Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25
Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Wegens andere prioriteiten (mijn oldtimer porsche's kosten handen vol geld en zijn mij dierbaarder dan deze wagen )
gaat mijn GT3 de verkoop in en ga ik op zoek naar iets goedkoper om op circuit te vertoeven.
Heb deze wagen sinds 2012 in bezit, aangekocht in Duitsland op 64000km en momenteel 78000km.
Motordiagnose laten uitvoeren toen ik hem gekocht heb. Geen overrevs, draai uren van motor kloppen met km stand.
Bouwjaar 07/1999, kleur artic silber
Ongeval vrij !
Originele M003 clubsport
- volledige kooi
- nomex brandvrije stoelen
- stroomonderbrekers in kofferruim en cabine
- enkel vliegwiel
- geen zijdelingse airbags
- brandblusser
Alle carbon interieur onderdelen zijn Af fabriek geplaatst, dus geen aftermarket. Alles terug te vinden op optie sticker.
Gekende onderhoudshistoriek, in mijn bezit volgende zaken gebeurd:
- volledig nieuwe koppeling op 65000km
- groot onderhoud op 67000 km
- Olie en filters op 72000 (binnenkort nog eens , alles staat klaar)
- Nieuwe remschijven vooraan op 74000km
- Nieuwe remblokken Pagid RS29 (nog niet gemonteerd, liggen klaar)
- Nieuwe schokdempers achteraan op 76000km
Interieur , onderstel en motorisch (uitgezonderd luchtfilter en het ontbreken van de aircopomp) is origineel
Wat is er aan veranderd :
- facelift mk2 (voorbumper, kofferspoiler, voorvleugels, koplampen)
- wrap naar wit
- echte 18" 3 delige bbs lm velgen (originele gt3 velgen aanwezig)
- open luchtfilter
- techart uitlaat met catalysators ( cat delete buizen aanwezig, maar te luid voor op meeste circuit's )
Originele onderdelen NIET aanwezig ! Daardoor ook de lagere prijs (naar mijn mening )
Alle keuringen toegestaan.
Dit alles voor 63996€ (hond niet inbegrepen )
gaat mijn GT3 de verkoop in en ga ik op zoek naar iets goedkoper om op circuit te vertoeven.
Heb deze wagen sinds 2012 in bezit, aangekocht in Duitsland op 64000km en momenteel 78000km.
Motordiagnose laten uitvoeren toen ik hem gekocht heb. Geen overrevs, draai uren van motor kloppen met km stand.
Bouwjaar 07/1999, kleur artic silber
Ongeval vrij !
Originele M003 clubsport
- volledige kooi
- nomex brandvrije stoelen
- stroomonderbrekers in kofferruim en cabine
- enkel vliegwiel
- geen zijdelingse airbags
- brandblusser
Alle carbon interieur onderdelen zijn Af fabriek geplaatst, dus geen aftermarket. Alles terug te vinden op optie sticker.
Gekende onderhoudshistoriek, in mijn bezit volgende zaken gebeurd:
- volledig nieuwe koppeling op 65000km
- groot onderhoud op 67000 km
- Olie en filters op 72000 (binnenkort nog eens , alles staat klaar)
- Nieuwe remschijven vooraan op 74000km
- Nieuwe remblokken Pagid RS29 (nog niet gemonteerd, liggen klaar)
- Nieuwe schokdempers achteraan op 76000km
Interieur , onderstel en motorisch (uitgezonderd luchtfilter en het ontbreken van de aircopomp) is origineel
Wat is er aan veranderd :
- facelift mk2 (voorbumper, kofferspoiler, voorvleugels, koplampen)
- wrap naar wit
- echte 18" 3 delige bbs lm velgen (originele gt3 velgen aanwezig)
- open luchtfilter
- techart uitlaat met catalysators ( cat delete buizen aanwezig, maar te luid voor op meeste circuit's )
Originele onderdelen NIET aanwezig ! Daardoor ook de lagere prijs (naar mijn mening )
Alle keuringen toegestaan.
Dit alles voor 63996€ (hond niet inbegrepen )
Laatst gewijzigd door GT3-rijder op 01 sep 2017, 15:30, 3 keer totaal gewijzigd.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Goede foto's!
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Ze komen er aan !
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
- Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Inruil stratis coins mogelijk?
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Nu ik weet wat die stratis coins zijn, laat maar...
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Fraaie auto!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Wat is er nog meer veranderd?
Grote remklauwen voor met 350mm schijven ?
Achterspoiler van een mk2 (net als voor)?
Heerlijke wagen
Grote remklauwen voor met 350mm schijven ?
Achterspoiler van een mk2 (net als voor)?
Heerlijke wagen
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Dasnieduur.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Kom nét nog wat centjes tekort!
Mooie bak, succes met de verkoop.
Geloof dat macboy nog wel een boodschappen autotje voor erbij zocht.
Mooie bak, succes met de verkoop.
Geloof dat macboy nog wel een boodschappen autotje voor erbij zocht.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Er is best wat aan te merken op de auto, maar een echte clubsport tref je bijna niet aan voor dit geld.
Nu kopen, een aantal jaar genieten en dan ook nog centjes er aan over houden.
Veel meer pure df vind je bijna niet voor dit geld .
Nu kopen, een aantal jaar genieten en dan ook nog centjes er aan over houden.
Veel meer pure df vind je bijna niet voor dit geld .
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Volledig mee eens, daarvoor heb ik hem in 2012 gekocht in deze staat. Mechanisch 100%
Exterieur, elk zijn menig. Zijn zeker verbeterpunten.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Succes met de verkoop, toffe GT3!
Even uit interesse, het begrip overrevs. Heb hier net op gegoogled en lees twee dingen. De meest logische defintie is dat de auto niet vaak tot de toerenbegrenzer is gereden. Wat ik las, is dat de auto (met name in de lagere versnellingen) met hoge snelheid naar de toerenbegrenzer gaat, waardoor de toerenbegrenzer kortstondig overschreden wordt? Klopt dit? Het andere gaat over misshifts met alle gevolgen van dien..
Even uit interesse, het begrip overrevs. Heb hier net op gegoogled en lees twee dingen. De meest logische defintie is dat de auto niet vaak tot de toerenbegrenzer is gereden. Wat ik las, is dat de auto (met name in de lagere versnellingen) met hoge snelheid naar de toerenbegrenzer gaat, waardoor de toerenbegrenzer kortstondig overschreden wordt? Klopt dit? Het andere gaat over misshifts met alle gevolgen van dien..
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Ben zelf niet technisch aangelegd, maar wat ze mij altijd vertelden is dat je in het terugschakelen overrevs kan hebben. Niet in opschakelen. Dat deze gevaarlijk kunnen zijn voor de motor en de levensduur.Thomas H schreef: ↑04 sep 2017, 11:01 Succes met de verkoop, toffe GT3!
Even uit interesse, het begrip overrevs. Heb hier net op gegoogled en lees twee dingen. De meest logische defintie is dat de auto niet vaak tot de toerenbegrenzer is gereden. Wat ik las, is dat de auto (met name in de lagere versnellingen) met hoge snelheid naar de toerenbegrenzer gaat, waardoor de toerenbegrenzer kortstondig overschreden wordt? Klopt dit? Het andere gaat over misshifts met alle gevolgen van dien..
Mijn wagen heeft wel degelijk alle toeren gebruikt Ga ik niet ontkennen
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Bij de mk1 gt3 zijn alleen bereik 1 en 2 uit te lezen.
Bereik 1 is boven 7 of 7500 toeren.
Bereik 2 is als de auto de toeren begrenzer in gaat.
Bereik 3 tm 6 is bij de mk1 niet te meten, en juist die kunnen schadelijk zijn.
Bereik 1 is boven 7 of 7500 toeren.
Bereik 2 is als de auto de toeren begrenzer in gaat.
Bereik 3 tm 6 is bij de mk1 niet te meten, en juist die kunnen schadelijk zijn.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
en wat is bereik 3 tm 6? wat houden die in?
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Misschien dat het een redelijke prijs is maar dit is toch een Belgische wagen, komt er dan niet 1 of andere belasting overheen?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Dacht idd overtoeren, dus toerental dat boven de max. toerental is gekomen. Dat kan alleen gebeuren tijdens verkeerd schakelen.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Toch wel dus. Duidelijk. Sorry voor de topic vervuiling! GLWS!
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Bij een mk1 wordt dat dus niet geregistreerd .
Bereik1en 2 zeggen hooguit iets over rijstijl meer niet . Geen overrevs in een advertentie van mk1 gt3 is logisch, wordt niet geregistreerd
Bereik1en 2 zeggen hooguit iets over rijstijl meer niet . Geen overrevs in een advertentie van mk1 gt3 is logisch, wordt niet geregistreerd
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Klopt, de 996 GT3 (.1 en .2) kunnen alleen Rev range 1 en 2 registreren, waarbij 1 registreert hij tussen de 8200 en 8800 rpm, rev range 2 is >8800 rpm. Het kan ook alleen maar gebeuren als je verkeerd terugschakelt (dus te snel rijdt voor die versnelling).
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003
Mk1 komt niet boven de 7800 toeren, ik denk je je precies 1000 toeren vergist.
Rev range 2 is als je normaal bij optrekken in de toeren begrenzer komt, hij telt volgens mij elke ontsteking.
Rev range 3 is boven de 7800 toeren door verkeerd terug schakelen.
Bovenstaand uitgezocht toen ik er ooit zelf eentje kocht, staat veel over te lezen op rennlist.
Rev range 2 is als je normaal bij optrekken in de toeren begrenzer komt, hij telt volgens mij elke ontsteking.
Rev range 3 is boven de 7800 toeren door verkeerd terug schakelen.
Bovenstaand uitgezocht toen ik er ooit zelf eentje kocht, staat veel over te lezen op rennlist.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 198 gasten