Nog (véél) meer leesvoer!

Zolder leeggeruimd? Tweedehands bankstel dumpen? Computer/hardware en antieke platenspelers? Alles wat niks met auto's te maken heeft, kun je hier aanbieden.
Plaats reactie
Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Nog (véél) meer leesvoer!

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 08 jan 2011, 15:43

Ha, die Lezers;

Lange winteravonden? Trage internetverbinding? Nix op de buis? Vrouw ongesteld? Kruipruimte isoleren?
Ik heb een aardige verzameling autobladen aan te bieden. Ter illustratie; een jaargang Autovisie weegt zo'n 5 tot 6 kilo.

Britse bladen: 4 stuks TopGear UK, 22 stuks Fast Lane ('85 - '91), 14 stuks CAR Magazine ('98 - '02) en het aprilnummer 2009 van Thoroughbred & Classic Cars. Samen zo'n 18 kilo.

Amerikaans: 42kg HotRod-magazines uit de periode '78 -2009, de jaren tachtig en negentig zullen nagenoeg compleet zijn. Vanwege de matige papierkwaliteit ontbreken wel de nodige kaften.

Van Autovisie heb ik ongeveer 145kg liggen. Medio '88 ben ik geabonneerd, dus vanaf die tijd zullen ze ongeveer compleet zijn. Ook nog aardig wat losse nummers van vóór die tijd, waaronder een handjevol uit de late jaren zestig.

Overige Nederlands: 21 stuks GTO, de laatste twee jaargangen waarschijnlijk compleet. Zes nummers Carros, 13 stuks Auto Review en 29 stuks Autokampioen. De laatste redelijk recent. Dan nog 11 stuks Nederlandse TopGear en een stuk of wat losse blaadjes. Alles bij elkaar zo'n 25 kilo.

En dan het klapstuk van de veiling: 280 kilogram aan Duitsche Wertarbeit: Auto Motor und Sport en SportAuto, sinds begin jaren '80 tot ergens in de jaren '90 vrijwel compleet, daarna zo ongeveer de helft van alle nummers.

Alles bij elkaar dus een halve ton aan leesplezier. Het spul ligt niet op nummer, is niet ingebonden en ook niet in verzamelaarsconditie. Iedereen begrijpt dat het ook geen doen is om het te versturen. Ik wil het natuurlijk ook best in gedeeltes van de hand doen (per titel bijvoorbeeld), maar ga geen jaargangen of losse nummers uitsorteren.

Mocht je vragen hebben of er een bod op willen stuur dan een PB of mail naar hvanvelzen op hetepost punt com.

Oh ja; oud papier doet ongeveer €80,-/ton....

Edit: Carros en GTO zijn al weg, HotRod's gereserveerd.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Nog (véél) meer leesvoer!

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 16 feb 2011, 18:40


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten