Reputatieonderzoek Volvo

Alles over knäckebröd, Madeleine en Zweedse balletjes. En nog wat over Volvo, Saab, Koenigsegg en andere Zweedse auto's.
Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door Xave30 » 14 mei 2011, 02:15

Hoe groot moet jouw sample zijn? 100?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door Niels » 14 mei 2011, 09:53

Ook ingevuld als Volvo rijder :mrgreen:

"Hoe groot is de kans dat u weer een Volvo koopt?" Euh, klein :lol:

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door HSR » 14 mei 2011, 10:17

Niels schreef:Ook ingevuld als Volvo rijder :mrgreen:

"Hoe groot is de kans dat u weer een Volvo koopt?" Euh, klein :lol:

:D Kijk, dit is wel het leuke van de vragenlijst. Je probeert toch de ongebreidelde mening van de respondent te verkrijgen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door Niels » 14 mei 2011, 10:39

Veel zaken zijn natuurlijk ook een kwestie van smaak en wat me opvalt is dat er geen leeftijd wordt gevraagd. De V70 is nogal zakelijk, er zit geen hap of smak aan maar iemand van 50+ is er misschien helemaal lyrisch van. De vrouw des huizes wordt er niet vrolijk van iig. en zelf ben ik ook niet echt onder de indruk. Verder haalt Volvo het niet bij een premium merk als Audi of BMW imho. Niet zo mooi afgewerkt, toch hier een daar een minimaal kraakje of rammeltje. Rij eigenschappen zijn verre van sportief (en dynamisch) dus waarom daar zo op gehamerd wordt in het onderzoek.... :lol: :wink:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door daNpy » 14 mei 2011, 10:46

HSR schreef: Je hoeft ook geen Volvo rijder te zijn om de vragen te beantwoorden. Het is meer een ventilatie van jouw mening en als jij dus de huidige line-up van volvo knudde vindt kan je dat ventileren door het de , toegegeven, ietwat saaie vragenlijst in te vullen.
Ik kan niet objectief beoordelen of een Volvo zuinig is, of het onderhoud duur is, of de stoelen fijn zitten, of hij "ergonomisch" is (waarom die vraag 5x?), of de dealer goede service biedt etc. want daar heb ik geen ervaring mee :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door Arthur » 14 mei 2011, 11:14

Da's toch een kwestie van smaak, Niels? Rij-eigenschappen ben ik wel met je eens. Al zou ik zo weer een V70 kopen met een potente benzine-turbomotor. Alhoewel een 5-serie mij ook wel wat lijkt doet een oudere 5-serie ouder aan dan een oudere V70. Met jouw V70 heb je niet gelijk het id een verouderd model te rijden terwijl ik dat met oudere BMW's wel heb. Waar ook nog vaak vautere types in rijden :mrgreen: Nu generaliseer ik wel wat maar het blijft vooral een kwestie van smaak.
Niels schreef:Veel zaken zijn natuurlijk ook een kwestie van smaak en wat me opvalt is dat er geen leeftijd wordt gevraagd. De V70 is nogal zakelijk, er zit geen hap of smak aan maar iemand van 50+ is er misschien helemaal lyrisch van. De vrouw des huizes wordt er niet vrolijk van iig. en zelf ben ik ook niet echt onder de indruk.

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door Sjoerd MP BMW » 14 mei 2011, 11:54

Lijst nog niet ingevuld, maar vorige week eens wezen kijken naar een V50. Iets groter dan de Clubman en goedkoper dan een 3er. Op de foto's ziet het interieur en zakelijk to-the-point en degelijk uit.

Wat een deceptie! :bag:

Ik vond de knopjes en hendeltjes er zo Playmobil (LEGO is altijd al degelijker geweest) aanvoelen. Zelfs bij twee modellen in showroom ontbraken afdekknopjes van de vreemd aanvoelende handremhendel.

Ben opgegroeid met Mercedes en BMW, wellicht dat dit het probleem is.
Men vind de MINI een plastic interieur hebben, maar daar voelen alle knoppen en hendels met een duidelijke BMW klik-klak aan. Ik hou het voorlopig maar bij BMW/MINI.

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door HSR » 14 mei 2011, 12:12

Niels schreef:Veel zaken zijn natuurlijk ook een kwestie van smaak en wat me opvalt is dat er geen leeftijd wordt gevraagd. De V70 is nogal zakelijk, er zit geen hap of smak aan maar iemand van 50+ is er misschien helemaal lyrisch van. De vrouw des huizes wordt er niet vrolijk van iig. en zelf ben ik ook niet echt onder de indruk. Verder haalt Volvo het niet bij een premium merk als Audi of BMW imho. Niet zo mooi afgewerkt, toch hier een daar een minimaal kraakje of rammeltje. Rij eigenschappen zijn verre van sportief (en dynamisch) dus waarom daar zo op gehamerd wordt in het onderzoek.... :lol: :wink:
Rijeigenschappen zijn vrij subjectief. De reden waarom er, overigens 4 vragen gesteld worden aangaande sportiviteit is omdat dit construct is meegenomen als beoordelaar.

Btw, als het goed is moet je wel gewoon je leeftijd kunnen aangeven. Weet wel dat Thesistools echt last had van vrijdag de 13de. Publiceerde je het, kwamen bepaalde vragen niet mee. :stom:

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door HSR » 14 mei 2011, 12:14

Sjoerd MP BMW schreef:Lijst nog niet ingevuld, maar vorige week eens wezen kijken naar een V50. Iets groter dan de Clubman en goedkoper dan een 3er. Op de foto's ziet het interieur en zakelijk to-the-point en degelijk uit.

Wat een deceptie! :bag:

Ik vond de knopjes en hendeltjes er zo Playmobil (LEGO is altijd al degelijker geweest) aanvoelen. Zelfs bij twee modellen in showroom ontbraken afdekknopjes van de vreemd aanvoelende handremhendel.

Ben opgegroeid met Mercedes en BMW, wellicht dat dit het probleem is.
Men vind de MINI een plastic interieur hebben, maar daar voelen alle knoppen en hendels met een duidelijke BMW klik-klak aan. Ik hou het voorlopig maar bij BMW/MINI.

Invullen die lijst dus! :D

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door daNpy » 14 mei 2011, 12:15

De huidige generatie Volvo's is gewoon een Ford.

En Ford... tja ze geven hem niet voor niets weg bij BP :mrgreen:

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door HSR » 14 mei 2011, 12:53

daNpy schreef:De huidige generatie Volvo's is gewoon een Ford.

En Ford... tja ze geven hem niet voor niets weg bij BP :mrgreen:

Tegenwoordig is het toch gewoon allemaal Chinees? :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Reputatieonderzoek Volvo

Bericht door Niels » 14 mei 2011, 13:18

Arthur schreef:Da's toch een kwestie van smaak, Niels? Rij-eigenschappen ben ik wel met je eens. Al zou ik zo weer een V70 kopen met een potente benzine-turbomotor. Alhoewel een 5-serie mij ook wel wat lijkt doet een oudere 5-serie ouder aan dan een oudere V70. Met jouw V70 heb je niet gelijk het id een verouderd model te rijden terwijl ik dat met oudere BMW's wel heb. Waar ook nog vaak vautere types in rijden :mrgreen: Nu generaliseer ik wel wat maar het blijft vooral een kwestie van smaak.
Niels schreef:Veel zaken zijn natuurlijk ook een kwestie van smaak en wat me opvalt is dat er geen leeftijd wordt gevraagd. De V70 is nogal zakelijk, er zit geen hap of smak aan maar iemand van 50+ is er misschien helemaal lyrisch van. De vrouw des huizes wordt er niet vrolijk van iig. en zelf ben ik ook niet echt onder de indruk.
Natuurlijk een kwestie van smaak. Mijn voorkeur ging destijds ook uit naar een V70 (vanaf 2000) boven de E39, oud type A6 en oud type E-klasse. Liever nu wat geld erbij en een E60 al denk ik dat een 3-serie het nu ook wel doet voor ons. De V70 doet idd iets minder gedateerd aan maar in de juiste kleuren kan het interieur van een E39 wel mooier zijn imho, evenals dat van de A6. De Volvo motor is wel lekker maar daarvoor kun je ook wel een Duitser kopen. De afwerking is toch wel weer wat minder imho.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten