Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12548
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Downforce Hans » 11 okt 2021, 20:45

Knot schreef: 11 okt 2021, 10:37 Is ook een probleem met het ego van een hoop mensen, ze hebben een dikke auto dus ze zijn snel speelt in hun hoofd. Ik hoef geen records te breken maar als ik ergens een aantal bochten al achter zit wil ik er wel een keer voorbij omdat ook anderen weer in mijn nek komen hijgen wat risico's/gevaar brengt, resultaat is dus dat ik ze 3 dik in de fuchsrohre erlangs ram.
Grappig dat jij weet dat het ego het probleem is bij mensen die een dikke auto hebben, en dat ze denken dat ze snel zijn. Uitzonderingen daargelaten maar ik denk dat er vaker van die zielige tiepjes zijn die in een goedkoop bakkie zitten en denken ik ga die "patser" want dat zijn die mensen in zo'n dikke bak natuurlijk altijd ff dwars zitten, want die rijd toch niet tegen me op. Een paar reacties die jij geeft kan je evengoed andersom zien en dat je zegt ik pleur hem er gewoon tussen klinkt stoer maar vind ik nogal dom overkomen. Ze zitten in je nek te hijgen wat volgens jou risico en gevaar brengt maar zelf ram je hem er ff driedubbel tussen.(dat is wel zonder gevaar zeker) :hmmm:
Je zal jezelf maar ff kort rijden, zullen ze thuis leuk vinden. :thumbup:

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Franswa » 11 okt 2021, 22:03

Jan Terwolde schreef: 11 okt 2021, 12:00
Enrico schreef: 11 okt 2021, 11:53 AA84E9D8-2080-410F-930F-32E5ED955621.jpeg

Tis weer raak. Maar zo heb ik ook genoeg mini’s Megans en BMW’s voorbij gereden in de loop der jaren. Nu met social media is alles veel en sneller zichtbaarder.
was 1 van 3 blijkbaar. een erg slechte dag tf als ik fb mag geloven. Mogen de Engelsen nu weer komen na een lange tijd ofzo :dood:

Sowieso is het altijd erger als de baan een paar uur dicht is geweest. Vaak is die dan na opening snel weer dicht. Veel die staan te trappelen om weer te gaan, blijkbaar te enthousiast/fanatiek..
Het was echt verschrikkelijk afgelopen zondag, baan is amper open geweest. :?

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Fabian » 11 okt 2021, 22:07

Enrico schreef: 10 okt 2021, 17:34 11D7933F-FCA4-43F2-B224-067036492F01.jpeg

Was dit minuten voor de fatale crash? Lijkt toen al shitfest te zijn qua schade.
Als ik deze foto zie kan ik eigenlijk alleen maar boos worden. Zeker icm wat info die ik vandaag am Ring oppikte.

Wat doen al deze mensen daar?! Beetje op de baan staan, een motorkap oprapen en terugbrengen?! Een foto maken van z’n Vette? Zo te zien zijn er hier al een minuut of 1-2 voorbij na de eerste klapper (iedereen uit de auto, helemaal teruggelopen voor de motorkap, fotootje maken.

Had er maar even 1 gedacht om voor de eigen veiligheid terug te rennen tot voor Lauda (achter de vangrail natuurlijk) of ipv een foto’tje te maken een belangrijk belletje te plegen. Dan had het er, hoogstwaarschijnlijk, een stuk minder ernstig uit gezien.

Of degene die “getuige” was en stoer vertelde dat hij achter de Porsche reed toen de vloeistof eruit spoot en hem vervolgens zag parkeren. Had hij maar gestopt om te waarschuwen of een belangrijk belletje te plegen….


Vandaag overigens een heerlijke trackday gehad. Alleen een brandende e46 door technisch defect, en dat met verlate start van de dag vanwege de mist en zeiknatte baan. Het kán wel dus.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Knot » 11 okt 2021, 22:36

Ik als zielig ventje in mijn 120i van 30k vind dikkere auto's gaaf, maar ze moeten mij inhalen dan ga ik aan de kant en geniet van looks en sound. Rij ik bij hun achterop prima als ze rustig aan doen maar ga na een paar bochten dan wel aan de kant.

Dat men in mijn nek hijgt interpreteer je op je eigen manier Hans, als ik er niet voorbij ga vormt zich een treintje en dat brengt mogelijk nog meer gevaar met zich mee.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Jan Terwolde » 12 okt 2021, 08:57

Fabian schreef: 11 okt 2021, 22:07
Enrico schreef: 10 okt 2021, 17:34 11D7933F-FCA4-43F2-B224-067036492F01.jpeg

Was dit minuten voor de fatale crash? Lijkt toen al shitfest te zijn qua schade.
Als ik deze foto zie kan ik eigenlijk alleen maar boos worden. Zeker icm wat info die ik vandaag am Ring oppikte.

Wat doen al deze mensen daar?! Beetje op de baan staan, een motorkap oprapen en terugbrengen?! Een foto maken van z’n Vette? Zo te zien zijn er hier al een minuut of 1-2 voorbij na de eerste klapper (iedereen uit de auto, helemaal teruggelopen voor de motorkap, fotootje maken.

Had er maar even 1 gedacht om voor de eigen veiligheid terug te rennen tot voor Lauda (achter de vangrail natuurlijk) of ipv een foto’tje te maken een belangrijk belletje te plegen. Dan had het er, hoogstwaarschijnlijk, een stuk minder ernstig uit gezien.

Of degene die “getuige” was en stoer vertelde dat hij achter de Porsche reed toen de vloeistof eruit spoot en hem vervolgens zag parkeren. Had hij maar gestopt om te waarschuwen of een belangrijk belletje te plegen….


Vandaag overigens een heerlijke trackday gehad. Alleen een brandende e46 door technisch defect, en dat met verlate start van de dag vanwege de mist en zeiknatte baan. Het kán wel dus.
:'( Nee ik was het niet gelukkig

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 12 okt 2021, 10:11

Fabian schreef: 11 okt 2021, 22:07
Als ik deze foto zie kan ik eigenlijk alleen maar boos worden. Zeker icm wat info die ik vandaag am Ring oppikte.

Wat doen al deze mensen daar?! Beetje op de baan staan, een motorkap oprapen en terugbrengen?! Een foto maken van z’n Vette? Zo te zien zijn er hier al een minuut of 1-2 voorbij na de eerste klapper (iedereen uit de auto, helemaal teruggelopen voor de motorkap, fotootje maken.
De vraag is natuurlijk wanneer deze foto gemaakt is. Het zou zo maar eens kunnen dat deze foto na het verschrikkelijke ongeval is genomen. De mensen op de foto staan/lopen er immers ogenschijnlijk bij alsof hen niks kan gebeuren. Nu zie je dat wel vaker ook als er nog verkeer op de baan rijdt, maar in dit geval zou het dus zo maar eens kunnen zijn dat het verschrikkelijke ongeval al plaats heeft gevonden en dat daarna deze foto is genomen waarbij er dus geen verkeer meer reed. Op basis van andere foto's is in ieder geval op te maken dat het ongeval in de rijrichting gezien voor de lokatie heeft plaatsgevonden waar de Corvette in de vangrail stond.

Zag gisteren inderdaad wat mist, maar wel gaaf dat het uiteindelijk toch een geslaagde trackday was :df:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Fabian » 12 okt 2021, 12:16

Foto is luttele momenten voor het grote ongeval genomen schreef degene die de foto heeft genomen (eigenaar van de Corvette).

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 12 okt 2021, 12:36

Die foto met de gecrashte Corvette, Porsche en BMW is net voor het noodlottige ongeval genomen? Waar is de bergingswagen dan?

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 12 okt 2021, 13:16

Fabian schreef: 12 okt 2021, 12:16 Foto is luttele momenten voor het grote ongeval genomen schreef degene die de foto heeft genomen (eigenaar van de Corvette).
Dat heb ik niet gelezen in zijn post op de TF Facebook-groep. Martin schrijft wel:
"Zum Glück ist „mein Unfall“ schon ca. 30 Sekunden vor dem tödlichen Desaster passiert".
Da's echter iets anders dan het moment waarop hij de foto heeft genomen. Sterker nog, als zijn ongeval 30 seconden voor het dodelijke ongeval heeft plaatsgevonden zoals hij schrijft, dan lijkt het me sterk dat hij al uitgestapt is, een foto heeft gemaakt en dat de rest er al bij liep zoals op de foto.

@Hielke: de bergingswagen zou sowieso niet zichtbaar zijn op de foto van de gecrashte Corvette aangezien de bergingswagen rechts daarvan stil stond (meer richting Lauda-links).

Los van alle details is en blijft het natuurlijk een enorm tragisch ongeval :(

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 12 okt 2021, 16:15

Bij toeval zag ik de foto van de bergingstruck op FB met brandend wrak eronder, en nog een motor rechts tegenop. Begrijp niet dat zoiets gepost mag worden

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8000
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door MParallel » 13 okt 2021, 04:27

We zien ook op het nieuws mensen van vliegtuigen vallen, zonder parachute.

Ongelukken zijn nu eenmaal part of life. Waarom wegkijken en censureren?

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 13 okt 2021, 09:47

Daarom vind ik 't ook prima dat Misha en andere gewoon doorgaan met nieuwe content.

De Ring is zéker een 'gevaarlijk' iets als je het 'niet verzekerd zijn' en 'onbekend met de baan bent' in je achterhoofd houdt. Maar dan nog. Al zou je wél verzekerd zijn en wél ervaring hebben. Koelvloestof/olie/natheid/dwazen om je heen....dus kan er nog vanalles gebeuren. Ik laat ook locals in prepped Golfjes en prepped MX5en etc door. Ik probeer ook niet te drammen en gaatjes te maken bij mindere goden, maar met écht snellere wagens (waar inderdaad wel vaker rechtuitblazers in zitten helaas) geef ik ook de ruimte. Op rechte stukken:)

Verder leven en laten leven, geven en nemen. Ik wil nog wel eens op een rustig lenteochtendje daar op 'n natte baan. Lijkt me wel de kick daar. En je bent verzekerd van een stuk rustiger(verkeers)beeld. Want natheid is angst, ook bij de gevorderde rijder......

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door JP » 13 okt 2021, 09:57

MParallel schreef: 13 okt 2021, 04:27 We zien ook op het nieuws mensen van vliegtuigen vallen, zonder parachute.

Ongelukken zijn nu eenmaal part of life. Waarom wegkijken en censureren?
Daar heb je zeker een punt . Doch is het een community die in zo'n geval erg close is en de censuur is alleen van de Ring GmbH zelf. Het is hun weggetje......
Robin schreef: 13 okt 2021, 09:47 Daarom vind ik 't ook prima dat Misha en andere gewoon doorgaan met nieuwe content.

De Ring is zéker een 'gevaarlijk' iets als je het 'niet verzekerd zijn' en 'onbekend met de baan bent' in je achterhoofd houdt. Maar dan nog. Al zou je wél verzekerd zijn en wél ervaring hebben. Koelvloestof/olie/natheid/dwazen om je heen....dus kan er nog vanalles gebeuren. Ik laat ook locals in prepped Golfjes en prepped MX5en etc door. Ik probeer ook niet te drammen en gaatjes te maken bij mindere goden, maar met écht snellere wagens (waar inderdaad wel vaker rechtuitblazers in zitten helaas) geef ik ook de ruimte. Op rechte stukken:)

Verder leven en laten leven, geven en nemen. Ik wil nog wel eens op een rustig lenteochtendje daar op 'n natte baan. Lijkt me wel de kick daar. En je bent verzekerd van een stuk rustiger(verkeers)beeld. Want natheid is angst, ook bij de gevorderde rijder......
Precies, een local heeft meer ervaring en je weet nooit wat er onder de motorkap ligt. Natte rondjes zijn inderdaad de lekkerste.....dan heb je minder van die rijke stinkers in hun VolksGT3 :tooth: oh wacht.....

Afbeelding

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3293
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Enrico » 13 okt 2021, 15:45

Fabian schreef: 11 okt 2021, 22:07
Enrico schreef: 10 okt 2021, 17:34 11D7933F-FCA4-43F2-B224-067036492F01.jpeg

Was dit minuten voor de fatale crash? Lijkt toen al shitfest te zijn qua schade.
Als ik deze foto zie kan ik eigenlijk alleen maar boos worden. Zeker icm wat info die ik vandaag am Ring oppikte.

Wat doen al deze mensen daar?! Beetje op de baan staan, een motorkap oprapen en terugbrengen?! Een foto maken van z’n Vette? Zo te zien zijn er hier al een minuut of 1-2 voorbij na de eerste klapper (iedereen uit de auto, helemaal teruggelopen voor de motorkap, fotootje maken.

Had er maar even 1 gedacht om voor de eigen veiligheid terug te rennen tot voor Lauda (achter de vangrail natuurlijk) of ipv een foto’tje te maken een belangrijk belletje te plegen. Dan had het er, hoogstwaarschijnlijk, een stuk minder ernstig uit gezien.

Of degene die “getuige” was en stoer vertelde dat hij achter de Porsche reed toen de vloeistof eruit spoot en hem vervolgens zag parkeren. Had hij maar gestopt om te waarschuwen of een belangrijk belletje te plegen….


Vandaag overigens een heerlijke trackday gehad. Alleen een brandende e46 door technisch defect, en dat met verlate start van de dag vanwege de mist en zeiknatte baan. Het kán wel dus.
Ik had er niet zo naar gekeken maar toen jij het typed dacht ik ook, Ongeacht waneer, is het best gek waar men mee bezig was ipv teruglopend anderen waarschuwen. Als local zou je een gele vlag in je auto hebben? Ik had er een, en heb die nog, op aanrade van de NLers die toen der tijd daar vaak rijden toen ik begon. De wagens zouden toch zeker een flouresant vest hebben om te zwaaien? Welicht hebben ze dat gedaan maar waren te laat.
Laatst gewijzigd door Enrico op 13 okt 2021, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3293
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Enrico » 13 okt 2021, 16:10

Hielke schreef: 12 okt 2021, 12:36 Die foto met de gecrashte Corvette, Porsche en BMW is net voor het noodlottige ongeval genomen? Waar is de bergingswagen dan?
https://pledgetimes.com/accident-at-the ... k-day/amp/

Disclaimer: link heeft beelden die als stotend kunnen worden ervaren. Click at your own risk.

Ben geen detective maar lijkt alsof de mx5 de takel wagen in ging voor? Of na? Van achter een tik te hebben gekregen. De site lijkt op een slecht vertaalde kopie ergens van. Moet een Hell geweest zijn voor alle betrokkenen…. Pfffff

Online
Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Zed240 » 13 okt 2021, 18:03

Bah wat een naar ongeluk. Daar lijkt nog iemand op achteropgejaagd te zijn inderdaad, maar als je in een NA Miata achterop een geparkeerde vrachtwagen klapt, verandert dat voor de inzittenden waarschijnlijk weinig meer.

Als die takelwagen daar daadwerkelijk stilstond zonder tijdige waarschuwing (en dus ook nog eens na een olie/kvsspoor) vraag ik me af of daar niet een aansprakelijkheidsclaim richting Lenz/Nürburgring gaat... Die knul heeft waarschijnlijk geen schijn van kans gehad.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3423
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Booooh » 13 okt 2021, 18:12

Verschrikkelijk!

Hoeveel tijd heeft er wel niet gezeten tussen de crash van de Porsche en dat die afsleepwagen daar arriveerde, dat zal toch ook wel even geduurd hebben? Geen idee waar die precies vandaan moest komen maar lijkt mij dat er meer dan voldoende tijd geweest moet zijn om de boel daar op orde te brengen qua waarschuwen van achteropkomend verkeer.

Kan me niet voorstellen dat er geen grove fouten gemaakt zijn door de bergers op dat moment.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Hielke » 13 okt 2021, 18:28

Paskal schreef: 12 okt 2021, 13:16
@Hielke: de bergingswagen zou sowieso niet zichtbaar zijn op de foto van de gecrashte Corvette aangezien de bergingswagen rechts daarvan stil stond (meer richting Lauda-links).
Ik zie het nu ook met de verschrikkelijke foto hierboven. De zoveelste gruwelijke fout van die gasten van de bergingsdienst. Kom je daar zonder afzetting en begeleiding aan en parkeer je de truck nog voor de gecrashte auto's. Alles wat daarna door de Lauda knik kwam was volstrekt kansloos. Je zou er wat van kunnen zeggen dat geen van de rijders/passagiers de helderheid had om even naar die Lauda knik terug te lopen om de aanstormende auto's te waarschuwen. Maar zo zijn mensen blijkbaar. Anderzijds, het zijn niet de betalende klanten van wie je zoiets mag verwachten, het is de Nürburgring GmbH die met dat geld van die betalende klanten nog niks zinnigs qua moderne veiligheidsmaatregelen gedaan heeft.

Hieronder een video die bij minuut 4.50 de borden, en dus ook de exacte locatie toont. Ook toont de video hoe makkelijk zo'n ongeluk met een waarschuwing (in dit geval van met textiel zwaaiende mensen) vermeden had kunnen worden.


Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1814
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door veejay » 13 okt 2021, 18:35

Deed KFZ-Bongard dit beter in het verleden? Maw lag deze situatie mogelijk ten grondslag aan tekortschietende procedures van de berger of de algehele veiligheids procedures opgesteld door de Ring zelf (die de berger volgde)?

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 13 okt 2021, 18:57

Booooh schreef: 13 okt 2021, 18:12 Verschrikkelijk!

Hoeveel tijd heeft er wel niet gezeten tussen de crash van de Porsche en dat die afsleepwagen daar arriveerde, dat zal toch ook wel even geduurd hebben? Geen idee waar die precies vandaan moest komen maar lijkt mij dat er meer dan voldoende tijd geweest moet zijn om de boel daar op orde te brengen qua waarschuwen van achteropkomend verkeer.

Kan me niet voorstellen dat er geen grove fouten gemaakt zijn door de bergers op dat moment.
Die afsleepwagen was naar een ander ongeval op weg verder op de baan en kwam dus toevallig bij de gecrasthe auto's uit. Hij werd dus niet opgeroepen voor het Porsche-incident. Er kan dus zeer korte tijd gezeten hebben tussen het incident net voor Bergwerk en het arriveren van de vrachtwagen.

En even teruglopen......... Mogelijk was daar de tijd niet eens voor, hebben ze er niet bij stil gestaan en daarbij is het ook niet altijd zonder gevaar. Dit heeft eerder ook al eens geleid tot een dodelijk ongeval.
Laatst gewijzigd door Paskal op 13 okt 2021, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Tom » 13 okt 2021, 19:11

Robin schreef: 13 okt 2021, 09:47 Daarom vind ik 't ook prima dat Misha en andere gewoon doorgaan met nieuwe content.
Misha is toch wat meer op de liefhebber gericht die echt in de Ring geïnteresseerd is.
Dat Auto Addiction vind ik minder, die gooien vooral de crashes online. Trekt een hoop viewers (en dus inkomsten) maar dat vind ik dan weer een erg negatief beeld scheppen van de Ring.
Zelf rijd ik niet meer op de Ring vanwege de risico's (als ik dat wel zou doen, dan liever in een E36 of iets anders dat plat mag), maar die laatste categorie YouTubers helpen daar niet echt bij. Ik wil niet ongevraagd op social media met duizenden kijkers komen als ik wat plat zou rijden.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3293
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Enrico » 13 okt 2021, 19:25

Hielke schreef: 13 okt 2021, 18:28
Paskal schreef: 12 okt 2021, 13:16
@Hielke: de bergingswagen zou sowieso niet zichtbaar zijn op de foto van de gecrashte Corvette aangezien de bergingswagen rechts daarvan stil stond (meer richting Lauda-links).
Ik zie het nu ook met de verschrikkelijke foto hierboven. De zoveelste gruwelijke fout van die gasten van de bergingsdienst. Kom je daar zonder afzetting en begeleiding aan en parkeer je de truck nog voor de gecrashte auto's. Alles wat daarna door de Lauda knik kwam was volstrekt kansloos. Je zou er wat van kunnen zeggen dat geen van de rijders/passagiers de helderheid had om even naar die Lauda knik terug te lopen om de aanstormende auto's te waarschuwen. Maar zo zijn mensen blijkbaar. Anderzijds, het zijn niet de betalende klanten van wie je zoiets mag verwachten, het is de Nürburgring GmbH die met dat geld van die betalende klanten nog niks zinnigs qua moderne veiligheidsmaatregelen gedaan heeft.

Hieronder een video die bij minuut 4.50 de borden, en dus ook de exacte locatie toont. Ook toont de video hoe makkelijk zo'n ongeluk met een waarschuwing (in dit geval van met textiel zwaaiende mensen) vermeden had kunnen worden.

Op de video zwaait iemand met iets, jammer genoeg iets te dicht bij de bocht. If only hij 500 m verder richting Adenau was gelopen maar de persoon deed zijn best. Wat zal er daarna gebeurd zijn, denk een opstapeling aan omstandigheden die onvoorspelbaar waren. Op de video zie je nog geen Corvette etc. De takel wagen, mijn vermoeden, was vanaf de Adenau brug de baan op gekomen zijn. Maar kan net zo goed de main entrance zijn geweest. Geen idee.

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Robin » 13 okt 2021, 19:31

Tom schreef: 13 okt 2021, 19:11 rd is.
Dat Auto Addiction vind ik minder, die gooien vooral de crashes online.
Ik kijk dat en die zelfde soort content wekelijks een tig keer:)

En écht niet vanwege sommige crashes, gewoon voor de beleving, mooie karren. En ja als er een paar in AF doorschieten, so be it. Soms 'n mooie powerslide. Gewoon 'bij' blijven ofzo.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Tom » 13 okt 2021, 19:38

In mijn feed komt het ook wel eens voorbij en klik het ook wel eens aan, maar de enige die er beter van worden zijn de makers. Voor de Ring kan het nooit goed zijn. Het is munitie voor tegenstanders en groenen die het liever gesloten willen zien.

Online
Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Zed240 » 13 okt 2021, 21:26

Auto addiction toont geen crashes meer volgens mij? Zij hebben ook zo'n Nürburgringlicentie moeten regelen en mogen derhalve geen crashes tonen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmielS60, Google [Bot] en 77 gasten