BMW M50B20 non-vanos + Getrag H5 bak

Velgen, luchtfilters, rolkooien en andere onderdelen aanbieden? Hier kun je al je autogerelateerde spulletjes kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4531
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

BMW M50B20 non-vanos + Getrag H5 bak

Bericht door Eeuwe » 28 dec 2019, 10:12

Ivm de ombouw naar een aandrijflijn met hoger vermogen zijn mijn 'oude' M50B20NV en Getrag versnellingsbak straks overbodig geworden. Daarom gooi ik ze hier in de bingo, als ik er iemand gelukkig mee maken kan hoef ik er de hoofdprijs niet voor.

M50B20 non-vanos, BJ 07/92, 333 dkm. Om maar met het slechte te beginnen: motor lekt een beetje olie bij de distributie-deksel, de stuurbekrachtigingspomp kraakt en toen ik de auto recentelijk startte (na 5 maand stilstand) liep de auto op vijf poten, vermoed dat er water bij de 6e bobine ingelopen is (E36 kwaal), niet gechecked maar als dat het is is het een kleine ingreep. Motor is verder fris; begin dit jaar op de testbank bij VVT in Marum geweest, waar de motor nog gewoon z'n fabrieksvermogen van 150,3 pk haalde. Iedere 7.500 km een onderhoudsbeurt gekregen, (in mijn bezit) altijd Shell E98 getankt, diverse rubberen delen (pakkingen en buizen) recent vervangen, louter OEM BMW.

Afbeelding

Afbeelding

Doe een bod. In principe komen alle aanbouwdelen +ECU er bij, maar het originele enkelmassa vliegwiel wou ik zelf houden voor de 'nieuwe' motor.

Verder heb ik de daarbij behorende Getrag vijfbak ook straks over. Eigenlijk niets speciaals over te melden, kan mij geen bijzonderheden herinneren. Heb afgelopen 2 jaar 2 keer de olie ververst, oude olie zag er daarbij nog goed uit. Dit is dezelfde bak die standaard onder de 316i t/m de 325i zit. Zelfde verhaal, doe een bod.

Het originele differentieel (168 huis, 3,45 e.o., 0% sper) is ook over maar ik vermoed dat deze stuk is, die wil ik eerst inspecteren alvorens ik 'm evt. aan zou bieden.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4531
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: BMW M50B20 non-vanos + Getrag H5 bak

Bericht door Eeuwe » 31 jan 2020, 16:36

Helaas niet echt vraag naar de motor compleet, dan mag 'ie ook in onderdelen..

Dynamo
Startmotor
Luchtmassameter 
Bobine's
Injectoren 
Inlaatspruitstuk
Inlaatrubber tussen spruitstuk en LMM (is nog geen jaar oud!)
Kleppendeksel (verf bladert af)
Gasklep
Carterpan
Cylinderkop 
Complete kabelboom
ECU

Enz.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten