BMW E36 328i Cabrio
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
BMW E36 328i Cabrio
Aangezien ik een E93 M3 cabrio heb gekocht mag mijn trouwe E36 328i Cabrio gaan wijken. Oprecht 1 van de leukste auto’s die ik heb gehad tot nu toe en mij totaal heeft verslingerd aan het cabrio rijden. Echter denk ik in de E93 wel een redelijk waardige vervanger gevonden te hebben, vandaar dat hij toch weg mag.
Het gaat om een auto met behoorlijk wat ervaring, namelijk een goeie 345.000km waarvan de laatste 100.000km bij mij en een maatje waar ik hem van kocht. Omdat hij voor een belangrijk deel als daily is gebruikt is hij serieus goed onderhouden en rijd daardoor nog steeds ontzettend goed. Motor is nog steeds origineel maar loopt nog altijd als een zonnetje en verbruikt nauwelijks olie
Het is een erg leuke uitvoering met de goeie opties, Arktis zilver van buiten , donkerpaars van binnen en een donkerblauwe kap. Handbak, leren sportinterieur (nieuw zitschuim bij bestuurder, zit nog echt top) , volledig elektrische kap (die niet lekt), stoelverwarming, cruise control (zie je niet vaak op E36) en M-onderstel (=dikke stabi’s). Daarnaast e.a. geïnvesteerd in een setje serieuze boxen rondom + subwoofer voor mooi heldere audio met een beetje power, ook met de kap open.
Auto staat op een set originele 18” Alpina velgen met nagenoeg nieuwe banden (Goodyear Eagle F1 Assymetric 3)
Recent onderhoud;
- Schokdempers achter
- Vanosrevisie
- Stabistangen en rubbers voor
- Draagarmrubbers voor
- Wiellagers achter
- Gasveren toneaucover
- Gasveren dak
- Bowdencabel dak
- Nieuwe radiateur
- Multiriem + spanrol
- Krukassensor
- Motor, bak & differentieelolie.
- Nieuwe achterruit in de cabriokap
Daarnaast wat langer geleden o.a. nieuwe koppeling gehad die voorlopig nog zeker mee kan en heel veel andere zaken. In ieder geval niet bespaart op onderhoud omdat ik vindt dat een auto die je regelmatig gebruikt gewoon betrouwbaar moet zijn en fijn moet rijden.
Motor en bak lekken klein beetje maar mag mijn inziens geen naam hebben na 345kkm, persoonlijk vindt ik het nog niet zorgwekkend (anders had ik het uiteraard opgelost) Differentieel is droog. Stuurpomp maakt klein beetje geluid bij stationair maar dat is de afgelopen 100.000km eigenlijk niet erger geworden en derhalve is vervanging mijn inziens niet noodzakelijk.
Helaas heeft hij ook een aantal jaartjes in Amsterdam gebivakkeerd waardoor er optisch wel wat puntjes zijn. Het is allemaal wel op te lossen maar persoonlijk stoorde ik me er minder aan dan ik aanvankelijk dacht en maakt dat je de auto wat makkelijker ergens neer kan zetten. Linkerdeur heeft een deuk, rechterdeur klein roestplekje en rechtsvoor heeft hij een flinke parkeertik gehad waardoor het rechter voorscherm en de grill iets minder fraai zijn. Daarnaast onder de tankklep nog een beginnende roestplek.
Heb er naast dagelijks gebruik ook twee hele gave ritten mee gemaakt die ik nooit zal vergeten. Tis een super fijne reisgenoot omdat het windgeruis in de cabine ontzettend meevalt (want o.a. lange zijruiten) Als ik het vergelijk met een Z4 cabrio scheelt het misschien wel de helft. (roadsters doen het op dat vlak sowiezo een stuk minder) 150km/h met de kap open is goed uit te houden. Daarnaast stuurt hij ook nog eens serieus fijn door het M-onderstel (fabrieksoptie) waardoor er behoorlijk dikke stabi’s onder zitten.
Tevens is er een keurig nette hardtop bij waardoor hij swinters ook heel goed te gebruiken is.
Vraagprijs is 3500.-
Deze prijs is ook gebaseerd op de originele Alpina wielen (met zgan banden) die toch wel een bepaalde waarde vertegenwoordigen en de aanwezige hardtop. Hoewel er geen E36 cabrio tekoop staat met deze kilometerstand denk ik dat het een redelijk nette prijs is voor een zeer goed onderhouden E36 met deze wielen + hardtop (die ik overigens beide niet los verkoop) maar bieden staat natuurlijk altijd vrij
Heb wat foto's uit de vakantiealbums getrokken, goeie interieurfoto blijf ik jullie nog schuldig;
Het gaat om een auto met behoorlijk wat ervaring, namelijk een goeie 345.000km waarvan de laatste 100.000km bij mij en een maatje waar ik hem van kocht. Omdat hij voor een belangrijk deel als daily is gebruikt is hij serieus goed onderhouden en rijd daardoor nog steeds ontzettend goed. Motor is nog steeds origineel maar loopt nog altijd als een zonnetje en verbruikt nauwelijks olie
Het is een erg leuke uitvoering met de goeie opties, Arktis zilver van buiten , donkerpaars van binnen en een donkerblauwe kap. Handbak, leren sportinterieur (nieuw zitschuim bij bestuurder, zit nog echt top) , volledig elektrische kap (die niet lekt), stoelverwarming, cruise control (zie je niet vaak op E36) en M-onderstel (=dikke stabi’s). Daarnaast e.a. geïnvesteerd in een setje serieuze boxen rondom + subwoofer voor mooi heldere audio met een beetje power, ook met de kap open.
Auto staat op een set originele 18” Alpina velgen met nagenoeg nieuwe banden (Goodyear Eagle F1 Assymetric 3)
Recent onderhoud;
- Schokdempers achter
- Vanosrevisie
- Stabistangen en rubbers voor
- Draagarmrubbers voor
- Wiellagers achter
- Gasveren toneaucover
- Gasveren dak
- Bowdencabel dak
- Nieuwe radiateur
- Multiriem + spanrol
- Krukassensor
- Motor, bak & differentieelolie.
- Nieuwe achterruit in de cabriokap
Daarnaast wat langer geleden o.a. nieuwe koppeling gehad die voorlopig nog zeker mee kan en heel veel andere zaken. In ieder geval niet bespaart op onderhoud omdat ik vindt dat een auto die je regelmatig gebruikt gewoon betrouwbaar moet zijn en fijn moet rijden.
Motor en bak lekken klein beetje maar mag mijn inziens geen naam hebben na 345kkm, persoonlijk vindt ik het nog niet zorgwekkend (anders had ik het uiteraard opgelost) Differentieel is droog. Stuurpomp maakt klein beetje geluid bij stationair maar dat is de afgelopen 100.000km eigenlijk niet erger geworden en derhalve is vervanging mijn inziens niet noodzakelijk.
Helaas heeft hij ook een aantal jaartjes in Amsterdam gebivakkeerd waardoor er optisch wel wat puntjes zijn. Het is allemaal wel op te lossen maar persoonlijk stoorde ik me er minder aan dan ik aanvankelijk dacht en maakt dat je de auto wat makkelijker ergens neer kan zetten. Linkerdeur heeft een deuk, rechterdeur klein roestplekje en rechtsvoor heeft hij een flinke parkeertik gehad waardoor het rechter voorscherm en de grill iets minder fraai zijn. Daarnaast onder de tankklep nog een beginnende roestplek.
Heb er naast dagelijks gebruik ook twee hele gave ritten mee gemaakt die ik nooit zal vergeten. Tis een super fijne reisgenoot omdat het windgeruis in de cabine ontzettend meevalt (want o.a. lange zijruiten) Als ik het vergelijk met een Z4 cabrio scheelt het misschien wel de helft. (roadsters doen het op dat vlak sowiezo een stuk minder) 150km/h met de kap open is goed uit te houden. Daarnaast stuurt hij ook nog eens serieus fijn door het M-onderstel (fabrieksoptie) waardoor er behoorlijk dikke stabi’s onder zitten.
Tevens is er een keurig nette hardtop bij waardoor hij swinters ook heel goed te gebruiken is.
Vraagprijs is 3500.-
Deze prijs is ook gebaseerd op de originele Alpina wielen (met zgan banden) die toch wel een bepaalde waarde vertegenwoordigen en de aanwezige hardtop. Hoewel er geen E36 cabrio tekoop staat met deze kilometerstand denk ik dat het een redelijk nette prijs is voor een zeer goed onderhouden E36 met deze wielen + hardtop (die ik overigens beide niet los verkoop) maar bieden staat natuurlijk altijd vrij
Heb wat foto's uit de vakantiealbums getrokken, goeie interieurfoto blijf ik jullie nog schuldig;
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E36 328i Cabrio
GLWS! en natuurlijk heel benieuwd naar je nieuwe aanschaf
-
Online
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: BMW E36 328i Cabrio
Leuke auto, jammer van de schades, met name die aan het portier. Al lijkt die het wel waard om m aan te pakken.
Heb je ook interieurfoto’s?
Heb je ook interieurfoto’s?
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: BMW E36 328i Cabrio
Wat voor turbo zit erop?
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: BMW E36 328i Cabrio
.
Laatst gewijzigd door Walter op 22 jan 2018, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: BMW E36 328i Cabrio
Thanks, zal binnenkort ff update doen
Klopt idd, vooral het linker portier valt meeste op. Heb keer setje nette deuren gekocht maar daar bleek achteraf aan gespoten dus net de verkeerde tint helaas (krijg je er gratis bij). In begin stoorde ik me eraan, later eigenlijk niet meer; gewoon lekker rijden zonder bang te zijn dat de auto naast je zijn deur in de jouwe zet. (waar ik panisch voor ben bij mijn andere auto's en dat maakt ze bijna onbruikbaar voor normaal gebruik )
Dit heb ik wel serieus overwogen maar sloeg eigenlijk nergens op, heb hem vooral als daily gebruikt en in die zin is hij echt oerbetrouwbaar (sinds ik de auto ken nog nooit 1 slag verkeerd gegeven) en eigenlijk komt ie ook niet echt tekort, M52B28 is een heerlijk blokje om lekker mee te cruisen maar ook niet echt een stakker als je hem intrapt. Daarnaast ook nog is aardig zuinig dus heb het maar bij het E28 M60 V8 project gehouden, genoeg werk aan voorlopig
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: BMW E36 328i Cabrio
Verkocht! Wielen en hardtop overigens nog wel beschikbaar.
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW E36 328i Cabrio
Welke ET waarde en breedte zijn de velgen?
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: BMW E36 328i Cabrio
Pfoe weet het niet uit m'n hoofd, bandenmaat is 225/40 R18 rondom. Ga even voor je kijken zsm (liggen niet thuis)
-
Online
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW E36 328i Cabrio
Wat zou je voor de hardtop willen?
Niet dat ik hem echt nodig heb met 'n garage....
Niet dat ik hem echt nodig heb met 'n garage....
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: BMW E36 328i Cabrio
@ Vester; wielen zijn 8J breed en ET is 47
@ ErikS, als ik zo beetje op marktplaats kijk zat ik aan ongeveer 500 te denken, goed bod is welkom. Overigens wordt de auto er een stuk stijver van en klap stiller, vond het altijd erg prettig voor de winter
@ ErikS, als ik zo beetje op marktplaats kijk zat ik aan ongeveer 500 te denken, goed bod is welkom. Overigens wordt de auto er een stuk stijver van en klap stiller, vond het altijd erg prettig voor de winter
-
Online
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW E36 328i Cabrio
Ik had er een in een afwijkende kleur.
Ik ga het niet doen, garage is 'n beter idee
Ik ga het niet doen, garage is 'n beter idee
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion en 108 gasten