Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door martll » 02 nov 2017, 13:54

Misschien wat meer naar voren kijken dan, straks zie je de gele vlaggen over het hoofd en gaat het systeem weer niet werken.

Zonder grappen; meer tijd tussen de auto's bij de ingang gaat weer leiden tot minder inkomsten en een langere file.

Zelf denk ik dat het hele veiligheidssysteem een stuk beter is geworden de afgelopen jaren. De drukte vind ik zelf (ik kom er voornamelijk in het weekend) niet heel veel meer worden. Juist sinds dit jaar heb ik het idee dat de baansluitingen korter zijn geworden, de file naar de ingang er ook niet meer is vanwege een betere organisatie. De ongelukken die gebeuren zijn heel vervelend natuurlijk, maar zijn dit er echt meer geworden in de loop van de jaren? Dat idee heb ik niet.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn M » 02 nov 2017, 14:33

Ik heb het idee dat het voornamelijk drukker is rondom de Ring, en niet het idee dat het veel drukker is op de baan.
Heb dit jaar alleen op 'niet drukke' momenten gereden (vrijdagmiddag, zondagochtend) en dat beviel prima :)

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 02 nov 2017, 14:40

martll schreef: 02 nov 2017, 13:54 Misschien wat meer naar voren kijken dan, straks zie je de gele vlaggen over het hoofd en gaat het systeem weer niet werken...
Catch 22.

Als ik door me voorruit spiek voor gele vlaggen, dan ben ik vervolgens zelf de veroorzaker van gele vlaggen.

:lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 02 nov 2017, 14:42

Peter-Paul schreef: 31 okt 2017, 16:43
Mike R32 schreef: 31 okt 2017, 16:27 Met elke nieuwe auto probeer ik een rondje NS te doen maar het risico op ongelukken lijkt met het jaar toe te nemen.
Dit is van alle tijden, jaren geleden stond er niemand met een foto of videocamera langs de baan
Zijn er geen statistieken van de baansluitingen? Ik probeer ook elk jaar met een nieuwe auto (dat lukt meestal wel) een weekendje te pakken als uitje samen met partner maar de drukte en baansluitingen hebben ervoor gezorgd dat we dit jaar niet zijn gegaan.

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Mark W. Scholten » 02 nov 2017, 15:07

Martijn M schreef: 02 nov 2017, 14:33 Ik heb het idee dat het voornamelijk drukker is rondom de Ring, en niet het idee dat het veel drukker is op de baan.
Heb dit jaar alleen op 'niet drukke' momenten gereden (vrijdagmiddag, zondagochtend) en dat beviel prima :)
Same here :) Kom er al sinds 2007 en kan gewoon per weekend verschillen. Vaak ook genoeg op zondagmiddag gereden en bijna geen auto tegen gekomen. En dit op een dag dat er prima gereden kan worden (geen regen e.d.)

Gebruikersavatar
Schnor
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 jan 2013, 21:17

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Schnor » 02 nov 2017, 15:26

MParallel schreef: 02 nov 2017, 14:40
martll schreef: 02 nov 2017, 13:54 Misschien wat meer naar voren kijken dan, straks zie je de gele vlaggen over het hoofd en gaat het systeem weer niet werken...
Catch 22.

Als ik door me voorruit spiek voor gele vlaggen, dan ben ik vervolgens zelf de veroorzaker van gele vlaggen.

:lol:
Ik heb in de laatste jaren een spy-eye gekregen voor alles wat geel is. Zelfs de gele vuil containers bij Hatzenbach en Brunnchen zie ik altijd direct staan en dat overdrijf ik niet. In augustus zag ik bij Brunnchen aan het einde iemand met zijn jas wapperen. Ik heb direct mijn alarm lichten aangezet en gas los gelaten. Er lag dus ook olie van een groene E92 M3. Na mij bleven er nog mensen op uitglijden zag ik later op youtube. Zelfs een motorrijder die onderuit ging. Het is ook een soort ervaring die je krijgt.

Ik heb inderdaad, zoals andere al aangeven, niet het idee dat het nu perse drukker is geworden op de baan de laatste jaren.
En wel een kooi of geen kooi maakt volgens mij niet zoveel uit. Genoeg mensen die ook zonder kooi zich veilig genoeg voelen. Ik hoor niet bij dat soort overigens.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door martll » 02 nov 2017, 15:33

Mijn ervaring is eigenlijk dat er op "drukke" dagen zoals de zaterdag of zondag best wel gereden kan worden.
Bijvoorbeeld vorige maand op een zondag; In de ochtend (voor een uur of 11) is het rustig. Daarna wordt het drukker en is het vooral leuk om te kijken. Rond een uur of 3 gebeurt er een ongeluk wat een uur duurt voordat de baan weer open gaat, veel mensen worden ongeduldig, geven op en gaan naar huis. Rond een uur of half 5 rij je bijna als enige rond tot 19:00 uur.
Hetzelfde geldt voor de vrijdagavond: vaak van 17:00 tot 18:00 uur druk en na 18:00 uur bijna niemand meer te vinden bij de ingang/op de baan.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door PeterB » 02 nov 2017, 17:39

Naja, het is nooit anders geweest ;)

Als je een uurtje hebt

https://youtu.be/3lXBXsAOSFE

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 02 nov 2017, 18:32

Het is door betere banden, stumperhulpen, crashzones, onderstelafstellingen, airbags en noem maar op onnoemelijk veel veiliger geworden op De Ring.

Ik deed m”n eerste rondje ergens in 1987. Van een jaar daarna heb ik online videobeelden waarin je meerdere auto’s en motoren in de vangrail geparkeerd ziet. Van stoppen, wachten, vlaggen, bellen of anderszins assisteren was destijds nauwelijks sprake. Het kon wel een uurtje duren voordat er assistentie kwam om je af te slepen. Ik heb die afsleepdiensten gelukkig nooit nodig gehad.

Vwb topsnelheden en de gevolgen van stilstaande auto’s na blinde bochten is De Ring wel gevaarlijker geworden. En dat terwijl de Nordschleife al jaren geleden met camerasystemen (voor verhoudingsgewijs een appel en een ei) een oplossing had kunnen bieden.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door StefanW » 02 nov 2017, 21:33

Ik denk dat er weinig aan te doen is. Dit jaar heb ik 130 rondjes gereden. Ten opzichte van vorig jaar vind ik de veiligheid verbeterd. Op een hoop punten staan nu marshalls. De ene staat er wat pro-actiever bij dan de andere, dat is wel zo :D Ik heb het idee dat er dit jaar meer gewerkt werd met de lichten langs de baan. Men loopt te klagen dat er weinig signalering is, maar vaak knipperen de lampen al 500m voor het ongeval.

Tegenwoordig is zo'n 70-80% wel geprepareerd. Meestal kun je in de weekenden tussen 8:00-10:00 heerlijk rondjes rijden. Het niveau is wel relatief hoog. Ik rij rondjes onder de 9 minuten, maar wordt op drukkere momenten nog relatief vaak ingehaald door sneller spul. Afgelopen zaterdagmorgen was ie na een half uur al dicht. Baan gaat weer open, ik doe rustig aan en na 5 minuten ga ik de baan op. Bij Hatzenbach staat de eerste Nederlander langs de baan en Adenau Forst weer een Nederlander...hoe krijg je het voor elkaar...(geen geprepareerde auto's)

Je moet niet vergeten dat er op drukke momenten wel tientallen auto's op de baan zijn. Een ongelukje zit in een klein hoekje en de NS kent geen genade. Over het algemeen is de baan in het weekend wel een paar keer per dag gesloten, maar dat is ook logisch als er zoveel auto's op de baan zitten. Mijn auto wordt zo vaak mogelijk gecheckt voordat ik die kant op ga, maar ook mijn monteur kan iets over het hoofd zien, waardoor er iets kapot/lekt/afbreekt en dat je vloeistof verliest of de vangrail in klapt. Je hoop dat het nooit gebeurd natuurlijk...

Het blijft een eeuwige discussie, maar ik vind TF wel wat hebben. Ik begrijp dat het voor een tourist die zijn eerste rondje doet heel spannend is als je met een rotgang voorbij geblazen wordt, maar dat is part of the game. Daarvoor zijn bedrijven als APEX dat je een auto kan huren inclusief een ervaren instructeur.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Macboy » 04 nov 2017, 10:15

Harrie Spoor schreef: 01 nov 2017, 19:54
vester86 schreef: 01 nov 2017, 16:05 Ik zeg racekuipen, rolkooi en helmen verbieden tijdens TF. Over vleugels (en het formaat ervan) kan dan nog gediscussieerd worden.
En dan was op zn minst de bestuurder van de TT voor 99% zeker morsdood, klinkt als een goed, weldoordacht, plan ja :hammer:
Die opmerking snijdt geen hout natuurlijk Harrie. Als die TT geen rolkooi had gehad dan reed ie wel wat rustiger. En als die E30 ook geen rolkooi had gehad, dan reed die ook rustiger. En dan was het ongeluk helemaal niet gebeurd natuurlijk. Op de openbare weg rij je ook niet met een rolkooi dus om dat als excuus te gebruiken voor het overleven van een ongeval is de omgekeerde wereld.

Financieel heeft het verbieden van rolkooien en helmen ook helemaal geen invloed. Er wordt financieel daar toch niks verdiend. Geld wordt niet besteed aan datgene wat nodig is (veiligheid en parkeerplaats asfalteren) dus echt nagedacht wordt er daar helemaal niet. Dit wordt juist de doodsteek voor de TF terwijl als ze het slim aanpakken dit nog jarenlang wereldwijd een unieke plek blijft.

Dat mensen rechts ingehaald willen worden bewijst wat mij betreft alles: mensen hebben veelal geen idee dat het geen trackday is. Kortom zou ik ervoor pleiten om de TF light en TF heavy toe te passen. Je zou ook de zondagen kunnen opsplitsen in ochtend en middag. Wel onhandig allemaal. Voor mij persoonlijk helemaal alle trackday elementen eruit halen. Geen rolkooi, geen helm, geen tijdmeting.

Hoe geweldig is het dat er 1 plek op de wereld is waar je verzekerd kan rondrijden op een plek zonder tegenverkeer gedurende 20km lang in de meest mooie omgeving met heuvels en al. En hoeveel mensen dat tegenwoordig niet meer durven omdat de kennis en het respect weg is. Verpest. Ook verzekeraars die daardoor alles verbieden terwijl dit jarenlang geen probleem was.

En voor degenen die wel juist alleen trackdays willen rijden: die zijn er al natuurlijk. Het is juist de TF dat aan het verdwijnen is voor de échte liefhebber. Er was voor ieder wat wils. Straks blijft er vrijwel niks over. Want geloof me, als het straks alleen trackdays gaat worden, verdwijnt de volledige charme van de Ring en juist dán zullen ze gaan merken dat ze de verkeerde keuzes gemaakt hebben.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Mike R32 » 04 nov 2017, 14:19

Dat denk ik dus ook Macboy.

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door witje » 04 nov 2017, 14:55

Fantastische zaterdag, zo rustig dat we rond 12 uur zelfs een rondje deden zonder 1 auto tegen te komen.

Geen afsluitingen tot nu toe, zonnetje erbij en de wegdek ook goed.

Straks nog effe bij Hatzenbach kijken :)

Afbeelding

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door TLRS » 04 nov 2017, 16:03

Macboy schreef: 04 nov 2017, 10:15Die opmerking snijdt geen hout natuurlijk.
In de e36 zat een rolkooi, had die langzamer gereden dan kon de impact met de TT groter zijn geweest. Was de TT rechts gestuurd geweest dan was dat zonder rolkooi allicht niet zo best afgelopen. Dat is als alle andere factoren exact hetzelfde zouden zijn geweest.

Fascinerend dat je in je betoog vervolgens begint over investeren in een geasfalteerde parkeerplaats.. en veiligheid. Wat volgens je eigen theorie kan staan voor meer risico nemen.

Uiteindelijk is het een aaneenschakeling van onmogelijk te voorspellen factoren. Het is life turned up to 9.. met een wild uiteenlopend pluimage. Als het voor iedereen zo vrij moet blijven als dat het nu is, dan is de enige manier het accepteren van de grote verschillen. En de risico's die daarbij horen.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 04 nov 2017, 16:11

witje schreef: 04 nov 2017, 14:55 Fantastische zaterdag, zo rustig dat we rond 12 uur zelfs een rondje deden zonder 1 auto tegen te komen.

Geen afsluitingen tot nu toe, zonnetje erbij en de wegdek ook goed.

Straks nog effe bij Hatzenbach kijken :)

Afbeelding
Ha gezellig bij Mischa op de koffie :)

Macboy: verzekerd ben je daar toch al lang niet meer?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 04 nov 2017, 16:23

Doordat de entree (tol, zo je wil) steeds duurder wordt zal het meer patjepeeërs trekken dan de loonslaaf die geniet van zijn goedonderhouden €5k tracktool. Met geld koop je geen rijtalent.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Harrie D » 04 nov 2017, 17:14

Macboy schreef: 04 nov 2017, 10:15
Harrie Spoor schreef: 01 nov 2017, 19:54
vester86 schreef: 01 nov 2017, 16:05 Ik zeg racekuipen, rolkooi en helmen verbieden tijdens TF. Over vleugels (en het formaat ervan) kan dan nog gediscussieerd worden.
En dan was op zn minst de bestuurder van de TT voor 99% zeker morsdood, klinkt als een goed, weldoordacht, plan ja :hammer:
Die opmerking snijdt geen hout natuurlijk Harrie. Als die TT geen rolkooi had gehad dan reed ie wel wat rustiger. En als die E30 ook geen rolkooi had gehad, dan reed die ook rustiger. En dan was het ongeluk helemaal niet gebeurd natuurlijk. Op de openbare weg rij je ook niet met een rolkooi dus om dat als excuus te gebruiken voor het overleven van een ongeval is de omgekeerde wereld.
Hmm, scheelt dat je dr bij was, het live hebt zien gebeuren en precies weet hoe hard iedereen reed :coffee:
TLRS schreef: 04 nov 2017, 16:03 In de e36 zat een rolkooi, had die langzamer gereden dan kon de impact met de TT groter zijn geweest. Was de TT rechts gestuurd geweest dan was dat zonder rolkooi allicht niet zo best afgelopen. Dat is als alle andere factoren exact hetzelfde zouden zijn geweest.
De E36 stond stil, de eigenaar was uitgestapt om te helpen/waarschuwen, die reed dus (ondanks, wat een mirakel, de aanwezigheid van een volledige rolkooi) blijkbaar rustig genoeg om op tijd te remmen.
Laatst gewijzigd door Harrie D op 04 nov 2017, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 04 nov 2017, 18:35

Kom je er geregeld en heb je een voor de track geprepareerde wagen, dan zou ik ook het liefst met rolkooi rijden. Ik zou er niks harder om rijden, het is simpel een vorm van kansberekening. Kans dat je een keer een tetter in die vele ronden maakt is vrij groot. Je kunt dan het best extra goed beschermd zijn.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Macboy » 05 nov 2017, 00:29

Voor de duidelijkheid: ik praat niet over dit ongeluk of hoe het is gebeurd. Heb geen idee hoe dat is gegaan en of het wellicht voorkomen had kunnen worden onder dezelfde omstandigheden. Maar als je zegt dat hij het door de rolkooi heeft overleefd, kan je ook zeggen dat hij zonder rolkooi niet bij het ongeval betrokken zou zijn geweest, simpelweg omdat hij dan langzamer zou hebben gereden en zich op een andere plek van de baan zou bevinden. Tenzij je inderdaad met en zonder net zo hard rijdt.

Ongelukken gebeuren daar al bijna 50 jaar en evenzo lang vallen er daar doden. Ging mij dus gewoon om de klassieke TF discussie: rolkooien en helmen en idioten die er doen alsof de baan van hun is.

Verder is TF nog steeds gewoon verzekerd tenzij het expliciet uitgesloten is. En wat ik nu zo zie in dit draadje is het dus absoluut nog verzekerd bij sommige maatschappijen. Zeker als de clausules enkel over circuit en tijdritten gaan. Het is namelijk geen circuit op zondag en als jij gewoon rustig rijdt ben je gewoon verzekerd. Even goed lezen en de polisvoorwaarden vergelijken loont dus.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Harrie D » 05 nov 2017, 11:59

Macboy schreef: 05 nov 2017, 00:29 Voor de duidelijkheid: ik praat niet over dit ongeluk of hoe het is gebeurd. Heb geen idee hoe dat is gegaan en of het wellicht voorkomen had kunnen worden onder dezelfde omstandigheden. Maar als je zegt dat hij het door de rolkooi heeft overleefd, kan je ook zeggen dat hij zonder rolkooi niet bij het ongeval betrokken zou zijn geweest, simpelweg omdat hij dan langzamer zou hebben gereden en zich op een andere plek van de baan zou bevinden. Tenzij je inderdaad met en zonder net zo hard rijdt.
En welkom terug in de realiteit :)

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door witje » 05 nov 2017, 19:00



6:45 / 9:50 min



0:12 / 6:07 / 6:30 / 6:52 / 7:25 min

Zo 'druk' was het



En een ronde van Sandra:


Dennisvdmeijs
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 aug 2017, 23:01
Auto: BMW e36 320i
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Dennisvdmeijs » 05 nov 2017, 21:33

Dat moet genieten zijn die lege baan :df:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 06 nov 2017, 05:58

De laatste dagen van het jaar is het idd rustiger en kans op driftweertje, misschien moet ik me daar maar eens op gaan richten, ziet er heerlijk "verlaten" uit zo.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan-Willem » 06 nov 2017, 22:40

https://www.autoblog.nl/nieuws/nurburgr ... ost-103872
Nürburgring verbiedt tijdritten tijdens touristenfahrten

De organisatie wil dat de bezoekers rustiger gaan rijden.

Een snelle tijd neerzetten op de Nordschleife. Het is een dingetje voor veel bezoekers van het iconische stuk asfalt. Sommigen stellen een voertuig zelfs op de baan af, om een zo rap mogelijke tijd neer te zetten. Dit gebeurt veelal tijdens detouristenfahrten en de organisatie van de Nürburgring is er helemaal klaar mee.

Er komen namelijk ook dagjesmensen naar de ‘Ring om een touristen-rondje te rijden. Stiekem met de leasebak van de zaak, of bijvoorbeeld één of ander oud barrel. De snelheden liggen een stuk lager dan diegenen die alles op alles zetten om een snel rondje te rijden. Dit heeft soms levensgevaarlijke situaties tot gevolg. DeNürburgring is een rap circuit en op diverse stukken rijden deelnemers met een snelheid boven de 200 km/u. Tel daarbij op dat een dagjespersoon in een Skoda Octavia nog nooit heeft gehoord van het woordje ‘apex’ en één en één is twee.

Om te voorkomen dat er nog meerongelukken gebeuren deelt de organisatie flyers uit aan bezoekers. Op de folder valt te lezen dat het timen van een rondje ten strengste verboden is. De folder is zowel in het Duits als in het Engels geprint. ViaBridge To Gantry kwam het nieuws naar buiten. Autoblog-lezer @flowmotionmaakte vorige week onderstaande video over het onderwerp.

Amateur-coureurs en enthousiastelingen die tóch een tijd willen rijden zullen moeten uitwijken naar speciale track days. Wie de regels van de Nürburgring niet naleeft kan rekenen op een ban. Men is dan niet meer welkom om te rijden op de baan.
Ik ben erg benieuwd hoe ze dit willen handhaven.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Macboy » 10 nov 2017, 00:57

Jan-Willem schreef: 06 nov 2017, 22:40 Ik ben erg benieuwd hoe ze dit willen handhaven.
Middels ban.

Harrie Spoor schreef: 05 nov 2017, 11:59 Tenzij je inderdaad met en zonder net zo hard rijdt.
En welkom terug in de realiteit :)
Dan is diegene in mijn beleving al een volslagen idioot en heeft die niks op de weg te zoeken ....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten