Auto te koop aanbieden..... de discussie

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Macboy » 08 apr 2018, 16:17

Dit forum was 10 jaar lang niet bedoeld om alleen je auto te koop te zetten. Punt.

Dat jullie dat ondertussen stiekum veranderen is zeker jullie recht....

Tegelijkertijd is het afzeiken wel irritant aan het worden, dat klopt op zich wel. Mag zeker minder !


Registratieprocedure

Het is wel zo netjes om na registratie je even voor te stellen.
:thumbup:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Booooh » 08 apr 2018, 16:25

Peter Tunissen schreef: 08 apr 2018, 16:14
Macboy schreef: 08 apr 2018, 08:44 Onzin Dennis. Zuurpruimen doen jullie als mods en DF organisatie zelf maar, maar hier op het forum hebben wij er een gruwelijk hekel aan als mensen zich alleen aanmelden om te verkopen. Punt.
En dan hebben jullie gruwelijk pech. Punt.
Als incrowd mensen die niet exact de zelf bedachte regeltjes volgen afzeiken en belachelijk maken is absoluut niet de DF sfeer en nooit de bedoeling van dit forum geweest.
Als iemand hier alleen komt om zijn auto te verkopen en verder geen zin heeft om met het clubje VIVA dames te discussiëren, dikke prima.
Dit forum is er voor iedereen die iets met auto's heeft en dit wil melden, dus ook voor iemand die alleen maar zijn auto te koop wil zetten zonder eerst 100 pagina's oooh's en aaah's te scoren bij ieder nieuwe update. Alle vaste kern grappen beginnen intussen een beetje op een hangende langspeelplaat te lijken. De eerste keer is het leuk, de tweede keer meh, maar ooit is de houdbaarheid ervan wel voorbij.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door allen » 08 apr 2018, 16:32

Iedereen ondanks het mooie weer van vandaag nogsteeds ongesteld?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Macboy » 08 apr 2018, 16:32

Die Fries weet niet welke beerput die geopend heeft :)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Luco » 08 apr 2018, 16:35

Hoort Macboy nu ook al bij de VIVA club, jeetje wat een teleurstelling :'( :'( :'(

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Riceaux » 08 apr 2018, 16:36

Peter Tunissen schreef: 08 apr 2018, 16:14
Macboy schreef: 08 apr 2018, 08:44 Onzin Dennis. Zuurpruimen doen jullie als mods en DF organisatie zelf maar, maar hier op het forum hebben wij er een gruwelijk hekel aan als mensen zich alleen aanmelden om te verkopen. Punt.
En dan hebben jullie gruwelijk pech. Punt.
Als incrowd mensen die niet exact de zelf bedachte regeltjes volgen afzeiken en belachelijk maken is absoluut niet de DF sfeer en nooit de bedoeling van dit forum geweest.
Als iemand hier alleen komt om zijn auto te verkopen en verder geen zin heeft om met het clubje VIVA dames te discussiëren, dikke prima.
Dit forum is er voor iedereen die iets met auto's heeft en dit wil melden, dus ook voor iemand die alleen maar zijn auto te koop wil zetten zonder eerst 100 pagina's oooh's en aaah's te scoren bij ieder nieuwe update. Alle vaste kern grappen beginnen intussen een beetje op een hangende langspeelplaat te lijken. De eerste keer is het leuk, de tweede keer meh, maar ooit is de houdbaarheid ervan wel voorbij.
:thumbup: Mee eens hoor Peter!

Alleen de post van Dennis voelt een beetje als een steek onderwater, ik interpreteer het een beetje als jullie komen niet op trackdays, dus jullie mogen niet zeiken op mensen die daar wel komen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Hielke » 08 apr 2018, 16:52

Macboy schreef: 08 apr 2018, 16:32 Die Fries weet niet welke beerput die geopend heeft :)
Met zo'n voornaam ben je hier op DF direct al het bokje.

:tong:

Het zit zo Fries. Tussen DF trackday en DF forum zit er qua participanten een behoorlijke discrepantie. Zo ontstaan die misverstanden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Macboy » 08 apr 2018, 17:01

Mensen vinden het hier niet zo leuk als anderen een topic openen alleen om te verkopen. Dat was ook altijd onmogelijk. Kennelijk is dat onlangs veranderd, was bij velen denk ik niet bekend. Was wellicht handig om dat aan te geven. Maar dat is Peter ook niet verplicht. Feit is dat het forum door hem draait en dat wordt ook gewaardeerd.

Grote groep heeft zijn autohart bij dit forum. En we willen allemaal een leuke sfeer. De wijze waarop sommige verkooptopics onderuit worden gehaald was inderdaad wel erg irritant aan het worden. Zijn we het denk ik allemaal ook over eens. Dus daar waar we over goede sfeer praten, verzieken we zelf daarmee natuurlijk ook die sfeer. En dat werkt net zoals dit topic dus volledig averechts. Kijk ook naar mezelf.

Iedereen bedoelt het goed, maar er worden wat opmerkingen hier en daar gemaakt die kennelijk verkeerd overkomen. Dat is beetje de wrijving tussen DF forum en DF trackdays. Ik voel dat zelf niet echt zo overigens. Je bent welkom bij beiden, niets is verplicht.

Het is alleen het zelfregulerend vermogen van het forum om soms situaties op te lossen, en soms moet dat dan juist weer niet en wordt dat niet gewaardeerd. Dat kan dan wel eens met elkaar botsen. Wanneer grijp je wel in en wanneer grijp je niet in ? Met die domme humor werd dat een beetje - hoe irritant ook - opgelost.

Maar kan me voorstellen dat dit niet meer leuk is en dat het moet ophouden :thumbup:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door tomgtr » 08 apr 2018, 19:49

Peter is de baas, we mogen blij zijn dat hij het viva forum in de lucht houdt..... :?

Eerlijk is eerlijk, ik vind mensen die hier alleen komen om hun nieuwe aanwinst te showen en wat oehs en aaahs te scoren of mensen die df gebruiken als marktplaats irritant. Maar als de baas het ok vindt is het ok, zo simpel is het. De grappen zijn nu ook wel gemaakt denk ik. Beste medicijn is snel laten zakken in de lijst. Overigens respecteer ik volledig dat een trouw df track day lid hier auto te koop aanbiedt. Aangezien wij de achtergrond van de verkoper niet kennen moeten we ons maar koest houden misschien. En als het een kutauto is wordt hij hier niet gekocht.

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door TLRS » 08 apr 2018, 20:12

Macboy schreef: 08 apr 2018, 16:06 Verder heeft dit niks met nieuwkomers te maken. Als mensen er last van hebben prima toch ? Ik zie jullie beiden (TLRS en Booooh) bijna nooit iemand hier welkom heten als ze zich voorstellen. Dat doe ik wel. Ga hier dan niet de wijsneuzen uithangen dat mensen hier niet welkom zijn.
Mensen welkom heten in een café zou ik alleen doen als ik toevallig bij de deur sta. En hier op het forum zijn er meestal andere mensen die 'bij de deur staan' (snel reageren) ofwel, beetje namens het geheel zeggen "hoi kom binnen". Als een paar mensen dat al gedaan hebben, is dat dan niet voldoende?
Macboy schreef: 08 apr 2018, 16:06 Hier kunnen mensen zich voorstellen. Niet eens verplicht. Maar daar worden mensen echt niet afgebrand. Wellicht zijn jullie daar nooit geweest, maar kijk er anders eens even rond voordat jullie hier lopen te concluderen dat nieuwkomers niet welkom zijn.
Heb het nooit over willen doen komen dat niemand welkom is, want zo zie ik DF niet. Maar als ik zeg Dashcam drente. Dan proef ik daar een voor oordeel en beginnen mensen redelijk kritisch en ietwat aanvallend zo iemand te benaderen. Idem voor iemand met een redelijk bijzondere auto, waarbij er enkele kostbare en persoonlijke ingrepen zijn gedaan. Kijk er langs en het zijn mensen die duidelijk meer dan gemiddeld bezig zijn met auto's en verkeer. En fijn als het direct klikt, maar ik snap het offensieve niet zo zodra het niet direct klikt.
Macboy schreef: 08 apr 2018, 16:06 Mensen misbruiken een forum omdat het ze geen reet interesseert maar gewoon hun auto willen verkopen. Niks mis mee, maar dan ook niks mis als we ze beetje belachelijk maken toch?
Als er geen vleugje DF te bekennen is, ja dan valt er wat te zeggen voor ingrijpen m.i. Maar 10 pagina's gezever. En het is ook het in beeld houden van een topic dat niemand blijkt te willen, snap ik niet.
Macboy schreef: 08 apr 2018, 16:06 Dat doe ik zelf ook met mensen die wel vaste bezoeker zijn maar een auto pas laten zien als die verkocht wordt. Kan iemand 100 redenen voor hebben. Ook niks mis mee niemand is wat verplicht hier. Maar dan zal je het wel horen dat mensen dat wat jammer vinden omdat ze graag wat eerder foto’s hadden gezien.
Zoals je zegt, niets verplicht.. dus blij zijn met de mensen die dat wel doen. Zo vind ik het bijvoorbeeld prachtig hoe bertikipedia soms in detail bevindingen of inzichten deelt. Maar zoiets kun je niet van iedereen verwachten, niet als je een idee hebt wat ervoor nodig is geweest om die inzichten op te doen. Het correct en begrijpelijk verwoorden kost soms ook wat meer moeite dan het gemiddelde onderbuik gewauwel.

Of ik lees ergens tussendoor dat je na een flinke rit nog graag een ommetje mag maken. Dan denk ik ja, das my kind of DF en lees dat dan met plezier.
Macboy schreef: 08 apr 2018, 16:06 Maar als er beetje bijdehand wordt gedaan over “deze man komt op DF trackdays” of “nieuwkomers zijn hier niet welkom” dan doen we gewoon net zo bijdehand terug.
Betaald de DF TD bezoeker indirect DF forum?

Ps: wat TomGTR zegt dus..

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Booooh » 08 apr 2018, 20:42

tomgtr schreef: 08 apr 2018, 19:49 Peter is de baas, we mogen blij zijn dat hij het viva forum in de lucht houdt..... :?

Eerlijk is eerlijk, ik vind mensen die hier alleen komen om hun nieuwe aanwinst te showen en wat oehs en aaahs te scoren of mensen die df gebruiken als marktplaats irritant. Maar als de baas het ok vindt is het ok, zo simpel is het. De grappen zijn nu ook wel gemaakt denk ik. Beste medicijn is snel laten zakken in de lijst. Overigens respecteer ik volledig dat een trouw df track day lid hier auto te koop aanbiedt. Aangezien wij de achtergrond van de verkoper niet kennen moeten we ons maar koest houden misschien. En als het een kutauto is wordt hij hier niet gekocht.
Wijsneus :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Mrton » 08 apr 2018, 20:45

Dikke mazda!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Macboy » 08 apr 2018, 23:01

@TLRS: goed verwoord en helemaal mee eens. Was ook absoluut niet als persoonlijke aanval bedoeld naar jou of Ben maar de context van mijn opmerking was denk ik helder.

Wellicht kan het topic gesplitst worden om het verkoop draadje niet meer onnodig te vervuilen ? Nieuw draadje met “aangepaste verkoopregels” of zo.

Die Mazda verdient ieg beter ! Prachtig ding :love:

Tom
Berichten: 21722
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Mazda Mx-5 Miata NA (1993) te koop

Bericht door Tom » 09 apr 2018, 09:32

Macboy schreef: 08 apr 2018, 17:01
Kennelijk is dat onlangs veranderd, was bij velen denk ik niet bekend.
Klopt, was ook nog niet gecommuniceerd. Is ook pas een week geleden stilletjes aangepast.
tomgtr schreef: 08 apr 2018, 19:49
Eerlijk is eerlijk, ik vind mensen die hier alleen komen om hun nieuwe aanwinst te showen en wat oehs en aaahs te scoren of mensen die df gebruiken als marktplaats irritant. Maar als de baas het ok vindt is het ok, zo simpel is het.
Mee eens, in de basis is die regel ook prima alleen lijkt het de laatste tijd wel een averechts effect te hebben gehad. Men mocht hier alleen nog auto's aanbieden als ze zich ooit voorgesteld hebben, actief meedoen, een topic hebben gehad hoe de auto opgebouwd is én het te koop topic moet volledig zijn met goede foto's. En als één van die zaken niet het geval is dan staat er een groep DFers klaar om diegene dat op een behoorlijk lullige manier duidelijk te maken.
Natuurlijk mag je wel de nodige inspanning verwachten van diegene en is het fijn als ie DF niet alleen gebruikt als verkoopplatform, maar we zijn maar een relatief klein autoforum en het is niet de staatscourant waarin die auto terecht komt.
En een grapje op z'n tijd moet altijd kunnen, maar houd het dan ook luchtig voor degene die nieuw zijn en neem die advertentie niet te serieus. Het leek nu dat als iemand zich niet exact aan 'onze' regels men het als een vrijbrief ziet om lullig te doen. Dat is vaak niet de manier om iets te bereiken.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door smiley » 09 apr 2018, 09:37

Het wordt tijd voor wat verbroedering. De VIVA CUP 2018.

Op een van de DF avondsessies worden er wat DF E36's gehuurd. (gedeeld om de kosten leuk te houden)
- Deelnemers zonder/erg weinig circuit ervaring, maar met een minimale postcount van 2500 en minimaal 5 jaar forumlid.
- 1e uur instructie voor de deelnemers.
- 2e uur om je laptime in te zetten.

Is dat wat?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Joy » 09 apr 2018, 10:20

Het afzeiken van nieuwelingen of mensen die net niet helemaal in het jargon van het forum passen is een beetje jammer. Zo ga je in het echt ook niet om met iemand en het voelt een beetje als het stoere groepje op het schoolplein dat denkt de norm te zijn.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Mike R32 » 09 apr 2018, 10:48

Misschien is het beter dat je niet kunt reageren op een verkooptopic. Vragen en opmerkingen alleen via pb.

Gebruikersavatar
JWdrive
Berichten: 253
Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door JWdrive » 09 apr 2018, 11:45

Op zich zijn de verkooptopics wel en leuke aanvulling op het forum, zolang er geen dertien in dozijn Astra's verkocht worden is het nice om ze hier bij te hebben. Zolang het niet de spuitgaten uitloopt, en anders kun je altijd nog een min post count van 10 instellen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Macboy » 09 apr 2018, 18:45

Mooi verwoord Tom :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door JP » 09 apr 2018, 18:58

Heel mooi verwoord ja..... :thumbup: al is het misschien wel (als je de minimale postcount verwijdert) een idee om te zeggen dat een advertentie aan bepaalde eisen moet voldoen, zoals foto's en vraagprijs ? en niet zoals je vaker ziet alleen een link naar autoscout of marktplaats.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Spijkerhard » 09 apr 2018, 23:57

viewtopic.php?f=55&t=13656&p=386656#p386656

Ik neem aan dat een Newbie daar wel even kijkt, en anders kun je een topicstarter daar even 'subtiel' op wijzen of er naar vragen?

Verder denk ik dat je vooral DF waardige autos kunt pluggen, de Astras en Minis zakken dan vanzelf weer weg.
Knakenauto's hebben weer een eigen topic, en ik biedt ze hier altijd goedkoper aan dan op marktplaats...

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door tomgtr » 10 apr 2018, 00:47

Wat overigens ook echt flauw is is de trackday boys die zich zo hoog verheven voelen boven de rest van het forum. Flikker dan gewoon het forum dicht, maak er een trackday kalender van en klaar. De arrogantie van sommige reacties zijn wat apart.. Dat DF van af en toe een trackday organiseren uitgegroeid is tot volwaardig bedrijf is mooi. En DF mag z’n prioriteiten stellen en de regels maken. Maar om een mensen die hun lol niet halen uit circuit rijden zo af te serveren is wat bot naar nogal wat vaste bezoekers hier die, zij het soms wat ongelukkig qua stijl, hier de boel proberen een beetje gezellig te houden. Ja het afzeiken ging te ver en begon irritant te worden maar als er een vaste trackday klant zich zonder zelfs maar voor te stellen een auto aanbiedt en meteen Dennis, Peter en Kees ten strijde trekken terwijl we geen van 3 echt recentelijk hebben zien posten hier moet het DF wel erg hoog zitten.... Fries heeft zich ondertussen voorgesteld, allemaal dikke prima en het was duidelijk het verkeerde topic om af te zeiken maar DF liet zich hier ook niet van hun beste kant zien.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Spijkerhard » 10 apr 2018, 07:31

Moet je ongesteld worden?

JoeyHamers
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jun 2015, 18:55

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door JoeyHamers » 10 apr 2018, 14:02

Ik vind het langzamerhand wel belachelijk worden, hoe hard sommige verkooptopics afgekraakt worden.
Ja iemand is misschien minder actief op het forum. Dan heeft hij of zij nog steeds alle recht hier de wagen te koop aan te bieden. Ook zonder voorsteltopic, mijn auto-topic etc.
Ik lees al een hele tijd mee hier op het forum, alleen ben zelf niet zo van het reageren. Tevens is mijn auto verre van interessant om hier een topic voor te openen.
Volgens het overgrote deel van de keyboardwarriors hier, mag ik dus mijn auto niet te koop aanbieden?

Heb gewoon respect voor iedereen, en laat iedereen zijn of haar auto verkopen, mits de advertentie duidelijk is en aan de richtlijnen voldoet.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door ///Joost » 10 apr 2018, 14:19

Mijn serieuze mening is dat het verkooptopic er zou moeten zijn als 'rommel- en snuffelmarkt voor en door DF'ers'. Het mag best een beetje de ambiance hebben van een braderie, dus luchtig en een grap hier of daar, maar dat laatste moet niet de overhand krijgen. Beetje kletsen over een auto die te koop staat (onderhoud, achtergrondinfo, etc.) is ook dikke prima. Daar is het topic voor, anders kun je ook gewoon een prikbord maken.

Daarom zou ik aanbevelen om toch een minimale postcount van 50 posts in te stellen, want er zijn al genoeg verkoopsites zoals iedereen weet, en zo stimuleer je de verkoper om mee te discussieren, en je houdt alle onzin-ads buiten. Een verkoper is dan 'automatisch' een (semi)actieve DF'er en we hoeven ook niet meer onnodig door de (misplaatste) grappen en grollen te scrollen. Dat het aantal ads dan omlaag gaat zal mij een zorg zijn, want dat zijn anders toch voornamelijk MP en AS linkjes met een gecopieerde tekst. Win-win.

Tuurlijk is iedereen welkom op DF en we zijn geen Rotary club waar je uitgenodigd moet worden, maar er mogen organisatorisch best wat randvoorwaarden zijn. Dit is voor iedereen gezonder.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dappers, JessieJ en 82 gasten