum wordt wel door de leden gemaakt, dus dan lijkt het me ook prima dat suggesties serieus worden genomen. Dat het dan ook doorgevoerd wordt is een tweede, maar daar beslissen wij als plebs ook niet over, en dat vind ik prima.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door tomgtr » 10 apr 2018, 14:38

Ik snap ook heel goed dat track day rijders knaken in laadje brengen en meesten van ons niet. Maar toen ik 1,5 jaar geleden op DF droomautodag was zag ik wat van de trackday binken gratis een uurtje rijden tussen de middag, zich onwijs misdragen op de baan en voor en na lunch niet gezien. Je wil natuurlijk niet zo'n kind met kanker naast je in de auto. Dus allemaal dikke prima maar niet echt heel hoge dunk gekregen van deel van trackday volk daar zeg maar....

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Elmar » 10 apr 2018, 15:17

Het zit je nog steeds hoog he Tom, dat je 1,5 jaar geleden met je 911 helemaal zoek werd gereden door knakenbak e36jes...






:df:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door tomgtr » 10 apr 2018, 15:33

Neuh, was meer wat boys in GT4 etc. En nee dat boeit me echt totaal niet. Maar als je er toen was weet je precies wat ik bedoel...

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door smiley » 10 apr 2018, 16:20

Ik vond dat uurtje vrij wel even lekker na uren in de kou gestaan te hebben en lang niet boven de 2000rpm uit te komen achter het treintje.

Maar kan me ook goed voorstellen dat een non tracker zich helemaal de tandjes schrikt over het concept van het treintje, versus reguliere trackregels ineens
Misschien dat een waarschuwing voor de non trackers om dat uurtje toch maar even koffie te gaan drinken wel op zijn plaats is, omdat het contrast gewoon te groot is.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door tomgtr » 10 apr 2018, 16:25

Gelul, was dikke prima. Werd eerste gedeelte prima gereden. Was echter wel vriendelijk verzocht om beetje normaal te doen aangezien er geen marshals waren etc. Maar wat me vooral een beetje tegen stond is dat die heren voor en na lunch nergens te zien waren en alleen een gratis uurtje rondrijden scoorden. Daar ging het om. Maar laat maar.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Elmar » 10 apr 2018, 18:21

tomgtr schreef: 10 apr 2018, 15:33 Maar als je er toen was weet je precies wat ik bedoel...

Ik was er, maar waarschijnlijk reed ik even hard als de GT4 boys, dus ik zelf heb geen last van ze gehad.

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door TLRS » 10 apr 2018, 21:37

edit :oops:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Spijkerhard » 11 apr 2018, 00:09

Tom, ik ben er beide dagen geweest, heb er veel geregeld, autos de baan op gelaten, hier en daar wat gecorrigeerd, maar herinner me vooral blije mensen. Herken me totaal niet in wat je zegt, maar misschien hebben we de feedback van je destijds gemist.
Beetje jammer dit. Gaan we nu een DF forum schrijvers vs Trackday battle starten.

De regels zijn duudelijk, en nog eens gecommuniceerd. Moet dat nog even uitgemolken worden?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Macboy » 11 apr 2018, 09:41

JoeyHamers schreef: 10 apr 2018, 14:02 Ik vind het langzamerhand wel belachelijk worden, hoe hard sommige verkooptopics afgekraakt worden.
Ja iemand is misschien minder actief op het forum. Dan heeft hij of zij nog steeds alle recht hier de wagen te koop aan te bieden. Ook zonder voorsteltopic, mijn auto-topic etc.
Ik lees al een hele tijd mee hier op het forum, alleen ben zelf niet zo van het reageren. Tevens is mijn auto verre van interessant om hier een topic voor te openen.
Volgens het overgrote deel van de keyboardwarriors hier, mag ik dus mijn auto niet te koop aanbieden?

Heb gewoon respect voor iedereen, en laat iedereen zijn of haar auto verkopen, mits de advertentie duidelijk is en aan de richtlijnen voldoet.
Joey ik kan je niet kwalijk nemen dat je dat denkt, maar iedere auto is hier welkom.

Wat ik jou en anderen wel kwalijk neem is dat het een kleine moeite is om als lezer of vaste bezoeker zonder postcount even te laten weten dat je een vaste bezoeker bent. Is dat nou écht zo moeilijk om te begrijpen ?

De irritatie ging dus niet over mensen die hier wel jaren meelezen maar niks posten, maar om mensen die niks met DF hebben en het platform alleen gebruiken voor hun eigen gewin. Daar heb je andere sites voor.

Zodra iemand hier typt: “he mensen ik ben Joey, ik lees hier al jaren mee” dan is er NIEMAND die je verkoop topic zou afzeiken zoals bij andere topics gebeurt.

Enzo
Berichten: 364
Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
Locatie: Amsterdam

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Enzo » 11 apr 2018, 21:05

Macboy, ik geloof gewoon niet wat je zegt hier. Ik lees ook al jaaaaaren mee, en sinds kort heb ik pas een paar posts gemaakt omdat het me toch leuk leek om ook de trackday scene wat te leren kennen. Ik heb een redelijke collectie BMW's, al zeg ik het zelf, waarvan ik slechts 2 hier echt beschreven heb omdat het me leuk leek die te benoemen, maar zodra ik mijn oude 406 Coupé verkocht werd dat verkooptopic door grappen en grollen eigenlijk zo vern**kt dat ik echt dacht: why bother? Ik ben in ieder geval enorm afgeknapt op deze wijze van klieren in verkooptopics, ik zal me bij verkoop van een auto in ieder geval nooit meer wenden tot dit de Te Koop-sectie van DF, that's for sure!

Verder wel prima toko hiero hoor.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39743
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Arthur » 11 apr 2018, 21:07

Doe je het niet, zal niemand een nacht minder om slapen, lijkt mij.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Luco » 11 apr 2018, 21:20

Bij iedereen werd/wordt zijn verkooptopic wel eens compleet verneukt, laatste tijd liep het wel wat uit de klauw, ook door ondergetekende.

Met vr gr
Macboy :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Macboy » 12 apr 2018, 02:34

Volgens mij ben ik altijd onderbouwend geweest in mijn bijdragen.

@Enzo: heb je een link naar je verkooptopic want geloof er niks van. Weet zeker dat als iemand het gewoon netjes aangeeft dat het dan geen afzeiktopic om die reden kan zijn geweest.

EDIT: stom was jij natuurlijk met die Peugeot. Je plaatst zelfs de tekst “klassieker” en een foto met een vrouw erop. Wat voor reacties had jij dan gewild ?

En knap dat je nog steeds niet snapt wat mijn punt is. Daarom nogmaals: je hebt geen enkele post op dit forum gehad tot het plaatsen van die advertentie. Je bent dus een actieve meelezer. Maar nergens in je advertentie tekst schrijf je dat je al jaren meeleest. Je maakt dus de fout die hier steeds genoemd wordt.

Dus hoe kun je nou met jouw advertentie mijn argument onderuit halen terwijl je juist mijn punt bevestigt ??

Enzo
Berichten: 364
Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
Locatie: Amsterdam

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Enzo » 12 apr 2018, 07:50

Macboy, meen je het serieus? Ik kan het me niet voorstellen. Foto met een vrouw erop, dus 'dan vraag je erom'?

Overigens, ik heb het later nog eenmaal geprobeerd met een V8 motorblok-salontafel. Ik weet niet hoe ik hier een linkje kan plaatsen, maar scroll die voor de grap maar eens door. Wat een drama.

Zeg wat je wil, maar het had voor mij dus niet eens geboeid of ik slechts had aangemeld op het forum voor verkoop, of dat ik nog e.e.a. aan voorstelrondes deed, want de reacties zijn m.i. exact hetzelfde geweest.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door dvh » 12 apr 2018, 08:10

ik heb het later nog eenmaal geprobeerd met een V8 motorblok-salontafel
Epische topics waren dat :-)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door allen » 12 apr 2018, 08:11

Spijkerhard schreef: 11 apr 2018, 00:09 Tom, ik ben er beide dagen geweest, heb er veel geregeld, autos de baan op gelaten, hier en daar wat gecorrigeerd, maar herinner me vooral blije mensen. Herken me totaal niet in wat je zegt, maar misschien hebben we de feedback van je destijds gemist.
Beetje jammer dit. Gaan we nu een DF forum schrijvers vs Trackday battle starten.

De regels zijn duudelijk, en nog eens gecommuniceerd. Moet dat nog even uitgemolken worden?

Even goedbedoeld reageren:

Tom heeft dan wellicht wat geconstateerd dat je hebt gemist? In het vervolg gewoon vermelden dat het niet de bedoeling is dat mensen zich inschrijven en alleen het vrije uurtje komen rijden. Probleem opgelost.

Regels waren overigens vast duidelijk tussen degenen die heel df regelen, maar klaarblijkelijk niet bij de mensen die hoofdzakelijk het forum bezoeken?
Simpele sticky post met het wijzigen van die regel inclusief uitleg, waarbij niemand kan reageren was handig geweest?

Betreffende die “battle” zoals jij dat ziet...
Waarom zo’n draadje word afgesplitst snap ik. Maar waarom een mod dan niet gewoon dit draadje op slot gooit?

Is er overigens nog een mod die het draadje aanpakt waar Theo los gaat of mag dat dan weer wel? Ken Nick z’n relatie tot df trackdays niet maar de manier waarop hij momenteel de strop om z’n nek krijgt vind ik erger dan een paar flauwe grappen van een stel kansloze forumhelden waaronder ik mezelf ook schaar.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39743
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Arthur » 12 apr 2018, 08:23

Helemaal mee eens, Allen. Mbt tot Theo zou ik zelfs verder willen gaan. Bannen die gast, hoe 'goedbedoeld' ook, dat gaat helemaal nergens over...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2018, 22:24

Macboy schreef: 08 apr 2018, 08:44 Onzin Dennis. Zuurpruimen doen jullie als mods en DF organisatie zelf maar, maar hier op het forum hebben wij er een gruwelijk hekel aan als mensen zich alleen aanmelden om te verkopen. Punt.

Mocht iemand al DF lid zijn of meedoen aan trackdays dan verandert hier niet veel aan. Maar los daarvan kan hij dan toch ook beginnen met de tekst: ik ben Fries en kom al jaren op DF en lees hier altijd mee maar post eigenlijk zelf nooit. Of dat hij zegt ik doe altijd mee met Trackdays maar kom nooit op het forum.

Is dat zo moeilijk ? Dan is het voor ons ook duidelijk en hoeven we iemand niet onnodig af te zeiken.

Maar ga niet ons de schuld geven....
Aangezien sommigen niet eens weten wat er in de echte wereld afspeelt: ik werk sinds 1 januari niet meer voor DF. Maar dat betekent niet dat ik niet mijn mening mag spuien over zoiets onzinnigs als al die vingerwijzende en belerende wegjaagmethoden. Ik vond forums vroeger altijd erg leuk, maar sinds een jaar of 5 is er weinig meer aan. Een paar keer per week slinger ik een forum aan, soms wekenlang niet. Ik vind het gewoon lullig als iemand niet precies weet wat de ongeschreven regeltjes zijn en dan meteen VOL de wind van voren krijgt. Nota bene als het iemand is die WEL veel lol met zijn auto beleeft en dan ook nog eens bij de partij achter dit forum. Velen hebben er echt geen weet van wat er allemaal gebeurt buiten.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 12 apr 2018, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39743
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Arthur » 12 apr 2018, 22:25

Okee, de echte wereld is wat voor werk jij doet?
:?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2018, 22:28

Arthur schreef: 12 apr 2018, 22:25 Okee, de echte wereld is wat voor werk jij doet?
:?
WTF man. Is dit echt de toon die we op een forum tegen elkaar moeten gaan bezigen?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Riceaux » 12 apr 2018, 22:30

En weer die beledigende toon in je post Dennis. Is toch nergens voor nodig? Olie op het vuur gooien, zo zie ik jouw post. Correct me if I’m wrong.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39743
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Arthur » 12 apr 2018, 22:32

Precies, daarom mijn reactie. En dan naar mij gaan wijzen? Echt?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2018, 22:32

Riceaux schreef: 08 apr 2018, 16:36
Peter Tunissen schreef: 08 apr 2018, 16:14
Macboy schreef: 08 apr 2018, 08:44 Onzin Dennis. Zuurpruimen doen jullie als mods en DF organisatie zelf maar, maar hier op het forum hebben wij er een gruwelijk hekel aan als mensen zich alleen aanmelden om te verkopen. Punt.
En dan hebben jullie gruwelijk pech. Punt.
Als incrowd mensen die niet exact de zelf bedachte regeltjes volgen afzeiken en belachelijk maken is absoluut niet de DF sfeer en nooit de bedoeling van dit forum geweest.
Als iemand hier alleen komt om zijn auto te verkopen en verder geen zin heeft om met het clubje VIVA dames te discussiëren, dikke prima.
Dit forum is er voor iedereen die iets met auto's heeft en dit wil melden, dus ook voor iemand die alleen maar zijn auto te koop wil zetten zonder eerst 100 pagina's oooh's en aaah's te scoren bij ieder nieuwe update. Alle vaste kern grappen beginnen intussen een beetje op een hangende langspeelplaat te lijken. De eerste keer is het leuk, de tweede keer meh, maar ooit is de houdbaarheid ervan wel voorbij.
:thumbup: Mee eens hoor Peter!

Alleen de post van Dennis voelt een beetje als een steek onderwater, ik interpreteer het een beetje als jullie komen niet op trackdays, dus jullie mogen niet zeiken op mensen die daar wel komen.
NEE! Mijn post was alleen om die jongen een hart onder de riem te steken. Ik weet toevallig dat 't een aardige gozer is. That's all.

Tot volgende week. :hungry: :ongeveer als:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcH, Wors en 17 gasten