Volvo laat de V60 zien: sportieve station tussen V50 en V70

Alles over knäckebröd, Madeleine en Zweedse balletjes. En nog wat over Volvo, Saab, Koenigsegg en andere Zweedse auto's.
Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Volvo laat de V60 zien: sportieve station tussen V50 en

Bericht door Marc R » 12 nov 2015, 19:49

Ik sluit me aan bij Wouter hierboven, ik heb ook een V60 hybrid maar dan in de Heico uitvoering en ook gechipped door RICA... totaal zo'n 340pk....19 inch eronder etc etc.

Mijn mening is exact die van Wouter over de auto.


NUL komma NUL beleving.... maar de volvo doet wat ie moet doen...


Mijn vrouw (die er dagelijks mee rijdt is er erg tevreden over,dat zegt IMHO genoeg)

Johann
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2011, 21:09

Re: Volvo laat de V60 zien: sportieve station tussen V50 en

Bericht door Johann » 12 nov 2015, 20:18

Heb 10 PK meer en zonder elektromotor. Heeft wel beleving. Toch wel.. :hmmm:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Volvo laat de V60 zien: sportieve station tussen V50 en

Bericht door Henk Jan » 13 nov 2015, 08:05

In bezit van de Polestar Johann?

De besturing zou inderdaad beter kunnen, maar een PIH kan je ook niet echt vergelijken met een versie zonder electromotor. Mijn collega heeft ook een PIH en ondanks dat hij best snel is voel je dat je met bijna 2 ton onderweg bent.

Als minpunt kan ik me dus helemaal vinden in de besturing, maar als het puur op zit- en rijdpositie aankomt vind ik het een toch wel onderschatte auto. Zeker de combinatie van de formidabele stoelen (waar menig merk een voorbeeld aan kan nemen!), de potente motoren (T5, T6 of D5) en de algehele afwerking/kwaliteit/looks/comfort van de auto, maken het voor mij toch een erg plezierige daily.

Voor het serieuzere sportieve werk voldoet de V60 natuurlijk van geen kant, maar dat geldt voor het gros van dagelijkse pakezels. Ter vergelijk, ik vond mijn e61 530D destijds ook van alles, maar zeker niet sportief, om over de abominabele kwaliteit van de stoelen maar te zwijgen.... het laatste was zelfs DE reden om er afscheid van te nemen.

Johann
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2011, 21:09

Re: Volvo laat de V60 zien: sportieve station tussen V50 en

Bericht door Johann » 17 nov 2015, 14:34

Henk Jan schreef:In bezit van de Polestar Johann?
:wink:

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Volvo laat de V60 zien: sportieve station tussen V50 en

Bericht door Twist » 17 nov 2015, 22:18

Wouter81 schreef:Ik heb ook een V60, maar dan als plug-in hybride. Heb hem nu ruim 2 jaar en zo'n 65.000 km.

Mijn ervaringen:

Pluspunten (in mijn ogen)

+ Ik vind hem nog steeds erg mooi. Heb er 18" onder en wat exterieur stying dingetjes. Echt wel een dikke auto als je 'em ziet, vooral van voren. Interieur ook mooi.
+ Stoelen zijn super
+ Erg fijne reisauto, goeie snelwegcruiser. Ook lekker stil (ik heb gelaagd glas erin, extra dik en stil).
+ Best wel vlot/snel, vooral tot zo'n 150 km/u. Bij het stoplicht win je (met AWD) altijd.

Minpunten (ook weer naar mijn mening)

- Geen DF
- Matig stuurgevoel, da's echt eenwegcommunicatie. Je krijgt niks terug.
- Trage automaat (die oude geartronic).
- Tankinhoud is echt veel te klein, 45 liter bij de hybride. Opladen is niet mijn ding dus vaak tanken.

)
Heb er in 2 jaar 100.000 mee gereden. Met polestar tuning. En is sinds een maand weg.

Waarom? Te zwaar, geen DF (behalve in de regen volgas met 4wd wegrijden), matig stuurgevoel. Dit ondanks alle positieve punten, auto is veilig luxe, comfortabel, snel etc. Vooral stoelen zijn super.

Heb nu een 320d, volle hut. Vind ik ondanks veel minder koppel toch echt leuker om in te rijden: RWD, 500kg lichter en beter stuurgevoel.

Dit geldt overigens voor heel weinig mensen: het is rationeel niet uit te leggen waarom je zo'n goede auto met 0% bijtelling wegdoet... Leuk om te lezen dat er in NL toch een aantal mensen hetzelfde hierover denkt als ik!

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Volvo laat de V60 zien: sportieve station tussen V50 en

Bericht door Wouter81 » 18 nov 2015, 06:34

Snap het helemaal ;)

Johann
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2011, 21:09

Re: Volvo laat de V60 zien: sportieve station tussen V50 en

Bericht door Johann » 18 nov 2015, 09:42

Snap het ook wel. Rij sinds begin dit jaar een Polestar V60. Een hele leuke auto met een geweldig onderstel.
Voor wat betreft het stuurgevoel kan ik alleen maar zeggen dat het voor Volvo begrippen goed te noemen is. Als ik een BMW stuurgevoel had willen hebben was ik wel BMW gaan rijden maar dat doe ik dus niet. :)
Wat wel jammer is is dat er bij Volvo in Zweden ergens een Memo op tafel ligt waar op staat dat een Volvo niet sneller dan X snel mag zijn. 500Nm koppel klinkt leuk maar met ruim 1800 kilo op de pootjes blijft daar weinig sensatie van over. Wel snel tot de 100. 160 gaat ook nog wel maar dan laat ie het een beetje liggen. Wel jammer.
Heb er rustig een rondje ring mee gedaan, niet geen gekke capriolen o.i.d., maar had daar ook het gevoel dat ie op sommige momenten over was. Op de teller valt het dan misschien nog wel mee maar qua gevoel kakt de boel in.
Heb sinds kort een V40 nieuwe T5 4 cylinder er bij. 300 kg lichter dan de Polestar. 100Nm en 100 PK minder en twee versnellingen meer. Eigenlijk een veel leukere auto om mee te rijden. Jammer dat er geen 5 cylinder roffel meer in zit maar het 4 cylinder torretje doet nergens moeilijk over. Vorige week mee op DF Spa geweest en de hele dag lol gehad met een standaard auto. Alleen de sleepogen waren getuned.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten