Nope, dat was de Caymanmartll schreef:Ik zie zojuist een Porsche (wit/grijs met gele streep) van de zijkant aangetikt worden, verder rijden en daarna de muur in gaan. Kon het nummer niet goed zien, maar begon met 16. Toch niet jullie hoop ik?
Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Ja zag het, was de 160.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
31e geëindigd zie ik. Super gedaan!
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
30e volgens mij:
30 161 V6
Black Falcon Team TMD Friction Porsche Carrera
138 rondjes 23:57:59.421
146 avgkm/h
i.i.g:
30 161 V6
Black Falcon Team TMD Friction Porsche Carrera
138 rondjes 23:57:59.421
146 avgkm/h
i.i.g:
- EmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Super! Gefeliciteerd!!
Het moet een geweldige ervaring voor jullie zijn geweest, kom maar op met dat verslag!
Het moet een geweldige ervaring voor jullie zijn geweest, kom maar op met dat verslag!
- Miesjel
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Updates? Dit jaar weer 24h rijden?
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Oeps, alweer veel te lang niets van me laten horen! Jazeker, we rijden dit jaar weer een vol seizoen VLN en 24H uiteraard!
Ik zal nog even de resultaten van 2014 op een rijtje zetten:
Was een super jaar, heel veel geleerd vooral ook van mijn coach Manuel Metzger met wie ik ieder weekend een paar uur achter het scherm heb doorgebracht met de data-analyse. We hebben het circuit verdeeld in 19 sectoren en houden de (snelste) tijd per sector bij. En we kijken waar er tijd te winnen valt. Manuel is al een keer overall VLN kampioen geweest en is van een uitzonderlijk talent. Hij reed in 2014 op de exact gelijke zusterauto (die helaas voor hun in VLN 1 gediskwalificeerd werd voor een rechterachterwiel dat 3 mm te veel uit de wielkast stak: weg kampioenschapskansen). Daardoor hadden we altijd een goede referentie qua data. Uiteindelijk verbeterde manuel de snelste tijd ook keer op keer tot een 9:00 minuten rond (ronde record in de V6 klasse). Ik startte het seizoen rond de 9:15 en ben uiteindelijk tot een 9:07 gekomen (in een niet helemaal vrije ronde met wat verkeer). Dus ongeveer een seconde per weekend gevonden. De V6 klasse was in 2014 niet alleen heel druk (soms wel 20 autos: lekker veel punten voor het kampioenschap) maar de eerste 5 autos ook allemaal competetief, dus heel veel geleerd, ook qua close racing. Ik heb alle races gereden (Philip 6 van de 10 die andere reed in met Manuel die dan op twee autos startte) en alle races ook gefinished in de top 6:
VLN 1: P3 (met Philip)
VLN 2: P4 (met Philip)
VLN 3: P3 (met Manuel en Tim)
VLN 4: P6 (met Philip)
VLN 5: P3 (met Manuel)
VLN 6: P4 (met Manuel en Helmut)
VLN 7: P3 (met Philip)
VLN 8: Afgelast wegens mist
VLN 9: P1 (met Manuel)
VLN 10: P2 (met Philip)
Dit resulteerde uiteindelijk in het kampioenschap in mijn (V6) klasse, 2e van de produktionswagen en 7e in het overall VLN kampioenschap . Was in ieder geval veel meer dan waar ik van te voren op gerekend had (eerste volledige seizoen). Maar die resultaten zijn eigenlijk niet waar de voldoening uit komt. Die komt veel meer uit de weekenden zelf: het met een groep mensen (het hele team van Black Falcon) super gefocussed alles doen om beter te worden. Voor mij persoonlijk betekende dat vooral proberen steeds net een beetje sneller worden. Niet alleen in de quali maar ook vooral ook qua race-pace. Beter worden in traffic management (haha vroeger noemden we dat inhalen van langzamer verkeer geloof ik). Geen lekkerder gevoel als dat je bijvoorbeeld eindelijk hebt gedurft/het lukt om niet meer te remmen (alleen klein beetje liften) voor ingang wipperman en je later in de data ziet dat dat 4 tienden oplevert, en dat je die vanaf nu nooit meer kwijt raakt. En daarna altijd moet glimlachen als je ziet dat je concurrenten daar nog wel remmen en je er anderhalve wagenlengte naar toe rijdt daar. Van die dingen dus wordt ik hartstikke vrolijk
Ik zal nog even de resultaten van 2014 op een rijtje zetten:
Was een super jaar, heel veel geleerd vooral ook van mijn coach Manuel Metzger met wie ik ieder weekend een paar uur achter het scherm heb doorgebracht met de data-analyse. We hebben het circuit verdeeld in 19 sectoren en houden de (snelste) tijd per sector bij. En we kijken waar er tijd te winnen valt. Manuel is al een keer overall VLN kampioen geweest en is van een uitzonderlijk talent. Hij reed in 2014 op de exact gelijke zusterauto (die helaas voor hun in VLN 1 gediskwalificeerd werd voor een rechterachterwiel dat 3 mm te veel uit de wielkast stak: weg kampioenschapskansen). Daardoor hadden we altijd een goede referentie qua data. Uiteindelijk verbeterde manuel de snelste tijd ook keer op keer tot een 9:00 minuten rond (ronde record in de V6 klasse). Ik startte het seizoen rond de 9:15 en ben uiteindelijk tot een 9:07 gekomen (in een niet helemaal vrije ronde met wat verkeer). Dus ongeveer een seconde per weekend gevonden. De V6 klasse was in 2014 niet alleen heel druk (soms wel 20 autos: lekker veel punten voor het kampioenschap) maar de eerste 5 autos ook allemaal competetief, dus heel veel geleerd, ook qua close racing. Ik heb alle races gereden (Philip 6 van de 10 die andere reed in met Manuel die dan op twee autos startte) en alle races ook gefinished in de top 6:
VLN 1: P3 (met Philip)
VLN 2: P4 (met Philip)
VLN 3: P3 (met Manuel en Tim)
VLN 4: P6 (met Philip)
VLN 5: P3 (met Manuel)
VLN 6: P4 (met Manuel en Helmut)
VLN 7: P3 (met Philip)
VLN 8: Afgelast wegens mist
VLN 9: P1 (met Manuel)
VLN 10: P2 (met Philip)
Dit resulteerde uiteindelijk in het kampioenschap in mijn (V6) klasse, 2e van de produktionswagen en 7e in het overall VLN kampioenschap . Was in ieder geval veel meer dan waar ik van te voren op gerekend had (eerste volledige seizoen). Maar die resultaten zijn eigenlijk niet waar de voldoening uit komt. Die komt veel meer uit de weekenden zelf: het met een groep mensen (het hele team van Black Falcon) super gefocussed alles doen om beter te worden. Voor mij persoonlijk betekende dat vooral proberen steeds net een beetje sneller worden. Niet alleen in de quali maar ook vooral ook qua race-pace. Beter worden in traffic management (haha vroeger noemden we dat inhalen van langzamer verkeer geloof ik). Geen lekkerder gevoel als dat je bijvoorbeeld eindelijk hebt gedurft/het lukt om niet meer te remmen (alleen klein beetje liften) voor ingang wipperman en je later in de data ziet dat dat 4 tienden oplevert, en dat je die vanaf nu nooit meer kwijt raakt. En daarna altijd moet glimlachen als je ziet dat je concurrenten daar nog wel remmen en je er anderhalve wagenlengte naar toe rijdt daar. Van die dingen dus wordt ik hartstikke vrolijk
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
knappe prestatie, gefeliciteerd
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Heel leuk om te lezen. Gefeliciteerd!
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Mooi om te lezen dat je de focus op de tienden van seconden hebt liggen Gerwin. Ik herken daar zoveel in omdat ook ik die zoektocht in de simulator Assetto Corsa op De Ring ben gestart
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Volle pijp met alleen beetje liften voor Wipperman met zo'n 991 heb je grote B, B, B, bananen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
kippevelGeen lekkerder gevoel als dat je bijvoorbeeld eindelijk hebt gedurft/het lukt om niet meer te remmen (alleen klein beetje liften) voor ingang wipperman en je later in de data ziet dat dat 4 tienden oplevert, en dat je die vanaf nu nooit meer kwijt raakt. En daarna altijd moet glimlachen als je ziet dat je concurrenten daar nog wel remmen en je er anderhalve wagenlengte naar toe rijdt daar.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Volgende week 24H, tijd voor een update! Weer veel te lang niks laten horen, sorry!
Long story short: Philip rijdt dit jaar nog een seizoen VLN in de 991 carrera in de V6 klasse en ik rijd dit jaar met een 991 Cup in de SP7. En met deze auto's rijden we ook de 24 uur!
Mijn overweging om naar een snellere auto over te stappen kwam eigenlijk pas in het laatste weekend van het vorige seizoen (eind okt). Ik dacht er eigenlijk over om nog een jaar in de V6 klasse te rijden. Maar toen we het er over hadden met team, coach en Porsche kwam ook Dubai ter sprake. De 991 Cup had vorig jaar in endurance land nog een slechte naam: aandrijflijn en bak gingen nog stuk in de lange afstandsraces. Porsche wilde heel graag dat de 991 daar zou winnen (en niet de 997) in de cup klasse. Dus konden we nog op zeer korte termijn over 2 nieuwe 2015 991 cups beschikken. Ook voor mijn eigen ontwikkeling werd me aangeraden dat het prima zou zijn deze stap te maken.
Qua snelheidsverschil: in de V6 ligt het ronderecord op 9:00 minuten in VLN variant (ongeveer 7m28 NS), in de SP7 klasse lagen in 2014 snelle quali tijden net onder de 8m30 (8m26). Is dus 34 seconden per rondje sneller. Zit dus precies tussen de V6 klasse en de snelste klasse (GT3/SP9) in die vorig jaar net onder de 8 minuten doken. Klopt ook wel: het vermogen stijgt van 360 pk (carrera) naar een kleine 500 (we hebben inmiddels de 4L upgrade in de 991 cup) en de GT3's hebben ergens tussen de 550 en 650 pk afhankelijk van bop. En ook qua aero maak je met de cup een stap richting GT3, splitter voor en behoorlijke vleugel achter.
Werd dus een race tegen de klok om de autos te prepareren in 3 weken: want toen moesten ze de container in richting dubai. Het team heeft toen werkelijk dag en nacht gewerkt om dat voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk prima gelukt en in Dubai een onwaarschijnlijk resultaat gehaald: de overall winst voor de mercedes SLS (met nederlander Yelmer Buurman) en wij met de twee porsches een 1-2 overwinning gehaald in de drukbezette porsche cup klasse! Wij in de "amateur" auto hadden zelfs bijna gewonnen: 11 seconden achter de profi's op nummer 1. En voor allerlei pro teams met toprijders uit supercup en carrera cup duitsland/middle east etc. Jaap van Lagen kwam ik op het podium tegen (p3 met lechner racing) en die zei: wat doe jij hier? de vorige keer dat ik jou zag gaf ik je nog coaching op een trackday Overigens rijdt Jaap dit jaar bij Black Falcon de 24 u in de SLS.
Op een GP circuit als Dubai went bet snelheidsverschil heel snel moet ik zeggen. Is juist wel fijn: je wordt een stuk minder vaak ingehaald en ook minder snel, dus je hoeft wat minder nerveus in je spiegels te kijken. Nu meer andersom: met bijna 100 autos op zo'n klein baantje: ik heb de flasher button op het stuur ongeveer volcontinue ingedrukt gehouden. Maar wat is zo'n Cup een ongelooflijk gaaf ding. Is echt een raceauto, sturen, schakelen, remmen, gaat allemaal zo precies en constant, je denkt echt: als ik steeds zo laat en vreselijk hard rem (tot boven de 100 bar remdruk iedere bocht) dan moet het toch kapot gaan, maar nee hoor, zo'n ding gaat maar door. Dus na de FP en Quali reed ik ongeveer dezelfde rondetijden als mijn collega amateur rijders die al een paar jaar cup ervaring hadden.
Mijn coach Manuel (Metzger) en ik rijden dit hele verdere jaar samen op de auto. Hij verraste in Dubai vriend en vijand door in de quali onze auto op pole te zetten met 6 tienden verschil op de lechner auto (op hun thuiscircuit met 4 volprofis). Het was Manuels 5e rondje in een auto waar hij nog nooit eerder een meter in had gereden. Dus toen we nadachten over een derde rijder voor het VLN seizoen bedachten we dat het supergaaf zou zijn als het een rijder zou zijn die op punten nóg beter is, zodat hij zich ook nog verder kan ontwikkelen. Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen (heel verhaal apart) dat we 6 van de 10 races plus de 24 uur samen met Philipp Eng rijden. Philipp heeft vorig jaar de Carrera cup Duitsland gewonnen en is echt ontaard snel. In "quali mode" heeft hij echt maar 1 of 2 rondes nodig om het er uit te laten komen. Ook als er verkeer is, of zelfs code dubbel geel. En samen zijn ze echt geweldig! (En ligt de druk bij mij om heel snel bij te leren!)
Dat hebben we in de afgelopen 3 races al gezien:
VLN1: die helaas werd afgevlagd na een uur wegens het dodelijk verongelukken van een toeschouwer. In de quali p1 (nieuw ronderecord 8:14!!!) en op het moment van afvlaggen p1 in klasse en... P3 overall! (Weliswaar doordat wij een andere pitstrategie hadden, maar toch )
24H quali race: in deze 6 uurs race zijn startbewijzen te winnen voor de top 30 quali van de 24 uur. Ofwel top 10 tijdens de quali of top 5 tijdens de race. Hoewel we op papier geen kans hadden met een sp 7 auto, dachten we... Als we nou heeeel veel geluk hebben...Als het namelijk lukt heb je: 1. Tijdens de 24 uur een vrije getimede ronde die live op tv is. 2. Een blauwe flitslamp achter je voorruit die als een soort constante blauwe vlag werkt voor het langzamere verkeer
En philipp perste er ook echt een onwaarschijnlijke tijd uit zodat we tot het einde van de sessie ook werkelijk p10 stonden... Totdat de twee Bentleys (oa Jeroen Bleekemolen) in hun laatste ronden nog onder onze tijd doken... Superjammer!
In de race zelf gingen we gelijk aan de leiding, samen met de heel dik geprepareerde Manthey auto (en porsche fabriekscoureurs). We wisselden de hele race stuivertje en reden minuten weg bij de rest van het sp7 veld. Doordat deze race als gevolg van het ongeluk in de pitstraat 30 km/h gold en wij én minder pitstops hoeven maken én wij geen minimum pittijden hebben in de sp7 bleven we steeds in de top 10 overall en kropen we door onze constante tijden zelfs naar p4. Toen ik de laatste stint van 6 rondjes ging rijden lagen we na de pitstop p5. Ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb maar ik heb in die race per rondje 2-3 seconden "bijgeleerd". Het was me op de nordschleife namelijk vies tegengevallen hoe veel sneller het gaat. Rempunten, instuursnelheid, minimum apex snelheid, op-het-gas moment, alles is anders. En het gaat echt eng hard. Dus moest behoorlijk wennen, maar gelijk met de druk erop. Ging uiteindelijk echt heel goed en doordat de nummer 1 in de laatste ronde uitviel kreeg ik in mijn laatste ronde te horen: " je ligt p3 overall... Ik zou hem maar (voorzichtig) uitrijden..." Overall podium! Onvoorstelbaar! En dus champagne en de blauwe lamp voor de 24u!
VLN2: weer een heel enerverende race: quali p2, philipp goed gestart maar in ronde 3 een contact: 5 minuten verloren: p90 overall en p17 in de klasse. Uiteindelijk een weergaloze inhaalrace in regen/droog/regen/halfnat etc. Door de vele bandenwissels en laag benzineverbruik door de regen heb ik op het einde maar 3 rondjes gereden. Ik lag ongeveer 15 seconden achter nummer 1 in de klasse en op de finish nog maar 0,5 seconden. Helaas kwam ik er in de laatste ronde niet voorbij. Doordat we na de race een al eerder aan het team aangekondigt protest tegen hun auto hebben ingesteld (en zij werden gediskwalificeerd) werd het op papier alsnog p1.
Zo, voor die enkeling die niet is afgehaakt in dit veel te lange verhaal haha, ik zal morgen ofzo nog een paar fotos en filmpjes opsnorren!
Long story short: Philip rijdt dit jaar nog een seizoen VLN in de 991 carrera in de V6 klasse en ik rijd dit jaar met een 991 Cup in de SP7. En met deze auto's rijden we ook de 24 uur!
Mijn overweging om naar een snellere auto over te stappen kwam eigenlijk pas in het laatste weekend van het vorige seizoen (eind okt). Ik dacht er eigenlijk over om nog een jaar in de V6 klasse te rijden. Maar toen we het er over hadden met team, coach en Porsche kwam ook Dubai ter sprake. De 991 Cup had vorig jaar in endurance land nog een slechte naam: aandrijflijn en bak gingen nog stuk in de lange afstandsraces. Porsche wilde heel graag dat de 991 daar zou winnen (en niet de 997) in de cup klasse. Dus konden we nog op zeer korte termijn over 2 nieuwe 2015 991 cups beschikken. Ook voor mijn eigen ontwikkeling werd me aangeraden dat het prima zou zijn deze stap te maken.
Qua snelheidsverschil: in de V6 ligt het ronderecord op 9:00 minuten in VLN variant (ongeveer 7m28 NS), in de SP7 klasse lagen in 2014 snelle quali tijden net onder de 8m30 (8m26). Is dus 34 seconden per rondje sneller. Zit dus precies tussen de V6 klasse en de snelste klasse (GT3/SP9) in die vorig jaar net onder de 8 minuten doken. Klopt ook wel: het vermogen stijgt van 360 pk (carrera) naar een kleine 500 (we hebben inmiddels de 4L upgrade in de 991 cup) en de GT3's hebben ergens tussen de 550 en 650 pk afhankelijk van bop. En ook qua aero maak je met de cup een stap richting GT3, splitter voor en behoorlijke vleugel achter.
Werd dus een race tegen de klok om de autos te prepareren in 3 weken: want toen moesten ze de container in richting dubai. Het team heeft toen werkelijk dag en nacht gewerkt om dat voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk prima gelukt en in Dubai een onwaarschijnlijk resultaat gehaald: de overall winst voor de mercedes SLS (met nederlander Yelmer Buurman) en wij met de twee porsches een 1-2 overwinning gehaald in de drukbezette porsche cup klasse! Wij in de "amateur" auto hadden zelfs bijna gewonnen: 11 seconden achter de profi's op nummer 1. En voor allerlei pro teams met toprijders uit supercup en carrera cup duitsland/middle east etc. Jaap van Lagen kwam ik op het podium tegen (p3 met lechner racing) en die zei: wat doe jij hier? de vorige keer dat ik jou zag gaf ik je nog coaching op een trackday Overigens rijdt Jaap dit jaar bij Black Falcon de 24 u in de SLS.
Op een GP circuit als Dubai went bet snelheidsverschil heel snel moet ik zeggen. Is juist wel fijn: je wordt een stuk minder vaak ingehaald en ook minder snel, dus je hoeft wat minder nerveus in je spiegels te kijken. Nu meer andersom: met bijna 100 autos op zo'n klein baantje: ik heb de flasher button op het stuur ongeveer volcontinue ingedrukt gehouden. Maar wat is zo'n Cup een ongelooflijk gaaf ding. Is echt een raceauto, sturen, schakelen, remmen, gaat allemaal zo precies en constant, je denkt echt: als ik steeds zo laat en vreselijk hard rem (tot boven de 100 bar remdruk iedere bocht) dan moet het toch kapot gaan, maar nee hoor, zo'n ding gaat maar door. Dus na de FP en Quali reed ik ongeveer dezelfde rondetijden als mijn collega amateur rijders die al een paar jaar cup ervaring hadden.
Mijn coach Manuel (Metzger) en ik rijden dit hele verdere jaar samen op de auto. Hij verraste in Dubai vriend en vijand door in de quali onze auto op pole te zetten met 6 tienden verschil op de lechner auto (op hun thuiscircuit met 4 volprofis). Het was Manuels 5e rondje in een auto waar hij nog nooit eerder een meter in had gereden. Dus toen we nadachten over een derde rijder voor het VLN seizoen bedachten we dat het supergaaf zou zijn als het een rijder zou zijn die op punten nóg beter is, zodat hij zich ook nog verder kan ontwikkelen. Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen (heel verhaal apart) dat we 6 van de 10 races plus de 24 uur samen met Philipp Eng rijden. Philipp heeft vorig jaar de Carrera cup Duitsland gewonnen en is echt ontaard snel. In "quali mode" heeft hij echt maar 1 of 2 rondes nodig om het er uit te laten komen. Ook als er verkeer is, of zelfs code dubbel geel. En samen zijn ze echt geweldig! (En ligt de druk bij mij om heel snel bij te leren!)
Dat hebben we in de afgelopen 3 races al gezien:
VLN1: die helaas werd afgevlagd na een uur wegens het dodelijk verongelukken van een toeschouwer. In de quali p1 (nieuw ronderecord 8:14!!!) en op het moment van afvlaggen p1 in klasse en... P3 overall! (Weliswaar doordat wij een andere pitstrategie hadden, maar toch )
24H quali race: in deze 6 uurs race zijn startbewijzen te winnen voor de top 30 quali van de 24 uur. Ofwel top 10 tijdens de quali of top 5 tijdens de race. Hoewel we op papier geen kans hadden met een sp 7 auto, dachten we... Als we nou heeeel veel geluk hebben...Als het namelijk lukt heb je: 1. Tijdens de 24 uur een vrije getimede ronde die live op tv is. 2. Een blauwe flitslamp achter je voorruit die als een soort constante blauwe vlag werkt voor het langzamere verkeer
En philipp perste er ook echt een onwaarschijnlijke tijd uit zodat we tot het einde van de sessie ook werkelijk p10 stonden... Totdat de twee Bentleys (oa Jeroen Bleekemolen) in hun laatste ronden nog onder onze tijd doken... Superjammer!
In de race zelf gingen we gelijk aan de leiding, samen met de heel dik geprepareerde Manthey auto (en porsche fabriekscoureurs). We wisselden de hele race stuivertje en reden minuten weg bij de rest van het sp7 veld. Doordat deze race als gevolg van het ongeluk in de pitstraat 30 km/h gold en wij én minder pitstops hoeven maken én wij geen minimum pittijden hebben in de sp7 bleven we steeds in de top 10 overall en kropen we door onze constante tijden zelfs naar p4. Toen ik de laatste stint van 6 rondjes ging rijden lagen we na de pitstop p5. Ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb maar ik heb in die race per rondje 2-3 seconden "bijgeleerd". Het was me op de nordschleife namelijk vies tegengevallen hoe veel sneller het gaat. Rempunten, instuursnelheid, minimum apex snelheid, op-het-gas moment, alles is anders. En het gaat echt eng hard. Dus moest behoorlijk wennen, maar gelijk met de druk erop. Ging uiteindelijk echt heel goed en doordat de nummer 1 in de laatste ronde uitviel kreeg ik in mijn laatste ronde te horen: " je ligt p3 overall... Ik zou hem maar (voorzichtig) uitrijden..." Overall podium! Onvoorstelbaar! En dus champagne en de blauwe lamp voor de 24u!
VLN2: weer een heel enerverende race: quali p2, philipp goed gestart maar in ronde 3 een contact: 5 minuten verloren: p90 overall en p17 in de klasse. Uiteindelijk een weergaloze inhaalrace in regen/droog/regen/halfnat etc. Door de vele bandenwissels en laag benzineverbruik door de regen heb ik op het einde maar 3 rondjes gereden. Ik lag ongeveer 15 seconden achter nummer 1 in de klasse en op de finish nog maar 0,5 seconden. Helaas kwam ik er in de laatste ronde niet voorbij. Doordat we na de race een al eerder aan het team aangekondigt protest tegen hun auto hebben ingesteld (en zij werden gediskwalificeerd) werd het op papier alsnog p1.
Zo, voor die enkeling die niet is afgehaakt in dit veel te lange verhaal haha, ik zal morgen ofzo nog een paar fotos en filmpjes opsnorren!
-
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Wat weer bijzonder gaaf om te leren!
Wat ooit begon met hobbymatig wat trackdays heb je in een paar jaar heel serieus uit de hand laten lopen!
Heb je een foto van jullie auto en een startnummer? Dan is het voor ons straks te volgen wat jullie doen
Succes!
Wat ooit begon met hobbymatig wat trackdays heb je in een paar jaar heel serieus uit de hand laten lopen!
Heb je een foto van jullie auto en een startnummer? Dan is het voor ons straks te volgen wat jullie doen
Succes!
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Die blauwe lamp is dus een soort extra'tje voor de snelle jongens en heeft niet direct iets met de klasse waarin je rijd te maken dus?
Vanwaar het protest tegen de andere auto die dus ook is gedikwalificeerd?
Leuk om te lezen en succes tijdens de 24H!
Vanwaar het protest tegen de andere auto die dus ook is gedikwalificeerd?
Leuk om te lezen en succes tijdens de 24H!
- Freek
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 sep 2012, 22:55
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar ben verder niet actief qua posten.
Maar ik wilde toch even meegeven dat ik dit weer een heerlijke post vond!
Dit zijn voor mij toch de verhalen die DF zo leuk maken, gepassioneerde verhalen over auto's, races en het plezier dat deze kunnen geven. Prachtig!
Succes met de 24h race, wat een geweldige ervaring moet dat zijn!
Maar ik wilde toch even meegeven dat ik dit weer een heerlijke post vond!
Dit zijn voor mij toch de verhalen die DF zo leuk maken, gepassioneerde verhalen over auto's, races en het plezier dat deze kunnen geven. Prachtig!
Succes met de 24h race, wat een geweldige ervaring moet dat zijn!
- EmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Mooi verslag! Veel succes komende week!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
mooi verhaal en wat goed
leest trouwens makkelijk weg, dacht eerst...owjee Rene, dat wordt spaghetti lezen
maar las er makkelijk (voor mijn doen) door
leest trouwens makkelijk weg, dacht eerst...owjee Rene, dat wordt spaghetti lezen
maar las er makkelijk (voor mijn doen) door
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Prachtig Gerwin!!
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Prachtig om te lezen idd...
- Tom V
- Berichten: 4861
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Heerlijk verhaal Gerwin. Het enthousiasme en de trots straalt er terecht vanaf!
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Heel erg gaaf om te lezen, Gerwin!
Helaas lukt het me zelf niet om even bij de 24h te komen kijken, hoewel ik dat weekend wel in Duitsland zit, maar ik verschijn binnenkort zeker wel bij een VLN race en hopelijk zien we je ook nog eens op een circuit ergens binnenkort!
Helaas lukt het me zelf niet om even bij de 24h te komen kijken, hoewel ik dat weekend wel in Duitsland zit, maar ik verschijn binnenkort zeker wel bij een VLN race en hopelijk zien we je ook nog eens op een circuit ergens binnenkort!
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Ontzettend tof om de voortgang te lezen en straks live ook mee te maken, ik houd jullie tijdens de 24h in de gaten. Alvast veel succes en plezier komende week!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 198 gasten