BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
Laatst gewijzigd door itsmario op 12 aug 2019, 17:08, 30 keer totaal gewijzigd.
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Afbeeldingen werken niet...
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Hmmz, heb ze nu 2x geupload ..
Bovenaan staat een link naar Autoscout daar staan wel meer plaatjes
Op raceautotekoop passen er ook maar 3, die achteraf niet meer te wijzigen zijn
Bovenaan staat een link naar Autoscout daar staan wel meer plaatjes
Op raceautotekoop passen er ook maar 3, die achteraf niet meer te wijzigen zijn
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Mooie auto.
Macboy modus aan: ik zie geen interieur foto's.
Alleen een foto van je stuur.
Macboy modus uit
Macboy modus aan: ik zie geen interieur foto's.
Alleen een foto van je stuur.
Macboy modus uit
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Haha, heb een paar toegevoegd op Autoscout
Is gewoon zwart en clean, rustig voor de ogen, focus op de weg
Overigens krijg ik de foto's hier op het forum niet aan de praat, ik gebruik gewoon de image tags en mijn foto linkjes werken wel ... https
Is gewoon zwart en clean, rustig voor de ogen, focus op de weg
Overigens krijg ik de foto's hier op het forum niet aan de praat, ik gebruik gewoon de image tags en mijn foto linkjes werken wel ... https
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Je images, je moet van:
https://imgur.com/GuiAu0h
Het volgende maken:
https://i.imgur.com/GuiAu0h.jpg
https://imgur.com/GuiAu0h
Het volgende maken:
https://i.imgur.com/GuiAu0h.jpg
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Done thx!
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Ik kom hem ook overal tegen. Hier, in naaldwijk enz.
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Mooi coupe! Remap (Beek Auto Racing) 364PK 523NM, is dat alleen een digitale aanpassing?
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Klopt ja, in de volksmond gewoon chip tjoening
Digitaal via OBD aansluiting rechtstreeks aangepaste afstelling op de ecu programmeren,
En dan op basis van een testbank meting de afstelling fine tunen
Geen los tjoening kastje ertussen dus om de originele computers te foppen zoals JB4
Deze blokken kunnen richting de 400pk met enkel chip tjoening, meer turbodruk etc, maar zo loopt de boel altijd safe, ook ivm standaard intercooler etc. Heb nu ook nooit warmte problemen gehad. Gewoon vlammen zonder gezeur of brandstof mix ellende
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
P.s. Deze auto's en blokken staan bekend om te tunen met turbo upgrades tot veilig 450-500pk
Lijkt me heel vet, maar ik vond het standaard onderstel en remmerij waardeloos. Als je dat niet aanpast is je auto echt uit balans, daarnaast mis je dan ook echt een mechanisch sper
Ik zou het alleen doen, als je alles goed doet, en dan moet je onderstel rubbers etc ook goed zijn anders heb je er nog niets aan. met mijn vermogen vind ik persoonlijk al dat alles in balans moet zijn en kloppen qua motor/onderstel/remmen./banden ik heb daar al best veel frustratie over gehad toen het allemaal nog niet klopte. onderstel/remschijven en blokken aanpassen is precies goed. sper zou mooi zijn maar op het randje met dit vermogen.
Dus high end coilover set, niet 1 van onder de 2000eu dus.
Standaard remklauwen zijn met dat extra vermogen niet meer goed genoeg dus 6 zuiger big brake voor en 4 zuiger achter
Goede sper van Qualife oid, het electronisch afremmen van 1 wiel bij het uitsturen van bochten met veel power werkt niet zo best, en met DSC/TSC uit corrigeert hij nog wat,
Banden zijn standaard 225 voor en 255 achter. ik heb nu 235 en 265. met extra vermogen moet je denk ik nog een maatje breder, vooral voor. goeie velgen uitzoeken want dit past bij mij al net in de wielkasten
En dan turbo upgrade, intercooler, intake, downpipes, uitlaat, custom remap op maat en gaan
Met 10k red je dat niet
Lijkt me heel vet, maar ik vond het standaard onderstel en remmerij waardeloos. Als je dat niet aanpast is je auto echt uit balans, daarnaast mis je dan ook echt een mechanisch sper
Ik zou het alleen doen, als je alles goed doet, en dan moet je onderstel rubbers etc ook goed zijn anders heb je er nog niets aan. met mijn vermogen vind ik persoonlijk al dat alles in balans moet zijn en kloppen qua motor/onderstel/remmen./banden ik heb daar al best veel frustratie over gehad toen het allemaal nog niet klopte. onderstel/remschijven en blokken aanpassen is precies goed. sper zou mooi zijn maar op het randje met dit vermogen.
Dus high end coilover set, niet 1 van onder de 2000eu dus.
Standaard remklauwen zijn met dat extra vermogen niet meer goed genoeg dus 6 zuiger big brake voor en 4 zuiger achter
Goede sper van Qualife oid, het electronisch afremmen van 1 wiel bij het uitsturen van bochten met veel power werkt niet zo best, en met DSC/TSC uit corrigeert hij nog wat,
Banden zijn standaard 225 voor en 255 achter. ik heb nu 235 en 265. met extra vermogen moet je denk ik nog een maatje breder, vooral voor. goeie velgen uitzoeken want dit past bij mij al net in de wielkasten
En dan turbo upgrade, intercooler, intake, downpipes, uitlaat, custom remap op maat en gaan
Met 10k red je dat niet
Laatst gewijzigd door itsmario op 04 jan 2018, 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Wat kost zoiets?itsmario schreef: ↑04 jan 2018, 19:18Klopt ja, in de volksmond gewoon chip tjoening
Digitaal via OBD aansluiting rechtstreeks aangepaste afstelling op de ecu programmeren,
En dan op basis van een testbank meting de afstelling fine tunen
Geen los tjoening kastje ertussen dus om de originele computers te foppen zoals JB4
Deze blokken kunnen richting de 400pk met enkel chip tjoening, meer turbodruk etc, maar zo loopt de boel altijd safe, ook ivm standaard intercooler etc. Heb nu ook nooit warmte problemen gehad. Gewoon vlammen zonder gezeur of brandstof mix ellende
Edit, al gevonden. http://www.bmwspeed.nl/product.php?id=23&cat=1&model=10 prijs valt me mee.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Standaard prijzen beetje 400-500euro incl. BTW
Wil je wat extra aanpassingen/finetunen zal je op zo'n 700-800euro incl. BTW uitkomen, gezien meer tijd, meerdere test runs
Ik heb het zelf bij Beek Auto Racing in Den Haag gedaan, zo zijn er meerdere adressen, paar goeie maar in NL, veel cowboys
Quattra Tuning in Lisse doet ook veel, voornamelijk echte race cup auto's
Wil je wat extra aanpassingen/finetunen zal je op zo'n 700-800euro incl. BTW uitkomen, gezien meer tijd, meerdere test runs
Ik heb het zelf bij Beek Auto Racing in Den Haag gedaan, zo zijn er meerdere adressen, paar goeie maar in NL, veel cowboys
Quattra Tuning in Lisse doet ook veel, voornamelijk echte race cup auto's
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
@ Hans als je dat gaat doen zou ik ook je intake cleaning doen (walnut blast) als dat nog niet gedaan is (400eu ong), het resultaat en hoeveel vuil er zit daar kan je van schrikken (dus minder vermogen en voornamelijk slechtere gasrespons)
Daarnaast even een beurtje olie, alle filters en bougies
Het liefst wil je alles goed hebben voor je hem remapped op de bank
Daarnaast even een beurtje olie, alle filters en bougies
Het liefst wil je alles goed hebben voor je hem remapped op de bank
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
Intake is pas gecleand, als ie uit de garantie is gaat ie nog voor een grote beurt naar Vlasblom.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
--- UPDATE ---
- Afspraak staat eind januari om de subframerubbers te vervangen
Dit ga je nu namelijk merken met een testrit, en ik stoor me er zelf mateloos aan
- Remschijven en blokken voor worden onder garantie vervangen, vrij nieuw en trillen wat onder het remmen, geen gekke dingen (circuit) mee gedaan of met koud water afgespoeld terwijl ze warm zijn etc.
Daarna werkt de auto naar mijn mening 100% goed voor een testrit om 'te voelen hoe goed ie is'
- Afspraak staat eind januari om de subframerubbers te vervangen
Dit ga je nu namelijk merken met een testrit, en ik stoor me er zelf mateloos aan
- Remschijven en blokken voor worden onder garantie vervangen, vrij nieuw en trillen wat onder het remmen, geen gekke dingen (circuit) mee gedaan of met koud water afgespoeld terwijl ze warm zijn etc.
Daarna werkt de auto naar mijn mening 100% goed voor een testrit om 'te voelen hoe goed ie is'
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak
@Hans, nice, enjoy, topic of foto's en aanpassingen van je auto hier ergens sop het forum?
Hele goeie mod is een remap voor het geld
p.s. let ook op, mijn koppeling en vliegwiel hadden het verdacht snel begeven na een remap, als ze al een beetje veel ervaring hebben, komen dat soort zaken extra snel aan het licht met meer vermogen
Bak/Diff/aandrijving heb ik nooit problemen mee gehad, gewoon normaal doen met dat ding
Hele goeie mod is een remap voor het geld
p.s. let ook op, mijn koppeling en vliegwiel hadden het verdacht snel begeven na een remap, als ze al een beetje veel ervaring hebben, komen dat soort zaken extra snel aan het licht met meer vermogen
Bak/Diff/aandrijving heb ik nooit problemen mee gehad, gewoon normaal doen met dat ding
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Heeft er iemand concrete ervaringen met de subframe rubbers vervangen? (4x achterste subframe rubbers)
OEM rubbers, M3 rubbers (huh wat, past dat, wat is hier anders aan?) of een Powerflexje (welke hardheid/kleur)
De OHLINS schokdempers/veren zijn echt super high end voor een straatauto, doen het onderstel goed
Rest van het onderstel/rubbers is nieuw maar allemaal OEM
Ik had op deze auto eens Powerflex zwart in de voorste draagarmen, dat werkte goed mee op hoge snelheid bochten, een stuk stijver en directer + minder roll
Ik heb toen niet voor de Whiteline variant gekozen welke meer caster moet geven (levertijd eindeloos gewacht)
ik had wel het idee dat overige (rubber) onderstel parts daardoor wel extra op hun donder kregen door powerflex / extra snel slijten. Of heb ik dat mis?
Gezien alles toen vervangen is ben ik toen weer van Powerflex terug naar OEM rubber gegaan
Is powerflex in het subframe aan te raden voor een non-circuit auto? wat merk je er ECHT van?
Ik heb bij verschillende autosport bedrijven geinformeerd, en hoor OEM rubbers, Niet doen/merk je niet als het geen pure circuit auto is, en andere roepen volgens mij blind Powerflex.
Dit valt een beetje onder de categorie straat tjoeners "alles moet HARD" zoals demping .... wat niet wil zeggen dat je meer grip hebt / harder door de bocht gaat ...
De eigen ervaring telt dus het meest, specifiek subframe rubbers getest op het verschil op straat of een pure circuit auto heb ik nog niet gedaan
OEM rubbers, M3 rubbers (huh wat, past dat, wat is hier anders aan?) of een Powerflexje (welke hardheid/kleur)
De OHLINS schokdempers/veren zijn echt super high end voor een straatauto, doen het onderstel goed
Rest van het onderstel/rubbers is nieuw maar allemaal OEM
Ik had op deze auto eens Powerflex zwart in de voorste draagarmen, dat werkte goed mee op hoge snelheid bochten, een stuk stijver en directer + minder roll
Ik heb toen niet voor de Whiteline variant gekozen welke meer caster moet geven (levertijd eindeloos gewacht)
ik had wel het idee dat overige (rubber) onderstel parts daardoor wel extra op hun donder kregen door powerflex / extra snel slijten. Of heb ik dat mis?
Gezien alles toen vervangen is ben ik toen weer van Powerflex terug naar OEM rubber gegaan
Is powerflex in het subframe aan te raden voor een non-circuit auto? wat merk je er ECHT van?
Ik heb bij verschillende autosport bedrijven geinformeerd, en hoor OEM rubbers, Niet doen/merk je niet als het geen pure circuit auto is, en andere roepen volgens mij blind Powerflex.
Dit valt een beetje onder de categorie straat tjoeners "alles moet HARD" zoals demping .... wat niet wil zeggen dat je meer grip hebt / harder door de bocht gaat ...
De eigen ervaring telt dus het meest, specifiek subframe rubbers getest op het verschil op straat of een pure circuit auto heb ik nog niet gedaan
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Wat een dikke bak en erg leuk voorstel topic
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Nu nog verkopen
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Wordt nu vervangen @ Madeno Racing
* Turbo's OEM
* Subframe rubbers achter (custom harde bussen, M3 past niet, 335 zijn veel te zacht voor het vermogen en koppel van de auto, helemaal met de OHLINS eronder)
* Custom harde bussen in de voorste draagarmen (caster)
* Koppeling Sachs
* En nog veel meer ditjes en datjes, puntjes op de i met de laatste onderstel vervangingen
Helaas geen enkele serieuze reactie op de auto, stond op Driving Fun, RaceAutoteKoop en Autoscout
Blijf er zelf nog even lekker van genieten als weekend auto
Er is zoveel hardware vernieuwd op de auto, ik denk dat je geen E92 335i (straatauto) op een hand kan tellen welke zo fris is, en lekker poken met de handbak
Ik was heel serieus aan het kijken naar een Cayman S handbak, allen particulier, dus zou ook de 335i verkocht moeten hebben, dat komt nog wel vermoed ik zo
* Turbo's OEM
* Subframe rubbers achter (custom harde bussen, M3 past niet, 335 zijn veel te zacht voor het vermogen en koppel van de auto, helemaal met de OHLINS eronder)
* Custom harde bussen in de voorste draagarmen (caster)
* Koppeling Sachs
* En nog veel meer ditjes en datjes, puntjes op de i met de laatste onderstel vervangingen
Helaas geen enkele serieuze reactie op de auto, stond op Driving Fun, RaceAutoteKoop en Autoscout
Blijf er zelf nog even lekker van genieten als weekend auto
Er is zoveel hardware vernieuwd op de auto, ik denk dat je geen E92 335i (straatauto) op een hand kan tellen welke zo fris is, en lekker poken met de handbak
Ik was heel serieus aan het kijken naar een Cayman S handbak, allen particulier, dus zou ook de 335i verkocht moeten hebben, dat komt nog wel vermoed ik zo
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Wat kost hij eigenlijk? Of lees ik er overheen?
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
15k stond hij overal te koop
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, beske, Bing [Bot], Crookie, Djessey, Hitz, mauritsklein, TheKoomanizer en 173 gasten