SAAB vs Volvo

Alles over knäckebröd, Madeleine en Zweedse balletjes. En nog wat over Volvo, Saab, Koenigsegg en andere Zweedse auto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

SAAB vs Volvo

Bericht door RVV » 15 jun 2006, 20:00

En om de SAAB rijders gelijk maar even bij de les te trekken :wink: Wat zijn de verschillen in deze merken voor de rijders ? En dan bedoel ik niet zozeer wat betreft de hardware, maar meer wat betreft de beleving van het merk. De SAAB rijders zeggen zelf al dat SAAB een eigenzinnig merk is, maar die indruk heb ik ook altijd een beetje van Volvo gehad. Zelfde publiek OF toch niet ?

En kies je als SAAB danwel Volvo rijder eerder voor een SAAB danwel Volvo, omdat het beide Zweeds is of boeit je het helemaal geen sikkepit en na SAAB of Volvo is er niets meer ?

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 15 jun 2006, 21:16

Ik heb beide merken lange tijd gereden. 2 jaar met een 9-5 2.3T en bijna 2 jaar met een S80 D5.

De Volvo is gewoon een degelijke bak. Je merkt het aan alles. Interieur is ontworpen alsof je het met je skihandschoenen zou moeten kunnen bedienen. Alles werkt zonder kraakjes of wat dan ook.
Een Saab is wat dat betreft heel anders. Techniek is minder betrouwbaar, en het dashboard is een zooitje.

Met een Saab heb je overigens wel opvallend vaak mensen die je aanspreken. Van kokette dames tot lallende studenten. Eigenlijk vindt bijna iedereen een zwarte Saab gewoon erg chique.

De S80 is gewoon een oude lullenwagen, met een afzichtelijke achterkant en mega draaicirkel.
De komende S80 wordt volgens mij wel een aantrekkelijke auto, ben in iedergeval benieuwd.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 16 jun 2006, 10:47

Saab zeg je? :D Humorist!

[img:600:400]http://www.xn--krsten-3ya.net/component ... 326807.jpg[/img]

En het leuke is, 20 jaar geleden konden ze het ook al. Toen wonnen ze de DTM met een 240 GT.

[img:640:426]http://www.youngtimer.de/fileadmin/user ... 0(152).jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

nee, nee (post verplaatst)

Bericht door RVV » 16 jun 2006, 10:57

rode ridder schreef:marcel,

wel duidelijk dat jij niet (meer) gecharmeerd bent van een SAAB. ik draai nog niet zolang mee (29jr.) en ben in het bezit van een nieuwe saab 93 estate en deel je mening nauwelijks.

een volvo is inderdaad degelijk, met misschien wel een betere techniek. dan vergelijk jij de 95 met de s80, maar ik vergelijk mijn estate 93 met de v50.

-DEGELIJK ja (met een kleine voorsprong voor de v50)
-EIGENZINNIG Saab duidelijk ja ("ice cube" achterlichten) volvo meer van het zelfde nee dus
-ERGONOMIE hoe kun je ALLE info en knoppen opeen middenpaneel zetten haaks op bestuurder en zo groot als een a4-tje? Winst voor Saab
-ZITCOMFORT ik nodig iedereen uit in de sportstoel van de Saab
-LEASE...volvo
-GEZINNETJE...volvo
-INSTAPPER...volvo

zoals je ziet, ik ben duidelijk gecharmeerd van de estate om mezelf te onderscheiden van de rest.
wil je inderdaad een goede betrouwbare en (instapmodel) betaalbare auto dan moet je bij Volvo zijn. (maar ja... een focus is meer betaalbaar en niet duidelijk beter dan de v50, terwijl de estate duidelijk beter is dan de vectra)

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Contacteer:

Bericht door Panda de Beer » 16 jun 2006, 17:04

In Zweden is het duidelijk.

Volvo is de familiebak.

Saab is sportief.

Saab heeft daar dezelfde niche als BMW hier. Sportieve, snelle auto's, rijden altijd links.

vossie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:36

Bericht door vossie » 16 jun 2006, 19:01

Zelf heb ik een 900classic, maar z'n directe concurrent Volvo 240 trekt mij absoluut niet.

Bij Saab gaat 't idd meer om 'freude am fahren' dan bij Volvo - ook bij de nieuwere modellen. Een Saab is voor mij gevoel gewoon een stuk communicatiever (heb wel eens in een s40/s60 gereden, dus in vergelijk daarmee)........ en een beetje rijplezier vind ik toch best belangrijk ............... spijtig dat Saab vergeten is een Turbo op die van mij de draaien :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten