Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Fabian » 18 mei 2021, 19:29

Beste klapper inderdaad!

Iedereen neemt op “het net” aan dat het door olie kwam, maar het was gewoon natte baan. Alles kurkdroog, totdat je kennelijk over de “heuvel” bij het aanrempunt voor Metzgesfeld aan kwam, vanaf daar zeikend nat. Dat zie je niet door de heuvel. Dan kom je dus met droogweersnelheid aan…..

Zelf ook wel eens meegemaakt met de motor. Baan kurkdroog en de zon scheen. Kom over de heuvel voor Schwedenkruez heen gevlogen, stuur in, en precies over de heuvel in de bocht was het kneiternat….zo verraderijk dat Eiffelwetter!

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door bartb » 18 mei 2021, 23:09

Je wordt door zo’n filmpje weer even met de neus op de feiten gedrukt. Zag er pittig uit:(

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 07 jun 2021, 13:04

Deze gaat ook lekker met een FWD Citroen!


Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Wout309t » 07 jun 2021, 13:18

Bijzonder filmpje. Gaat best hard volgens mij.
Ik geloof dat de Xsara VTS hetzelfde onderstel heeft als de 306 GTI6 en die ken ik ook wel als gevoelig op lift-off oversteer..
Maar hij schakelt zelfs terug in de bocht, ja dan wil het helemaal wel.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 08 jun 2021, 11:32

Een rolkooi en helm is wel aanbevolen als je zo rijd in een frans koekblik. Hij lijkt goed te gaan inderdaad.

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door ErikS » 08 jun 2021, 13:04

Wout309t schreef: 07 jun 2021, 13:18 Bijzonder filmpje. Gaat best hard volgens mij.
Ik geloof dat de Xsara VTS hetzelfde onderstel heeft als de 306 GTI6 en die ken ik ook wel als gevoelig op lift-off oversteer..
Maar hij schakelt zelfs terug in de bocht, ja dan wil het helemaal wel.
oh lol, xsara.... Cool ding.

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 11 jun 2021, 06:36

Robert glijdt er in z'n GT2RS Manthey bijna af door koelvloeistof. Plausibele uitleg/verklaring.



Hij zag de koelvloeistof al van te voren en wilde niet gaan remmen(bang dat hij ging uitbreken/pirouetten, lijkt me sterk met alle systemen aan btw) .

Nu 'remmen' we graag liever niet op trackdays en NS dagen waar we niet hoeven te remmen, maar praktisch gezien(doen is punt twee in the heat of the moment I know...) zou hij gewoon 'vol' op de rem moeten gaan net 'voor de vloeistof' om nog meer snelheid eruit te halen en niet in 't struweel en bijna vangrail te belanden is mijn idee. Dit is een moderne auto Die rem je zo van '106' naar 50-60 en je had de bocht zonder drama kunnen halen. IMHO

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 11 jun 2021, 08:56

In theorie wel, maar ik denk dat het in de praktijk lastig haalbaar is. Tussen zien en remmen zit zoiets als reactietjjd en als je dat combineert met de gereden snelheid dan ben je zo maar een meter of 40 verder waardoor je al op zo'n vloeistofspoor zit.

Arstey
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
Locatie: Vlaanderen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Arstey » 12 jun 2021, 09:23

Had het filmpje al gezien en vond het in het begin zeer veel gelul over wat hij allemaal zo goed heeft gedaan...
Tot op het einde van het filmpje waar hij gewoon toegeeft dat hij enorm veel geluk heeft gehad!
Vind ik wel leuk aan die Robert, probeert en kan alles goed uitleggen maar is ook nuchter genoeg om te beseffen dat voor hetzelfde geld de GT2RS daar los de vangrail had ingegaan!
Zal wel een bruin streepje in de broek gehad hebben.

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door TLRS » 12 jun 2021, 11:55

Het ziet er redelijk a spectaculair uit.. en ik denk dat dat juist een teken is van z’n skills.

Vergeet niet dat hij tijdens het rijden nog veel meer informatie te verwerken heeft van in en output qua feedback, sturen, pedalen bedienen.. dan wij hier op een slomo met voorbedachte rade.

Tuurlijk kun je je afvragen of hij niet gewoon op de rem kon stampen, maar lijkt me een redelijke kans dat dat de auto heuvel af toch wat onvoorspelbaar maakt over schoon asfalt, vies asfalt, kerbstones, misschien zelfs lichte air time en dan zand en gras.. waarbij tractie misschien nul is.. maar de zijkant van de band iets ingraaft en zo nog iets van zijdelings grip genereert.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Andre » 12 jun 2021, 14:49

Het filmpje is humor.

Elke knappe coureur zou dat zo niet uitleggen. Dit is gewoon een aandacht filmpje en internet traffic genereren.

Je denkt met 100 km per uur op koel vloeistof niet meer. Elke knappe coureur vangt de auto op op intuïtie en ervaring en dan is het op hoop van zegen dat het goed gaat.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Karel » 12 jun 2021, 15:34

Ik vind het ook best humor.
Als je ogen die koelvloeistof zien nadat je eerst op die stofwolk gefocused hebt ben je daarna al na de bocht tegen dat je brein het geprocessed heeft.

Dankzij zijn vele uren/dagen/weken ervaring op de ring heeft hij de goeie reflexen maar daarbuiten is het zelfs dan nog gewoon geluk hebben dat je de muur niet raakt, los van je reflexen/talent.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Karel » 12 jun 2021, 15:38

Ondanks dat ik de filmpjes van Apex ook bekijk heb ik, ook bij hen, vaak de gedachte dat het allemaal ook gaat om clickbait en praten om te praten soms.
Maar dat is perfect...uiteindelijk is het vermaak en een business en dat doen ze goed.
Zijn de moderne autoshows en daar waren vroeger ook soms dingen waar je zelf je gedachte moest rond maken.

Zoals het hele Supra-oh-my-god-wat is ie instabiel gedoe.
Toevallig al vele snelle toerritjes gedaan en nog nooit 1 cm verkeerd of vies gevoel gehad.
Recent ring en dat ging ook perfect.

En de Supra staat nog altijd compleet stock, daar waar ik met de M135/M140 direct de nood had om een volledige Ohlins setup eronder te zetten om een goed gevoel te krijgen.

Is het omdat ik altijd met TC volledig uit rij??
Is het omdat mijn Supra net toevallig wel perfect uitgelijnd is vanuit de fabriek ??

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door veejay » 12 jun 2021, 16:46

Toevallig vandaag Misha gesproken, hem bedankt voor alle ringcontent, vooral met Corona toen ik de grens niet over kon.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7994
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 12 jun 2021, 17:16

@Karel. Precies dat is ook gewoon wat het uiteindelijk is, het YT algorithme voeden.

Niet gaan doen alsof het een public service is.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15855
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Bram » 12 jun 2021, 22:21

Knot schreef: 07 jun 2021, 13:04 Deze gaat ook lekker met een FWD Citroen!

Lol, die is niet bang! En heeft volgens mij wel wat baankennis en skills :blink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 18 jun 2021, 10:29

Voorheen T-13
271215CF-4F74-40EC-B905-3F27959E3924.jpeg
271215CF-4F74-40EC-B905-3F27959E3924.jpeg (421.7 KiB) 2162 keer bekeken

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7994
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 18 jun 2021, 14:57

Mooi gebaar.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3866
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Emiel » 18 jun 2021, 19:32

Mooi gebaar inderdaad.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 19 jul 2021, 20:59

Als je toch zo de nieuwsbeelden vanuit de Eifel ziet en de vlogs van o.a. Misha, dan zou het nog best vele weken kunnen duren vooraleer de regio weer klaar is om de Ring te openen, en begrijpelijk.....







Dit is toch van een andere 10x grotere magnitude dan bij ons in Limburg...... :duh:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7994
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 19 jul 2021, 21:31

Diep treurig zeg. Wel fijn dat het Ring*Stadium toch nog een functie heeft. Al was dit niet helemaal wat je wilde.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door frankie » 21 jul 2021, 15:35

JP schreef: 19 jul 2021, 20:59 Als je toch zo de nieuwsbeelden vanuit de Eifel ziet en de vlogs van o.a. Misha, dan zou het nog best vele weken kunnen duren vooraleer de regio weer klaar is om de Ring te openen, en begrijpelijk.....

Dit is toch van een andere 10x grotere magnitude dan bij ons in Limburg...... :duh:
Zouden ze niet zo snel mogelijk de toeristen weer willen verwelkomen?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 21 jul 2021, 15:58

Robert Mitchell somt het wel even op.

I’m getting pinged from a lot of people asking about the Nürburgring opening for TF this weekend.

I think we’re in a very tricky situation where the Ring is a large center of economics for the immediate region. We would like to think that opening the track for tourist drives immediately could help bring finances to an area that desperately needs it after Covid closures for 1.5 years.

On the other hand we need to keep in mind that just 15 minutes from the gate where you would drive on as a tourist, rescuers are actively searching for and pulling bodies out of houses from a recent natural disaster.

We have roads that are closed and completely washed out, these roads normally would’ve served as the main Routes to get many of the tourists in the region. Rerouting traffic while so many emergency crews are still in place could ultimately hinder The ability for volunteers, emergency services and our beloved political figures;) to arrive in these areas where they are needed efficiently.

Furthermore you can just about guarantee that there will be a good bit of tourist activity from the ring who wants to go down some of these heavily affected roads like the 257 and simply look at the damage that these massive rushing rivers created.

We have a group of about 150 people who are assisting in clean up and salvage operations in many of the towns around and I can tell you that we are having a very difficult time parking and getting equipment into towns. I cannot imagine how much more difficult that would be if we had tourist drives going on with the typical July August Rush. 

You may have seen on the Apex pages that we made the decision to keep Apex closed until the end of the month so that we can focus on the immediate needs of the local area.

Based on how the two factors above balance out, I would think that you will see the Nürburgring make a similar decision.

They have been heavily hit by the entire Covid economy just as many other companies. However , at the same time they have been working very closely with the local governments and especially so through Covid times. Being the center hub for so many emergency crews as well as donations, I think it would be too early logistically and morally for them to open and I’m certain that even outside of financial impacts, they feel the same way

I feel now that a couple more weeks for my companies is actually quite OK. We have been shut down in one way of another and strung along again and again for nearly 2 years with what we felt like a little benefit to us. Now we can stick it out for a couple more weeks and actually do some good for others. We can see the joy in some people, the relief in others and ultimately a fulfillment for us comes from those reactions. 

I’ve seen statements like “the show must go on“ “I come to the ring every year and that’s not gonna change now“. I suspect that some people have not seen the destruction that has actually occurred here.

If you have seen the real destruction and still said the above, don’t worry….No matter what the Nürburgring does this week, you will be able to get here and drive in your all important circles very soon :-)

If you’re wondering why things like industry pool might be able to operate today, I would have to jump out and guess they are basing it on a business to business relationship where limited staffing is needed and little stress on local infrastructure is placed. Many car manufacturers have deadlines for testing before production and the Nuerburgring only offers so much industry pool per year. 

Business operations and tourist operations are two completely different things in my opinion. 

There’s your free two cents for today 🙂 hope you all are doing well!!!

Kadett
Berichten: 4643
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Kadett » 21 jul 2021, 16:51

Wat ik uit Misha's vlog heb begrepen is dat een (groot) deel van de Marshalls, hulpverleners zijn bij brandweer e.d. en persoonlijk ook getroffen door de vloedstromen.

Als je ziet hoeveel tering zooi er uit die kelders komt van sommige huizen. En dan is dat enkel nog de spullen, niet de modder en echte schoonmaak werk, complete infrastructuur die vernietigd is in sommige dorpen.

Ik denk dat je blij mag zijn als er ergens begin september weer een TF is.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 22 jul 2021, 20:10

officiële kanaal sluit nog niets uit voor na aankomend weekend. Aankomend weekend wel geen tf en de grote evenementen van voor 8 augustus zijn naar andere data gezet. industry pool rijd wel alweer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten