Wat vragen over VLN...

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Wat vragen over VLN...

Bericht door TNThomas » 04 sep 2012, 16:47

Hallo,

Op 29 september is er weer een VLN-race op de Nordschleife.
Daar zou ik graag heen gaan, dat wordt dan mijn eerste keer naar de VLN.
Ik vroeg me een paar dingen af:

- Zijn er plekken/bochten waar je beter niet kan komen in verband met drukte en plaats op de parkeerplaatsen?
- Op de site kun je kaartjes kopen voor de race, maar dit is toch alleen voor plaatsen langs de GP-Strecke?
- Is het nodig oordopjes in te doen?
- Zijn er nog andere dingen waar ik even aan moet denken?

Thomas

Gebruikersavatar
JohanH
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wat vragen over VLN...

Bericht door JohanH » 04 sep 2012, 18:57

- Zijn er plekken/bochten waar je beter niet kan komen in verband met drukte en plaats op de parkeerplaatsen?
Bij de standaard kijkplekken is het vrij druk, maar er is eigenlijk altijd wel plek. Do as the locals do ;)

- Op de site kun je kaartjes kopen voor de race, maar dit is toch alleen voor plaatsen langs de GP-Strecke?
Klopt. En als je je de 12 euro, of wat het tegenwoordig ook maar is, wilt besparen kun je een uur voor het einde overal zonder kaartje naar binnen. Langs de Nordschleife kun je overigens ook prima van de VLN race genieten, maar paddock bezoek is wel een leuke plus. Kaartjes zijn trouwens ook ter plekke goed te krijgen.

- Is het nodig oordopjes in te doen?
Het is geen formule 1, dus nee ;)

- Zijn er nog andere dingen waar ik even aan moet denken?
Norse Duitse supposten die naar je gaan schreeuwen als je zonder uitgebreide kaartcontrole naar binnen loopt bij de Mercedes Arena :coffee:
Verder lekker genieten en er geen rekening mee houden dat je direct na de VLN race nog zelf kunt rijden op de Nordschleife. Als de boel al snel open gaat is deze doorgaans vrij snel weer dicht door een overijverige "coureur" die de vangrail knuffelt.

Gebruikersavatar
TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Re: Wat vragen over VLN...

Bericht door TNThomas » 04 sep 2012, 20:56

Bedankt voor de antwoorden!
En ik zal zeker gaan genieten. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten