Nurburgring Verzekering.

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Royke12
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2021, 16:38

Nurburgring Verzekering.

Bericht door Royke12 » 07 jan 2021, 16:46

Goedendag,

Afgelopen september heb ik op de Nurburgring een ongeluk gehad. Mijn BMW lekte koelvloeistof waardoor de motorrijder achter mij is uitgegleden. Nu heb ik van de verzekering een bedrag in de brievenbus gekregen waar je U tegen zegt. Maar liefst 10,466 euro!. Nu vroeg ik mij af hoe dit zit met de verzekering, ik heb al gebeld, maar ze willen mij natuurlijk geen gelijk geven. Officieel is de Nurburgring openbare weg (tolweg). Daar gelden ook de normale verkeersregels, niet rechtsinhalen, niet bumperkleven etc. Ik heb gelezen dat de verzekering niks vergoed op het circuit, maar dat is de Nurburgring officieel toch ook niet? Tenzij er in de voorwaarden van de verzekering staat dat ze de Nurburgring hebben uitgesloten. Wat er in dit geval niet staat bij ZLM. Ik vraag mij af of iemand hier bekend mee is en of er een kans is de verzekering de schade vergoed.

Wij verhalen geen schade op een verzekerde als hij kan aantonen dat:
• hij niet op de hoogte was van de situatie waardoor de schade is ontstaan en
• dat tegen zijn wil is gebeurd en
• hem niets kan worden verweten.

Ook dit staat in de voorwaarden van mijn verzekering. (ZLM)

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Vriendelijke groet,

Roy

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Eric Z » 07 jan 2021, 17:12

Ben benieuwd naar de antwoorden maar geef je weinig kans op succes.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Paskal » 07 jan 2021, 17:14

Welkom op dit forum. Wellicht aardig om je (ondanks de ellende die je nu mogeljk hebt) toch even voor te stellen? Voor je het weet krijg je hier weer allerlei mensen met opmerkingen over je heen waarna je weer snel vertrekt :wink:

Wees blij dat er geen McLaren Senna door jouw koelspoor in de vangrail is beland want dan was de schadepost minimaal het 10-voudige :). Mogelijk dat hieronder allerlei verhalen komen van kennissen van mensen en daar de achterbuurman van etc. die er aan failliet zijn gegaan etc., maar laat je daar niet door van de wijs brengen. Niet geschoten is immers altijd mis. Je bevindt je in een donkergrijs gebied dus het kan wel eens een uitdaging worden om hier onderuit te komen.

ZLM sluit de Nürburgring-Nordschleife niet expliciet uit in hun polis zoals verzekeringsmaarschappijen dat wel doen; ZLM-voorwaarden:
De verzekering biedt geen dekking als:
• de verzekerde deelneemt aan een wedstrijd. Hieronder verstaan wij ook straatraces;
• de verzekerde op een racecircuit rijdt"

Met gewoon een belletje of briefje uit je eigen persoon ga je hier niet onderuit komen. Als je een goede rechtsbijstandsverzekering heb zou ik die erop zetten. In andere gevallen moet je je afvragen of het inschakelen van juridische hulp met bijbehorende kosten en sores opweegt tegen het te betalen bedrag wat uiteraard ook niet mals is.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Eric Z » 07 jan 2021, 17:25

Motorrijder in de prak kan je ook makkelijke het 10-voudige kosten. Geen idee wat er nu op de factuur staat, maar ik hoop dat er niet ook een voor letselschade achteraan komt.

Als er alleen materiele schade was kom je nu nog redelijk goed weg als het hier bij blijft, desondanks wel een dure les.

@Paskal, hoe zit het eigenlijk met de GP-track? Dat zijn sessies en geen tolweg. Kunnen duitsers dan alsnog op je verhalen of is is dat meer vrij rijden qua afhandeling en een ieder voor zichzelf?

Royke12
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2021, 16:38

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Royke12 » 07 jan 2021, 17:39

Gelukkig had de motorrijder zelf geen letsel opgelopen inderdaad. En de schade van de motor zelf viel ook gelukkig mee. Er waren wat plastic kappen afgebroken en wat schade door het schuiven over de baan. Inderdaad een hele dure les, maar ik mag van geluk spreken dat er geen Ferarri achter mij zat.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door frankie » 07 jan 2021, 17:53

Ik denk dat de expliciete uitsluiting van een racecircuit het wel lastig maakt. Er is veel jurisprudentie waarin de nordschleife, ondanks formeel een tolweg, toch door de inrichting als circuit bestempeld wordt. Maar zoals eerder gemeld, laat je bijstaan door rechtsbijstand als je die hebt.

KoenM
Berichten: 1765
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door KoenM » 07 jan 2021, 18:39

Pfoe balen! Positief gezien mag je inderdaad in je handjes knijpen dat je er met €10k afkomt als je een motorrijder ziet uitglijden..

Inhoudelijk kan ik je niet verder helpen, maar ik wens je wel succes en ben benieuwd wat er te (ver)halen valt!

Cruisingman123
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2021, 18:46

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Cruisingman123 » 07 jan 2021, 18:47

De Nurburgring is een openbare Tolweg toegangkelijk voor iedereen. Er gelden hier dan ook de Duitse verkeersregels
die op de openbare weg ook gelden. In de voorwaarden van ZLM staat dat je niet verzekerd bent op op het racecircuit.
Op het moment dat er inderdaad een evenement is, is de nurburgring een raceciruit. Rij je er op de zogeheete
''touristenfahrten'' dagen, dan is het een openbare eenrichtings tolweg. Als de verzekering in de voorwaarden expliciet
de Nurburgring heeft uitgesloten, dan ben je hier inderdaad nooit verzekerd. Maar aangezien jij op een touristenfahrten
dag hier aan het rijden was, gelden er gewoon de openbare weg regels.

Dus als de verzekering er had staan: Schade word niet vergoed op het racecircuit zoals op de Nurburgring. Kreeg je inderdaad niks vergoed.
Door er niet bij te vermelden dat ze hier ook de Nurburgring bedoelen hebben ze hun eigen graf gegraven.

Online
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4923
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Roy RS » 07 jan 2021, 19:04

Ik ben benieuwd, maar het is of een circuit en dan hoef je geen schade te vergoeden aan de motor, of het is een openbare weg en dan dekt de verzekering...nu alleen nog je gelijk halen

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Paskal » 07 jan 2021, 19:07

Cruisingman123 schreef: 07 jan 2021, 18:47 De Nurburgring is een openbare Tolweg toegangkelijk voor iedereen. Er gelden hier dan ook de Duitse verkeersregels
die op de openbare weg ook gelden. In de voorwaarden van ZLM staat dat je niet verzekerd bent op op het racecircuit.
Op het moment dat er inderdaad een evenement is, is de nurburgring een raceciruit. Rij je er op de zogeheete
''touristenfahrten'' dagen, dan is het een openbare eenrichtings tolweg. Als de verzekering in de voorwaarden expliciet
de Nurburgring heeft uitgesloten, dan ben je hier inderdaad nooit verzekerd. Maar aangezien jij op een touristenfahrten
dag hier aan het rijden was, gelden er gewoon de openbare weg regels.

Dus als de verzekering er had staan: Schade word niet vergoed op het racecircuit zoals op de Nurburgring. Kreeg je inderdaad niks vergoed.
Door er niet bij te vermelden dat ze hier ook de Nurburgring bedoelen hebben ze hun eigen graf gegraven.
Ook welkom op dit forum who-ever you may be :hmmm:
En een verzekeringsmaatschappij hun eigen graf gegraven? Lees eens wat jurisprudentie over eea. Waarschijnlijk kom je dan wel terug op je uitspraak :D. Er zijn voorbeelden genoeg waarbij de Ring niet expliciet uitgesloten was, maar je als Ringer tov je verzekeringsmij toch echt aan het kortste eind trekt.

@Eric: tijdens de sessies op het GP-circuit gelden ook de regels zoals die tijdens TF gelden. Hoe eea juridisch in elkaar zit voor de Duitsers (wel/geen openbaopenbare weg) is mij niet bekend.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Eric Z » 07 jan 2021, 19:21

Paskal schreef: 07 jan 2021, 19:07
Ook welkom op dit forum who-ever you may be :hmmm:
Nummer 2 die net geregistreerd is, ‘t lijkt bijna op promotie voor een verzekeringsmaatschappij.
Paskal schreef: 07 jan 2021, 19:07 En een verzekeringsmaatschappij hun eigen graf gegraven? Lees eens wat jurisprudentie over eea. Waarschijnlijk kom je dan wel terug op je uitspraak :D. Er zijn voorbeelden genoeg waarbij de Ring niet expliciet uitgesloten was, maar je als Ringer tov je verzekeringsmij toch echt aan het kortste eind trekt.

@Eric: tijdens de sessies op het GP-circuit gelden ook de regels zoals die tijdens TF gelden. Hoe eea juridisch in elkaar zit voor de Duitsers (wel/geen openbaopenbare weg) is mij niet bekend.
Sowieso procederen tegen een verzekeraar moet je diepe zakken voor hebben.

Dacht al dat GP hetzelfde voor zou gelden, maar word vaak buiten de discussie gelaten. Beide dus beter doen op een trackday.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door StefanW » 07 jan 2021, 19:35

Cruisingman123 schreef: 07 jan 2021, 18:47 De Nurburgring is een openbare Tolweg toegangkelijk voor iedereen. Er gelden hier dan ook de Duitse verkeersregels
die op de openbare weg ook gelden. In de voorwaarden van ZLM staat dat je niet verzekerd bent op op het racecircuit.
Op het moment dat er inderdaad een evenement is, is de nurburgring een raceciruit. Rij je er op de zogeheete
''touristenfahrten'' dagen, dan is het een openbare eenrichtings tolweg. Als de verzekering in de voorwaarden expliciet
de Nurburgring heeft uitgesloten, dan ben je hier inderdaad nooit verzekerd. Maar aangezien jij op een touristenfahrten
dag hier aan het rijden was, gelden er gewoon de openbare weg regels.

Dus als de verzekering er had staan: Schade word niet vergoed op het racecircuit zoals op de Nurburgring. Kreeg je inderdaad niks vergoed.
Door er niet bij te vermelden dat ze hier ook de Nurburgring bedoelen hebben ze hun eigen graf gegraven.
Dit was ook mijn gedachte, ik had het alleen iets anders verwoord :)

Ik zat namelijk bij een verzekeringsmaatschappij die de Ring niet benoemd had. Ik ken een ringrijder die op schwedenkreuz een aantal jaren geleden gecrasht is en was verzekerd bij deze maatschappij. Ga geen namen noemen. Maar hij heeft alles vergoed gekregen.
Twee jaar geleden heeft deze verzekeringsmaatschappij wel de Nurburgring benoemd. Toen ben ik alle voorwaarden gaan lezen van de grote maatschappijen en bij vele staat er nu letterlijk "rijden op de Nurburgring" in. Heb er nog wel eentje gevonden waar het niet in staat. Enig nadeel is dat ik daar de auto niet all risk kon verzekeren vanwege de leeftijd.
Ik weet dat het Russisch roulette blijft...

Royke12
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2021, 16:38

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Royke12 » 07 jan 2021, 19:55

StefanW schreef: 07 jan 2021, 19:35
Cruisingman123 schreef: 07 jan 2021, 18:47 De Nurburgring is een openbare Tolweg toegangkelijk voor iedereen. Er gelden hier dan ook de Duitse verkeersregels
die op de openbare weg ook gelden. In de voorwaarden van ZLM staat dat je niet verzekerd bent op op het racecircuit.
Op het moment dat er inderdaad een evenement is, is de nurburgring een raceciruit. Rij je er op de zogeheete
''touristenfahrten'' dagen, dan is het een openbare eenrichtings tolweg. Als de verzekering in de voorwaarden expliciet
de Nurburgring heeft uitgesloten, dan ben je hier inderdaad nooit verzekerd. Maar aangezien jij op een touristenfahrten
dag hier aan het rijden was, gelden er gewoon de openbare weg regels.

Dus als de verzekering er had staan: Schade word niet vergoed op het racecircuit zoals op de Nurburgring. Kreeg je inderdaad niks vergoed.
Door er niet bij te vermelden dat ze hier ook de Nurburgring bedoelen hebben ze hun eigen graf gegraven.
Dit was ook mijn gedachte, ik had het alleen iets anders verwoord :)

Ik zat namelijk bij een verzekeringsmaatschappij die de Ring niet benoemd had. Ik ken een ringrijder die op schwedenkreuz een aantal jaren geleden gecrasht is en was verzekerd bij deze maatschappij. Ga geen namen noemen. Maar hij heeft alles vergoed gekregen.
Twee jaar geleden heeft deze verzekeringsmaatschappij wel de Nurburgring benoemd. Toen ben ik alle voorwaarden gaan lezen van de grote maatschappijen en bij vele staat er nu letterlijk "rijden op de Nurburgring" in. Heb er nog wel eentje gevonden waar het niet in staat. Enig nadeel is dat ik daar de auto niet all risk kon verzekeren vanwege de leeftijd.
Ik weet dat het Russisch roulette blijft...
Bedankt voor alle berichten. Fijn om te horen dat er al eerder zo'n geval is vergoed door de verzekering. Mag ik vragen hoe hij dit is aangegaan? Door middel van een advocaat of gewoon door veel heen en weer bellen met de verzekering?

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door StefanW » 07 jan 2021, 19:59

Ik denk met rechtsbijstand. Zou dat zeker gebruiken. Je betaalt er maandelijks genoeg voor.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Jan Terwolde » 07 jan 2021, 20:09

frankie schreef: 07 jan 2021, 17:53 Ik denk dat de expliciete uitsluiting van een racecircuit het wel lastig maakt. Er is veel jurisprudentie waarin de nordschleife, ondanks formeel een tolweg, toch door de inrichting als circuit bestempeld wordt. Maar zoals eerder gemeld, laat je bijstaan door rechtsbijstand als je die hebt.
Dit is precies hoe het zit met deze voorwaarden volgens mij. Maar daar koop je niets voor. :'(

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Paskal » 07 jan 2021, 20:26

Royke12 schreef: 07 jan 2021, 19:55Bedankt voor alle berichten. Fijn om te horen dat er al eerder zo'n geval is vergoed door de verzekering. Mag ik vragen hoe hij dit is aangegaan? Door middel van een advocaat of gewoon door veel heen en weer bellen met de verzekering?
Dat jaren geleden iemand zijn schade vergoed heeft gekregen zoals Stefan aangeeft zegt voor dit moment helaas niks. Been there done that en heb mijn schade destijds ook vergoed gekregen (25k€). Dat neemt niet weg dat tijden veranderen en er steeds meer verzekeringsmaatschappijen de Ring uit hebben gesloten in hun polis en dat er de afgelopen jaren allerlei rechtszaken hebben gespeeld met bijbehorende jurisprudentie. Ook aangaande maatschappijen die de Ring niet expliciet uit hadden gesloten (zoals ook bij ZLM het geval is), maar waarbij de Ringrijder toch aan het kortste eind trok..... Ik geef je dan ook weinig kans, maar zoals ik eerder al schreef: niet geschoten is altijd mis.

Overigens wel bijzonder dat in dit topic ineens twee nieuwkomers zich gemeld hebben :hmmm:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7022
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Fabian » 07 jan 2021, 20:42

Inderdaad en inderdaad....

Online
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4923
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Roy RS » 07 jan 2021, 22:01

Eric Z schreef: 07 jan 2021, 19:21
Paskal schreef: 07 jan 2021, 19:07
Ook welkom op dit forum who-ever you may be :hmmm:
Nummer 2 die net geregistreerd is, ‘t lijkt bijna op promotie voor een verzekeringsmaatschappij.
Paskal schreef: 07 jan 2021, 19:07 En een verzekeringsmaatschappij hun eigen graf gegraven? Lees eens wat jurisprudentie over eea. Waarschijnlijk kom je dan wel terug op je uitspraak :D. Er zijn voorbeelden genoeg waarbij de Ring niet expliciet uitgesloten was, maar je als Ringer tov je verzekeringsmij toch echt aan het kortste eind trekt.

@Eric: tijdens de sessies op het GP-circuit gelden ook de regels zoals die tijdens TF gelden. Hoe eea juridisch in elkaar zit voor de Duitsers (wel/geen openbaopenbare weg) is mij niet bekend.
Sowieso procederen tegen een verzekeraar moet je diepe zakken voor hebben.

Dacht al dat GP hetzelfde voor zou gelden, maar word vaak buiten de discussie gelaten. Beide dus beter doen op een trackday.

De regels doen niets af aan het feit dat de gp strecke een circuit is, hoe je dat ook draait of keert en de nordschleife een tolweg die gedoogd wordt als circuit, dat verschil maakt dat je op de ring een kans maakt en op de gp niet.
Denk ik😁

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door StefanW » 07 jan 2021, 22:09

Paskal schreef: 07 jan 2021, 20:26
Royke12 schreef: 07 jan 2021, 19:55Bedankt voor alle berichten. Fijn om te horen dat er al eerder zo'n geval is vergoed door de verzekering. Mag ik vragen hoe hij dit is aangegaan? Door middel van een advocaat of gewoon door veel heen en weer bellen met de verzekering?
Dat jaren geleden iemand zijn schade vergoed heeft gekregen zoals Stefan aangeeft zegt voor dit moment helaas niks. Been there done that en heb mijn schade destijds ook vergoed gekregen (25k€). Dat neemt niet weg dat tijden veranderen en er steeds meer verzekeringsmaatschappijen de Ring uit hebben gesloten in hun polis en dat er de afgelopen jaren allerlei rechtszaken hebben gespeeld met bijbehorende jurisprudentie. Ook aangaande maatschappijen die de Ring niet expliciet uit hadden gesloten (zoals ook bij ZLM het geval is), maar waarbij de Ringrijder toch aan het kortste eind trok..... Ik geef je dan ook weinig kans, maar zoals ik eerder al schreef: niet geschoten is altijd mis.
Ja mee eens.
Wat gebeurde er na de crash van 25k? Kreeg je een vinkje achter je naam? Mocht je verzekerd blijven of ben je overgestapt?

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Eric Z » 07 jan 2021, 23:45

Roy RS schreef: 07 jan 2021, 22:01
Eric Z schreef: 07 jan 2021, 19:21
Paskal schreef: 07 jan 2021, 19:07
Ook welkom op dit forum who-ever you may be :hmmm:
Nummer 2 die net geregistreerd is, ‘t lijkt bijna op promotie voor een verzekeringsmaatschappij.
Paskal schreef: 07 jan 2021, 19:07 En een verzekeringsmaatschappij hun eigen graf gegraven? Lees eens wat jurisprudentie over eea. Waarschijnlijk kom je dan wel terug op je uitspraak :D. Er zijn voorbeelden genoeg waarbij de Ring niet expliciet uitgesloten was, maar je als Ringer tov je verzekeringsmij toch echt aan het kortste eind trekt.

@Eric: tijdens de sessies op het GP-circuit gelden ook de regels zoals die tijdens TF gelden. Hoe eea juridisch in elkaar zit voor de Duitsers (wel/geen openbaopenbare weg) is mij niet bekend.
Sowieso procederen tegen een verzekeraar moet je diepe zakken voor hebben.

Dacht al dat GP hetzelfde voor zou gelden, maar word vaak buiten de discussie gelaten. Beide dus beter doen op een trackday.

De regels doen niets af aan het feit dat de gp strecke een circuit is, hoe je dat ook draait of keert en de nordschleife een tolweg die gedoogd wordt als circuit, dat verschil maakt dat je op de ring een kans maakt en op de gp niet.
Denk ik😁
Volledig eens hoor, GP is duidelijk een circuit.
Omdat het praktisch altijd over de Nordschleife gaat omtrent verzekeringen was ik benieuwd of het GP zou afwijken. Maar lijkt er op dat Duitsers ook daar gedekt zijn en je als Nederlander dus de schade mag vergoeden uit eigen zak.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Jan Terwolde » 08 jan 2021, 00:42

Duitsers zijn soms gedekt op de Nordschleife, vaak ook alleen maar Wa. Op de GP Strecke zijn duitsers zeker niet verzekerd, dat geld daar gewoon altijd als circuit in tegenstelling tot de Nordschleife.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Eric Z » 08 jan 2021, 01:05

Bron? Kan je als de Nordschleife druk is overwegen om wat rondjes GP te doen. Minder leuk maar ook minder kans op ellende dan.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Jan Terwolde » 08 jan 2021, 01:09

Gaf Robert Mitchell van apex aan, en Tom schuetze heeft er een hele uitleg over gegeven. En alles wat op youtube staat is waar :blink:
Welke filmpjes het waren weet ik niet meer, heb er veel te veel gekeken..

Het zijn wel mensen welke te maken hebben met duitse verzekeringen en de Ring.

Online
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4923
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Roy RS » 08 jan 2021, 08:20

Eric Z schreef: 08 jan 2021, 01:05 Bron? Kan je als de Nordschleife druk is overwegen om wat rondjes GP te doen. Minder leuk maar ook minder kans op ellende dan.
Minder kans, omdat je dan geen schade van anderen hoeft te vergoeden bedoel je?

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3275
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nurburgring Verzekering.

Bericht door Martijn M » 08 jan 2021, 08:24

Roy RS schreef: 07 jan 2021, 19:04 Ik ben benieuwd, maar het is of een circuit en dan hoef je geen schade te vergoeden aan de motor, of het is een openbare weg en dan dekt de verzekering...nu alleen nog je gelijk halen
Dit is eigenlijk wel een goede. Als het een circuit is dan is t free for all. Als het openbare weg is dan is het verzekeringswerk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Grasper en 28 gasten