Pagina 10 van 14

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 11 sep 2013, 20:11
door Joopieboy
Marc R schreef:Weet t niet precies,maar ALS ik m laat tunen dan zeker op maat.

Zal rond de 250pk zijn gok ik.
Zeker in combinatie met de automaat zal je moeten opletten met het koppel bij het chippen, zal voornamelijk zijn om het stuk afgevlakte koppelkromme weer mooi door te laten lopen en een wat soepelere opbouw te zijn. Maar mooie wagen, heel veel plezier ermee!

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 22 okt 2013, 22:09
door Eric Z
Is de 8kxd31 iemand van hier? Zo ja dan ben ik benieuwd of die vanavond volgas wegreed bij de stoplichten.
Met een 25kw motorfiets moest ik in ieder geval goed gas geven om bij te blijven.
Had het niet verwacht ondanks dat ik dacht van misschien is het zo'n hybride.

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 24 okt 2013, 12:01
door Marc R
Erik schreef:Ik heb laatst mee gereden in zo een plug in v60 met een half miljoen pk's (zo enthousiast was mijn buurman)
Dat was erg grappig moet ik je zeggen, vooral toen ik vroeg of hij soms in het sportprogramma moest.
Toen we mijn Sti ernaast zette werd het echt grappig.
Die heeft op de eco mode ca 300pk/400nm. Kunnen er 5 meer of minder zijn.
Die japanse kroket reed dus echt mega hard weg bij die volvo.
Hoe kan dat, het verschil in de gemarketeerde pk's is het niet.
Maar de Sti maakte op zijn zachtst gezegd gewoon gehakt van die volvo.
Volgens mij kun je die vermogens van de diesel motor en de electro motor helemaal niet zomaar bij elkaar optellen ?
Leuke gadget wagen dat wel maar die uitlaatpijpen kan echt niet, laat staan die 4 AMG pijpen, doe ff normaal in je hybride denk ik dan.
Daarbij is de stelregel "minimaal 100pk per pijp" nog steeds van kracht.
:mrgreen: :mrgreen: :bag:
Zo ken ik er nog wel een paar....totaal appels met peren vergelijken.

Mijn Duitse bratwurst met maar 2 zielige pijpjes maakt weer fijn gehakt van jouw japanse sushirol met waarschijnlijk een regenbuis maatje riool eronder. :lol: ( en zo gaan we maar door)

Ik wilde per se dat mijn PIH er anders uitzag dat de rest van die zgn milieubakken..

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 24 okt 2013, 12:05
door Luco
:popcorn:
En dat al op donderdag :lol:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 24 okt 2013, 12:16
door Marc R
Heheh HAP HAP HAP :popcorn: :popcorn:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 24 okt 2013, 12:22
door matthyssie
@Erik: Zeg maar tegen hem dat we niks geloven totdat er cijfers op tafel liggen. :lol:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 24 okt 2013, 12:50
door Luco
Heel de japanse autoscene is boos op instagram dat je enkel een 15 sec video kunt uploaden?" - omdat het niet lang genoeg is voor hun 1/4 mile sprint filmpjes.
:tooth:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 24 okt 2013, 13:37
door alt
Cijfers, de hedendaagse maatschappij dweept er mee.
Overheid, bedrijfsleven en petrolheads.

Een mooi gezegde van een oude klant: PAPIER IS GEWILLIG.

Naast pk's en koppel is er ook nog gewicht, cw-waarde en transmissieverliezen.

Gisteren was ik nog aan het sleutelen samen met oude coureur, wiens 2 zonen met 2 verschillende merken hybrides rijden.
Beide hybrides rijden behoorlijk duurder dan hun vorige auto's, de baas betaald toch.
Logisch, extra gewicht, extra transmissieverlies.
Als de accu leeg is, heeft de hybride een fikse accu en electromotor mee te slepen.
Privé zouden de 2 nooit een hybride kopen.

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 24 okt 2013, 15:19
door Marc R
@ALT,

Groot gelijk hebben ze...ik zou hem prive nooit aanschaffen laat dat duidelijk zijn.

Maar we leven nou eenmaal in een dievenstaat waar de overheid je naait tot zover ze kunnen...daarom heb ik deze PIH.

Heb ik in ieder geval iets waar ik me niet scheel aan betaal.(aan belasting)

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 24 okt 2013, 15:20
door Marc R
matthyssie schreef:@Erik: Zeg maar tegen hem dat we niks geloven totdat er cijfers op tafel liggen. :lol:
Cijfers (en zeker op internet,vertegenwoordigen vrijwel nooit de waarheid)

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 24 okt 2013, 15:28
door Wouter81
Rij nu een week of 3 (ca. 1800 km) in mijn V60 PIH. Topauto, dik tevreden over.

Maar echt zuinig is het nog niet nee. Laad op het werk regelmatig op, thuis kan dat nog niet. Electrisch verbruik je verder uiteraard niks maar zodra die 2,4 liter 5 cilinder diesel aan de slag moet om die 1900 kg in beweging te krijgen en te houden, dan is het bepaald niet zuinig. Moet natuurlijk nog wel worden ingereden dus zal wel iets beter worden. En ik kan thuis nu nog niet opladen, zodra dat straks kan zal ik meer elektrisch rijden.

Zit rond de 1 op 17 tot nu toe.

Met volle accu, de Power knop ingedrukt en dan van stilstand naar 100 km/u, dat is wel leuk met deze auto. :)

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 25 okt 2013, 23:10
door Ferdi
Dat valt best tegen ja, mijn niet hybride 163 pk 2.4D S60 met GT doet gemiddeld 1 op 15 en dan doe ik niet heel erg mijn best om zuinig te rijden.

Weet dat de 5 cilinder diesel in de laatste generaties niet heel zuinig is, maar gecombineerd met een elektromotor mag je toch wel meer dan 1 op 17 verwachten

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 09:26
door sitechris
Ik heb recent in twee diesel-hybrid auto's gereden. De Peugeot 508 Hybrid 4 en de Volvo V60 D6 Plugin Hybrid.

Ik begin met de Peugeot. Om kort te zijn, deze auto suckt. Het onderstel is deinerig zacht, het interieur was al aan het desintegreren na 40.000 kilometer en de aandrijflijn kent weinig verfijning. Vooral het afremmen op de motor vergt gewenning. Bij gas los voelt het net alsof een hele grote Bubba met al zijn kilo's op het rempedaal drukt. Ook de automaat past niet bij de auto. Vaak schokkerig. Ze adverteren op de radio ook dat je 200 pk hebt. Die hebben ze goed verstopt. Het voelt als 150/160 pk. Overall conclusie....een grote nee dus.

Dan de Volvo. Ik ben best positief. De stoelen zijn top, de auto is stil, het onderstel biedt veel comfort zonder zacht te zijn en de besturing is niet onprettig. In het interieur kom je aardige materialen tegen (alhoewel net niet op Duits niveau) en er zitten veel goodies op (ik haat ze, maar ik ben een dinosaurus op dit gebied).

En wat als je het gas indrukt? Ook dat voelt prettig. De combi hybride, elektrisch en AWD zorgt voor een prettige lineaire acceleratie vanuit de bodem van je toerenbereik. De snelheidsbeleving valt tegen, zoals zo vaak bij snelle dieses. Het voelt aan als 220/230 pk, ik had er wat meer van verwacht. Ik heb alleen niet vanuit stilstand geaccelereerd, dat is bij elektro-auto's vaak wel spectaculair. In de categorie jammer...boven de 155 km/h stopt de elektromotor en moet de diesel het alleen doen. Je merkt dit omslagpunt duidelijk. En met al dat extra gewicht van de batterijen erbij is het dus zeker geen Autobahn beul als je alleen de diesel hebt om je voor te stuwen. Wel prettig is het vijfcilinder roffeltje die je ontwaart tussen het dieselgetokkel.

Wat kan beter? Bij het remmen voel je een ietwat opmerkelijk tegendruk onder je rechtervoet, de Gaytronic automaat is nog steeds te langzaam en de ruimte in de auto is vrij beperkt. Maar in basis is dit best een goede auto. Zeker met alle bijtellingsvoordeeltjes en andere subsidies is dit echt een briljante aanbieding. Mocht je deze kunnen kiezen kun je dat met een gerust hart doen. Je levert weinig in, of je moet graag snel willen rijden op de Autobahn. Dan moet je deze links laten liggen.

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 09:37
door Marc R
^^ what he said...

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 11:10
door Wouter81
Kan ik me ook wel in vinden inderdaad. De snelheidsbeleving is heel tweeledig. Vanuit stilstand is het wel een belevenis, met een volle accu bij het stoplicht wegschieten is erg leuk. Maar daarboven voelt het inderdaad niet als 285 pk en 640 nm. Ben ook wel ietwat verpest natuurlijk met mijn snelle GTI hiervoor.

Maar je moet deze auto ook niet zien als een sportieve auto. Laatst 1 van mijn favoriete GTI kronkelweggetjes opgezocht met deze Volvo. Nou, daar is echt niets aan. Te trage automaat, veel te zwaarlijvig.

Maar als vlotte cruiser is de auto enorm geslaagd. Snel, stil, luxe en comfortabel. Dat waardeer ik erg in deze auto. Je moet deze auto niet met een sportieve bril bekijken.

Ruimte is matig inderdaad. Afwerking is goed (niveau van mijn Golf 6 zeg maar) maar heb sinds het begin al een irritante kraak in de bestuurdersstoel bij linkerbochten. Is al 2x teruggewenst maar nog niet opgelost. Binnenkort poging 3. Brengt me gelijk bij de Volvo dealer: ze willen bij Volvo op het 'premium' niveau van de Duitsers opereren. Qua auto kunnen ze aardig mee maar de professionaliteit van de dealer-organisatie (tenminste degene waar ik mee te maken heb) is erg matig... Qua klantwaardering en -binding kunnen ze daar nog een hoop leren. Standaard nooit reageren op e-mails, nog geen bosje bloemen (of iets anders) bij aflevering van een auto van 73k, alarmcertificaat vergeten, bij aflevering de sleutels kwijt zijn.... en zo kan ik nog even doorgaan.

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 11:23
door Petrolhead Tom
Hmm dat beeld van de dealer kan ik niet onderschrijven. Mijn vriendin rijdt sinds deze zomer in een C30 en daar zijn wij echt super netjes geholpen door de dealer. Super vriendelijk en de verkoper kwam op zijn vrije middag nog naar de zaak om het koopcontract te tekenen. Nou geef ik toe dat ik er gevoelig ben voor dat soort zaken maar het geeft mij wel het gevoel dat de verkoper net dat beetje meer wil doen.

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 11:26
door Spijkerhard
Wouter, woon je misschien in de buurt van Rotjeknor?

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 11:27
door Wouter81
Spijkerhard schreef:Wouter, woon je misschien in de buurt van Rotjeknor?
Nee, Friesland

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 12:01
door Marc R
Dat gevoel heb ik totaal niet bij de Volvo dealer,ben supernetjes geholpen daar. (NIHAM Zoetermeer)

1 x een probleempje gehad en gelijk kosteloos een leenwagen mee...nee niets dan lof wat dat aangaat.

Auto heeft ook geen issues tot nog toe.( klopt af) :lol:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 15:34
door RVV
boven de 155 km/h stopt de elektromotor en moet de diesel het alleen doen. Je merkt dit omslagpunt duidelijk. En met al dat extra gewicht van de batterijen erbij is het dus zeker geen Autobahn beul als je alleen de diesel hebt om je voor te stuwen.
Dan blijft er toch helemaal niks over van dat 285 pk verhaal??? Een auto met 285 pk is toch op voorhand een autobahn beul? Ik vind mijn 325i met slechts 218pk al een autobahn beul (relatief). Die loopt gewoon nog flink door boven de 200 tot 260 km/h op de teller.

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 15:45
door Arthur
Een diesel met 215pk/440nm op 1849kg moet toch voldoende zijn?? 260 haalt hij niet maar het zal toch bovengemiddeld vlotte tussenacceleraties hebben en redelijk doorrijden naar 200? Dan ben je toch al redelijk mans tussen de Golfjes en de Astra's. De dikke Benzen etc gaan je toch wel voorbij :)

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 15:51
door Wouter81
Ow, de Volvo is ook niet heel traag op hogere snelheden. :) 200 Zit je zomaar op weet ik inmiddels en de opgegeven top is 230. Elders las ik al dat diverse berijders 240 op de teller haalden. Het is dus niet echt behelpen op de Autobahn. :)

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 15:53
door RVV
Ik geloof best dat 215pk genoeg zal zijn. Maar de verwachting is dat die auto 285pk heeft. Dat is dus niet zo. Een optelsom van pk's :hmmm:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 15:54
door Petrolhead Tom
Dan rij je de dieselbrigade in de 320D en A4 2.0tdi niet helemaal naar huis maar ben je zeker sneller. Lijkt me goed te doen. Is chippen een optie? :df:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Geplaatst: 26 okt 2013, 16:17
door Richardt.
Wat is de definitie van een autobahn beul?
Moet dat per definitie 200+ met non stop tussensprintjes?

Als een auto lange tijd, comfortabel rond de 180 kan rijden (wat vaak nog enigszins kan in Duitsland) al een aardige autobahn cruiser en volgens mij doet zo'n Volvo dat meer dan prima.

Jammer dan dat de Bimmers, Audi's en Mercedessen je dan om de oren vliegen op sommige momenten maar die besparen dan ook geen tienduizenden euro's in een aantal jaren :blink: