MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
- Enrico
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Basis is een MY2005 STI met 2.0L Block, een Gereviserde (2014) 6 versnellingen bak, 114,3 Velg Steek en werkende Airco
166k op de Teller, Blok heeft rond de 100k gedraaid
Modificaties:
• Biesheuvel FIA Laskooi
• OMP WRC stoelen met 5 punt gordels
• OMP DeepDish Stuur
• KW Clubsport Dempers met Whiteline Caster/Camber plates
• Setrab Olie Koeler (16 row) met Sandwitch plate
• 3x Enkei STI Velgen (Blauw/Wit/Slechtgeverd Zwart/Goud)
• Blauw met UHP Falkens, Wit met Winter Banden en ZwartGoud zonder banden
• Blitz ECU Monitor
• Innovate AFR Monitor
• Cusco Rear LSD op 80% lock
• Grimmspeed 3 Port Boostsolenoid
• GTSpec Gen3 Unequal Lengh Exhaust Manifold
• Powerflo Bellmouth Uitlaat
• ECU Remap door BoyHuijzer Motorsport (340pk)
• Perrin Brakecylinder Brace
• Whiteline Motor Pitch Stop en Motormounts
• Killswitch / Brandblusser
• Nieuwe CL RC5+ Remblokken
• RVS Remleidingen
De wagen is uitgewogen en uitgelijnd door Boy Huijzer Motorsport en op Zandvoort goed voor een rondje van 2m 03s en Assen 2m 05s
Vraagprijs 13,500 Euro
Auto is AKP gekeurd en op Kenteken. APK haal je zonder aanpassingen.
166k op de Teller, Blok heeft rond de 100k gedraaid
Modificaties:
• Biesheuvel FIA Laskooi
• OMP WRC stoelen met 5 punt gordels
• OMP DeepDish Stuur
• KW Clubsport Dempers met Whiteline Caster/Camber plates
• Setrab Olie Koeler (16 row) met Sandwitch plate
• 3x Enkei STI Velgen (Blauw/Wit/Slechtgeverd Zwart/Goud)
• Blauw met UHP Falkens, Wit met Winter Banden en ZwartGoud zonder banden
• Blitz ECU Monitor
• Innovate AFR Monitor
• Cusco Rear LSD op 80% lock
• Grimmspeed 3 Port Boostsolenoid
• GTSpec Gen3 Unequal Lengh Exhaust Manifold
• Powerflo Bellmouth Uitlaat
• ECU Remap door BoyHuijzer Motorsport (340pk)
• Perrin Brakecylinder Brace
• Whiteline Motor Pitch Stop en Motormounts
• Killswitch / Brandblusser
• Nieuwe CL RC5+ Remblokken
• RVS Remleidingen
De wagen is uitgewogen en uitgelijnd door Boy Huijzer Motorsport en op Zandvoort goed voor een rondje van 2m 03s en Assen 2m 05s
Vraagprijs 13,500 Euro
Auto is AKP gekeurd en op Kenteken. APK haal je zonder aanpassingen.
Laatst gewijzigd door Enrico op 07 okt 2017, 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Nice. Waarom gaat hij weg als ik vragen mag?
- Enrico
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Na 12 Jaar trackdays en circuit rijden ben ik toe aan iets met meer comfort om op de openbaareweg lange tochten te maken. Zoals in de Alpen, Pyrineen etc. Doe een paar jaar Circuit stop. S2000, Z4 zo iets zal er voor terug komen.
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Ontzettend gave bak! Nog altijd een keer willen hebben als track auto. De runningcosts en betrouwbaarheid tov mijn e36 328i houden me toch wel tegen. Dit is toch wel weer een paar stappen hoger en daar hoort denk ik ook een ander budget bij.
- Enrico
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Mark, mijn factuuren de afgelopen jaaren kun je inzien bij Subaru Garage vd Velde in Oud Beijerland. NOOIT is er iets geweest met de Motor of aandrijving. De bak is gereviseerd omdat hij kapot ging 3 maanden na dat ik deze Silvere STI kocht. Wat kostbaar is aan een Subaru is de benziene kosten want op de baan rij je tussen 1 op 4 en 1 op 6. Onderhoud is 4x per jaar Olie wissel mits je zo vaak een trackday doet als ik. That's it. Remblokkjes om het jaar en schijven om de 2 a 3 jaar. Deze wagen is ruim binnen de marges van wat de Motor (400pk) en de Bak (600nm) aankunnen. Tevens heb ik de prijs verlaagd ivm iets of het oog hebben.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Ik heb 6 jaar een soortgelijke auto voor trackdays gebruikt (van 50.000 km naar 100.000 km). Dat was een MY2004 en die was technisch nagenoeg hetzelfde. Alleen de wiellagers van de MY2004 zijn zwakker en gingen bij circuitgebruik regelmatig stuk. Verder een keer de olieleiding naar de turbo die vervangen moest worden. Dat was de duurste reparatie. Het zijn beresterke auto's en het benzineverbruik (1 op 4 is geen zeldzaamheid) is inderdaad het meest kostbare van deze auto. Verder kost circuitgebruik veel remblokken, maar dat is goed zelf te doen.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
1:4 vind ik super meevallen eerlijk gezegd; mijn snelste rondjes Ring met de Subaru zaten op 1:2,5...
Zeker betrouwbare auto's en met deze aanpassingen (sper etc.) een mooie set-up voor trackdays.
Zeker betrouwbare auto's en met deze aanpassingen (sper etc.) een mooie set-up voor trackdays.
- Enrico
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Last chance om een bod te doen, binnen een paar weken wordt hij ingeruild.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Ga je spijt van krijgen. Ik vind het toch ook wel jammer dat ik hem weg heb gedaan. Zijn unieke onderschatte auto's die nooit meer worden gemaakt.
- Enrico
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Daar kun je best gelijk krijgen! Ik stap er in, geef Gas en met 500nm is er wenig wat de snelheidbeleiving van een subaru evenaard, zelf in de regen nooi wielspin niets... gewoon BAM gaaaannnn. Maar helaas is hij ingeruild! Hier kan een slopt op! Ik ga een paar jaar Cabrio rijden
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: MY2005 Subaru Impreza STI Track Day Auto
Jammer, maar misschien wel goed. Ik twijfelde er aan om hem over te nemen, maar nu toch al ingeruild dus. Beter voor mijn huwelijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: MarcH, nickdoesburg, TheKoomanizer, Tjakko en 81 gasten