2017: CO 01: Chinese branding voor een Geely/Volvo zustermerk in China, met potentieel voor export nr USA/Europa.
Eigenlijk zit al sinds bovenstaand bericht op de electrische variant van de XC40 te wachten, of dus de Lync & Co zus.
Inmiddels denk ik dat Volvo de electrische varianten liever hoog in de markt zet via de Polestar branding, voor een volume model dalen de kosten denk ik niet snel genoeg.
Lynk & Co de snelste groeier
Lynk & Co, een dochterbedrijf van Geely, heeft zich in drie jaar tijd ontwikkeld van een idee in de Volvo-kantoren in Gothenburg tot één van de snelst-groeiende autofabrikanten ter wereld.
In één jaar tijd rijden er 120.400 auto’s van het merk in China rond en zijn er nu 221 verkooppunten voor het merk in dat land. De Belgische CEO International Alain Visser (foto) is daar ronduit tevreden mee: “Drie jaar geleden zijn we begonnen met een idee dat gebaseerd was op principes die nog nooit waren gehanteerd in de autosector. De verkoopcijfers voor een volstrekt nieuw merk zijn buitengewoon en bewijzen dat het werkt als je je focust op een eenvoudige ervaring van start tot finish voor jonge urbanisten. Vandaag de dag zien we stap voor stap dat ons mobiliteitsaanbod werkelijk de auto-industrie van binnenuit in de war schopt. We zijn trots op de snelheid waarmee we groeien en erg enthousiast over de lancering in Europa. Dus blijf het onverwachte verwachten als we in een hogere versnelling gaan.”
Lynk & Co verkoopt simpele auto’s zonder verder luxere modellen of een eindeloze rij opties. Ook werkt het Chinese merk niet meer met traditionele dealers maar met verkooppunten waar je ook een café/bar, bioscoop en kinderspeelplaats kunt vinden. De Zweeds/Chinese autobouwer hoopt volgend jaar de eerste van die vestigingen te openen in Amsterdam en een reeks andere Europese steden.
Bron: Automobielmanagement.nl
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 25 jan 2019, 15:34
door JP
Modellen zijn wel te pruimen, maar die naam en dan zo op het stuur is geen gezicht......
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 25 jan 2019, 15:36
door ///Joost
JP schreef: ↑25 jan 2019, 15:34
Modellen zijn wel te pruimen, maar die naam en dan zo op het stuur is geen gezicht......
Het is onderscheidend, JP. Misschien werkt het marketingtechnisch nog wel beter dan je zou verwachten.
Lekkah! Grappig ook, al die zure reacties van de Jag-fanboys op PH.
Zo in motorsport trim is het wel een leuk ding. In standaard verschijning denk ik daar toch anders over.
Edit: Ik zie dat de straatversie hierboven ook al staat. Kun je nagaan hoeveel effect de belichting heeft.
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 23 aug 2019, 15:20
door Kadett
Oftewel we zullen niets meer van Renault/Honda/Seat horen want even 25 sec van snelste FWD tijd afsnoepen. Ik zie geen Megane/Type R/Cupra komen met 500pk op de voorwielen.
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 24 aug 2019, 17:49
door Gijzert
Ik dacht dat ik naar foto's van gran tourismo keek.
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 09 jul 2021, 18:24
door Eeuwe
Toevallig stond ik vandaag bij de Albert Heijn naast een Lynk & Co 01 geparkeerd. Wat een lelijke auto zeg! Heb even wat over opgezocht maar is blijkbaar nogal gefocusseerd om als deelauto in te zetten. Eerste stap richting de "you will own nothing" economie? Hoe zit het eigenlijk met bovengenomede 03, daar heb ik 2j later nog nooit wat van gezien.
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 09 jul 2021, 18:26
door Arthur
Ik zag hem laatst ook, mooi, net een Macan. Behalve de motor
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 08 mar 2022, 20:52
door TurboPatrick
Als ze die lamp units nou verwijderen bovenin dan smoelt ie lekker agressief.
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 08 jun 2022, 00:52
door Turbo
Eeuwe schreef: ↑09 jul 2021, 18:24
Toevallig stond ik vandaag bij de Albert Heijn naast een Lynk & Co 01 geparkeerd. Wat een lelijke auto zeg! Heb even wat over opgezocht maar is blijkbaar nogal gefocusseerd om als deelauto in te zetten. Eerste stap richting de "you will own nothing" economie? Hoe zit het eigenlijk met bovengenomede 03, daar heb ik 2j later nog nooit wat van gezien.
Toevallig zondag op Vox Now er een test van gezien : je kan die auto huren of leasen (iets ve 500€/ maand all in zodat je enkel brandstof zelf nog moet betalen ) en als je heel veel moeite doet kan je hem ook kopen (hybride voor36 000€ en plug-in hybride voor 42 000€ ) maar dan kan je als je wil beslissen om hem al dan niet te delen en dan ook wanneer je hem deelt tot wanneer alsook tegen welke prijs via de Lynk&Co-community-app en het touchscreen in de wagen ; in Duitsland is de courante prijs daarvoor 8 euro per uur of 40 euro per dag maar je mag zelf kiezen of je hogere of lagere huurprijs vraagt
Tom schreef: ↑08 jun 2022, 09:37
Ik zie die dingen echt veel de laatste tijd.
Voor 500 piek per maand incl verzekering, mrb etc snap ik dat best
Idd een scherpe aanbieding, ik zie ze ook erg veel rijden.
Naast de scherpe prijs nog een reden, ze kunnen wél snel leveren itt bijna alle andere merken momenteel.
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 08 jun 2022, 17:06
door matthyssie
Zo zie je maar weer: De beste raad is voorraad
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 08 jun 2022, 17:24
door Tom
Ik vind ze er overigens niet heel verkeerd uit zien. Het wint geen schoonheidsprijs maar als je geen zak om auto's geeft is dit prima, zeker voor het geld.
Re: Lynkco: gehaktballen & bami
Geplaatst: 08 jun 2022, 23:09
door Turbo
Tom schreef: ↑08 jun 2022, 17:24
Ik vind ze er overigens niet heel verkeerd uit zien. Het wint geen schoonheidsprijs maar als je geen zak om auto's geeft is dit prima, zeker voor het geld.
Zou je er & kopen of leasen en zo ja zou je hem dan ook onderverhuren (delen ) aan anderen op momenten dat je hem zelf niet nodig hebt ?
Ik denk dat persoonlijk voertuig onderverhuren (aka delen) voor de meesten onder ons nog moeilijk is :
-je kan niets v persoonlijke spullen in de wagen achterlaten
-je weet niet hoe de huurder/deler met je wagen omgaat (in de 500€ per maand leasing zou wel full-omniumverzekering inbegrepen zijn , maar mogelijk is er een bepaalde franchise die de huurder die schade rijdt zelf moet betalen , dus stel dat jij Uw Lynk&Co deelt en X huurt hem via de app en rijdt er schade mee , hoe zal het in de praktijk geregeld worden dat je voertuig hersteld wordt EN DAT X het eventuele franchisbedrag betaalt aan U ( die X mogelijk niet kent ) of wordt dat ook allemaal via de Lynk&Co deelapp geregeld dat jij gedurende de herstelling vervangvoertuig krijgt en dat jij zelf hiervoor niets moet betalen ???
En degenen die een wagen huren vd app moeten hem volgetankt inleveren (of de PHEV-versie ook volledig opgeladen moet zijn weet ik niet ), stel dat jij hem volgetankt hebt met 98E5 en degene die hem via de app huurde die hem volgetankt weer moest inleveren tankte hem niet vol of tankte 95E10 , krijg je dan via de deelapp de kosten om weer vol te tanken alsnog vergoed ??
De app zal wellicht de tankinhoud kunnen monitorren want dat kunnen de "connected-apps" v verschikkende fabrikanten al jaren , dus dat zal voor dit verhuurmodel/deelmodel ook wel kunnen zeker om misbruiken tegen te gaan