Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
DFJEF
Berichten: 887
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door DFJEF » 10 mei 2020, 21:24

veejay schreef: 04 mei 2020, 22:50 Living the life... Dit is zowat mijn droom zeg maar, met zo'n bak een andere mooie bak inhalen.

https://youtu.be/M3YXl7a5bQk?t=138
Dat gaat wel af zeg. Het snelheidsverschil waarmee die 488 op 2m51s die MX-5 voorbij knalt, is gewoon bizar. :shock:

Een stukje verder probeert een M3 nog even partij te bieden, maar die wordt snel een klein stipje in de achteruitkijkspiegel zodra de 488 er voorbij is. En die M3 deed behoorlijk zijn best.

Eigenlijk te snel voor al dat verkeer.

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Kadett » 10 mei 2020, 21:47

DFJEF schreef: 10 mei 2020, 21:24
veejay schreef: 04 mei 2020, 22:50 Living the life... Dit is zowat mijn droom zeg maar, met zo'n bak een andere mooie bak inhalen.

https://youtu.be/M3YXl7a5bQk?t=138
Dat gaat wel af zeg. Het snelheidsverschil waarmee die 488 op 2m51s die MX-5 voorbij knalt, is gewoon bizar. :shock:

Een stukje verder probeert een M3 nog even partij te bieden, maar die wordt snel een klein stipje in de achteruitkijkspiegel zodra de 488 er voorbij is. En die M3 deed behoorlijk zijn best.

Eigenlijk te snel voor al dat verkeer.
Het stukje Breidscheid is eruit geknipt... waar ze (Robert en Misha) altijd zeggen dat je moet afremmen voor de ingang/uitgang daar. Hij zal dus niet rustig gereden hebben dat stuk ;) Verder zat ie ook flink te seinen daar die M3 zeg.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Aernoudt » 11 mei 2020, 12:10

-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Thomas H » 11 mei 2020, 19:58

Tof Paskal, mooi om te horen dat die baguette zo ringbestendig is :thumbup:

Gebruikersavatar
beske
Berichten: 316
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
Locatie: Eindhoven

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door beske » 12 mei 2020, 08:25

Ik zit er aan te denken om vrijdagmiddag ook even die kant op te gaan maar vroeg me af hoe streng de grenscontroles nu zijn?
Volgens mij mag je officieel alleen voor noodzakelijke reizen de grens over? Nu is hard rijden in een BMW natuurlijk hoogst noodzakelijk, maar denkt de Polizei hier ook zo over?

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door sitechris » 12 mei 2020, 10:04

Er is geen grenscontrole meer. Je kunt gewoon doorrijden. Wel moet je bedekking voor neus en mond hebben als je gaat tanken/een winkel ingaat etc. Een sjaal of mondkapje.

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Tom » 15 mei 2020, 09:43

Ik ben gister weer geweest :)
We waren met vijf auto's. Voor de zekerheid bij de grens wel flink afstand van elkaar gehouden zodat we niet als groep op zouden vallen, stonden twee politieauto's bij de grens te kijken maar niks aan de hand.
Kijkplekken overal afgesloten, dat is jammer maar wisten we. De parkeerplaats tegenover de ingang was wel open. Verder was het lekker rustig. We konden eten bij breitscheid, dat was de enige die open was. Die had netjes maatregelen getroffen maar was overduidelijk niet zo'n fan van het ingrijpen van de overheid.
Verder best wat testauto's gezien, o.a. nieuwe GT3 (die niet heel spannend klonk moet ik zeggen), M4, wat Porsche suv spul, een Jag.
Goed gezelschap, autobahn, binnendoor, Ring, dikke auto's... was weer top :)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door ///Joost » 15 mei 2020, 09:51

Leuk, Tom! Heb je zelf ook nog gereden, of heb je alleen een Schaufensterbummel gemacht? :D

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Tom » 15 mei 2020, 10:03

Nope, dat is een jaar of 8 geleden voor het laatst geweest. Vond op een gegeven moment m'n auto's wat te duur worden + toename hoeveelheid idioten de keren dat ik er was (maar dat waren zondagen), dus sindsdien rijd ik er niet meer.
Al was het gister wel weer voor het eerst dat het echt prima kon. Was lekker rustig. Ben wel meegereden.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door ///Joost » 15 mei 2020, 10:17

Begrijpelijk, Tom! Mijn (enige) 2 rondjes die ik zelf reed, ging ik ook als een oma rond. :D Het risico is mij te groot met een daily of hobbyauto.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 15 mei 2020, 10:35

Leuk Ringtripje Tom en als je de momenten uitzoekt kun je er inderdaad nog prima rustig op oma-tempo je rondjes doen. Avond-openingen zijn daar over het algemeen wel goed voor maar zie ook mijn bezoekje van afgelopen vrijdag. Vanmiddag vanaf 13.30u is de kans ook groot dat je in alle rust wat rondjes kunt rijden.
De zondagen zijn daar "wat minder" :wink: geschikt voor.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3293
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Martijn M » 15 mei 2020, 12:12

Zondagochtend vroeg als de meeste nog liggen te tukken is nog wel een geschikt moment. Of zondag eind van de dag.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door StefanW » 15 mei 2020, 19:06

Martijn M schreef: 15 mei 2020, 12:12 Zondagochtend vroeg als de meeste nog liggen te tukken is nog wel een geschikt moment. Of zondag eind van de dag.
Dat is helaas ook niet meer zo op mooie dagen.

Gebruikersavatar
beske
Berichten: 316
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
Locatie: Eindhoven

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door beske » 18 mei 2020, 09:13

Afgelopen vrijdagmiddag ben ik even die kant op geweest om een paar rondjes te doen. Eerst gewerkt van 7 tot 11 en om 11:01 zat ik in de auto, toch fijn dat thuiswerken. Wegens een wegafsluiting, een omleiding, een foute afslag op een rotonde en het grotendeels herhalen van de eerdere omleiding waren we er pas tegen 14:15. Na een korte pitstop op de parkeerplaats bij het hoofdgebouw hebben we ons klaar gemaakt voor een eerste ronde, maar eenmaal aangekomen bij de ingang was de baan gesloten. De parkeerplaats tegenover de ingang was ook open, dus daar even staan wachten totdat de baan een half uurtje later weer open ging en toen ons eerste rondje gedaan. Het was voor mij al weer even geleden en voor mijn passagier de eerste keer op een circuit dus lekker rustig aan gedaan maar toch een fijn potje kunnen sturen. Op de baan was het in ieder geval lekker rustig.

Na een kleine afkoelpauze voor de bestuurder en bijrijder (auto had nergens last van) besloten om er een tweede rondje tegenaan te gooien, en ook die ging lekker, met mijn 100pk aan boord is het vooral een kwestie van de gang er in houden en proberen om niet onnodig af te remmen, iets wat op de Nurburgring gemakkelijker gezegd dan gedaan is. Maar ook deze ronde ging lekker, totdat er bij Schwalbenschwanz een gele lamp knipperde. Er bleek een oliespoor te liggen vanaf kleine carussel tot ergens op het rechte stuk. Een tweetal auto's was daar in de laatste bocht op pijnlijke wijze achter gekomen :(

Een tweede baansluiting volgde, dus toen we in Adenau tot onze verbazing een terras tegen kwamen wat geopend was zijn we daar maar gaan zitten. Na een uurtje was de baan nog niet open en hebben we het tegen 16:45 voor gezien gehouden. Later hoorde ik dat het in de middag nog heerlijk rustig was geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een mooi dagje, lekker rustig op de baan wat mij wat meer tijd geeft om te rijden ipv alleen maar rechts knipperen en aan de kant gaan. Auto hield zich ook goed en stuurt heerlijk neutraal en voorspelbaar. Alleen jammer van de baansluitingen, had graag nog een paar rondes extra gedaan.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2698
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Mark 320iS » 18 mei 2020, 09:35

Leuk verslag, en leuke e30!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 18 mei 2020, 09:47

Leuk verslagje Beske en even wat langer blijven hangen kan inderdaad de rust op de baan zeker ten goede komen. Sowieso is het in deze corona-periode over het algemeen erg rustig op de baan. Men spreekt al over pre-Top-Gear rust :). En als je mijn verslag had gelezen, had je geweten dat de B258 dicht was :wink:

En in het kader van zelfbevlekking hier een korte opname van ondergetekende ook al was "de special" bedoeld voor de motorrijder :D

Naar aanleiding daarvan in contact gekomen met de maker van het filmpje die in het dagoverzicht van de 8e mei ondergetekende een aantal keer achter elkaar heeft gezet tussen ca 1"20 en 3"00. Eigenlijk klinkt de Clio zo van buiten best aardig. In ieder geval een stuk beter dan een Megane RS. Maar toppers zijn wat mij betreft toch wel de GT3's die rond seconde 55 voorbij komen :df:

Laatst gewijzigd door Paskal op 18 mei 2020, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
beske
Berichten: 316
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
Locatie: Eindhoven

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door beske » 18 mei 2020, 10:04

Het ergste is nog dat ik je verslag had gelezen en toen dacht: moet ik onthouden voor volgende week. Het viel me uiteraard pas weer in toen ik voor een gesloten B258 stond :roll:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 18 mei 2020, 10:14

Haha, mooi actie :thumbup:
En gave E30 met een mooi kenteken (geen import, 1-jte oid). Wees er zuinig op want die zie je niet veel meer.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 18 mei 2020, 14:09

Stond ik vorige week am Ring nog te kwijlen bij onderstaande Huracan Super Trofeo

Afbeelding

Gisteren was een rampdag voor die Huracan zoals hier te zien is :( .

Screenshotje:
brandje.JPG
brandje.JPG (41.22 KiB) 1325 keer bekeken

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1815
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door veejay » 18 mei 2020, 14:57

:shock:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Miesjel » 19 mei 2020, 09:44

Ja die ging 's ochtends nog lekker rond. Even later stonden we in de buurt van Steilstrecke en zagen we de rookwolken bij Karussell. Is weinig van overgebleven helaas.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door bartb » 19 mei 2020, 10:36

Pfff zonde, maar komt helaas wel vaker voor bij sportieve Italiaanse auto's....

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 19 mei 2020, 13:04

Goh wat sneu. En hoe zit 't verzekeringstechnisch want hij stond op de baan in de fik(?)

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Rnd » 19 mei 2020, 21:54

Komt inderdaad vaker voor bij het Italiaanse spul. Het probleem van teveel geld heb ik niet en zal ik waarschijnlijk ook niet krijgen. Maar mocht het toevallig wel gebeuren, dan koop ik in ieder geval geen Lambo. Gewoon een GT3 RS. Al het andere spul ziet er leuk uit, maar meestal redden ze het niet op het circuit. Corvette ook regelmatig op de ring aan de kant gezien met open motorkap en rokende motor. Het vliegt dan niet in de fik, maar het is gewoon niet bestand tegen intensief circuit gebruik. Is mijn mening dan.....

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door daNpy » 20 mei 2020, 08:15

Rnd schreef: 19 mei 2020, 21:54 Komt inderdaad vaker voor bij het Italiaanse spul. Het probleem van teveel geld heb ik niet en zal ik waarschijnlijk ook niet krijgen. Maar mocht het toevallig wel gebeuren, dan koop ik in ieder geval geen Lambo. Gewoon een GT3 RS. Al het andere spul ziet er leuk uit, maar meestal redden ze het niet op het circuit. Corvette ook regelmatig op de ring aan de kant gezien met open motorkap en rokende motor. Het vliegt dan niet in de fik, maar het is gewoon niet bestand tegen intensief circuit gebruik. Is mijn mening dan.....
Is meestal de stuurinrichting, een Amerikaan is niet gemaakt voor bochtenwerk :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 201 gasten