Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lykel
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door lykel » 30 okt 2017, 23:53

Vandaag een heerlijk dagje op de Nürburgring gereden samen met mijn broer in zijn mx5. Lekker om de beurt rondjes gereden en na mijn idee op de manier waar touristenfahrt voor is bedoeld. Lekker in de flow met een redelijke marge en heel af en toe een glijdend achterkantje de bochten door.
Aan het einde van de dag nog even gaan spotten bij adenauer forst, maar we hadden al snel door dat er wat ernstigs aan de hand moest zijn, dus maar richting huis gegaan. Je ziet dat op een rustige dag het dan ook net zo makkelijk fout kan gaan.

Uiteraard stevanw ook zn rondjes weer zien rijden.

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door vester86 » 30 okt 2017, 23:59

hadden jullie die blauwe NA bij je?

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Harrie D » 31 okt 2017, 00:19

Fabian schreef: 30 okt 2017, 21:49 aanremmen Hatzenbach zo te zien.

Gt3rs zou motor-boem ofzo hebben gehad en alles uitgeplast hebben kennelijk.
Zoiets, begon net voor de linkerknik voor aanremmen Hatzenbach.
Stond zelf prima op tijd stil, reed ook vrij rustig, had niet in de gaten dat het een kvs spoor was (reed nl niet over die lijn, dus geen geglibber)
De afweging gemaakt om zsm te stoppen en naar boven te rennen of voorbij de bocht te stoppen en een stuk verder omhoog te rennen, gekozen voor het eerste (als ik het spoor had gezien was ik ws wel iets door gereden)

Wat daarna volgde was een aardige puinhoop, heli (volgens mij maar 1 serieus gewonde) en een 911 die mn E30 een kusje had gegeven.
Weer iets te doen deze winter dus.

Gebruikersavatar
lykel
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door lykel » 31 okt 2017, 00:26

vester86 schreef: 30 okt 2017, 23:59 hadden jullie die blauwe NA bij je?
Klopt, hoop fun in zo'n auto 😜

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door vester86 » 31 okt 2017, 00:32

:thumbup: zag jullie gegeven moment op de parking rijden

Gebruikersavatar
lykel
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door lykel » 31 okt 2017, 00:34

Haha top hij valt wel op ja! 😉

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 31 okt 2017, 00:39

Fabian schreef: 30 okt 2017, 21:49 aanremmen Hatzenbach zo te zien.

Gt3rs zou motor-boem ofzo hebben gehad en alles uitgeplast hebben kennelijk.
Oh ja nu zie ik het. Dat is best een venijnig knikje. In de loop der jaren wel vaker auto's rechtdoor zien gaan.

Door KVS/olie blijft ruk.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Fabian » 31 okt 2017, 06:49

Balen Harrie! Maar goed dat je zelf ongeschonden uit de strijd bent gekomen, jammer van de schade aan de auto.

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door witje » 31 okt 2017, 12:20

Nog wat beelden van gisteren



De bocht naar rechts voor deze sectie, laat ik 'm vervelend noemen. Negatief camber en hij knijpt behoorlijk.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 31 okt 2017, 13:59

Oef!

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Harrie D » 31 okt 2017, 14:44

Fabian schreef: 31 okt 2017, 06:49 Balen Harrie! Maar goed dat je zelf ongeschonden uit de strijd bent gekomen, jammer van de schade aan de auto.
Wilde toch al wat nieuws maken, de dure onderdelen zijn nog heel en misschien krijg ik nu nog een paar euro voor de koets.
Wat mij betreft had het beroerder gekund :)

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Mark W. Scholten » 31 okt 2017, 16:06

Oef, pittig zeg :(

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Wouter81 » 31 okt 2017, 16:24

Als ik dit soort zware ongelukken zie met een ravage aan auto's, dan is het eerste wat ik denk: hoe lang accepteren de autoriteiten het vrij rijden op de Nordschleife nog in z'n huidige vorm?

Natuurlijk hoop ik dat touristenfahrt op de NS blijft bestaan maar zulke puinhopen als hierboven lijken me niet mee te helpen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Mike R32 » 31 okt 2017, 16:27

Met elke nieuwe auto probeer ik een rondje NS te doen maar het risico op ongelukken lijkt met het jaar toe te nemen.

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door vester86 » 31 okt 2017, 16:41

op termijn een "verklaring van geen verzekering" (algemene voorwaarden) en dat je dan gewoon dikke pech hebt als iemand zijn auto in de jouwe drukt? zodra ook duitse verzekeraars massaal de nordschleife uitsluiten in de polissen (weet eigenlijk niet hoe dat nu zit? )

ook de nederlandse verzekeraars keren gewoon uit als jij een aanrijding veroorzaakt op de ring. verschil is wel dat ze dat vervolgens bij jou persoonlijk komen verhalen....

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 918
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Peter-Paul » 31 okt 2017, 16:43

Mike R32 schreef: 31 okt 2017, 16:27 Met elke nieuwe auto probeer ik een rondje NS te doen maar het risico op ongelukken lijkt met het jaar toe te nemen.
Dit is van alle tijden, jaren geleden stond er niemand met een foto of videocamera langs de baan

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Macboy » 01 nov 2017, 00:31

Hielke probeert weer iedereen de tent uit te lokken. Zal het met een schema proberen te weerleggen.

Situatie 1: op een circuit rijden (trackday)
A. Je rijdt een snelle tijd
B. Je rijdt normaal

Situatie 2: op de openbare weg rijden (TF)
A. Je rijdt als een mongool
B. Je rijdt normaal

Situatie 1 en 2 zijn onderling niet met elkaar vergelijkbaar. Dat is wel wat Hielke probeert te doen: hij probeert in de discussie 1A met 2B te vergelijken terwijl je alleen 1A tegen 1B kan leggen. Dan wel 2A tegen 2B.

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door witje » 01 nov 2017, 10:36

Wouter81 schreef: 31 okt 2017, 16:24 Als ik dit soort zware ongelukken zie met een ravage aan auto's, dan is het eerste wat ik denk: hoe lang accepteren de autoriteiten het vrij rijden op de Nordschleife nog in z'n huidige vorm?

Natuurlijk hoop ik dat touristenfahrt op de NS blijft bestaan maar zulke puinhopen als hierboven lijken me niet mee te helpen.
In de jaren 70 gingen ze al regelmatig over de kop, wat dat betreft is er afgezien van de snelheid niets veranderd

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door witje » 01 nov 2017, 10:37

vester86 schreef: 31 okt 2017, 16:41 op termijn een "verklaring van geen verzekering" (algemene voorwaarden) en dat je dan gewoon dikke pech hebt als iemand zijn auto in de jouwe drukt? zodra ook duitse verzekeraars massaal de nordschleife uitsluiten in de polissen (weet eigenlijk niet hoe dat nu zit? )

ook de nederlandse verzekeraars keren gewoon uit als jij een aanrijding veroorzaakt op de ring. verschil is wel dat ze dat vervolgens bij jou persoonlijk komen verhalen....
In (D) is WA altijd gedekt op de Ring, casco afhankelijk van de voorwaarden

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door frankie » 01 nov 2017, 10:55

Peter-Paul schreef: 31 okt 2017, 16:43
Mike R32 schreef: 31 okt 2017, 16:27 Met elke nieuwe auto probeer ik een rondje NS te doen maar het risico op ongelukken lijkt met het jaar toe te nemen.
Dit is van alle tijden, jaren geleden stond er niemand met een foto of videocamera langs de baan
Nou ja, de algemene opvatting is toch wel dat het ten eerste veel drukker is geworden, ten tweede BTG tijden nogal veel meer gehypt worden en ten derde dat de auto's veel sneller geworden zijn. M.a.w., het risico op ongelukken wordt dus inderdaad steeds groter.

Dat er "vroeger" ook ongelukken gebeurden, maar je er destijds weinig van hoorde geloof ik direct trouwens.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 01 nov 2017, 11:38

Macboy schreef: 01 nov 2017, 00:31 Hielke probeert weer iedereen de tent uit te lokken. Zal het met een schema proberen te weerleggen.
Je mag m'n recht op een eigen mening noemen wat je wil, mijn kijk op het fenomeen Ring is altijd hetzelfde geweest. Zoals de tekst 'Arbeit macht frei' boven de ingang van vernietigingskamp Auschwitz de grootste leugen uit de Tweede Wereld oorlog was, zo is de term 'Touristenfahrt' een grote leugen in de moderne westerse Duitse samenleving. Toeristen gaan naar campings, naar Münster en Berlijn, naar musea en voorstellingen van dansfolklore. Maar op De Ring moet je ze met een lampje zoeken. Een ieder die 25 tot 30 euro voor een rondje met eigen auto uitgeeft weet dat anderen hem geen entertainment gaan bieden. Hooguit wordt ie door een ander op een plas olie of een rampartij in de flank van z'n auto getrakteerd. Dat de onderneming een gevaarlijke is, en niet te vergelijken met een toerritje langs de Moezel, dat weet iedere deelnemer. Kijk ook naar het verschil in gereden tempo op De Ring tijdens trackdays en 'touristenfahrten'. Dat verschil is marginaal. De auto's tijdens trackdays zijn vaak dikker en sneller, maar ook dan kom je kruipers en slakken tegen. Het gaat erom dat een ieder weet dat de raison d'etre van De Ring het hele snelle rijden is. Met alle risico's die daarbij horen. Voel je je daar niet sanang bij, gaat het je boven de pet? Ga iets anders doen.

Is het klokken van je rondetijd gevaarlijk voor anderen en jezelf? Het is niet gevaarlijker dan het idioot langzaam rijden van een rondje. Het is onzinnig en absurd op drukke zondagen. Onverantwoord zeker, en ik moet het toegeven, onnodig gevaarlijk wellicht. Ben ook anders tegen de rondjes van locals als XthiloX en consorten gaan kijken. Hele goede rijders die middels youtube filmpjes bijna om erkenning smeken. Als een zoveelste video van een woensdagavond dan niet meer de normale hoeveelheid kijkers genereert dan komen ze met spectaculaire 'zondag' filmpjes waarbij heel veel auto's worden ingehaald en waarbij nog steeds wordt geklokt. Voor deze categorie filmpjes en geklokte ronden zou zo'n nieuwe regel mogen gelden.

Ik ben er dit jaar op vrijdag 31 maart en maandag 9 oktober geweest. In die doordeweekse avonduren was het bijzonder rustig op de baan. De eerste keer heb ik video-opnames gemaakt, bij de tweede keer (nog rustiger op de baan) niet. Doe je het op de juiste dag, met je gezonde verstand en beleid, dan levert het geen gevaarlijke situaties op en blijf je trouw aan de opzet van de baan. Snelle rondjes rijden. Jezelf met anderen meten. Jezelf verbeteren en je grenzen verleggen.

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Mark W. Scholten » 01 nov 2017, 11:56

Ik neem normaal gesproken alle rondjes op met de camera en zie achteraf wel wat de tijden waren. Ga er niet heen om goede tijden te rijden maar alleen om lekker te rijden. Dat dan achteraf het rondje sneller was dan een andere ronde is mooi meegenomen.

Wanneer ik de stopwatch aan zou hebben staan ga ik daar ook steeds naar kijken en proberen wat meer uit te halen om een betere ronde te rijden, maar wellicht alle gevolgen van dien. Wil nog wel een keer met de Harry's LapTimer verder aan de slag, maar dan gaat de telefoon mooi in mijn dashboard kastje, dit om mezelf niet op te naaien ;)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 01 nov 2017, 12:51

Mark W. Scholten schreef: 01 nov 2017, 11:56 Ik neem normaal gesproken alle rondjes op met de camera en zie achteraf wel wat de tijden waren. Ga er niet heen om goede tijden te rijden maar alleen om lekker te rijden. Dat dan achteraf het rondje sneller was dan een andere ronde is mooi meegenomen.

Wanneer ik de stopwatch aan zou hebben staan ga ik daar ook steeds naar kijken en proberen wat meer uit te halen om een betere ronde te rijden, maar wellicht alle gevolgen van dien. Wil nog wel een keer met de Harry's LapTimer verder aan de slag, maar dan gaat de telefoon mooi in mijn dashboard kastje, dit om mezelf niet op te naaien ;)
Achteraf met camera is de mooiste en veiligste methode. Als je de baan in sectoren verdeelt dan maakt het niet uit dat je af en toe wordt opgehouden. In een volgend rondje word je waarschijnlijk in die sector niet opgehouden. Tel de sectoren waarin je niet of nauwelijks wordt opgehouden bij elkaar op en je hebt in theorie de meest optimale ronde. Met deze methode hoef je je ook nooit aan trager verkeer te storen. Niet dat dit me ervan weerhoudt om me alsnog aan bepaald gedrag op de baan te storen. :tooth:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 01 nov 2017, 12:55

Het snelle rijden is het probleem niet. Het probleem is dat de auto's die héél snel kunnen, ook menen eigenaar van de volle breedte van de baan te zijn en vooral de racelijn.

Een ander die ook snel rijdt, maar niet héél snel, die moet maar wijken. En daar gaat het dus mis. Dan past die héle snelle maar even zijn snelheid aan. Maar die was natuurlijk net bezig de BtG record te verbreken dus niks aan de kant.

Het zit hem in elkaar de baan niet gunnen.

Dan kan je beter nog wel in je Fiat Punto 1.2 een rondje TF doen op je gemakje. RAW naar rechts continue aan en heb je geen last van de snelle rijders en de snelle rijders niet van jou.

Nee het zijn de héle snelle die de iets minder héle snelle niks gunnen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Macboy » 01 nov 2017, 14:13

Exact dat dus. Snelle rijders gedragen zich alsof het wel een circuit is door rondetijden te klokken terwijl dat dus niet het geval is. Verder geheel met Hielke eens dat het natuurlijk een fabeltje is, maar wellicht willen ze daar nu juist wat aan doen ?

Dus leugen of niet, maar feit blijft gewoon dat het op zondag een openbare tolweg is. We kunnen lullen als brugman maar dat is echt hoe het zit. En niet anders.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten