Clio 3 RS

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
Pokkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23:14

Clio 3 RS

Bericht door Pokkie » 14 mar 2018, 16:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanwege de overstap naar een lease auto heb ik mijn trouwe Clio RS niet meer nodig. Ik heb ongelofelijk veel plezier gehad en deze auto van 100.000 KM naar 145.000 KM gereden. Daarbij heeft de auto het nodige onderhoud gehad.

In mijn bezit heeft de auto het volgende onderhoud gehad:

2 nieuwe voorbanden in januari 2018,
Onderhoudsbeurt in januari 2018,
Remschijven + blokken vervangen in juli 2017
Gebroken veer vervangen in juli 2017
Motor gereviseerd + nieuwe distributie en onderhoud in juni 2017
Onderhoudsbeurt juni 2016

De verdere onderhoudshistorie is ook altijd volgens Renault voorschriften uitgevoerd en staat in het onderhoudsboekje.

De distributie is in juni 2017 geknapt binnen de voorgeschreven termijn van Renault. Het blok is toen helemaal opnieuw opgebouwd waardoor er nu een praktisch nieuwe motor in zit. De auto staat er gezien het recente onderhoud piekfijn bij. Cosmetisch gezien is de auto ook erg mooi. Nergens deuken of diepe krassen. De enige minpunten zijn:

-Kleine krasjes op het bovenste deel van de achterbumper. Komt door het inladen/uitladen van spullen.
-Velgen hebben her en der wat stoeprand schade (Hebben veel RS'en last van).
-Het leer op het stuur is niet overal heel mooi meer (bekend RS kwaal)

De verdere historie is als volgt. De eerste eigenaar was een medewerker van Renault in Nederland. Wat ik begrepen heb reed deze meneer steeds in verschillende RS'en. De tweede eigenaar heeft de auto een tijd zelf gebruikt en toen aan z'n vrouw gegeven. Die wilde iets anders en heeft de RS ingeruild bij de Renault dealer voor een nieuwe Twingo.

Ik heb zelf lang gezocht naar een fatsoenlijke RS en het aanbod varieerde van getunede auto's, circuit auto's en geïmporteerde schade auto's. Deze auto is origineel Nederlands, heeft een duidelijke historie en is door de eerste eigenaar voorzien van de juiste opties. Vooral de optionele Recaro's springen er uit. Een destijds dure optie die weinig RS'en hebben. Daarnaast heeft de auto:

-Xenon
-Meesturende koplampen
-Keyless entry
-Regensensor
-Climate Control
-Elektrisch inklapbare spiegels
-Achterspoiler
-Cruise Control
-Radiobediening aan het stuur

Dit is oprecht de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad en ik ga 'm erg missen. Ik poets 'm regelmatig en hij staat dus ook altijd netjes in de wax.

De vraagprijs voor mijn Clio is 8.750 euro. Auto is per 1 april beschikbaar.

Voor vragen mag je mij altijd een berichtje sturen!

Pokkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23:14

Re: Clio 3 RS

Bericht door Pokkie » 15 mar 2018, 10:42


indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Clio 3 RS

Bericht door indobesar » 16 mar 2018, 11:13

Gaaf ding! Nette advertentie en prijs.

Geen optie om erbij te houden als fun car? Een lease auto voor starters is vaak niet zo inspirerend... ;)

Pokkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23:14

Re: Clio 3 RS

Bericht door Pokkie » 16 mar 2018, 12:32

Klopt, maar als ik 'm zou houden zou ik er vooral circuit mee gaan rijden en dat is met deze auto duur en zonde. Denk er over om een simpel circuit autootje te kopen voor niet veel geld.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Clio 3 RS

Bericht door Paskal » 16 mar 2018, 13:45

Veel goedkoper circuit rijden dan met een Clio RS gaat je niet lukken. Rij er nu een paar jaar maar op het circuit en natuurlijk kan het nog goedkoper met bv een 205 GTi (oa kleinere bandenmaat) die ik ook vele jaren heb gereden maar daar staat een kans op hogere onderhoudskosten tegenover. De Clio 3 RS is erg bulletproof bij circuitgebruik is mijn eigen ervaring, maar ook die van vele Duitse RS-rijders die ik inmiddels ken.

Pokkie
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23:14

Re: Clio 3 RS

Bericht door Pokkie » 18 mar 2018, 13:00

Hij is verkocht!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ti-Tourist (Erik) en 140 gasten