Pagina 2 van 2

Geplaatst: 31 mar 2008, 13:39
door HSR
Arthur schreef:
Niels schreef:Als iemand nog een T5-R Estate weet op G3 dan hou ik me aanbevolen :D
Kunnen die dingen op gas?
Ja, makkelijk. Enige manco zijn de injectoren die ong. 50PK kunnen leveren dus bij een standaar T-5R zit je redelijk op het maximum van de injectoren. Nu kan je er wel een 6de injector bij plaatsen maar dat is best wel wat werk. Verder zijn die 5 cyl. blokken oersterk, kennis van mij heeft een 2.5 20V met meer dan 500.000km op de klok en op gas.

Geplaatst: 31 mar 2008, 13:43
door Arthur
Niels schreef:Geen idee :oops: Ik kom wel turbo's tegen op LPG :D
Ja, de LPT's gok ik, net zoals bij SAAB?
Die HPT's weet ik dus niet.
Maar volgens Hugo kan het dus wel.

Geplaatst: 31 mar 2008, 13:50
door HSR
Dennis Schroyen schreef:Leuk topic! Erg mooi zo dat overzicht van de potentere zweedse tuinhuisjes :lol:

Kan Volvo wel waarderen, net zoals mazda en subaru houden ze vast aan hun oeroude specifieke motorkarakteristiek (5cyl).

Helaas is dat onder het juk van frod aan het veranderen. Kreeg ook van een bekende volvodealer te horen dat veel oude klanten die om de 5 jaar hun wagen inruilde gewoon langer met de oude volvo rijden omdat de nieuwere modellen ze gewoon niet meer aanspreekt.

Geplaatst: 31 mar 2008, 13:52
door Arthur
Dan heb je het over het model, Hugo.
Dennis heeft het over de motor en Volvo heeft nog steeds die 5 cilinders.
Ze liggen zelfs in de Fordjes van nu :wink:

Geplaatst: 31 mar 2008, 13:55
door HSR
Arthur schreef:
Niels schreef:Geen idee :oops: Ik kom wel turbo's tegen op LPG :D
Ja, de LPT's gok ik, net zoals bij SAAB?
Die HPT's weet ik dus niet.
Maar volgens Hugo kan het dus wel.

Ja, de 'oudere' 5 cylinder motoren zoals ze in de 850 en de V70 Classic ( van 1997 tot 1999 ) geleverd zijn is rijden op gas absoluut geen probleem. De modernere V70 zoals jij, Arthur, die hebt gehad is het wel lastiger daar zijn andere klepstoters hadden die minder goed tegen de hoge temperatuur kunnen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?board=24.0

In bovenstaand topic kan je alles vinden betreffende gas op een 850/V70 classic. T-5R'en en V70R'en vind je niet heel snel op gas maar een 850 T5 wat in wezen hetzelfde blok is alleen met 20PK minder is wel vaak genoeg te vinden op gas.

Zorg overigens wel dat het een Vialle installatie is, deze hebben hun dienst al meerdere keren bewezen op de 5 cylinders.

Geplaatst: 31 mar 2008, 17:45
door Joy
Mijn pa heeft er 3 gehad. 2 x een 740 2.3 en daarna een 940 station 2.3 LPT Sports Edition (LPG). Mooie bak was dat. Vol opties en de motor had ladingen trekkracht.
Oerdegelijke bakken. De 740 heb ik ook ontzettend haaks gehad op onverwachte momenten :P echte sloepen.

Geplaatst: 31 mar 2008, 23:26
door G Kolkman
740 sedan turbo, 240 sedan en 850 staan op zeker op de 'stiekem best leuk' lijst. Sluit de aankoop van 1 van die auto's zeker niet uit in de toekomst :shock: :lol: .

c70 is ook mooi. Vorige V70 enz. vind ik wel mooi maar minder karakter hebben. 340/360 is natuurlijk ultiem lelijk.

Verder mis ik de Amazone nog :) ! Ook onverwoestbaar!

Geplaatst: 01 apr 2008, 12:14
door Macboy
Hugo geweldig overzicht. Zelf gedaan? Of was dit onderdeel van je tentamen?

De C30 is zeker fraai gelijnd, zeker die tweede foto van de zijkant laat dat goed zien.

Van de C70 vergeet je het bizar lelijke interieur te noemen, dat totaal niet past bij de chique en strakke buitenkant :)

Voor mij absoluut de favoriet in de juiste kleur:

[img:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v97/R ... /S60r1.jpg[/img]

Mega gaaf ding vond ik dat in die kleur. Heel uniek en zeker mijn keus.

@Arthur: strak ding met mooie velgen

Geplaatst: 01 apr 2008, 12:50
door HSR
Interieur van een S60R/V70R voor Macboy.


[img:640:480]http://i31.tinypic.com/309q904.jpg[/img]


[img:640:480]http://i28.tinypic.com/wv1lrn.jpg[/img]


[img:640:480]http://i25.tinypic.com/or4cv8.jpg[/img]


[img:640:480]http://i27.tinypic.com/9r5z75.jpg[/img]

[img:600:400]http://www.swedespeed.com/gallery/gener ... ed_600.jpg[/img]

Geplaatst: 01 apr 2008, 13:00
door HSR

Geplaatst: 01 apr 2008, 14:10
door volvoc30
Doe mij die mooie V70 maar, met dat prachtige interieur en superieure stoelen.

Geplaatst: 03 apr 2008, 11:56
door HSR
Hier nog wat foto's van hobbyisten en lijpe Zweden. :D




[img:800:600]http://k43.pbase.com/v3/85/107985/2/451 ... G_1636.jpg[/img]





[img:800:600]http://www.boost242.se/20060712_5%20(Medium).JPG[/img]





[img:800:474]http://www.boost242.se/DSC_7429%5B1%5D%20(Medium).jpg[/img]






[img:800:533]http://www.swedespeed.com/gallery/album ... vo/103.jpg[/img]







BMW nodig om te kunnen driften? Ach, ga toch wieberen. :lol:


[img:640:427]http://doristars.com/v-web/gallery/albu ... .sized.jpg[/img]





[img:800:600]http://i13.photobucket.com/albums/a260/ ... GP1147.jpg[/img]






Voor Cav.



[img:617:500]http://www.dafclub.nl/userdata/useralbu ... 160126.jpg[/img]

Geplaatst: 03 apr 2008, 11:58
door Niels
Staat mooi spul tussen 8)

Geplaatst: 03 apr 2008, 12:23
door markk
Geweldig openings topic. Hulde.

Vader heeft vroeger Volvo gereden. 142, 242, 340.

Heb nog steeds een zwak voor een 242 GLT (niet genoemd in O.T. , maar toch leuke/speciale auto) en zekers de 850 /S70 (T5)(R)'s.

Heb zelfs op het punt gestaan een S70R te leasen. Ging niet door omdat ie volgens de garage niet op LPG kon :-(


Mark.

Geplaatst: 03 apr 2008, 15:13
door Jurriaan

Geplaatst: 05 apr 2008, 22:05
door InjectTheVenom
Ik heb mijn pa bij het aanschaffen van een nieuwe Volvo 1 van de laatste V40 Sports Edition 2.0 turbo's aan willen smeren maar dat ging helaas niet door dus nu staat er sinds enkele jaren een gewone 2.0 uit het laatste productiejaar voor de deur :cry: Verder mocht ik wel het grootste gedeelte van de opties uitzoeken wat zo'n beetje de gehele lijst geworden is inclusief BBS 16 inch velgen :lol:

Geplaatst: 07 apr 2008, 02:27
door skinnybmw
Heb ook ervaring met een 850 T5-R Estate met 330pk...zo jammer dat 't FWD is maar rechtuit had hij geen problemen met een 964. Had 266.000 gelopen en nog als nieuw :shock: . Was van een collega/vriend van me en dat geluid was uniek!

Hier nog een bekend filmpje van een 740 (die tunnel-burnout is subliem):

http://www.youtube.com/watch?v=SbHEPbS9ZeU