Pagina 1 van 1

850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 06 jun 2014, 16:10
door Vlokmans
Omdat de 318i na ruim twee decennia toch wat meer kuren begint te vertonen, hink ik op twee gedachten. Een aantal essentiële zaken heb ik laten repareren, zodat de auto veilig en rijdbaar is, maar er zit meer aan te komen in de vorm van diff, radiateur en nog een hoop "klein" werk in de vorm van carterpanpakking etc. Nu kan ik dit alles laten maken, maar ik kijk ook rond naar vervanging.

Al langere tijd ben ik gecharmeerd van de 850's en vroege V/S70's. Voor 850's geef ik de voorkeur aan minimaal de GLT, of een T5. Voor de V/S70 kijk ik naar 2.4T.

En dan nu de vraag: waar op te letten? Ik schrik niet van hoge km-standen, dus ik durf best in een 15, 16 jaar oude (of nog oudere) Volvo met 300k + te stappen.

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 06 jun 2014, 17:44
door Paskal
Check dit zeer actieve forum eens. Daar staat een enorme lading aan informatie. Heb mijn onderstaande V70 een tijdje geleden na een half jaar en 15.000 probleemloze km (waaronder 2 wintersporten) verkocht. Gekocht voor 750€ en verkocht voor 1.000€ :). Teller stond inmiddels op 370k, maar ook dat maakt niet uit bij zo'n ding.

Afbeelding

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 06 jun 2014, 18:47
door Vlokmans
Thanks! Ga ik eens grasduinen.

Heb jouw draadje over die Zweedse topper ook nog gevolgd destijds, mooi spul!

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 06 jun 2014, 19:14
door EmielS60
Ja, gewoon de aankooptips daar goed doornemen en eventueel posten in het 'wie kent deze 850/X70' topic.

Kan wel alles op gaan noemen maar daar staat alles wel beschreven. :D

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 08 jun 2014, 19:45
door Volvoturbo
Me pa heeft net zijn witte T-5 sedan verkocht met 238.000 voor een appel en een ei

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 09 jun 2014, 20:54
door Vlokmans
Ze hoeven inderdaad niet veel te kosten ben ik al achter. In aanschaf dan.

De running costs/vaste maandelijkse lasten zie ik nog wat meer tegenop......

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 10 jun 2014, 00:37
door Adwo
Ik heb een 850R gehad. Wat n drama bak.. En dan vergelijk ik het met mijn E39 540i touring die rond dezelfde tijd is gemaakt.

De wegligging, comfort, afrolgeluiden, stuurgedrag, remmen, allemaal helemaal niks. Koop er een met een hele lading rekeningen en recent vervangen onderdelen anders is het een bak ellende..

Draagarmen voor, motorsteunen en de airco zijn bekende zwakke punten. Hetzelfde geldt voor alle vacuumslangen, en de olie afscheider.

Ik vind/vond het echt geen aanrader, YMMV..

Adwo

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 10 jun 2014, 10:20
door Wout309t
Het zijn gewoon goede auto's, je ziet er niet voor niets nog zoveel rijden.
Alles valt of staat met goed onderhoud. Koop je er 1 waar 3 jaar niks aan gedaan is dan kom je in de ellende terecht. Het is geen japanner die je ongestraft 'zonder onderhoud' kunt rijden.

Qua sportieve rijbeleving is het geen BMW inderdaad, zeker als het op bochten aankomt, maar dat is een keuze. Mijn S70R (300pk) gaat rechtdoor best goed, en na de bocht mag je gewoon weer gasgeven.
Ook het geluid is iets wat punten oplevert,

Pure karakterbakken waar je veel zelf aan kunt doen. Met het behulp van het 850 forum heeft zo'n wagen geen geheimen.

Mocht je nog wat geduld hebben, mijn S70R gaat er met een maand of 3 uit.. :angel:

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 10 jun 2014, 20:46
door Vlokmans
Ben aan het lezen geslagen op het 850 forum, en daar kwam ik bovenstaande punten inderdaad ook tegen.

Ik vrees dat een S70R niet helemaal is wat ik zoek, maar toch bedankt voor het meedenken :wink:

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 15 jun 2014, 22:29
door Niels
Met een verbouwing op komst en geïnspireerd door Paskal zijn topic ben ik druk aan het mp-en :tooth: Vanzelfsprekend laat ik met verleiden om naar de turbo versies te kijken :mrgreen: Waarom weet ik niet maar de 2.3 turbo staat bij mij als kwalitatief erg goed maar waarop dat gebaseerd is weet ik niet. Is dit ook zo? Hoe is de 2.0 turbo en de 2.5T? Is een de automaat een beetje een goede of ligt die eruit bij 3 ton? En de versie vanaf 2000 schijnt wel een kop revisie nodig te hebben bij 2,5ton, geldt dat ook bij de oudere versies?

Iemand bekend met de zwakke plekken van deze Volvo's? Ik snap dat ze op leeftijd zijn maar er moeten dan ook gipsplaten in vervoerd worden :)

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 20 jun 2017, 13:58
door E36-italia
Alles valt en staat met goed onderhoud en goed rijden.
Mijn V70 R AWD met een 2.4 heeft een onmogelijke 442.000km gereden.

onmogelijk omdat alle internet guru's beweren dat een 2.4 een erg zwak blok is, das knap want de mijne is nog origineel. (ok bak is wel 2x vervangen - recall)

De (historisch) 2de eigenaar reed er vaak mee van amsterdam naar Zurich (5x tanken per rit - heb je een idee van de snelheid).. toen kocht mijn vader hem en reed er mee van utrecht/den haag.. en ik heb er ook 23.000km mee gereden in een jaartje.
Zolang je geen rondjes om de kerk rijd gaan ze blijkbaar lang mee... zorg dat je kat niet verstopt raakt, dan scheuren de cilinderbussen ook niet.

ik heb vlak voor de droomautodag de 'beruchte' carter ontluchting gedaan, was niks op te zien, terwijl deze nog origineel was!

Mijn V70 heeft een diepere en bredere laadvloer dan mijn disco, en met volvo's nivomats is het ding volstouwen met gips geen probleem, 500mtr later staat ie weer op hoogte.

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 20 jun 2017, 15:11
door Niels
:lol: @topic kickje

De T5 classic is alweer meer dan een jaar weg, de gipsplaten zitten op hun plek :) Was best een leuke auto, maar z'n opvolger ben ik toch veel blijer mee :D

Re: 850 & V/S70 Classic

Geplaatst: 22 jun 2017, 06:41
door E36-italia
lol, geen eens gezien