Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Robin Hartog » 04 sep 2017, 16:02

jacobt schreef: 04 sep 2017, 15:46 Mk1 komt niet boven de 7800 toeren, ik denk je je precies 1000 toeren vergist.

Rev range 2 is als je normaal bij optrekken in de toeren begrenzer komt, hij telt volgens mij elke ontsteking.

Rev range 3 is boven de 7800 toeren door verkeerd terug schakelen.

Bovenstaand uitgezocht toen ik er ooit zelf eentje kocht, staat veel over te lezen op rennlist.
Hmm, het zou kunnen zijn dat het 7800 is ipv 8800, de toerentallen haalde ik van 911 Virgin. Bedoel je trouwens niet Rev range 1 en 2 in plaats van 2 en 3 in bovenstaande ^ ? Want dan klopt het namelijk wel.

Edit: Excuus voor hijacken van je topic TS, schitterend ding, GLWS!

GT3-rijder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door GT3-rijder » 04 sep 2017, 16:14

Geen vervuiling hoor, weer iets bijgeleerd !

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Macboy » 05 sep 2017, 03:15

Nooit geweten of gelezen dit, toch wel erg bijzonder !

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door FreudeamFahren » 05 sep 2017, 07:58

Met de gebruikelijke standaard software (Durametric etc) zijn overrevs niet te wissen uit het geheugen overigens; er is bootleg software te koop waar het wel mee kan. Niet te zwaar aan "geen overrevs" tillen dus, welke GT3 het ook is.

Gebruikersavatar
Poseidon
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Poseidon » 05 sep 2017, 12:05

Range 1 is approaching limiter
Range 2 is hitting/bouncing of limiter
Range 3 is down changing say from 3rd to 2nd a little to early
Range 4 is a bad mis-shift
Range 5 is a very big mis-shift
Range 6 is engine BOOM BANG.

RANGE 1 Maximum engine speed exceeded; engine damage very unlikely.
RANGE 2 Maximum engine speed exceeded; engine damage unlikely.
RANGE 3 Maximum engine speed exceeded; engine damage possible.
RANGE 4 Maximum engine speed clearly exceeded; engine damage probable.
RANGE 5 Maximum engine speed very clearly exceeded; engine damage very probable.
RANGE 6 Engine damage has generally occurred.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Tristan » 05 sep 2017, 12:07

Maar bovenstaande is niet gebaseerd op de Mk1 GT3. Die gaat maar tot range 2. Daar ging het even over. :wink:

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door jacobt » 05 sep 2017, 13:13

Robin gaf een iets andere uitleg, dit geeft nu toch duidelijkheid 😀.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door markm » 06 sep 2017, 07:19

Het eerste wat in me opkomt als ik bovenstaande lees is dan de vraag, zit de toerenbegrenser dan niet gewoon te ver weg?
had hem 1000 toeren terug gehouden en dr zou vrijwel niks aan t handje zijn.
motorschade is de winst op een rondje als amateur zijnde niet waard

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door FreudeamFahren » 06 sep 2017, 07:20

Heeft niks met toeren begrenzen te maken en veel meer met vastleggen van misschakelen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Macboy » 06 sep 2017, 09:04

Inderdaad. Toerenbegrenzer is range 1 situatie. Das geen enkel probleem. Als je met begrenzing van toeren misshifts wil aanpakken zou de GT3 maximaal 5000 toeren kunnen maken. Niet handig.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door markm » 06 sep 2017, 13:06

Hoe zit dat dan met de 991 met de pdk bak? ik neem aan dat je dan niet kan misschakelen en de computer gewoon zegt ik weiger om twee versnellingen te zakken want dat is niet ok voor de motor

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Robin Hartog » 06 sep 2017, 13:25

markm schreef: 06 sep 2017, 13:06 Hoe zit dat dan met de 991 met de pdk bak? ik neem aan dat je dan niet kan misschakelen en de computer gewoon zegt ik weiger om twee versnellingen te zakken want dat is niet ok voor de motor
Volgens mij heb je met een PDK bak daar geen last van en heb je daar in theorie alleen de range 1 (tot de revlimiter). Denk inderdaad dat de computer dat weigert. Als je op het web zoekt op rev ranges dan kom je eigenlijk alleen maar verhalen tegen t/m de 997.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Macboy » 06 sep 2017, 21:45

Software doet daar uiteraard zijn werk !

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door markm » 07 sep 2017, 07:39

Dus eigenlijk is die pdk bak zo gek nog niet.

GT3-rijder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door GT3-rijder » 07 sep 2017, 12:12

Ok, nu even genoeg over de overrevs ect... :)

Nog een leuk detail van de wagen:
Toen ik deze kocht in Duitsland vertelde de eigenaar mij dat er geen COC aanwezig was. Daar dit toch niet verplicht is in D voor hen geen probleem. Maar bij ons in B dus wel. Geen probleem dacht ik, gewoon even langs gaan met de wagen in Brussel bij de invoerder, originaliteit laten bekijken en dan krijg ik het COC zo mee. (is wel nog vaker gedaan door andere eigenaren waarbij dit formulier is zoek geraakt).

Daar kreeg ik te horen dat er van de wagen geen COC kan geleverd worden, daar het een Pre-productie model is. Met andere woorden, de wagen is op één of andere manier gebruikt geweest om iets te testen. Gebeurd wel vaker dat Porsche AG dan terug de wagens in orde zet voor de 2e hands markt.

Maar is me nooit volledig duidelijk geworden, mijn wagen is van 07/1999 en is de 189ste gebouwde GT3 . Hoe kan dit dan nog een pre-productie zijn ? Na 189 wagens ?? Wetende dat de GT3 voorgesteld is in 03/1999 . Heb een ganse tijd opzoek werk gedaan, maar is me nooit gelukt om antwoord te krijgen. Bij de invoerder hier in België weten ze het niet en in Stuttgart kunnen/willen ze me niet verder helpen.

Uiteindelijk kreeg ik toch een COC toegestuurd, specifiek voor mijn wagen. Iets anders opgemaakt dan de standaard versie. Rare jongens daar bij Porsche :duh:

Online
Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 646
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door SvB » 07 sep 2017, 22:02

Pfffttt, ruilen tegen een Porsche Carrera 3.8S en een Clio RS R20 Madeno Trackday edition ??

Afbeelding
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door tomgtr » 08 sep 2017, 09:28

GT3-rijder schreef: 07 sep 2017, 12:12 Ok, nu even genoeg over de overrevs ect... :)

Nog een leuk detail van de wagen:
Toen ik deze kocht in Duitsland vertelde de eigenaar mij dat er geen COC aanwezig was. Daar dit toch niet verplicht is in D voor hen geen probleem. Maar bij ons in B dus wel. Geen probleem dacht ik, gewoon even langs gaan met de wagen in Brussel bij de invoerder, originaliteit laten bekijken en dan krijg ik het COC zo mee. (is wel nog vaker gedaan door andere eigenaren waarbij dit formulier is zoek geraakt).

Daar kreeg ik te horen dat er van de wagen geen COC kan geleverd worden, daar het een Pre-productie model is. Met andere woorden, de wagen is op één of andere manier gebruikt geweest om iets te testen. Gebeurd wel vaker dat Porsche AG dan terug de wagens in orde zet voor de 2e hands markt.

Maar is me nooit volledig duidelijk geworden, mijn wagen is van 07/1999 en is de 189ste gebouwde GT3 . Hoe kan dit dan nog een pre-productie zijn ? Na 189 wagens ?? Wetende dat de GT3 voorgesteld is in 03/1999 . Heb een ganse tijd opzoek werk gedaan, maar is me nooit gelukt om antwoord te krijgen. Bij de invoerder hier in België weten ze het niet en in Stuttgart kunnen/willen ze me niet verder helpen.

Uiteindelijk kreeg ik toch een COC toegestuurd, specifiek voor mijn wagen. Iets anders opgemaakt dan de standaard versie. Rare jongens daar bij Porsche :duh:
Oh, # 189 wordt altijd gebruikt om te kijken hoever ze door de toerenbrenzer kunnen. :tooth:

Gave wagen hoor! GLWS

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Macboy » 08 sep 2017, 10:34

Tom :mrgreen:

Mooie ruil tegen die 2 hierboven

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Jeffrey026 » 09 sep 2017, 00:37

SvB schreef: 07 sep 2017, 22:02 Pfffttt, ruilen tegen een Porsche Carrera 3.8S en een Clio RS R20 Madeno Trackday edition ??

Afbeelding
wellicht past dit meer in mijn budget haha :devil:

GT3-rijder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door GT3-rijder » 09 sep 2017, 07:49

Had eerder zo iets in gedachten:
https://www.pistonheads.com/classifieds ... ar/6869927

Al eens verkennend contact gehad met huidige eigenaar, lijkt mij eerlijke wagen. Verhaal klopt, want de eerste eigenaar woont slechts enkele km's van mij.

Maar niets overhaast !

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Peter Tunissen » 19 okt 2017, 18:55

Riceaux schreef: 01 sep 2017, 19:28Peter!!!
Een originele MkI in zilver of zwart, liefst Club Sport, dan moet je me schoppen.
Ik vind deze best gaaf, zag hem ook al op mobile staan, maar wordt best nog een gedoe om terug te bouwen ben ik bang… :(

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Riceaux » 19 okt 2017, 20:35

Peter Tunissen schreef: 19 okt 2017, 18:55
Riceaux schreef: 01 sep 2017, 19:28Peter!!!
Een originele MkI in zilver of zwart, liefst Club Sport, dan moet je me schoppen.
Ik vind deze best gaaf, zag hem ook al op mobile staan, maar wordt best nog een gedoe om terug te bouwen ben ik bang… :(
Schop in dat geval. Staat een originele Mk1 club sport in het zilver bij Porsche Centrum Groningen. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door Tristan » 19 okt 2017, 21:47

Ik weet nog een mk1 GT3 in zilver met 36k op de teller...

PascalGTA
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:31

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door PascalGTA » 01 nov 2017, 14:51

GT3-rijder schreef: 07 sep 2017, 12:12 Ok, nu even genoeg over de overrevs ect... :)

Nog een leuk detail van de wagen:
Toen ik deze kocht in Duitsland vertelde de eigenaar mij dat er geen COC aanwezig was. Daar dit toch niet verplicht is in D voor hen geen probleem. Maar bij ons in B dus wel. Geen probleem dacht ik, gewoon even langs gaan met de wagen in Brussel bij de invoerder, originaliteit laten bekijken en dan krijg ik het COC zo mee. (is wel nog vaker gedaan door andere eigenaren waarbij dit formulier is zoek geraakt).

Daar kreeg ik te horen dat er van de wagen geen COC kan geleverd worden, daar het een Pre-productie model is. Met andere woorden, de wagen is op één of andere manier gebruikt geweest om iets te testen. Gebeurd wel vaker dat Porsche AG dan terug de wagens in orde zet voor de 2e hands markt.

Maar is me nooit volledig duidelijk geworden, mijn wagen is van 07/1999 en is de 189ste gebouwde GT3 . Hoe kan dit dan nog een pre-productie zijn ? Na 189 wagens ?? Wetende dat de GT3 voorgesteld is in 03/1999 . Heb een ganse tijd opzoek werk gedaan, maar is me nooit gelukt om antwoord te krijgen. Bij de invoerder hier in België weten ze het niet en in Stuttgart kunnen/willen ze me niet verder helpen.

Uiteindelijk kreeg ik toch een COC toegestuurd, specifiek voor mijn wagen. Iets anders opgemaakt dan de standaard versie. Rare jongens daar bij Porsche :duh:
Pre Production is bij Porsche de eerste 80 auto's heb ik toen is vernomen.
Onze GT3 is ook van 07/99 en nummer 127 deze is besteld door de eerste eigenaar.
Als het een auto van de fabriek is geweest moet dit zichtbaar worden bij het aanvragen van het Porsche certificaat en staat dit ook in het onderhoudsboekje vermeld.

GT3-rijder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25

Re: Porsche 996 GT3 Mk1 clubsport M003

Bericht door GT3-rijder » 30 okt 2018, 07:28

Staat ondertussen al een tijdje te koop, prijs aangepast naar 55996 € . Goed bod mag ook !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten