Auto te koop aanbieden..... de discussie

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2018, 22:34

Riceaux schreef: 12 apr 2018, 22:30 En weer die beledigende toon in je post Dennis. Is toch nergens voor nodig? Olie op het vuur gooien, zo zie ik jouw post. Correct me if I’m wrong.
Macboy denkt dat ik opkwam voor Fries omdat ik voor DF werk. Maar dat wilde ik even de wereld uit helpen. Ik kwam op voor Fries omdat ik voor Fries op wilde komen. Ik werk namelijk niet meer voor DF. Waarom zijn jullie allemaal zo ontzettend pinnig en fucking achterdochtig?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Riceaux » 12 apr 2018, 22:36

Nota bene als het iemand is die WEL veel lol met zijn auto beleeft
Gaat me om deze quote Dennis. ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39691
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Arthur » 12 apr 2018, 22:38

@Dennis: Kijk eens hoe er op jouw laatste bijdrages gereageerd wordt. Zou het ook gedeeltelijk aan jou kunnen liggen?

PeterB
Berichten: 3255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door PeterB » 12 apr 2018, 22:38

Misschien een idee om de mensen die wel veel lol met hun auto beleven(...) bij de partij achter dit forum(..) de tip te geven als zij hun vehikels hier te koop aanbieden om dan te melden dat zij lol beleven met hun auto bij de partij achter dit forum en dat het plaatsen van een veredelde Marktplaats advertentie akkoord is.
Opdat de wereldvreemde overige gebruikers op dit forum weten dat er buiten ook wat gaande is..

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2018, 22:40

Ja, er zijn toch genoeg mensen die geen leuke dingen doen met hun auto? Of een beetje lopen te patsen in de kroeg. Dit forum draait om lol met auto's. Dus hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Dacht ik altijd.

Ik weet van Fries dat 'ie veel lol beleeft en dat 'ie dus thuishoort op een forum als dit. Maar ja, dan jaagt men zo'n persoon meteen weg.... daar kwam ik vorige week even tegen in opstand. Zonder enig belang verder. Maar dat wordt dan weer gezien alsof ik een goed voetje wilde halen. Echt niet normaal hoe men denkt.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 12 apr 2018, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Riceaux » 12 apr 2018, 22:43

Dennis, jij als stukjesschrijver weet prima hoe zo’n zin opgevat wordt op een forum vol autoliefhebbers. Ga nou niet doen alsof je dat niet begrijpt.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Eric Z » 12 apr 2018, 22:44

Df is depressie fun tegenwoordig?

Ik kan de lol er van inzien bij alle verkooptopics. Dat andere dat niet zo ervaren begrijp ik ook.
Jaren meelezen is vaak dubieus gezien de account aanmaak datum.
Persoonlijk vaak wel geregistreerd maar niet voorgesteld en gepost. Forum werkt het beste als je niet zelf hoeft uit te zoeken wat je nog moet lezen, dus waarom dan pas registreren bij verkoop?

Wat er buiten gebeurt hebben we het marktplaats anekdotes topic voor?

Naast verkoop komen er ook vaak genoeg vragen van pas gergistreerde langs. Krijgen regelmatig een antwoord maar ook wel eens de opmerking om zich voor te stellen. Niet meer dan normaal IMO.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2018, 22:48

Arthur schreef: 12 apr 2018, 22:38 @Dennis: Kijk eens hoe er op jouw laatste bijdrages gereageerd wordt. Zou het ook gedeeltelijk aan jou kunnen liggen?
Nee, aan ontwetendheid. Ik reageerde op een onterechte aantijging. En op 't feit dat hier iemand IMHO weggejaagd wordt ipv welkom wordt geheten. Daar vond ik vorige week wat van en nu open ik net DF en pas nu lees ik de reacties op mijn post. Ja, na een stel 5-en en 6-en wordt 'ie alsnog welkom geheten. Dat heb ik ook gelezen. God god... dat had toch ook meteen gekund?

"Hoi, leuke auto. Maaruh stel je ook even voor wil je?". Dat had al anders geklonken.

Als je niet zovaak op F5 zit te rammen dan lees je dingen heel anders. Vroeger had ik het misschien niet zo goed door hoe buitenstaanders zo'n forum zagen, 't enige dat je interesseerde was de incrowd. Maar nu ik geen incrowd meer ben (ik lees en post echt bijna niks, in vergelijking tot jaren terug) valt 't mij op hoe zuur er constant gereageerd wordt. Dat cynische, dat achterdochtige en bij anderen juist hielenlikkende is gewoon echt zielig. Gelukkig zit er ook nog ouderwetse humor tussen en zijn er nog veel mensen met hun auto's en autorijden bezig. Dus nog genoeg te lezen, als ik tijd zou hebben. Maar dit viel mij gewoon op. En ik had niet verwacht dat 't zo'n ellenlange discussie zou worden. Ik was daar ff te druk voor om het bij te houden, gelukkig.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39691
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Arthur » 12 apr 2018, 22:50

Nog niet druk genoeg blijkbaar. Je doet het nu weer; 'Als je niet zovaak op F5 zit te rammen dan lees je dingen heel anders'. Hoe mag ik dit dan interpreteren? Nee, het ligt niet aan jouw schrijfstijl...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2018, 22:57

tomgtr schreef: 10 apr 2018, 00:47 Wat overigens ook echt flauw is is de trackday boys die zich zo hoog verheven voelen boven de rest van het forum. Flikker dan gewoon het forum dicht, maak er een trackday kalender van en klaar. De arrogantie van sommige reacties zijn wat apart.. Dat DF van af en toe een trackday organiseren uitgegroeid is tot volwaardig bedrijf is mooi. En DF mag z’n prioriteiten stellen en de regels maken. Maar om een mensen die hun lol niet halen uit circuit rijden zo af te serveren is wat bot naar nogal wat vaste bezoekers hier die, zij het soms wat ongelukkig qua stijl, hier de boel proberen een beetje gezellig te houden. Ja het afzeiken ging te ver en begon irritant te worden maar als er een vaste trackday klant zich zonder zelfs maar voor te stellen een auto aanbiedt en meteen Dennis, Peter en Kees ten strijde trekken terwijl we geen van 3 echt recentelijk hebben zien posten hier moet het DF wel erg hoog zitten.... Fries heeft zich ondertussen voorgesteld, allemaal dikke prima en het was duidelijk het verkeerde topic om af te zeiken maar DF liet zich hier ook niet van hun beste kant zien.
Waar 't mij om ging was dat Fries een aardige gozer is én een leuke auto aanbood, maar dat zo'n persoon dan NIET welkom geheten wordt op een forum waar 'ie prima thuishoort. Dat stoorde mij. Dat heeft echt helemaal niets met trackdayrijders boven forumleden te stellen, dat maak je er zelf van. Ik ken de meeste forumleden langer dan dat ik de meeste trackdayrijders ken, echter ken ik tegenwoordig wel meer trackdayrijders dan forumleden IRL. Maar dat was niet mijn punt en vind ik ook niet interessant. Ik hoef niet te kiezen tussen die twee groepen, ik ken ze gewoon allebei en kan volgens mij IRL prima met iedereen door 1 deur.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2018, 22:58

Arthur schreef: 12 apr 2018, 22:50 Nog niet druk genoeg blijkbaar. Je doet het nu weer; 'Als je niet zovaak op F5 zit te rammen dan lees je dingen heel anders'. Hoe mag ik dit dan interpreteren? Nee, het ligt niet aan jouw schrijfstijl...
Vroeger zat ik heel de dag op F5 te rammen. Nu al jaren niet meer.


Wordt tijd voor een minimeet ofzo. De boodschap komt niet meer over. Omdat de stellingen al ingegraven zijn. :lol:

Lees 'je' als 'ik(=Dennis", misschien snap jij (=Arthur) 't dan wel.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door allen » 12 apr 2018, 23:01

Allemachtig is er dan geen enkele mod wakker?
Flikker dit draadje toch op slot.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Spijkerhard » 12 apr 2018, 23:03

Spijkerhard schreef: 11 apr 2018, 00:09
Beetje jammer dit. Gaan we nu een DF forum schrijvers vs Trackday battle starten?
Sorry hoor, ik kom over een week wel weer eens kijken.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Snipe » 12 apr 2018, 23:15

allen schreef: 12 apr 2018, 23:01 Allemachtig is er dan geen enkele mod wakker?
Flikker dit draadje toch op slot.
Ik ben wel wakker maar ik lees hier al pagina’s lang in ellenlange lappen tekst dat het zelfregulerend vermogen hier zo fantastisch is, dus ik ga nog even de planten water geven.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door WJ » 12 apr 2018, 23:18

Noted, voortaan mensen in verkooptopics waar ze afscheid nemen van hun auto, welkom heten. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2018, 23:23

WJ schreef: 12 apr 2018, 23:18 Noted, voortaan mensen in verkooptopics waar ze afscheid nemen van hun auto, welkom heten. :mrgreen:
Lief! :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Bram » 12 apr 2018, 23:43

Ik mag toch hopen dat jullie nooit mijn Skoda afzeiken als ik deze hier te koop aanbied, want dan ga ik gegarandeerd ballistisch :tooth:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door WJ » 12 apr 2018, 23:50

Maak je geen zorgen. Daar hebben we geen verkoop topic voor nodig :P

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Luco » 13 apr 2018, 00:16

Bram schreef: 12 apr 2018, 23:43 Ik mag toch hopen dat jullie nooit mijn Skoda afzeiken als ik deze hier te koop aanbied, want dan ga ik gegarandeerd ballistisch :tooth:
Voordat jij iets kan verkopen zit die om een boom gevouwen of heb je hem stuk gemaakt :tooth:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door tomgtr » 13 apr 2018, 00:25

Ik denk echt serieus dat we met dit draadje moeeten kappen. Mensen die IRL prima met elkaar kunnen vinden gaan nu in een loopgraven oorlog. Ik heb Fries z’n voorsteltopic gezien en komt inderdaad over als een goede gozer. Iets te koop zetten zonder ooit voorstellen is niet handig. Dat punt is gemaakt op een onhandige manier. Iedereen snapt beide punten en zal het wel een beetje daarmee eens zijn. Dat Dennis, Peter en Kees opeens uithaalden was niet handig en is vast niet gebeurd zonder enige communicatie met elkaar hierover. De kans dat alle 3dezelfde avond op het forum komen en precies dat draadje bekijken lijkt me sterk. Maar jullie punt is gemaakt, prima. Ging ook vaak te ver. Jammer dat dat in draadje van Fries gebeurde. Group hug and move on? En Dennis, we wisten wel dat je niet meer op DF werkt want dat heb je hier zelf gepost. Ik vind DF top, die droomautodag ook en na 1e editie zelfs aangeboden om 2e editie te helpen (wat door wat gedoe thuis niet lukte). Dat echter niemand iets zegt over wat misstanden zou iets te maken kunnen hebben met de attitude die mensen proeven bij DF waar de echte mannen hun leven op een circuit doorbrengen. Overigens reed ik zelf niet eens toen het zo los ging maar zat ik bij iemand in de auto die heel vaak track days rijdt en eigen circuit auto heeft. En die ging de baan af omdat het echt niet meer zo gezellig was op se baan. Ik zal er volgend keer echter zeker bij zijn en hoop dan ook wat te kunnen helpen met sponsors vinden etc.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31175
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door JP » 13 apr 2018, 03:16

I love the smell of grouphugs in the morning....... :coffee:

Gebruikersavatar
friesc
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 apr 2018, 13:35
Auto: GT86 | Alfa Romeo Giulietta QV
Locatie: Amsterdam

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door friesc » 13 apr 2018, 06:44

Ah, het maakt voor mij al lang niet meer uit.
De verkoop heeft er niet onder geleden. :D
Ik snap ook beide kanten en omdat ik dacht dat dit forum alleen voor trackday rijders is (Forum zit onder een Sub-url van de DF trackdays website) en er een speciaale sectie voor verkoop is, dacht ik eerlijk gezegd dat ‘wie ben ik’ niet relevant was voor de verkoop van een auto.
Maar goed, grouphug accepted!

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Eric H » 13 apr 2018, 07:32

Als vrouwen langere tijd bij elkaar wonen/verblijven dan wordt hun cyclus op elkaar afgesteld.

Denk dat dat bij DF ook aan de hand is.
Zitten zo lang bij elkaar dat iedereen nu tegelijkertijd ongesteld is....

Chocolade en Titanic avondje organiseren dan maar :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Macboy » 13 apr 2018, 07:48

Dennis ik waardeer je duidelijke en gemotiveerde uitleg :thumbup:

Zoals je ziet kwam het absoluut anders over dan je bedoelde. Je vergeet verder dat omdat je hier bijna niet meer komt je dus ook niet meer weet hoe gezellig het hier juist de laatste tijd is.

Kom weer eens wat vaker en hang eens wat vaker hier rond dan zul je dit merken !

Tom
Berichten: 21717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Auto te koop aanbieden..... de discussie

Bericht door Tom » 13 apr 2018, 08:39

Ik denk dat alles wel gezegd is. We zijn intern nog aan het kijken of we regels willen aanpassen of zaken in deze hoek willen inperken.

Verder is de boodschap denk ik wel duidelijk: be nice! :) Ook als iemand nieuw is. IRL benader je onbekenden neem ik aan ook niet met de toon zoals ie hier de laatste tijd vaak te zien was, maar kijk je even aan met wat voor persoon je te maken hebt en geef je diegene de kans om zich tussen de groep te mengen ipv degene met honderd inside-jokes zo snel mogelijk weg te jagen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten