Polestar 2

Alles over knäckebröd, Madeleine en Zweedse balletjes. En nog wat over Volvo, Saab, Koenigsegg en andere Zweedse auto's.
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Polestar 2

Bericht door WJ » 06 aug 2020, 15:22

De 2, volgensmij had die z'n eigen topic nog niet. Deze is full electric.





Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 372
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Polestar 2

Bericht door De fiscalist » 06 aug 2020, 18:13

Zet em maar voor de deur....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Polestar 2

Bericht door JP » 17 okt 2022, 08:59

Polestar 3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tot 610 km WLTP
489 of 517 pk
Uit China en de VS
Komt vierde kwartaal 2023


https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... in-detail/

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Polestar 2

Bericht door CRZ » 17 okt 2022, 10:50

Hmmm, ik denk dat ik hem wel zou overwegen als vervanger van de E-Tron. Mooi gelijnde auto, genoeg ruimte. Family-truck met een fatsoenlijk uiterlijk. :)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Polestar 2

Bericht door Eeuwe » 17 okt 2022, 10:55

Hm, niet echt een mooie auto als je het mij vraagt.. vond de P2 wel mooi.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Polestar 2

Bericht door Knot » 17 okt 2022, 12:13

Het is een beetje de volledig electrische XC40 he.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Polestar 2

Bericht door Mark 320iS » 17 okt 2022, 12:30

Knot schreef: 17 okt 2022, 12:13 Het is een beetje de volledig electrische XC40 he.
Ja, maar dan vanaf circa €90k, gaat nergens over imho.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Polestar 2

Bericht door Emilio » 17 okt 2022, 13:36

Ik vind het een cool ding. Leek me wel wat als familieauto tzt voor de prijs van een polestar 2.

Maar keek net ff op de site dit is qua prijs hele andere koek..

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Polestar 2

Bericht door Tom » 17 okt 2022, 19:28

Exterieur is prima. Rond de 500pk ook niet mis.
Interieur vind ik dan weer geen 90K uitstralen. Verre van zelfs.

Online
Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 372
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Polestar 2

Bericht door De fiscalist » 17 okt 2022, 21:39

Zie ik nu een voorspoiler op de motorkap??

Wat voor jippie tuning is dat nu weer??

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Polestar 2

Bericht door Arthur » 18 okt 2022, 12:26

Ik kan maar niet aan het design van EV’s wennen. Het is niet lelijk, ‘ofzo’, maar op 1 of andere manier lijkt het allemaal op elkaar. Dat alles ‘dicht’ is, wss voor de stroomlijn, helpt ook niet mee.

En waarom maken ze, over het algemeen, van die pk-monsters? Als zo’n ding gewoon het vermogen van een V60 benzine heeft dan zou je denken dat het wel 1000km range zou moeten kunnen halen?

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Polestar 2

Bericht door Emilio » 18 okt 2022, 17:01

Arthur schreef: 18 okt 2022, 12:26 Ik kan maar niet aan het design van EV’s wennen. Het is niet lelijk, ‘ofzo’, maar op 1 of andere manier lijkt het allemaal op elkaar. Dat alles ‘dicht’ is, wss voor de stroomlijn, helpt ook niet mee.

En waarom maken ze, over het algemeen, van die pk-monsters? Als zo’n ding gewoon het vermogen van een V60 benzine heeft dan zou je denken dat het wel 1000km range zou moeten kunnen halen?
Volgens mij heb je die keuze bij de polestar 2. Minder vermogen en meer range of meer vermogen en minder range.

Althans zoiets vertelde m’n collega toen hij die van hem bestelde.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Polestar 2

Bericht door Gijzert » 01 nov 2022, 08:55

Op dit moment allemaal long range versies. Standard range komt volgend jaar.
Wel met single of dual (Eventueel met performance pack).

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Polestar 2

Bericht door Martijn_bmw » 01 nov 2022, 15:18

Arthur schreef: 18 okt 2022, 12:26 En waarom maken ze, over het algemeen, van die pk-monsters? Als zo’n ding gewoon het vermogen van een V60 benzine heeft dan zou je denken dat het wel 1000km range zou moeten kunnen halen?
Ik denk omdat die PK monsters bij de gemiddelde koper een goede lokker is.
En bij een benzine auto is meer PK minder efficiëntie en hoop meer kosten / verbruik.

bij Electra is de efficiëntie veel minder beïnvloed door de pk's en dus kan je niet zo makkelijk pk's inruilen voor range

Turbo
Berichten: 384
Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05

Re: Polestar 2

Bericht door Turbo » 06 nov 2022, 01:15

Ondanks het hoge vermogen en koppel dat opgegeven wordt voor vele EV's en hun zo geroemde efficiency en goede stroomlijn daalt bij de meesten precies de autonomie pijlsnel -veel sneller dan bij een benzine of diesel - als ze boven de 130km/u rijden en vaak hebben die EV's ondanks vele honderden pk's een topsnelheid van hooguit 200km/u .

Als je een vergelijkbare wagen met brandstofmotor en vergelijkbaar vermogen en koppel ook zodanig zou voorzien v versnellingsbakverhoudingen dat topsnelheid maar even hoog is als bij die EV , is het goed mogelijk dat die EV's ook stoplichtsprintjes verliezen

Online
Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 372
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Polestar 2

Bericht door De fiscalist » 06 nov 2022, 07:28

En wat doet dat voor de efficiency van de ice denk je?

De luchtweerstand neemt nu eenmaal kwadratisch toe, maar wat maakt het uit als je toch zelden hoeft te tanken, tankte EV druppelt vol terwijl je slaapt en s ochtends is ie weer klaar om te gaan.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Polestar 2

Bericht door Bram » 06 nov 2022, 08:07

90K?

Echt iets voor Jan modaal dus.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Polestar 2

Bericht door JP » 06 nov 2022, 09:26

Modaal is komend jaar alles boven een ton…. :coffee:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Polestar 2

Bericht door Bram » 06 nov 2022, 09:46

Wel?

Oh.

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Polestar 2

Bericht door SlowCo » 06 nov 2022, 12:39

Nog even wachten op die Loon-Prijsspiraal https://nl.wikipedia.org/wiki/Loon-prijsspiraal

Of gewoon zoals een groot deel van de NL'ers je overwaarde belenen en gaan... :df: (maar dan zonder te hoeven schakelen)

zegmaarboris
Berichten: 446
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Polestar 2

Bericht door zegmaarboris » 15 jan 2023, 12:04

Mijn vrouw moet later dit jaar haar iPace vervangen (einde van het jaar heeft ze 'm 5 jaar). Ze geeft niets om auto's (echt vervoersmiddel voor haar) en vond de polestar er wel prima uit zien. Enkel twijfel over interieur op basis van de plaatjes op internet, en wist niet zeker of ze uit de voeten kan met een single motor. Meer omdat ze nu 400pk heeft en daar aan gewend is.

Kortom - toch maar even proefritje boeken om te weten wat je gaat bestellen. Weinig opties, waarbij het vooral in de steden in het centrum is, dat is niet ideaal (understatement, moet ik gaan parkeren bij de Bijenkorf voor proefrit), dus maar in Beesd. Extra leuk denk je dan, want op HQ dus zal de merk ervaring wel top zijn.

Niet dus.

Komt aan in een halletje met sfeer van een Scandinavisch designer mortuarium. Erg goedkope meubelen (en ja, ik weet het verschil tussen minimalistisch design en armoe), een flatscreen met een filmpje van een Polestar 3 met stock-zenuw-muziek-loopje op de achtergrond. Een lessenaar met bel erop en een handsanitizer ernaast. Gezelligheid en brand experience niveau 0 natuurlijk.

Drukken op de bel en sympathieke dame ontvangt ons. We mogen ons tussen de lessenaar en de handsanitizer door wurmen naar halletje waar auto klaar staat. Dame heeft goede product kennis en merk beleving, maar geen affiniteit met auto industrie lijkt het. Is niet iets voor mij, maar werkt echt perfect bij mijn vrouw die er ook niets om geeft.

Opmerkelijk - zowel in de email vooraf als in het gesprek blijkt dat ze het bij Polestar erg bijzonder vinden om een elektrische auto te rijden. Als je dat al jaar of 9 doet zoals mijn vrouw is dat wat minder relevant dus laat het script dan ff los.

Anyway, eerste indruk Polestar 2 in ultieme basis versie (kleine batterij, basis opties, 1 motor) is echt meer dan prima. Bekleding niet geweldig mooi maar ja, wel vegan dus okay. Alle waar naar z'n geld. Bediening van navigatie en hele auto simpel, duidelijk, en alles voelt goed inklaar gezet en bedacht. MdV rijden, even wennen aan erg sterke vertraging bij gas-los. One pedal driving is wat sterker dan op de iPace (mijn e-tron heeft dat helemaal niet). Maar went snel. Vermogen wat te weinig bij invoegen, verder prima. Zij blij, top.

Na 10 minuten even wisselen. Begin rustig maar na 100 meter rotonde af gaat het al mis, Holy-onderstuur, en dan was ik nog niet eens iets van plan, was m'n zit nog aan het zoeken. Paar bochtjes later wel duidelijk dat deze auto geweldig is om rechtuit te laten rollen. Wellicht dat die Ohlin dempers wat magisch kunnen doen op zo'n performance variant, maar de standaard P2 is echt waardeloze auto qua driving fun. Was natuurlijk wel nat, maar blijkbaar heeft de auto dan erg veel moeite met het gewicht in bochten. Valt zo'n EQE ineens weer mee qua rijden.

Conclusie MdV: prima ding maar doe toch maar met een motor extra, want handig bij invoegen. Retour naar het mortuarium dus.

Getriggered door filmpje in de wachtruimte vraag m'n vrouw nog even naar Polestar 3. Want die is hoger model, net zoals de iPace nu. Auto is er nog niet, maar kon met VR opgelost worden. Werkte niet echt, want idee was dat je met een iPad in je hand rond een P2 moet lopen en dan een P3 ziet. Maar die P2 stond zo opgesteld dat je nooit echt goed er omheen kon. Nou ja, maakt niet uit. Even twee opties naast elkaar zetten dan maar voor kostenplaatje. Naar afscheidsruimte van het mortuarium waar dat op een groot scherm zou kunnen. Zitten op een houten bankje, kopje koffie kon er wel vanaf. Scherm werkte niet, dus zaten op een iPad naar de website te kijken, kunnen we zelf dan ook wel. In het keuken kastje lagen wat staaltjes voor de bekleding, prima. Kleuren stalen auto niet gezien, maar op 1 na alle kleuren (ja, alle 5!) op een auto in het echt gezien. Dat is dan wel weer tof.

Kortom ik vond het een debiele merk beleving. Auto voldoet als vervoersmiddel. MdV was erg te spreken over het geheel, zo zie je maar. Zeker nadat we ook nog even bij Kia Breda binnen liepen waar je weer terug gegooid wordt naar de jaren 90 qua autoverkoper mentaliteit / stijl. Doe ook mij dan maar het Zweeds Mortuarium.

Geen idee of MDV nu ene P2 of P3 gaat bestellen trouwens, ik denk de P2 want wat kleiner en dan aftermarket leer in plaats van surfpakken-plastic op de zetels. Tzt update of met een motor extra de auto ook wat anders de bocht om gaat.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Polestar 2

Bericht door Martijn_bmw » 15 jan 2023, 12:20

Haha mooi geschreven, ben bang dat het meer en meer deze kant op gaat.
Het groepje fossielen met ouderwetse auto beleving dat wij hier op DF zijn is geen graadmeter voor de gemiddelde autokoper.

En die is idd meer en meer zoals jou vrouw, het is vervoer moet er fancy uitzien en dan is het al snel prima.
Wij merken ook dat heeeel veel lease gewoon vanuit de configurator wordt besteld zonder proefrit of wat dan ook.
Dat kon je je 20jr geleden niet voorstellen ook niet bij lease auto’s.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Polestar 2

Bericht door Tom » 15 jan 2023, 12:31

Mooi verslag, "mortuarium" :D
Ik heb niks met dat hele Polestar (vind ze qua uiterlijk trouwens gewoon prima maar lijken mij echt auto's die werkelijk in niks uitblinken).

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Polestar 2

Bericht door tomgtr » 15 jan 2023, 12:58

Tom schreef: 15 jan 2023, 12:31 Mooi verslag, "mortuarium" :D
Ik heb niks met dat hele Polestar (vind ze qua uiterlijk trouwens gewoon prima maar lijken mij echt auto's die werkelijk in niks uitblinken).
Past dan toch mooi in Volvo familie? Volvo blonk in eerste instantie uit in veiligheid. Later zat dat bij anderen ook wel goed waarna alleen de geweldige stoelen overbleven imho. Volvo, Lynn & Co en Polestar. Nooit slecht maar mijn hart gaat er niet sneller van kloppen. Een (liefst menie oranje) 240 of een zilveren bertone met leren petje zijn de enige die ik nog steeds geweldig vind.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Polestar 2

Bericht door Knot » 15 jan 2023, 13:25

Ik heb de long range 78kwh genomen voor een collega, die motor is wat meer vrijgelaten met 224pk tov 170? Ik vind dat voldoende, geld in pakket met HK audio en dakje gestoken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten