Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Enrico » 15 okt 2021, 15:59

smiley schreef: 15 okt 2021, 14:36 En daarmee zijn we bij het punt aangekomen dat de ring een keuze zal moeten maken wat ze wil zijn en of dat financieel haalbaar is, want die tolweg onzin wat een veredelde vrijrijden is maar dan met alle 3 de klassen door elkaar, en zonder de veiligheids voorzieningen kan niet langer.
Precies, snelheids limiet bij TF met flitsers om de rekening te spekken en bans voor veel plegers en Time Attack dagen inplannen a 80 euro per rondje voluit rijden met disclaimer tekenen.

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door TLRS » 15 okt 2021, 16:45

Snelheidslimiet zou ik echt een farce vinden. En de vraag is of dat een noemenswaardig verschil gaat maken. Ook met een max van 180 kunnen mensen rondetijden neer willen zetten.

Is het zo moeilijk om een waarschuwingssysteem (app) te ontwikkelen.. moet toch wat op te verzinnen zijn zeker?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 15 okt 2021, 18:03

TLRS schreef: 15 okt 2021, 10:48
Gijzert schreef: 15 okt 2021, 08:46 Je zult je man/kind/broer of vrouw zo verliezen. Denk je dan nog steeds really?
That’s racing.
Heb met een race nog nooit gezien dat er 1. geen vlaggen werden gezwaaid, en 2. de takelwagen na een blinde bocht midden op de rijbaan ging staan.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27873
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Luco » 15 okt 2021, 19:18

BamiesGTA schreef: 15 okt 2021, 14:14
Luco schreef: 15 okt 2021, 11:20
BamiesGTA schreef: 15 okt 2021, 11:09

Een goed functionerend veiligheidssysteem en het daarbij behorende goed getrainde personeel hoort ook bij racing 😉
Ow, dus op elke tolweg staan marshalls🤔
Racing op de openbare (tol)weg bevat nu eenmaal meer risicos dan echt racen.
Ja laten we vooral doen alsof het gewoon een openbare weg is met gewoon wat auto's die veelste hard rondjes rijden.. Dit is het natuurlijk niet en dus is er een goed veiligheidssysteem en goed getraind personeel nodig.
Wettelijk is dat dus zo ja.
Vandaar geen marshalls , bij een race zijn ze er wel he, maar dan is een rondje een stukje duurder, denk dat de meeste TF rijders die bedragen niet willen betalen, en je weet dat als je een kaartje koopt wat het risico kan zijn, voorbeelden genoeg online.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door BamiesGTA » 15 okt 2021, 19:47

Ja en nee. Het risico op (zware) ongevallen is er uiteraard altijd. Maar een bergingsteam dat schijnbaar op een totaal verkeerde plaats zijn werk wilde gaan doen, dat is een risico dat, zoals het er nu uitziet, makkelijk weggenomen had kunnen worden toch?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27873
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Luco » 15 okt 2021, 19:52

Jij weet schijnbaar alle details, ik niet, dus kan ik daar niet over oordelen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door daNpy » 15 okt 2021, 19:55

Luco schreef: 15 okt 2021, 19:18 Wettelijk is dat dus zo ja.
Vandaar geen marshalls , bij een race zijn ze er wel he, maar dan is een rondje een stukje duurder, denk dat de meeste TF rijders die bedragen niet willen betalen, en je weet dat als je een kaartje koopt wat het risico kan zijn, voorbeelden genoeg online.
Voor het geld van een jaarkaart kun je met de RCN wel een paar keer mee doen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27873
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Luco » 15 okt 2021, 20:17

Rijden die de nordschleife dan? Als je kijkt wat de vln kost, of de 2r uur en dat omslaat per rondje dan is de Tf spotgoedkoop

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door TLRS » 15 okt 2021, 20:22

Of het nu een bergingswagen is of een paar auto's achterstevoren en ondersteboven.. Iemand zich al afgevraagd hoe het met de chauffeur van de vrachtwagen is? :goodnight:

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Zed240 » 15 okt 2021, 20:36

BamiesGTA schreef: 15 okt 2021, 19:47 Ja en nee. Het risico op (zware) ongevallen is er uiteraard altijd. Maar een bergingsteam dat schijnbaar op een totaal verkeerde plaats zijn werk wilde gaan doen, dat is een risico dat, zoals het er nu uitziet, makkelijk weggenomen had kunnen worden toch?
+1

Mij breekt echt de klomp hier. Een risico van racen is dat er zonder inachtname van veiligheidsprocedures een bergingsvrachtwagen na een blinde bocht op de racelijn staat?

Dan wordt de F1 binnenkort misschien nog spannend, maar niet om de juiste reden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 15 okt 2021, 20:43

Een vrachtwagen mag niet na een blinde bocht staan maar je mag wel (of het slim is…) volle poelle door een blinde bocht racen ? Of dat laatste gebeurd is weet ook niemand

De aanwezigheid van olie/kvs zal de remweg en uitwijkmanouvres serieus beïnvloed hebben.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 15 okt 2021, 21:21

smiley schreef: 15 okt 2021, 14:36 En daarmee zijn we bij het punt aangekomen dat de ring een keuze zal moeten maken wat ze wil zijn en of dat financieel haalbaar is, want die tolweg onzin wat een veredelde vrijrijden is maar dan met alle 3 de klassen door elkaar, en zonder de veiligheids voorzieningen kan niet langer.
Vrij Rijden bewijst dat in drie verschillende klassen rijden echt niets oplost :bag:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 16 okt 2021, 00:14

TLRS schreef: 15 okt 2021, 20:22 Of het nu een bergingswagen is of een paar auto's achterstevoren en ondersteboven.. Iemand zich al afgevraagd hoe het met de chauffeur van de vrachtwagen is? :goodnight:
Serieus?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 16 okt 2021, 00:50

Waarom niet. Normaal bevinden die zich achter of naast de vrachtwagen en hoe zou het zijn met die motorrijder die tussen vrachtwagen en vangrail ligt….zoveel vragen….

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door TLRS » 16 okt 2021, 10:09

Hielke schreef: 16 okt 2021, 00:14 Serieus?
Welke conclusie mag ik hier uit halen.. Dat een TF’er fouten mag maken en een bergingstruckpiloot niet?

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door BamiesGTA » 16 okt 2021, 10:27

Dit staat mijn inziens even los van de discussie of dit soort ongevallen te voorkomen zijn door betere veiligheidssystemen en goed getraind personeel.

Ik krijg een beetje het idee dat de ring voor de eigenaren vooral zo min mogelijk mag kosten en zoveel mogelijk op moet brengen. Dus ten koste van bovenstaande.

Edit: Ik lees her en der dat mensen niet meer naar de ring gaan omdat het er niet veiliger op wordt en dat er wordt opgeroepen vooral niet teveel te delen van dit ongeval en eigenlijk ongevallen in het algemeen op de ring, omdat men bang is voor sluiting. Maakt wel duidelijk dat veiligheid dus een knelpunt is..
Mijn vraag is, zijn er dan ook mensen/groepen die zich inzetten voor betere veiligheidsmaatregelen? Of is de regel dat je vooral je mond moet houden erover?

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Eric Z » 16 okt 2021, 11:15

Ik heb geen idee wat er exact is gebeurd, maar ik neem aan dat de bergingswagen vlak achter een gecrashte auto stond. Stel hij stond ervoor dan had de MX5 op een wrak geklapt waar dan mogelijk mensen uit aan het klimmen waren of de berger naast liep. Dan had je mogelijk nog meer persoonlijk leed.
Linksom of rechtsom is het zeer spijtig dat dit gebeurt. Dat zal iedereen met elkaar eens zijn.

Had het voorkomen kunnen worden, mogelijk wel. Had het erger kunnen worden, ook niet ondenkbaar. Uiteindelijk heeft rijden op de ring een hoog risico, tijdens TF tijdens trackdays, altijd. Is het tijd voor meer signalatie, denk het wel. Word het wel steeds minder “openbare weg” van dus hoelang blijven de duitse verzekeraars dit dan nog dekken?

Vanuit het perspectief van de berger zal dit vrij normale gang van zaken zijn. Auto erachter zodat je in eerste instantie als berger niet kapot gereden word. Kan de berger controleren of er geen slachtoffers in de wrakken meer zitten, dan pas de bergingsauto ervoor plaatsen om te takelen.
Maak je overigens geen illusie dat extra lampen etc. dit volledig gaat voorkomen. Zolang mensen direct na de pylonen al in de vangrail staan…
Zolang mensen nog pijlwagens van RWS over het hoofd zien heb ik weinig vertrouwen in een paar gele lampjes extra…

Het blijft link daar, in deze ook alleen maar verliezers wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Enrico » 16 okt 2021, 11:17

Eens dat het huidig ring volk ook niet beschermd kan worden door een lamp systeem en vlagen als binnen 7 seconden iemand de vangrail klapt.

Ik heb ook vaak gezien dat mensen met knipperende lampen mij als een maloot op hooge snelheid voorbijrijden net NA een bordt waar Olie Spoor stond aan gegeven.

De Ring is financieel nooit een cash cow geweest, is gered dacht ik door een Rus met te veel geld en zal nog geen sterke winst maken vermoed ik. Dus, natuurlijk moet de operatie zo goedkoop mogelijk om rendabel te blijven anders is het failliet. Die hele regio heeft de ring nodig. De Horeca, Hotels etc zouden nog minder geld hebben. De ring is ooit als tourist attractie neergezet om de regio te helpen met werk gelegenheid. Heel vroeger kon je picknicken op de carrousel en waarden er enkel toeristen en een man die op een bankje zat om je ronde geld te innen. Takelwagen? Vlagen? Veiligheid systeem? Vangrail? Dat had je niet nodig voor de paar touristen. Nu is het een CIRCUIT vermomd als tolweg.
Laatst gewijzigd door Enrico op 16 okt 2021, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Eric Z » 16 okt 2021, 11:19

N.a.v. Je edit, volgens mij lopen ercomplete appgroepen om te waarschuwen.
Van daaruit is ook een soort meldingsapp ontstaan tracksecure of iets in die richting.

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door TLRS » 16 okt 2021, 11:25

Laat ze een maand lang technische keuringen houden voor het TF publiek.

Want niemand heeft daar ooit zelf koelvloeistof verloren, toch.

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Eric Z » 16 okt 2021, 11:28

Ik ben wel eens koelvloeistof verloren, gelukkig niet op de ring.
Had het voorkomen kunnen worden, ja. Het zijn bekende zwakke punten dus met nog meer preventief onderhoud wel. Maar waar trek je die grens hè?
Met keuringen etc. kan je het ook niet meer echt touristenfahrt noemen…

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door smiley » 16 okt 2021, 12:19

Wat doet een app groep als je ingesnoerd in je harnas bezig bent je ronderecord te breken?
Dat is neem ik aan meer om te waarschuwen als je nog op de parkeerplaats staat dat je even moet wachten met de baan op te gaan?

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Karel » 16 okt 2021, 12:22

Dacht ik ook eerst maar paar pagina’s terug is vermeld dat dit vooral ook is om alle marshals aan de kant op de hoogte te houden.
Dus dan kunnen zij daarop anticiperen vanop hun plek.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door smiley » 16 okt 2021, 12:31

Dus als facebook een storing heeft kunnen ze de ring beter even sluiten uit veiligheidsoverwegingen.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door BamiesGTA » 16 okt 2021, 12:37

smiley schreef: 16 okt 2021, 12:19 Wat doet een app groep als je ingesnoerd in je harnas bezig bent je ronderecord te breken?
Dat is neem ik aan meer om te waarschuwen als je nog op de parkeerplaats staat dat je even moet wachten met de baan op te gaan?
Inderdaad. Ik doelde meer op een groep mensen die zich actief inzet voor meer veiligheid op de ring. In samenwerking met de ringleiding. Soort van ondernemingsraad.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten