BMW E30 323i '83 met kenteken, mogelijk cursusauto of iets anders...

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

BMW E30 323i '83 met kenteken, mogelijk cursusauto of iets anders...

Bericht door Dwarsligger » 10 feb 2018, 15:21

Misschien voor iemand hier interessant, heb zojuist mijn gestrande project op Marktplaats gezet;

Markplaats link

Afbeelding

BMW E30 323i '83 inclusief kenteken, mogelijk cursusauto, driftauto of ander project.
Chassisnummer WBAAA7108D9147951.

Leuke E30 323i uit '83 inclusief kenteken. Auto is al een aantal jaar geschorst. Met dit kenteken kan gebruikt worden gemaakt van de overgangsregeling (kwarttarief). Dit houdt in dat je €120 per jaar betaald en vervolgens van maart t/m november de weg op kunt. Ideale auto dus om over de weg mee naar het circuit of driftdag te rijden.

Ik heb de auto 8 jaar geleden aangeschaft. Het idee was een belastingvrije circuitauto/driftauto opbouwen. De dingen die in 2010 en 2011 aan de auto zijn gebeurd;
- interieur verwijderd (Aantal interieurdelen los erbij, maar niet netjes. Stoelen, achterbank etc. niet erbij)
- sperdiff verwijderd en kort differentieel geplaatst (4.45 diff) Sperdiff is los te koop. (3.25 diff)
- diff vastgelast (100% sper)
- laswerk aan dorpel/schutbord
- oliedrukmeter en olietemperatuurmeter geplaatst (werkend, druk wordt gemeten op ring tussen blok en oliefilter, zie foto)
- uitlaatsysteem verwijderd, begin gemaakt aan op maat systeem zonder tussendemper
- nieuwe bougies geplaatst
- nieuwe bougiekabels
- verlaagd (originele veren aanwezig)
- wielkasten zijn uitgerold om bredere wielen te kunnen plaatsen. Moeten nog bijgespoten worden.
- kuipstoelen + onderstel gekocht. Nog niet in auto geplaatst. (los te koop)

Vervolgens is het project stil komen te liggen door andere bezigheden. Hij heeft ook een aantal jaar buiten gestaan. Ik heb de auto kortgeleden weer onder het stof vandaan gehaald. Brandstofpomp is dit jaar vervangen.

Belangrijkste kenmerken/opties;
- Kleur bronzitbeige
- Open dak
- Check control

Auto loopt goed. Kenteken is momenteel geschorst. Wat er vooral nog aan de auto moet gebeuren is laswerk. Vooral aan het schutbord en de dorpels. Schutbord heeft een aantal gaten. Accubak voor moet ook opnieuw gelast worden.
Om hem goed te krijgen is het best veel laswerk, ik heb zelf geen mogelijkheden en tijd meer om laswerk te doen.

Kortom, met een beetje werk een ideale cursusauto, of begginners driftauto. Zeker als je geen autotransport hebt is het een leuke mogelijkheid om als instapper mee te doen met de autosport.
Voor degene die ondanks de foto's nog stiekem hoop hebben; het is geen nette auto! Motorkap en één zijscherm zijn overgespoten met spuitbus. Heb er ook nog 3 spuitbussen in de kleur bij.

Heb ook nog andere E30 onderdelen te koop staan zoals velgensets, sperdifferentieel, kuipstoelen (zie foto). Deze zijn natuurlijk ook bij de auto te koop.

Als je geen transportmogelijkheden hebt kan ik de auto evt. met autoambulance komen brengen.

€2100,00
Laatst gewijzigd door Dwarsligger op 11 feb 2018, 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW E30 323i '83 met kenteken, mogelijk cursusauto of iets anders...

Bericht door Arthur » 10 feb 2018, 17:22

Prijs?

Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: BMW E30 323i '83 met kenteken, mogelijk cursusauto of iets anders...

Bericht door Dwarsligger » 10 feb 2018, 21:44

Zie link naar Marktplaats advertentie, heb hem hier ook even toegevoegd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW E30 323i '83 met kenteken, mogelijk cursusauto of iets anders...

Bericht door Arthur » 11 feb 2018, 10:44

Marktplaatslinkjes klikken we niet aan ;)

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: BMW E30 323i '83 met kenteken, mogelijk cursusauto of iets anders...

Bericht door 328Ti » 11 feb 2018, 12:50

Leuk apparaat!

Die is snel weg denkt ik

Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: BMW E30 323i '83 met kenteken, mogelijk cursusauto of iets anders...

Bericht door Dwarsligger » 04 mar 2018, 13:23

Verkocht aan een liefhebber uit het noorden. Hij is van plan om er weer een daily van te maken. Succes!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten