Pagina 1 van 2

Volvo C30

Geplaatst: 16 jan 2007, 20:05
door Jelmer850i
Een paar mensen hie hadden meende ik een C30 besteld.

Hoe bevalt dat? en hoe ruim is zo'n wagen?

Geplaatst: 17 jan 2007, 08:13
door Daniel
Voorin is het gewoon een S40/V50, niet bijzonder ruim dus maar wel goed. Achterin zit je vrij aardig, er is redelijk wat beenruimte. Wel is er weinig hoofdruimte door de sterk aflopende daklijn. In de breedte heb je niet te klagen omdat er twee 'losse' stoelen staan, in plaats van een bank. De kofferruimte stelt niet bijster veel voor en is wat onhandig van vorm. 't is in ieder geval geen verhuiswagen.

Geplaatst: 17 jan 2007, 08:14
door Knot
Ik vind t echt 10x niks.. pak aub een S40 ofzo, ziet er mooier uit vind ik.

Geplaatst: 17 jan 2007, 09:30
door Jelmer850i
Daniel schreef:Voorin is het gewoon een S40/V50, niet bijzonder ruim dus maar wel goed. Achterin zit je vrij aardig, er is redelijk wat beenruimte. Wel is er weinig hoofdruimte door de sterk aflopende daklijn. In de breedte heb je niet te klagen omdat er twee 'losse' stoelen staan, in plaats van een bank. De kofferruimte stelt niet bijster veel voor en is wat onhandig van vorm. 't is in ieder geval geen verhuiswagen.
Is een S40/V50 ook niet zo ruim voor 'lange' mensen voorin?

Geplaatst: 17 jan 2007, 09:44
door Michel P
Knot schreef:Ik vind t echt 10x niks.. pak aub een S40 ofzo, ziet er mooier uit vind ik.
Sluit ik mij bij aan.

Michel

Geplaatst: 17 jan 2007, 09:46
door Jelmer850i
ik opzich ook wel. heb je 2 deuren extra ;)

Geplaatst: 17 jan 2007, 09:52
door Robin
Reed vanochtend achter 1 een donkergrijze. Achterkant=wennen en 'mooi' is anders, eenheidsworst is ie iig niet.

Geplaatst: 17 jan 2007, 11:54
door Aernoudt
Zondag op de Ring was er 1 (de eerste voor mij in levende lijve). Wat een onsmakelijk hok... (op de foto's vond ik het al niet veel, maar in de praktijk is het niet beter)

Geplaatst: 17 jan 2007, 12:25
door Downforce Hans
Mooi of niet,er zijn tenminste mensen die er in rijden.
Al die eenheidsworst vind ik helemaal niks.
Dat vind ik ook het leuke van b.v. de z3 coupe,ook zo`n vreemd apparaat en toch leuk als je zo`n ding ziet rijden.
Zouden de mensen die er in rijden ook niet standaard zijn vraag ik me weleens af :wink:

Grtz,Hans

Geplaatst: 17 jan 2007, 12:29
door Jelmer850i
Nee.. sommige mensen met 3 armen of zo rijden erin :lol:

Geplaatst: 17 jan 2007, 14:05
door HSR
Ik krijg hem overmorgen ( vrijdag)


Ik kom wel met de fiets naar de meetings :wink: :D

Geplaatst: 17 jan 2007, 16:14
door Daniel
Jelmer850i schreef: Is een S40/V50 ook niet zo ruim voor 'lange' mensen voorin?
Tsja wat is lang. Ik ben 1.85 en kan er goed zitten. Stoel staat dan wel op de laagste stand en ongeveer 80% naar achteren. Qua hoofd- en beenruimte niets te klagen. Ben je twee meter dan zit je denk ik al snel wat te hoog.

Geplaatst: 17 jan 2007, 18:46
door Niels
Ben niet bekend met de C30 maar vind het ontwerp zeker geslaagd :D

Verder is een V50 al niet echt een ruime auto voorin maar ik ken wel vrij lange personen met zo'n ding die er toch prima in zitten.

Geplaatst: 17 jan 2007, 19:37
door Jelmer850i
Daniel schreef:
Jelmer850i schreef: Is een S40/V50 ook niet zo ruim voor 'lange' mensen voorin?
Tsja wat is lang. Ik ben 1.85 en kan er goed zitten. Stoel staat dan wel op de laagste stand en ongeveer 80% naar achteren. Qua hoofd- en beenruimte niets te klagen. Ben je twee meter dan zit je denk ik al snel wat te hoog.
Ik ben 2 meter of 2 meter en 1 cm , zo ongeveer.
Dus even proberen 8) :lol:

Geplaatst: 17 jan 2007, 19:48
door Robin
HANZ06 schreef:Mooi of niet,er zijn tenminste mensen die er in rijden.
Al die eenheidsworst vind ik helemaal niks.
Dat vind ik ook het leuke van b.v. de z3 coupe,ook zo`n vreemd apparaat en toch leuk als je zo`n ding ziet rijden.
Zouden de mensen die er in rijden ook niet standaard zijn vraag ik me weleens af :wink:

Grtz,Hans

IDD MAN! EErst zag ik die C30 Volvo en kort daarna een zwarte Z3 3.0i coupe met nette 18" eronder aardig verlaagd(geen Johhnie) en dik neg camber op de wielenWOW! Wat mooi. Was 't een M geweest in deze looks:HEBBE!!!!

Geplaatst: 17 jan 2007, 22:04
door RudolfNW
Bij de volvo dealer in heerenveen staat een C30 in het room wit met chocolade bruine bumpers.

Zo is het echt wel een leuke auto om te zien hoor.

Leuk voor de vrouw dus :)

Geplaatst: 18 jan 2007, 13:44
door Arthur
Vind het wel een leuke kar.

Geplaatst: 18 jan 2007, 13:45
door RVV
Ja ik ook, ben helemaal geen Volvo man, maar met deze auto hebben ze denk ik een goede stap gezet, het enige wat wel had gemogen is een iets agresieve neus. Is nu te lief tot de rest. teveel S40/V40.

Geplaatst: 18 jan 2007, 19:15
door Macboy
De neus lijkt inderdaad te veel. Interieur misschien ook, hoewel de kleurstelling briljant is, vooral dat rode tapijt. Voegt echt veel toe aan een auto als je dat ook kan kiezen (moet de kleur wel aanspreken, maar toch).

De C30 kan mij zeker bekoren en denk dat het wel een verkoopsucces zal worden. In Essen stond een mooie van Volvo tuner (riga? shit man, die naam al paar uur kwijt).

Ilija

Geplaatst: 18 jan 2007, 19:56
door HSR
Heiko is een volvo tuner die ook bodykits leverd.

rica levert alleen tuning software op maat.

Geplaatst: 19 jan 2007, 13:04
door Cupra R
C30 vind ik er goed uitzien.

Geplaatst: 19 jan 2007, 13:20
door Stéphane
Wel een grappig draadje dit. Geeft twee duidelijke verschillen weer: hoe ziet het er uit en hoe rijdt het?

Ik vind het er wel aardig uitzien, maar ik weet nog niet hoe het rijdt. Zou dat nog wel willen weten eigenlijk.

Geplaatst: 21 jan 2007, 11:56
door HSR
Ik begrijp echt niet waarom er steeds gezegd wordt dat de C30 de neus heeft van een S40. Dat is dezelfde vergelijking als zeggen dat de E90 neus op de E60 neus lijkt. Onzin, dus.


De neus van de C30 is vele male agressiever, veel scherpere koplampen en een dieper doorlopende grill.


Ik heb de wagen nu sinds vrijdag in mijn bezit. Ik ben er erg tevreden over. De wagen is ergonomisch écht volvo. Alles zit op de juist plaats en de zithouding is ook er goed. Stoelen geven alleen geen zijdelingse steun, dat is alleen jammer. De wagen is erg breed, helemaal vergeleken met een 1-serie of een golf. Ruimte binnen in de wagen is daarom ook zeker niet verkeerd, zelfs achterin kan ik met mijn 1.86 en lange benen perfect zitten. Bagage ruimte lijkt op het eerste oogopslag klein, maar er kan sowieso een grote reiskoffer in en nog wat kleinere tassen. Als je de achterstoelen naar beneden klapt past mijn fiets er ook prima in.

Er zit een standaard geluidsysteem in en dat is echt verdomde goed. Ik heb me daar echt over verbaasd. Het geluid is volledig in harmonie en de bas is ook lekker goed verdeeld. Volvo had altijd al een reputatie bijzonder goede geluidssystemen te plaatsen in hun wagens. Dat zullen we wel te danken hebben aan de Zweedse house maffia :wink:

Voor wat betreft het rijden kan ik alleen maar enthousiast zijn. Door de korte wielbasis en brede body stuurt de wagen heel fijn. Verwacht geen Cooper S taferelen, maar voor een Volvo zijnde is het echt een vlot ding. Ik ben er gisteren mee van Antwerpen naar Enschede gereden en daar heb ik hem goed kunnen testen in de bochten. Wat me erg opviel is dat de wagen enorm bekrachtigd is. Sturen gaat enorm licht, iets te licht naar mijn meug. De voorbanden op een half negatief zetten zal dit al wel een stuk ten goede komen.

Lange doordraaiers neemt de wagen er goed. Echter, ga je écht hard dan zet de wagen zich iets dieper in de buitenste vering. Dan merk je dat je op de grens rijdt en hij kan gaan ondersturen.
Zodoende komt er in de toekomst nog wel een setje progressieve veren onder om hem ook op dat soort snelheden stabieler te houden.
Bij korte bochtjes grijpt de tractiecontrole idioot snel in, gelukkig kan je deze uitschakelen. ''Uitschakelen'' want het systeem blijft lekker meewerken. Dat is allemaal heel veilig voor de doornsee leaserijder / huismoeder, maar ik wil toch wat meer feeling met de wagen en niet de elektronica.

Vermogen heeft de wagen niet echt. 136PK en 320Nm koppel. Ook omdat de motor nu 440 Km gelopen heeft ben ik nog niet boven de 3500 toeren geweest. Snel kan ik hem gewoon niet noemen, een stakker is het alleminst en hij voelt wel een stuk vlotter aan dan een 118D. De wagen loopt op zijn sloffen 190. Met wat doorduwen, en zodoende ook boven de 3100 toeren komende, zal hij wel rond de 210 op de teller moeten halen.
Hier merk je overigens niks van. De auto is zeer goed geïsoleerd en zo merk je echt niet dat je 150/160 rijdt.
Verbruik is acceptabel, maar zeker geen zuinigheidsrakker. Ik rijd altijd tussen de 140-150 dan is het verbruik 7.5-7.8 liter op 100km. Ook heeft de C30 een partikelfilter. Iets waar ik niet heel blij mee ben omdat het op momenten toch vermogen kost en ook het verbruik niet ten goede komt.
Maar vanuit dat oogpunt mag ik eigenlijk niet zeiken. De V70R liep 12 liter op de 100 bij 140-150.


Ik overweeg wel een chippie in de toekomst als ik de garantie kan behouden. Dan komt 'ie op 170PK en 400Nm koppel uit. Dat moet toch wat meer plezier geven. Alsook een setje progressieve veren om hem toch nog wat trefzekerder te maken bij leuke lange doordraaiers.
De C30 is nu uitgerust met 16'' lichtmetalen velgjes. Deze staan opmerkelijk goed bij de wagen. Ik was eerst bang dat ze te klein uit zouden vallen, maar dat is absoluut niet het geval.


Ik ben er erg tevreden over. Al vind ik het jammer dat de wagen zoveel negative kritiek te verduren heeft. Maar smaak is nu eenmaal smaak.

Geplaatst: 21 jan 2007, 12:40
door Jelmer850i
Mooie omschrijving!

Maar.. ik heb vrij lange benen, hoe groot is de beenruimte in de wagen?
Aangezien je zelf ook vrij lang bent, heb je nog goed ruimte over?

Geplaatst: 21 jan 2007, 12:49
door Fabian
Gisteren mee gereden, reed echt PRIMA!

Vind het ook een mooie auto......totdat je bij de achterkant uitkomt. Echt te erg hoe ze dat gedaan hebben.

In dit geval was het een zilvere auto, misschien ziet het er minder erg uit met een donkere kleur.....