Ik ben wel benieuwdMichel Huisman schreef:Wellicht een domme vraag maar ik weet dus niet wat voor beleid men hier voert v.w.b. schade/crash-foto's am Ring ? Ik heb er zat maar het is nogal een taboe hé.
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Ik denk dat we die het beste niet kunnen plaatsen en het Nurburgring.nl forum regelement het beste kunnen hanteren. Tuurlijk trekken dat soort foto's altijd, maar met oog op behoud van de Touristenfahrten kunnen we die beter maar niet gaan verspreiden denk ik.luco hornsveld schreef:Ik ben wel benieuwdMichel Huisman schreef:Wellicht een domme vraag maar ik weet dus niet wat voor beleid men hier voert v.w.b. schade/crash-foto's am Ring ? Ik heb er zat maar het is nogal een taboe hé.
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
[img:800:600]http://img510.imageshack.us/img510/2711/pict2669wa3.jpg[/img]
[img:600:800]http://img511.imageshack.us/img511/6190/pict2699eg6.jpg[/img]
[img:800:600]http://img388.imageshack.us/img388/3312/pict2713rp2.jpg[/img]
[img:800:600]http://img291.imageshack.us/img291/1374/pict2730lv8.jpg[/img]
[img:800:533]http://img256.imageshack.us/img256/1466/a41oz8.jpg[/img]
Eerste ring-ervaring...
[img:800:600]http://img179.imageshack.us/img179/5214/pict0058fb9.jpg[/img]
[img:800:600]http://img175.imageshack.us/img175/923/pict0139su4.jpg[/img]
November '04 - testing RS4 B7
[img:800:600]http://img179.imageshack.us/img179/358/pict0140gk3.jpg[/img]
[img:800:600]http://img90.imageshack.us/img90/5668/pict0117zr3.jpg[/img]
[img:800:600]http://img399.imageshack.us/img399/4282/pict0146we1.jpg[/img]
[img:600:800]http://img399.imageshack.us/img399/3448/pict0252kt9.jpg[/img]
[img:600:800]http://img256.imageshack.us/img256/5360/pict0285eb1.jpg[/img]
[img:600:800]http://img511.imageshack.us/img511/6190/pict2699eg6.jpg[/img]
[img:800:600]http://img388.imageshack.us/img388/3312/pict2713rp2.jpg[/img]
[img:800:600]http://img291.imageshack.us/img291/1374/pict2730lv8.jpg[/img]
[img:800:533]http://img256.imageshack.us/img256/1466/a41oz8.jpg[/img]
Eerste ring-ervaring...
[img:800:600]http://img179.imageshack.us/img179/5214/pict0058fb9.jpg[/img]
[img:800:600]http://img175.imageshack.us/img175/923/pict0139su4.jpg[/img]
November '04 - testing RS4 B7
[img:800:600]http://img179.imageshack.us/img179/358/pict0140gk3.jpg[/img]
[img:800:600]http://img90.imageshack.us/img90/5668/pict0117zr3.jpg[/img]
[img:800:600]http://img399.imageshack.us/img399/4282/pict0146we1.jpg[/img]
[img:600:800]http://img399.imageshack.us/img399/3448/pict0252kt9.jpg[/img]
[img:600:800]http://img256.imageshack.us/img256/5360/pict0285eb1.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Mark Nauta schreef:Ik denk dat we die het beste niet kunnen plaatsen en het Nurburgring.nl forum regelement het beste kunnen hanteren. Tuurlijk trekken dat soort foto's altijd, maar met oog op behoud van de Touristenfahrten kunnen we die beter maar niet gaan verspreiden denk ik.luco hornsveld schreef:Ik ben wel benieuwdMichel Huisman schreef:Wellicht een domme vraag maar ik weet dus niet wat voor beleid men hier voert v.w.b. schade/crash-foto's am Ring ? Ik heb er zat maar het is nogal een taboe hé.
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee (let op persoonlijk), waar ik wel moeite mee heb is dat we het Nurburgring.nl forum regelement op DF moeten gebruiken betreffende dit onderwerp
Prima dat op het Nurburgring.nl forum die regels gehanteeerd worden, maar dat zijn wel hun regels, geen universele internetregels ofzo.
-
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Rico v Velzen schreef:Mark Nauta schreef:Ik denk dat we die het beste niet kunnen plaatsen en het Nurburgring.nl forum regelement het beste kunnen hanteren. Tuurlijk trekken dat soort foto's altijd, maar met oog op behoud van de Touristenfahrten kunnen we die beter maar niet gaan verspreiden denk ik.luco hornsveld schreef: Ik ben wel benieuwd
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee (let op persoonlijk), waar ik wel moeite mee heb is dat we het Nurburgring.nl forum regelement op DF moeten gebruiken betreffende dit onderwerp
Prima dat op het Nurburgring.nl forum die regels gehanteeerd worden, maar dat zijn wel hun regels, geen universele internetregels ofzo.
Goed punt, Rico. Misschien wel even op voorhand de kentekenplaten retoucheren om enige vorm van privacy te waarborgen, indien gewenst/nodig.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Ja, ben het wel met je eens hoor Rico. Maar ja, ik weet niet hoe erg het is hoor, met media etc. Maar iedereen weet dat er natuurlijk nogal wat druk staat op de Touristenfahrten. En ik weet dat de GmbH dan liever zo weinig mogelijk van dat soort foto's wil zien. Maar dat laat ik aan jullie mods over, of jullie die hier willen zien.hugo schreef:Rico v Velzen schreef:Mark Nauta schreef: Ik denk dat we die het beste niet kunnen plaatsen en het Nurburgring.nl forum regelement het beste kunnen hanteren. Tuurlijk trekken dat soort foto's altijd, maar met oog op behoud van de Touristenfahrten kunnen we die beter maar niet gaan verspreiden denk ik.
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee (let op persoonlijk), waar ik wel moeite mee heb is dat we het Nurburgring.nl forum regelement op DF moeten gebruiken betreffende dit onderwerp
Prima dat op het Nurburgring.nl forum die regels gehanteeerd worden, maar dat zijn wel hun regels, geen universele internetregels ofzo.
Goed punt, Rico. Misschien wel even op voorhand de kentekenplaten retoucheren om enige vorm van privacy te waarborgen, indien gewenst/nodig.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat ze niet met hun eigen hypocrisie willen worden geconfronteerdEn ik weet dat de GmbH dan liever zo weinig mogelijk van dat soort foto's wil zien
Voorstel van Hugo om de privacy te waarborgen dmv kenteken afdekking vind ik wel valide.
Overigens hoeft een ring rampen serie van mij ook niet hoor. Foto's die nog nooit eerder gepubliceerd kunnen schadelijk zijn voor de betrokkene. Je moet als plaatser ook je verantwoordelijk hierin nemen. En uiteraard behouden de mods het recht om fotopublicaties te verwijderen.
Een alombekende foto die al op -tig sites heeft gestaan kan zonder probleem geplaatst worden.
Het belangrijkste is, laat je keuze afhangen van het belang van de betrokkene op de foto, maar zeker NIET in het belang van de GmbH. Want dat komt m.i. iets teveel dofpot affaire achtig over.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Als die nurburgring.nl regels op het hele internet zouden gelden, zou je dus nergens foto's of filmpjes van ongelukken op de Ring kunnen zien.
Mooi man, veilig baantje!
Vervolgens komt Jantje of Pietje voor het eerst op de Ring, gaaf eindelijk eens op een echt circuit rijden, lekker volgas wegblazen bij de start en hij hangt bij T13 al in de hekken.
Foto's van dodelijke ongelukken hoeft van mij niet omdat je nooit weet wie je er mee confronteert (misschien jaren later nog), maar zolang er niemand mee in de problemen mee gebracht wordt (dus kenteken weggesoept, eventueel gezichten geblurd), lijkt het me allemaal geen probleem.
Eigenlijk net zoals een BTG tijden discussie hier wel kan, zolang niet iedereen de eerste de beste keer meteen ook onder de 8 minuten wil met een Golf 1.4 kan dat echt geen kwaad, denk dat de mensen hier volwassen genoeg zijn om zich het hoofd niet gek te laten maken.
Mooi man, veilig baantje!
Vervolgens komt Jantje of Pietje voor het eerst op de Ring, gaaf eindelijk eens op een echt circuit rijden, lekker volgas wegblazen bij de start en hij hangt bij T13 al in de hekken.
Foto's van dodelijke ongelukken hoeft van mij niet omdat je nooit weet wie je er mee confronteert (misschien jaren later nog), maar zolang er niemand mee in de problemen mee gebracht wordt (dus kenteken weggesoept, eventueel gezichten geblurd), lijkt het me allemaal geen probleem.
Eigenlijk net zoals een BTG tijden discussie hier wel kan, zolang niet iedereen de eerste de beste keer meteen ook onder de 8 minuten wil met een Golf 1.4 kan dat echt geen kwaad, denk dat de mensen hier volwassen genoeg zijn om zich het hoofd niet gek te laten maken.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
nurburgring.nl is zoooo 2004
Had er vroeger wel moeite mee als er foto's en zo geplaatst werden maar sinds NRBG GMBH besloten heeft zeer commercieel te gaan kijk ik heel anders tegen de Ring aan. Ze zijn de liefhebbers grotendeels vergeten.
Ik weet dat touristenfahren er speciaal voor "ons" is, maar een ronde kost nu E22 oid. GTFOH.
Wat mij betreft gooi je ze erop. Dodelijke ongelukken en kentekenplaten zit ik niet op te wachten, maar als waarschuwing kan een aantal foto's zeer leerzaam zijn.
Had er vroeger wel moeite mee als er foto's en zo geplaatst werden maar sinds NRBG GMBH besloten heeft zeer commercieel te gaan kijk ik heel anders tegen de Ring aan. Ze zijn de liefhebbers grotendeels vergeten.
Ik weet dat touristenfahren er speciaal voor "ons" is, maar een ronde kost nu E22 oid. GTFOH.
Wat mij betreft gooi je ze erop. Dodelijke ongelukken en kentekenplaten zit ik niet op te wachten, maar als waarschuwing kan een aantal foto's zeer leerzaam zijn.
Laatst gewijzigd door Shakes op 26 mar 2008, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:500:375]http://www.nurburgring.org.uk/insurance.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Dan plaats ik ook maar wat, vind het stiekem ook altijd wel 'mooi' om te zien.
Dit was op de dag dat alle andere DF-ers ook op de Ring waren. Dit gebeurde er toen voor mij neus in AF. Deze Italiaanse bestuurder was heel stoer aan het driften. Hij hield alleen veeeel te lang gas op de plaat. Ook voorbij het point of no return in de drift, bleef hij maar gas houden. Een behoorlijke klap in de vangrail was dus het gevolg. Steven heeft het hele gebeuren nog op video.
[img:700:466]http://www.marknauta.nl/extra/DSC_1643copy.jpg[/img]
Deze Civic kwam met overstuur mijn camerabeeld inglijden in de bocht tussen Wippermann en Eschbach (heeft die bocht ook een naam?). Je ziet dit wel vaker gebeuren bij die Type-R's. Hier ging het dus ook zoals bij de meesten. Op de foto lijkt het nog een knappe drift, maar daarna kwam ie echt recht op mij af! Hij kon nog net tegensturen en vloog dwars door de grintbak en heeft echt op een cm of 20 na de vangrail niet geraakt. (april 2007)
[img:700:466]http://www.marknauta.nl/extra/hondacivic.jpg[/img]
Deze bestuurder had minder geluk. En helaas wel het mooiste speelgoed. Op dezelfde dag in april 2007 hield deze bestuurder zijn auto niet heel. Ik was met Steven en een maat van hem net wezen eten bij de Pizzeria in Bredscheid, toen we een enorme klap hoorden bij het naar buiten gaan na het eten. Direct naar boven gerend bij de brug en gekeken wat er gebeurd was. Bleek deze 3 weken oude GT3 in de muur te zijn beland. Later bleek dat hij 5 bochten ervoor ook al een 360 graden slip had gemaakt, maar gewoon onverstoord was verder gegaan. Met onderstaand resultaat als gevolg. Wel lullig, in je laatste ronde, 2 minuten voor sluitingstijd en met een auto van 3 weken oud met nog maar 1500km op de teller.
[img:700:466]http://www.marknauta.nl/extra/porsche997gt3.jpg[/img]
Geen crash, wel leuk om te zien . Deze gekke Tsjechen waren de hele dag al gek aan het doen, en een beetje opjutten bij het pompstation leverde onderstaand resultaat op .
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/bmwm51.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/bmwm52.jpg[/img]
Dit was op de dag dat alle andere DF-ers ook op de Ring waren. Dit gebeurde er toen voor mij neus in AF. Deze Italiaanse bestuurder was heel stoer aan het driften. Hij hield alleen veeeel te lang gas op de plaat. Ook voorbij het point of no return in de drift, bleef hij maar gas houden. Een behoorlijke klap in de vangrail was dus het gevolg. Steven heeft het hele gebeuren nog op video.
[img:700:466]http://www.marknauta.nl/extra/DSC_1643copy.jpg[/img]
Deze Civic kwam met overstuur mijn camerabeeld inglijden in de bocht tussen Wippermann en Eschbach (heeft die bocht ook een naam?). Je ziet dit wel vaker gebeuren bij die Type-R's. Hier ging het dus ook zoals bij de meesten. Op de foto lijkt het nog een knappe drift, maar daarna kwam ie echt recht op mij af! Hij kon nog net tegensturen en vloog dwars door de grintbak en heeft echt op een cm of 20 na de vangrail niet geraakt. (april 2007)
[img:700:466]http://www.marknauta.nl/extra/hondacivic.jpg[/img]
Deze bestuurder had minder geluk. En helaas wel het mooiste speelgoed. Op dezelfde dag in april 2007 hield deze bestuurder zijn auto niet heel. Ik was met Steven en een maat van hem net wezen eten bij de Pizzeria in Bredscheid, toen we een enorme klap hoorden bij het naar buiten gaan na het eten. Direct naar boven gerend bij de brug en gekeken wat er gebeurd was. Bleek deze 3 weken oude GT3 in de muur te zijn beland. Later bleek dat hij 5 bochten ervoor ook al een 360 graden slip had gemaakt, maar gewoon onverstoord was verder gegaan. Met onderstaand resultaat als gevolg. Wel lullig, in je laatste ronde, 2 minuten voor sluitingstijd en met een auto van 3 weken oud met nog maar 1500km op de teller.
[img:700:466]http://www.marknauta.nl/extra/porsche997gt3.jpg[/img]
Geen crash, wel leuk om te zien . Deze gekke Tsjechen waren de hele dag al gek aan het doen, en een beetje opjutten bij het pompstation leverde onderstaand resultaat op .
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/bmwm51.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/bmwm52.jpg[/img]
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Dat gedoe van die Tsjechen vind ik dan weer helemaal niets. Dit soort gedrag rondom de Ring kan alleen maar meer weerstand oproepen.
In feite zijn de Tf gewoon waanzin, en eigenlijk ieder jaar weer een wonder dat het weer mogelijk is. Er vallen zelfs in de omgeving van de Nordschleife meer slachtoffers dan op de Ring zelf.
Het is echt voor allen (Ring liefhebbers) van belang dat we ons van en naar de Ring voorbeeldig gedragen.
In feite zijn de Tf gewoon waanzin, en eigenlijk ieder jaar weer een wonder dat het weer mogelijk is. Er vallen zelfs in de omgeving van de Nordschleife meer slachtoffers dan op de Ring zelf.
Het is echt voor allen (Ring liefhebbers) van belang dat we ons van en naar de Ring voorbeeldig gedragen.
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Helaas is mijn laatste uitje naar de ring niet zo goed bevallen... (oktober 2007)
We waren 2 dagen met de Focusclub naar de ring. Helaas verloor eentje van ons de macht over het stuur bij het Schwedenkreuz... (gelukkig wel op de 2e dag)
Voorkant totaal in puin en de Focus is dan ook total loss verklaart.
Ik had (van me 4 ronde kaart) nog 1 ronde over, maar heb niet meer gereden. Je staat toch wel "stijf" van de spanning op zo'n moment.
Overigens heeft Michel Reitsema ons toen wel super geholpen! 8)
Het zet je (als het zo dichtbij je gebeurd) wel aan het denken...
Maar toch ga ik zondag wederom (rustig) mijn rondes rijden! Het blijft tenslotte iets fantastisch!
----------
Overigens vind ik die Tjech in zijn M5 een loser! Hoort in mijn ogen niet thuis op de openbare weg...
(al blijft het mooi om te zien)
En de BMW welke bij AF der af ging... Hoe krijg je dat zo voor elkaar...???
We waren 2 dagen met de Focusclub naar de ring. Helaas verloor eentje van ons de macht over het stuur bij het Schwedenkreuz... (gelukkig wel op de 2e dag)
Voorkant totaal in puin en de Focus is dan ook total loss verklaart.
Ik had (van me 4 ronde kaart) nog 1 ronde over, maar heb niet meer gereden. Je staat toch wel "stijf" van de spanning op zo'n moment.
Overigens heeft Michel Reitsema ons toen wel super geholpen! 8)
Het zet je (als het zo dichtbij je gebeurd) wel aan het denken...
Maar toch ga ik zondag wederom (rustig) mijn rondes rijden! Het blijft tenslotte iets fantastisch!
----------
Overigens vind ik die Tjech in zijn M5 een loser! Hoort in mijn ogen niet thuis op de openbare weg...
(al blijft het mooi om te zien)
En de BMW welke bij AF der af ging... Hoe krijg je dat zo voor elkaar...???
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Met TF ben ik al heel lang klaar. Ik zal er nog weleens rondjes rijden, als het rustig is of regent, maar doe mij maar een trackday op de Ring. Geen gezeik met verkeersregels, geen motoren, geen politie, geen onterechte aanklachten van klootmongolen die hun vriendjes proberen te redden en anderen daarom de schuld geven van een ongeluk.
Dat is bij mij gelukkig allemaal goed afgelopen, maar het is niet tof om mensen na een ongeluk te helpen door de streckensicherung te bellen en vervolgens als 'crimineel' te zijn weggereden na een ongeluk.
Touristenfahrt heeft niets met toeristen rondjes te maken. Ik vond het altijd fantastisch, zeker toen het nog niet zo heel erg druk was. Dus ik vind het jammer dat 't zo'n vlucht heeft genomen.
Ik heb er vanalles meegemaakt. Leuke dingen, bijzondere momenten, nieuwe vrienden leren kennen, vriendschappen zien eindigen, mensen dood zien gaan, mensen met talent hun eerste rondjes zien rijden met veel succes, rijden in het donker, auto's die afgeschreven werden in 't bekende laatste rondje, een opgeblazen motorblok, een heel rondje driften, GT3's buitenom inhalen, ingehaald worden door een local in een achenebbes golfje, ongelukken op de baan en ongelukken buiten de baan. De Ring blijft bijzonder en niet zonder gevaar.
Hier wat foto's waar ik op sommige ook op de Ring rijd: http://picasaweb.google.com/dennisdrenthe/MyRides
In de loop der jaren 1000-en foto's gemaakt en ook veel foto's van mezelf verzameld op diverse sites. Bij bepaalde fotografen reed ik vaak een rondje extra, nog dwarser dan 't rondje ervoor. Achteraf altijd leuk om dat soort foto's te zien.
Dat is bij mij gelukkig allemaal goed afgelopen, maar het is niet tof om mensen na een ongeluk te helpen door de streckensicherung te bellen en vervolgens als 'crimineel' te zijn weggereden na een ongeluk.
Touristenfahrt heeft niets met toeristen rondjes te maken. Ik vond het altijd fantastisch, zeker toen het nog niet zo heel erg druk was. Dus ik vind het jammer dat 't zo'n vlucht heeft genomen.
Ik heb er vanalles meegemaakt. Leuke dingen, bijzondere momenten, nieuwe vrienden leren kennen, vriendschappen zien eindigen, mensen dood zien gaan, mensen met talent hun eerste rondjes zien rijden met veel succes, rijden in het donker, auto's die afgeschreven werden in 't bekende laatste rondje, een opgeblazen motorblok, een heel rondje driften, GT3's buitenom inhalen, ingehaald worden door een local in een achenebbes golfje, ongelukken op de baan en ongelukken buiten de baan. De Ring blijft bijzonder en niet zonder gevaar.
Hier wat foto's waar ik op sommige ook op de Ring rijd: http://picasaweb.google.com/dennisdrenthe/MyRides
In de loop der jaren 1000-en foto's gemaakt en ook veel foto's van mezelf verzameld op diverse sites. Bij bepaalde fotografen reed ik vaak een rondje extra, nog dwarser dan 't rondje ervoor. Achteraf altijd leuk om dat soort foto's te zien.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Wat betreft die Tsjechen, dat ben ik met je eens. Maar die vallen nog wel mee in vergelijking tot wat die gekke Engelsen daar soms doen, die gasten sporen echt niet!!!Mark de Jager schreef:Overigens vind ik die Tjech in zijn M5 een loser! Hoort in mijn ogen niet thuis op de openbare weg...
(al blijft het mooi om te zien)
En de BMW welke bij AF der af ging... Hoe krijg je dat zo voor elkaar...???
Die Z3 M Coupé in AF kwam de eerste knik driftend door, toen de knik naar rechts, daar drifte hij ook weer doorheen, maar hij hield echt veel te lang het gas vast. dus bleef hangen in die drift, en schoof zo rechts de baan af. Daar klapte hij met de snuit in de vangrail, op de foto zie je hem dus net daarvan terugkomen en hem met de achterkant ook de rail nog eens te raken. Let vooral ook op de helm van de bijrijdster, die klapt behoorlijk op het dashboard.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
[img:1280:850]http://www.creativephotoart.nl/Macboy_DF.jpg[/img]
(heb de draad meteen maar ff verplaatst, want de Ring is alles behalve off topic )
(heb de draad meteen maar ff verplaatst, want de Ring is alles behalve off topic )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten