Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 11 okt 2021, 09:15

Eric Z schreef: 11 okt 2021, 00:25 Het is een circuit. Openbare weg of niet. Veel naar trackdays verbannen heeft geen enkele zin.
Bewustwording bij de snelle jongens dat er ook minder snelle auto’s zijn zou al helpen. Dus even wachten tot na de bocht etc. in plaats van voor dat gat te gaan.
Maar goed, dat heeft allemaal 0 effect en betrekking op wat er daadwerkelijk gebeurt is laatst.


Stilstaande vrachtwagen niet kunnen zien is dodelijk hoe je het ook wendt of keert. Dan moet je mijn inziens eerder denken aan bredere uitloop, hiermee gaat een vangrail en begroeing verder van de baan en heb je mogelijk eerder zicht. Maar ook dat is niet overal mogelijk en met het hoogteverschil aldaar is zicht creeren ook niet overal mogelijk.

Je kan er alles aan doen om het veilig te krijgen, maar vrij van doden ga je een circuit helaas nooit krijgen.

Persoonlijk vind ik 2x crashen in 35ronden best veel. Kan pure pech zijn en buiten eigenschuld, maar ook de typische toerist die net even te veel wil… Die zijn er helaas ook genoeg.

Zelf niet veel gereden daar. Exacte getallen niet bijgehouden maar altijd alleen gegaan als ik het rustig genoeg vond. Niet het “ja ik ben er dus ik moet nu” type rijder dus. Vind ik dat ze kneiterhard voorbij komen, jazeker. Vind ik dat ik het zelf foutloos doe dan, nee zeker ook niet. Ben ik veel bezig met spiegelen en ruimte maken, ja dat ook. Maar eind van het rondje heb ik wel lekker door kunnen rijden waar ik dat verantwoord vond zonder ander verkeer.
Daar mag het is een beetje te simpel, uiteindelijk is wat op de “openbare weg” van je verwacht word je aanpassen aan de omstandigheden. Als dat betekend dat je (gedeeltelijk) als een oud opa’tje rond moet dan is dat maar zo.
Die twee zaken inderdaad.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 11 okt 2021, 09:40

Ik moet met mijn trage hokken van 200-300pk juist voor dat gat in de bocht gaan omdat mensen die niet kunnen rijden maar wel een dikke auto hebben me er rechtuit niet langs laten, dus het is altijd wat, ga je nooit op kunnen lossen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 11 okt 2021, 09:56

Inderdaad! En daarom is het ook vervelender rijden met een auto met wat minder pk's. Je komt degene die een snelle auto heeft en de baan niet kent niet voorbij zonder uitremacties o.i.d.. Iemand er langs laten is voor sommige mensen ook echt geen optie terwijl ze zelf ook weten dat ze minder snel zijn als je achterop komt.

Anders heb ik aan 200pk ook zat om veel plezier te hebben, maar met 350pk van de 330i kun je gewoon vaker op het rechte stuk inhalen wat het risico voor mijzelf verlaagd. Ik ben ook prima bereid om even te wachten met inhalen als het daarna veiliger kan.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 11 okt 2021, 10:37

Is ook een probleem met het ego van een hoop mensen, ze hebben een dikke auto dus ze zijn snel speelt in hun hoofd. Ik hoef geen records te breken maar als ik ergens een aantal bochten al achter zit wil ik er wel een keer voorbij omdat ook anderen weer in mijn nek komen hijgen wat risico's/gevaar brengt, resultaat is dus dat ik ze 3 dik in de fuchsrohre erlangs ram.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Enrico » 11 okt 2021, 11:53

AA84E9D8-2080-410F-930F-32E5ED955621.jpeg
AA84E9D8-2080-410F-930F-32E5ED955621.jpeg (315.34 KiB) 650 keer bekeken
Tis weer raak. Maar zo heb ik ook genoeg mini’s Megans en BMW’s voorbij gereden in de loop der jaren. Nu met social media is alles veel en sneller zichtbaarder.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Enrico » 11 okt 2021, 11:56

JP schreef: 10 okt 2021, 19:10
Enrico schreef: 10 okt 2021, 17:34 11D7933F-FCA4-43F2-B224-067036492F01.jpeg

Was dit minuten voor de fatale crash? Lijkt toen al shitfest te zijn qua schade.
Deze foto is net door Martin op FB gezet, met tekst en uitleg.Dan had je gelezen dat die 30sec voor het fatale ongeluk was. Hoe kom jij aan die foto ?
Is mij doorgestuurd. Sterkte aan Martin, wie dat ook is.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 11 okt 2021, 12:00

Enrico schreef: 11 okt 2021, 11:53 AA84E9D8-2080-410F-930F-32E5ED955621.jpeg

Tis weer raak. Maar zo heb ik ook genoeg mini’s Megans en BMW’s voorbij gereden in de loop der jaren. Nu met social media is alles veel en sneller zichtbaarder.
was 1 van 3 blijkbaar. een erg slechte dag tf als ik fb mag geloven. Mogen de Engelsen nu weer komen na een lange tijd ofzo :dood:

Sowieso is het altijd erger als de baan een paar uur dicht is geweest. Vaak is die dan na opening snel weer dicht. Veel die staan te trappelen om weer te gaan, blijkbaar te enthousiast/fanatiek..

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door EmielS60 » 11 okt 2021, 12:37

Knot schreef: 11 okt 2021, 10:37 Ik hoef geen records te breken maar als ik ergens een aantal bochten al achter zit wil ik er wel een keer voorbij omdat ook anderen weer in mijn nek komen hijgen wat risico's/gevaar brengt, resultaat is dus dat ik ze 3 dik in de fuchsrohre erlangs ram.
Fuchsrorhe leent zich daar prima voor tijdens touristfahrt…🤨
Knap hoor.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 11 okt 2021, 13:07

Ze hadden ook eerder aan de kant kunnen gaan natuurlijk, ook hun keuze, pak ik ze liefst op een punt waar ik er zo kort mogelijk naast zit.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 11 okt 2021, 13:53

Soms is het in dit topic net alsof je in een FB-groep zit met de meest bijzondere suggesties, crashfoto's en stoere praat :hmmm:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 11 okt 2021, 13:59

Daarom kom ik er ook al 2 jaar niet meer, er is geen respect voor elkaar (en dus heb ik dat ook niet voor anderen als ik ze een aantal keer het voordeel van de twijfel heb gegeven). Als we gaan verdedigen zoals Alonso voor Hamilton voor een positie dan schiet het een beetje het doel van TF voorbij. Mij maakt het dan persoonlijk niks meer uit als we voor 100k de schade in gaan.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door frankie » 11 okt 2021, 14:11

Datzelfde geldt natuurlijk voor degenen die er achter rijdt en met alle macht wil inhalen :roll:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 11 okt 2021, 14:20

Ik heb altijd iedereen direct voorbij gelaten die ik in een van de 3 spiegels zie, soms misschien een paar seconden te laat maar ga geen bochten lang lopen blokkeren, dat is gewoon triest.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 11 okt 2021, 14:22

Jan Terwolde schreef: 11 okt 2021, 12:00 Sowieso is het altijd erger als de baan een paar uur dicht is geweest. Vaak is die dan na opening snel weer dicht. Veel die staan te trappelen om weer te gaan, blijkbaar te enthousiast/fanatiek..
Als in de warme zomerweekenden de eerste baansluiting plaatsvindt krijg je deze herhaling van een self fulfilling prophecy. Paar honderd man die ongeduldig staan te poppelen om weer te kunnen rijden, want oh, straks de baan weer dicht. Dus bij de eerstvolgende opening rennen al die honderden naar hun auto om de baan op te gaan, met als resultaat, binnen no time weer een (uren)lange afsluiting. Ad Infitinitum.

Idee dat het vroeger nog erger was toen de rondes op de kaart aan het einde van het jaar vervielen. Zeker als je dan van een verre bestemming bent gekomen en dit je laatste weekend is, dan wil je zeker de baan op.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 11 okt 2021, 14:27

Knot schreef: 11 okt 2021, 14:20 Ik heb altijd iedereen direct voorbij gelaten die ik in een van de 3 spiegels zie, soms misschien een paar seconden te laat maar ga geen bochten lang lopen blokkeren, dat is gewoon triest.
Heb ik ook nooit gedaan, ik rijd mijn eigen tempo. Ellende begint echter als meneer GT3/Cayman/M3/Avendator/etc er NU voorbij wilt. Ook als dat technisch niet gaat. Neem een stukje als Pflantzgarten 2/Bellof S. Daar is een lijn die je lekker door die combi laat gaan. Als ik net de heuvel af ben en commited ben voor de Bellof S en ondertussen is meneer GT3 met 250km/h die eerst niet te zien was en nu plots op de bumper zit, dan mag die er langs, maar dan wel op het stukje voorbij die combi, waar ik zelf veilig naar rechts kan gaan.
Wat verwacht wordt echter, is dat ik midden in de 'S' met alle G-krachten die je naar links drukken, wel even lift/rem en naar rechts duik. Dan hang ik dus zelf in de vangrail.
Maar ja, elke ronde van 'dat soort' lui zijn natuurlijk YT recordpogingen en daarvoor moet alles maar wijken. Not dus.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 11 okt 2021, 14:32

Dan moeten ze het afhuren he...

Ik heb het meestal andersom, dikke auto, dikke bestuurder, dunne rijvaardigheidskennis, volle pijp rechtuit en stapvoets de apex raken, daarna weer volle pijp rechtuit. Dat is leuk voor een keer of 3 maar als je ze dan ziet lachen in de binnenspiegel trap ik m er wel met een uitremactie langs, hebben ze het zelf naar gemaakt.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 11 okt 2021, 15:00

MParallel schreef: 11 okt 2021, 14:27
Knot schreef: 11 okt 2021, 14:20 Ik heb altijd iedereen direct voorbij gelaten die ik in een van de 3 spiegels zie, soms misschien een paar seconden te laat maar ga geen bochten lang lopen blokkeren, dat is gewoon triest.
Heb ik ook nooit gedaan, ik rijd mijn eigen tempo. Ellende begint echter als meneer GT3/Cayman/M3/Avendator/etc er NU voorbij wilt. Ook als dat technisch niet gaat. Neem een stukje als Pflantzgarten 2/Bellof S. Daar is een lijn die je lekker door die combi laat gaan. Als ik net de heuvel af ben en commited ben voor de Bellof S en ondertussen is meneer GT3 met 250km/h die eerst niet te zien was en nu plots op de bumper zit, dan mag die er langs, maar dan wel op het stukje voorbij die combi, waar ik zelf veilig naar rechts kan gaan.
Wat verwacht wordt echter, is dat ik midden in de 'S' met alle G-krachten die je naar links drukken, wel even lift/rem en naar rechts duik. Dan hang ik dus zelf in de vangrail.
Maar ja, elke ronde van 'dat soort' lui zijn natuurlijk YT recordpogingen en daarvoor moet alles maar wijken. Not dus.
Dat is wel hatelijk ja. Je ziet veel gt3's die gewoon midden in de bocht buitenom gaat waardoor jij je lijn niet meer af kan maken. En let wel als jij dan naar buiten komt ben je de schuldige want jij wisselt van baan! :dood:

2 simpele gedragingen zouden het gemoedelijker maken:
-Even de bocht afwachten en daarna erlangs
-Als iemand achterop komt na de bocht even naar rechts en van het gas af als de ander zijn auto minder porrie heeft (maar wel sneller is aangezien die achterop komt).

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 11 okt 2021, 15:01

Knot schreef: 11 okt 2021, 14:32 Dan moeten ze het afhuren he...

Ik heb het meestal andersom, dikke auto, dikke bestuurder, dunne rijvaardigheidskennis, volle pijp rechtuit en stapvoets de apex raken, daarna weer volle pijp rechtuit. Dat is leuk voor een keer of 3 maar als je ze dan ziet lachen in de binnenspiegel trap ik m er wel met een uitremactie langs, hebben ze het zelf naar gemaakt.
Als het te lang duurt doe ik dat ook inderdaad. Maar ik vind het wel balen dat dat nodig is.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Enrico » 11 okt 2021, 15:28

Jan Terwolde schreef: 11 okt 2021, 15:01
Knot schreef: 11 okt 2021, 14:32 Dan moeten ze het afhuren he...

Ik heb het meestal andersom, dikke auto, dikke bestuurder, dunne rijvaardigheidskennis, volle pijp rechtuit en stapvoets de apex raken, daarna weer volle pijp rechtuit. Dat is leuk voor een keer of 3 maar als je ze dan ziet lachen in de binnenspiegel trap ik m er wel met een uitremactie langs, hebben ze het zelf naar gemaakt.
Als het te lang duurt doe ik dat ook inderdaad. Maar ik vind het wel balen dat dat nodig is.
Don’t be Hero’s, het kan in tranen eindigen. Ik deel twee verhalen. De M4 brake test bestuurder van een paar jaar geleden die gefrustreerd werd en een heuse brake test uitvoerde midden op de baan. Was vast gelegd op camera, went viral en er af moest, ivm de veiligheid van de bestuurder van de M4 omdat er een klop jacht bijna begon werd.

https://www.bridgetogantry.com/why-you- ... dschleife/

Tweede was de Ferrari die inreed op een van Mischa’s (of Dales? Of Ron? Ik weet het niet meer) klanten en daarna verhaal ging halen dat de verhuurder op hem had ingereden. Gelukkig stonden de camera’s in de huur auto aan en was het vrij duidelijk wie schuld had.

Bij mensen de mij niet voorbij lieten heb ik ze of gevolgd (eerst wel vloeken) en gewacht op een veilige plek of ging ik van het gas af tot ik ze niet zag en ging daarna weer mijn tempo rijden. Uitremmen doe ik het liefst op de PlayStation.
Laatst gewijzigd door Enrico op 11 okt 2021, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 11 okt 2021, 15:51

Enrico schreef: 11 okt 2021, 15:28Bij mensen de mij niet voorbij lieten heb ik ze of gevolgd (eerst wel vloeken) en gewacht op een veilige plek of ging ik van het gas af tot ik ze niet zag en ging daarna weer mijn tempo rijden. Uitremmen doe ik het liefst op de PlayStation.
Dat dus inderfdaad waarbij ik het vloeken achterwege liet :thumbup:.
Als je dat uitremmen op de stoere manier maar vaak genoeg doet tijdens TF kom je vanzelf een keer aan de beurt omdat een ander je niet ziet, verwacht etc. Beter wat risico-mijdend optreden tijdens dergelijke situaties ipv uitremmen.
Laatst gewijzigd door Paskal op 11 okt 2021, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 11 okt 2021, 15:52

als je niet iemand er uitremt, of dus je auto voor de bocht naast die van iemand anders zet kun je de helft van de tijd achter iemand aan blijven rijden als diegene zijn auto meer pk's heeft en jij sneller bent in de bochten. Doet echt bijna iedereen daar, gaat echt niemand kwaad over worden. Verder zijn ze ook schuldige wanneer ze wel naar binnen komen. Ik wacht ook echt wel een tijdje tot ze een paar fatsoenlijke kansen hebben gehad maar op een moment dan zet ik hem wel er naast ja.

Is alleen jammer dat het nodig is en diezelfde persoon je niet gewoon even veilig erlangs kan laten.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 11 okt 2021, 16:09

Als mensen je uitlachen in hun binnenspiegel met hun "meer vermogen minder talent" spelletje kan je wel stellen dat ze je gezien hebben, dus peer ik m er lekker voorbij waar het mij uitkomt.

Er zijn ook mensen die zich vroeger dag in dag uit lieten pesten op school en dat slikten omdat ze geen "ruzie" wilden maken. Ik gaf ze een paar kansen om ermee te stoppen en als ze er geen gehoor aan gaven sloeg ik ze midden in de les tegen de vlakte, dan maar een middagje thuis. Daarna niks negatiefs meer gehoord de rest van het jaar van zo'n figuur.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Karel » 11 okt 2021, 17:17

Knot schreef: 11 okt 2021, 16:09 Ik gaf ze een paar kansen om ermee te stoppen en als ze er geen gehoor aan gaven sloeg ik ze midden in de les tegen de vlakte, dan maar een middagje thuis. Daarna niks negatiefs meer gehoord de rest van het jaar van zo'n figuur.
Dus die leraar gaf daarna dan wel voldoendes? :)

Kadett
Berichten: 4638
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Kadett » 11 okt 2021, 17:26

Zo werd ik getreiterd als brugpieper door 5de/6de klassers. Tot ik het zat was en er 1 vol in zijn zak stompte toen hij niet wou stoppen. Daarna nooit meer last gehad :D

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Enrico » 11 okt 2021, 18:16

Ben nooit gepest, gebruikte mijn worden voordat het zo ver kwam. Mijn moeder gaf mij vroeg een Bruce Lee boek waar er duidelijk in stond wat fysieke geweld voor goed was. Be like Bruce op de ring!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten