Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door bartb » 18 aug 2020, 11:03

Iedereen aan de kant!! Nee even zonder gekheid. Volgens mij is dit niet eens een heel gek beeld tijdens een VLN/NLS race.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 18 aug 2020, 13:02

SlowCo schreef: 17 aug 2020, 22:43 Holy fuck! :shock:


Gaaf filmpje! Lijkt mij een hele opgave om ongeschonden door die meute te akkeren!
Ik kom vaak bij jaco's paddock als een van de hokken alweer liefde nodig heeft. Ik wist wel dat David Pittard ook daar huurt en leuk om ook eens te zien! :clap:

https://www.youtube.com/watch?v=tPtwfYoweU4

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 03 sep 2020, 13:48

In juni en juli naar de Ring geweest, maar tot op heden de tijd niet gemaakt om er wat verslagjes van te dichten. Inmiddels zijn ze dan toch gereed:
verslag 6 juni
verslag 25 juli

Afgelopen zondag voor de laaste keer met de Clio naar de Ring geweest. Voorlopig hou ik het voor gezien op de Ring. De argumenten daarvoor zijn in het verslag te lezen :) . De Clio is inmiddels verkocht aan een Renault-minnende DF-er. Hij gaat hem ongetwijfeld op wat circuits uitlaten waarbij ik hoop dat hij er net zo veel probleemloze kilometers mee gaat maken als ondergetekende.

Een linkje naar het laatste verslag vind je hier.

Een toepasselijke zwaai-foto van ondergetekende + vriendin van afgelopen zondag:
Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 03 sep 2020, 13:55

2000+ rondjes.... soms is het tijd voor wat anders inderdaad.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door ///Joost » 03 sep 2020, 13:58

Wow Pascal, nooit gedacht dat je de helm (tijdelijk) aan de wilgen zou hangen. Ik begrijp je standpunt. Zelf heb ik weinig ervaring met rijden op de Ring, maar ik kan me indenken dat het op een gegeven moment wel tegen gaat staan ja, zoals jij het beschrijft. Bedankt voor het delen van de leuke verslagen!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn M » 03 sep 2020, 14:16

Begrijpelijke keuze! Na zoveel rondes met plezier te hebben gereden, kan ik me voorstellen dat je er tegenwoordig minder plezier uit haalt met de ontwikkelingen rondom de Ring. Heb je verslagen de laatste 10/15 jaar altijd met plezier gelezen!

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Tom » 03 sep 2020, 14:16

Mooi verslag weer.
Jammer, maar begrijpelijk, zeker met jouw historie op de Ring... de huidige toestanden staan wel erg ver daar vanaf.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door e30touring1990 » 03 sep 2020, 14:18

Bedankt voor het delen wederom van de verslagen, lees lekker weg. 2000 rondjes is geen kattenpis! standpunt is begrijpelijk dat daardoor de charme wat afneemt, dat is jammer. Wellicht een pauze van een paar jaar en dat het daarna weer begint te kriebelen.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Philipoo » 03 sep 2020, 14:35

Snap je keuze. Denk dat je 6 juni j.l. nog wel gigantisch genoten hebt van de leegte dan. Dit weekend was ik er ook en reden er gemiddeld maar 15 auto's op de hele baan. Was voor mij ook een unieke ervaring!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 03 sep 2020, 14:45

Heb in 2016, 2017 en 2018 ook al een pauze gehad ivm aankoop van ons optrekje en wat werkzaamheden die we daar verricht hebben dus weet hoe het is om zonder Ring te leven. De liefde voor de Ring is uiteraard niet weg, maar de argumenten spreken denk ik voor zich.

Teken aan de wand was ook het feit dat al vele maanden een mooie Wiechers clubsport-kooi in de garage stof staat te happen. Voorheen zou zoiets er dezelfde week nog in zitten en nu staat hij daar al zo'n hele tijd. Da's een teken van beperkt enthousiasme.

Mogelijk dat ik nog eens tijd maak voor een 20+ jaar Ringverslag met daarin de diverse auto's die ik er gereden heb inclusief de hoogte- en dieptepunten :).

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 03 sep 2020, 14:53

Erg jammer al zeer begrijpelijk na 2000 rondjes! Zal de verslagen missen en had je nog graag eens gezien bij de ring.
Ik hoop dat ik net zo lang als jou het enthousiasme houd voor de ring!

Hoeveel dfer's zijn er eigenlijk nog met een jaarkaart? Volgens mij schrikbarend weinig.

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Richardt. » 03 sep 2020, 15:13

Jammer dat er een einde komt aan je enthousiaste verslagen Paskal, maar begrijpelijk is het zeker.

Ik ben geen Ring veteraan, heb slechts een rondje of 10 onder de gordel, maar zelfs ik merk de laatste jaren de omslag. Het is drukker op en rondom de Ring, er zitten een hoop wanne-be Verstappens tussen die elke ronde weer proberen het ronderecord aan te scherpen in hun oude wrak. Aan de andere kant worden veel auto's steeds sneller en serieuzer waar je voorheen bijv. de de Megane treintjes had zie je dat nu gebeuren met GT3 RS'en, met als verschil dat die laatste categorie verschrikkelijk veel harder gaan. Dat is wel opletten voor de minder ervaren Ringrijder, zeker als je ook nog eens in een minder potente wagen rijdt.

Het blijft een ontzettend mooi concept, maar ik snap wel dat de hobby vroeger leuker was. Lekker af en toe een trackday pakken of een weekend een auto huren, dat stilt de honger naar de Ring vast wel ;)

Wij pakken af en toe een weekend/weekje vakantie in Duitsland, niet met de Ring als doel maar als het enigszins in de buurt is gaan we er vaak wel even kijken, is het rustig dan doe ik een rondje op gepast tempo en anders maar genieten langs de baan. De rustige dagen/avonden zijn er nog wel, maar je moet er wel geluk mee hebben tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 03 sep 2020, 15:22

Ik heb zelf een paar losse weken doordeweeks bij de ring geweest, en dan kun je wel echt beter rijden. En met een stuk minder GT3RS'en.
Maar dat moet alleen wel kunnen met je werk..

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4468
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door sitechris » 03 sep 2020, 18:59

Ik ga je verslagen missen. Altijd superleuk om te lezen. Veel plezier met je andere hobbies!

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door StefanW » 03 sep 2020, 20:10

Jammer Pascal, maar wel begrijpelijk!
Overstappen van TF naar 2-3 trackdays in het jaar was geen optie? Dan heb je veel meer ervaren volk op de baan.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 03 sep 2020, 20:22

Dank voor de leuke reacties :) :thumbup:

@Jan: eens voor wat betreft de avondopeningen en meer rust, maar ik vind ze zo kort :). Mijn werk biedt ook de mogelijkheid om daar veelvuldig gebruik van te maken, maar heb het toch nog nooit gedaan. Daarbij kun je middels de ts-app ook wel zien dat ook die avondopeningen helaas niet altijd een even groot feest zijn qua rijtijd en ongevallen. Geen idee mbt DF-ers en een jaarkaart, maar ik ken er verder geen.

@Stefan: da's een aanname van jou die lang niet altijd bevestigd wordt. Heb trackdays voorbij zien komen waar het wemelde van de baansluitingen en je moeite 20 rondjes op een dag kon doen. Da's niet bij iedere organisator of trackday het geval, maar een garantie dat je lekker door kunt rijden tussen ervaren personen is het ook zeker niet.

Naast rondjes rijden vind ik het leuke aan TF oa de sfeer en het sociale aspect met bekende. Da's op een trackday toch een heel stuk minder nog los van de kans op slecht weer of stukken na een paar rondjes. Heb op Spa ook wat trackdays gedaan maar vond dat toch minder leuk dan TF.

Dan kies ik er liever voor om één of enkele dagen een gekooide Clio met KW Competition onderstel te huren en daar 10 rondjes TF mee te rijden voor 650€ ex rondekaartjes. Da's natuurlijk veel geld, maar om mijn Clio weer helemaal tiptop klaar te hebben voor volgend seizoen ben ik ook weer de nodige Euri verder: bandjes 800, blokjes 500 en wat regulier en preventief onderhoud a 700 en vz & mrb voor het hele jaar a ca 1k. Da's bij elkaar 3k en dan heb ik het nog niet over het risico op grote stukken zoals bv een stuk lopende bak.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Tom » 03 sep 2020, 20:55

Blijft je Clio binnen DF?

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Dennis van der Schoot » 03 sep 2020, 21:54

Jazeker! Ik hoop dat ik er net zoveel plezier mee heb als Paskal de afgelopen jaren.

mark323ti
Berichten: 1488
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door mark323ti » 03 sep 2020, 21:55

Het is vaak een eenzame hobby dat circuit rijden. Je hebt twee zaken nodig die schaars zijn: geld en tijd. Als je jong bent heb je tijd maar geen geld. En tegen de tijd dat je geld hebt heb je geen tijd...... Het leven kan wreed zijn.
Ik ga zelf eigenlijk ook altijd alleen. Maar probeer altijd op trackday’s wel een praatje te maken met andere deelnemers en te informeren naar hun auto. Kom veel eenzame mannen tegen!
Assen en Zandvoort blinken idd niet uit in gezelligheid. Sfeer rond de Ring is natuurlijk wel bijzonder maar zal ook wel veranderd zijn. Nu meer een soort speeltuin voor de (extreem) rijken waarvoor een GT3 een speeltje is. Is prima hoor, maar anders. Denk dat het vooral heel veel drukker is geworden. Sociale media spelen daar belangrijke rol in denk ik.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 03 sep 2020, 22:43

Helemaal eens voor wat betreft je laatste zinsnede. Ik heb het Ringen echter niet als eenzame hobby ervaren. Ik kom er al zo enorm veel jaren dat ik altijd wel bekenden tegen kom in Breidscheid. Zijn het geen Nederlanders, dan wel Duitsers dus genoeg te praten daar. Maar de grote groep bekende Nederlanders is de afgelopen jaren flink uitgedund. Kan me voorstellen dat dat bij trackdays wel wat anders is want op Spa wemelde het zeker niet van de bekenden toen ik daar een paar keer was. En met Zandvoort, Assen en Zolder doe je mij helemaal geen plezier. Een verlaten industrietterrein op zondag heeft nog meer sfeer zoals ik elders ook al schreef :)

Tijd heb ik ook meer dan voldoende want bv geen kids hier en een kleine 10 weken vakantie per jaar, maar ik kies er voor om die nu aan andere hobbies te besteden.

Over de kansloze capriolen langs de baan tegenwoordig blijf ik me soms verbazen. De poiltie is dan ook in grote getalen aanwezig tegenwoordig. Vol gas wegjagen bij de ED tankstelle, za.avonds zo hard mogelijk al revvend en burnouts trekkend over de Ringboulevard jagen toegejuichd door vele kijkers, straatraces in Adenau in het holst van de nacht ertc. Afgelopen weekend weer een Golf in Adenau door te hoge snelheid frontaal op een tegenligger geklapt waarbij de inzittenden van de Golf er daarna vandoor zijn gegaan. Man man man wat een kansloos volk rijdt er tegenwoordig rond daar :?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 04 sep 2020, 08:09

Paskal schreef: 03 sep 2020, 20:22 Dank voor de leuke reacties :) :thumbup:

@Jan: eens voor wat betreft de avondopeningen en meer rust, maar ik vind ze zo kort :). Mijn werk biedt ook de mogelijkheid om daar veelvuldig gebruik van te maken, maar heb het toch nog nooit gedaan. Daarbij kun je middels de ts-app ook wel zien dat ook die avondopeningen helaas niet altijd een even groot feest zijn qua rijtijd en ongevallen. Geen idee mbt DF-ers en een jaarkaart, maar ik ken er verder geen.
Ze zijn idd wel kort. Als je mazzel hebt kun je zo 10 rondjes rijden, maar dan heb je geen tijd voor gezelligheid. Wanneer je pech hebt is het na 2 rondjes klaar. Doordeweeks zie ik ook meestal erg weinig Nederlanders.
Ik heb zelf een JK nu maar weet verder ook niet echt iemand.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Fabian » 04 sep 2020, 08:22

Alles zeer herkenbaar Pascal. Maar het is een mooie tijd geweest toch :crazy: :df: Al is voor mij de hoofdreden om niet meer te rijden tijdens TF het feit dat de WA-dekking er niet meer is. Ik zou ook zeker de weekenden voor het rijden niet meer opzoeken, dat zouden doordeweekse dagen/avonden zijn anders. Teveel mafkezen tegenwoordig in het weekend.

Ik heb dan wel voor trackdays gekozen, kan rijden het niet missen. Regen vind ik juist wel leuk. De gezelligheid heb je zeker een punt, maar ik neem meestal toch vrienden/familie/collega's mee omdat ik het leuk vind de ervaring te delen met ze. Iets wat ze anders waarschijnlijk nooit zouden meemaken en ik kan ze dat wel laten ervaren omdat ik in de gelukkige omstandigheid ben het te kunnen doen.

En ehh Dennis, veel plezier met de Clio, maar dat is aan jou wel besteed! :df:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn M » 04 sep 2020, 09:09

Dennis van der Schoot schreef: 03 sep 2020, 21:54 Jazeker! Ik hoop dat ik er net zoveel plezier mee heb als Paskal de afgelopen jaren.
He nog een oude bekende naam van nurburgring.nl :tooth:
Leuke Clio gekocht :blink:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 04 sep 2020, 09:20

Avonden zijn idd prima, en in 2 uur kan je toch lekker een paar rondjes maken, je moet je erop instellen dat je geen 20 ronden gaat halen natuurlijk. Ik heb na 4 rondjes mn gram wel gehaald, dus uurtje is voldoende.

Die zondagen hebben wel wat, laatste keer met Robin en Eeuwe was ook lachen met de GP strecke erbij. Die mafkezen tref ik op de openbare weg ook, ik ben er niet bang voor, begin normaal en als iemand het baasje gaat spelen krijgt ie de bal terug, beetje duwen en trekken is niks mis mee als er maar geen "onschuldige" direct in de buurt rijden.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Mark 320iS » 04 sep 2020, 09:40

Trackdays zijn voor mij ook prima, eigenlijk nog leuker. Trackday op Spa vind ik bijvoorbeeld leuker dan TF op de Nordschleife, dan kun je tenminste écht voluit gaan. Ben dan wel niet alleen, Jesper en mijn vader zijn er meestal wel bij. Voordeel van TF vind ik echter de laagdrempeligheid. Voor mij is het nog geen 1,5u rijden, dus op een doordeweekse dag kan ik gewoon om 15u stoppen met werken en dan om 17u aan de slagboom staan en lekker tot 19:30 rijden, dan bij Pistenklause wat eten en voor 22u ben ik weer thuis. Maar die verzekering blijft wel een dingetje...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 151 gasten