24 uur Nürburgring 2012

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door RutgerK » 20 mei 2012, 21:42

De Porsche reed gewoon over start/finish dus het verhaal over de laatste ronde ging al niet meer op. Daarnaast heeft de Porsche nooit stilgestaan voordat hij werd geraakt door de Clio.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door KW » 20 mei 2012, 22:47

alt schreef:Wat ik begreep had de Porsche niet genoeg bezine om de laatste ronde af te maken.
Als je niet over de streep komt in de laatste ronde en uitvalt, kom je niet in de uitslag voor, hoor de ik van 1 v/d commentatoren van sport1.
Dus bleef de Porsche wachten tot de winnende Audi over de eindsttreep was.
Dat kan ik begrijpen, maar wat ik niet begreep v/d Porsche koekebakker, dat hij die Porsche niet in het gras heeft gereden.
Al heb je geen benzine meer, dan heb je toch nog stroom in je accu om met je startmotor in je 1 naar de kant te hobbelen.
De Clio rijder verwacht toch niet dat iemand zijn Porsche op de eindstreep parkkeerd.
Het maakt niet uit wat de reden is datie langzaam rijdt of stilstaat (wat dus niet eens het geval was), als coureur hoor je dat te zien. Dat je het niet 'verwacht' is het meest stomme idiote kul-argument dat je je kan bedenken. Je moet niet denken, of verwachten, maar kijken. Net als in het dagelijkse verkeer. En juist een professioneel coureur zou dat als geen ander moeten weten, en daar naar handelen. De Clio-bestuurder heeft duidelijk zitten slapen. Het lijkt bijna opzettelijk zelfs, omdatie 0 afremt en 0 uitwijkt.

En waarom de P-bestuurder hem niet in het gras zette zal hij een goede reden voor hebben gehad, maar daar kunnen wij alleen naar gissen.
Laatst gewijzigd door KW op 20 mei 2012, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Paskal » 20 mei 2012, 22:48

Hoe dan ook was het net zoals de afgelopen jaren wederom erg gaaf om live mee te maken. Prachtig om die wagens met zo'n 200 km/u vanaf Flugplatz zo'n donker gat in te zien duiken. Je moet een aardige portie lef hebben om dat te doen :) En wat te denken van de oplichtende schijven, uitlaten e.d. bij het aanremmen van Breidscheid. Het volk en de bouwwerken van meters hoog langs de baan zijn ook zeer vermakelijk.

Als autoliefhebber moet je hier echt een keer zijn geweest!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Luco » 20 mei 2012, 22:54

KW schreef:
alt schreef:Wat ik begreep had de Porsche niet genoeg bezine om de laatste ronde af te maken.
Als je niet over de streep komt in de laatste ronde en uitvalt, kom je niet in de uitslag voor, hoor de ik van 1 v/d commentatoren van sport1.
Dus bleef de Porsche wachten tot de winnende Audi over de eindsttreep was.
Dat kan ik begrijpen, maar wat ik niet begreep v/d Porsche koekebakker, dat hij die Porsche niet in het gras heeft gereden.
Al heb je geen benzine meer, dan heb je toch nog stroom in je accu om met je startmotor in je 1 naar de kant te hobbelen.
De Clio rijder verwacht toch niet dat iemand zijn Porsche op de eindstreep parkkeerd.
Het maakt niet uit wat de reden is datie langzaam rijdt of stilstaat (wat dus niet eens het geval was), als coureur hoor je dat te zien. Dat je het niet 'verwacht' is het meest stomme idiote kul-argument dat je je kan bedenken. Je moet niet denken, of verwachten, maar kijken. Net als in het dagelijkse verkeer. En juist een professioneel coureur zou dat als geen ander moeten weten, en daar naar handelen. De Clio-bestuurder heeft duidelijk zitten slapen. Het lijkt bijna opzettelijk zelfs, omdatie 0 afremt en 0 uitwijkt.

En waarom de P-bestuurder hem niet in het gras zette zal hij een goede reden voor hebben gehad, maar daar kunnen wij alleen naar gissen.
Tuurlijk KW, na een 24 uurs race ben je ook nog zo scherp en fris als een hoentje, natuurlijk is het niet slim om erachterop te knallen, maar dat zal die vast niet express gedaan hebben.

De porscherijder is hier de domste, 1 je gaat niet stil staan vlak voor of op de streep, als je het dan zo uit wil kienen dat je geen extra ronde hoeft te rijden ga je dat eerder doen, de ronde is gvd 22 km lang, ten tweede als je het dan zo wilt doen, doe het dan via de pitsstraat, daar ligt ook een finish lijn.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Downforce Hans » 20 mei 2012, 23:08

KW schreef:
alt schreef:Wat ik begreep had de Porsche niet genoeg bezine om de laatste ronde af te maken.
Als je niet over de streep komt in de laatste ronde en uitvalt, kom je niet in de uitslag voor, hoor de ik van 1 v/d commentatoren van sport1.
Dus bleef de Porsche wachten tot de winnende Audi over de eindsttreep was.
Dat kan ik begrijpen, maar wat ik niet begreep v/d Porsche koekebakker, dat hij die Porsche niet in het gras heeft gereden.
Al heb je geen benzine meer, dan heb je toch nog stroom in je accu om met je startmotor in je 1 naar de kant te hobbelen.
De Clio rijder verwacht toch niet dat iemand zijn Porsche op de eindstreep parkkeerd.
Het maakt niet uit wat de reden is datie langzaam rijdt of stilstaat (wat dus niet eens het geval was), als coureur hoor je dat te zien. Dat je het niet 'verwacht' is het meest stomme idiote kul-argument dat je je kan bedenken. Je moet niet denken, of verwachten, maar kijken. Net als in het dagelijkse verkeer. En juist een professioneel coureur zou dat als geen ander moeten weten, en daar naar handelen. De Clio-bestuurder heeft duidelijk zitten slapen. Het lijkt bijna opzettelijk zelfs, omdatie 0 afremt en 0 uitwijkt.

En waarom de P-bestuurder hem niet in het gras zette zal hij een goede reden voor hebben gehad, maar daar kunnen wij alleen naar gissen.

Tjonge, niet gedacht dat ik zo`n domme reactie nog zou lezen op en zondag avond.......hadden die twee hersencellen weer ruzie met elkaar?
Nee, je auto op het rechte eind bijna stil zetten op de baan om te voorkomen dat hij niet nog een rondje hoeft te rijden........
Nog een geluk dat hij niet nog twee team maten had die hun auto`s er naast hebben gezet..........
Die eikel brengt echt iedereen in gevaar die het rechte eind op komt stormen en met een beetje pech misschien ook nog wel enigszins tegen de zon in.........
Schorsen die klojo...............

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door RutgerK » 20 mei 2012, 23:17

Is er al een officiële reactie van team Manthey?

"Romain Dumas fought off attacks from the trailing Mercedes. Just before the finish line he had to brake because he was several seconds off the 24 hours and he did not have enough fuel onboard to drive another fast race lap. After crossing the finish line, the engine died and could not be restarted immediately. Unfortunately, another driver did not see the 911 standing on the side of the track and hit the rear at high speed. This meant that the Wochenspiegel 911 could not complete the last lap and hence was not classified."

van http://amigosracingforlatinamerica.blog ... y-for.html

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Marius » 21 mei 2012, 08:29

Dit soort dingen krijg je der nou van met die hoge benzineprijzen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door daNpy » 21 mei 2012, 10:20

Wij zijn ook weer thuis van een weekje brunnchen :D
Het weer zat een keer wat meer mee als de afgelopen 2 jaren, dat was wel erg fijn.
Wel was het volgens ons veel rustiger bij Brunnchen.

Helaas bij BMW problemen, na 40 keer Audi voor het eerst op P1. Maar damn wat gaan die apparaten allemaal hard zeg, niet normaal.

Erg spannende finish en volgens mij veel uitvallers in de nacht.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Martijn M » 21 mei 2012, 11:34

Heren, hierbij wat foto's van de 24h (Do + Vr) en de Classic 24h (Race).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Albums vind je hier:

24H: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 027&type=1
24h Classic: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 027&type=3

Enjoy. :)

Was mijn eerste keer bij de 24h (Ofja, training + kwali, geen tijd om hele weekend te blijven...) en heb me erg vermaakt. Enorm toffe sfeer en prachtige bouwwerken. :P

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door KW » 21 mei 2012, 11:37

Downforce Hans schreef: Tjonge, niet gedacht dat ik zo`n domme reactie nog zou lezen op en zondag avond.......hadden die twee hersencellen weer ruzie met elkaar?
Nee, je auto op het rechte eind bijna stil zetten op de baan om te voorkomen dat hij niet nog een rondje hoeft te rijden........
Nog een geluk dat hij niet nog twee team maten had die hun auto`s er naast hebben gezet..........
Die eikel brengt echt iedereen in gevaar die het rechte eind op komt stormen en met een beetje pech misschien ook nog wel enigszins tegen de zon in.........
Schorsen die klojo...............
Niet gedacht dat ik zo'n domme reactie nog zou lezen op de maandagochtend (of eigenlijk toch wel, daar is het maandagochtend voor). Nogmaals: het doet er niet toe waarom een auto langzaam rijdt of stilstaat, als achteropkomend coureur heb je dat gewoon te zien. En zeker als dat op een kaarsrecht overzichtelijk stuk is en het meer dan 100 meter voor je neus gebeurt en je vele vele seconden de tijd hebt je stuur een paar mm te verdraaien om er rijkelijk betijds langsheen te rijden.

Nee hij remt niet, en hij wijkt ook niet uit, ook niet op het allerlaatste moment. Pure blindheid. Als die P daar gestaan had vanwege een crash of lekker band of wat dan ook, en hij in die paar seconden geen andere plek kon uitzoeken omdatie stuurloos is, ga je hem dan ook nog de schuld geven?

Nee het is niet netjes om daar om die reden langzaam te rijden (hij stond nog lang niet stil !), maar dat maakt niet dat hij de oorzaak van dat ongeval is.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Luco » 21 mei 2012, 12:40

Dat is die dus wel KW, bij een crash of wat anders zwaaien ze met gele vlaggen enzo.
Gewoon heel dom om op deze manier te proberen te finishen. De porscherijder doet alles fout wat die maar fout kan doen.

Zoals eerder gezegd was het voor de cliorijder ook de laatste ronde na 24 uur of misschien wel langer inclusief voorbereidingen stratgrid en dergelijke.
Die zal niet meer helemaal scherp geweest zijn en waarschijnlijk (maar dat is gissen) naar zijn team op de pitmuur hebben gekeken. Maar om hem nu de schuld te geven, nee actie is reactie en de domme actie is de actie van de porscherijder.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door KW » 21 mei 2012, 12:53

Luco schreef:Dat is die dus wel KW, bij een crash of wat anders zwaaien ze met gele vlaggen enzo.
Are you serious??
Toch niet als dat zoals dit recht voor je neus gebeurt? Dan staan die vlaggen er nog niet hoor!
Gewoon heel dom om op deze manier te proberen te finishen. De porscherijder doet alles fout wat die maar fout kan doen.
Doet er niet toe, dan nog moet die Clio-rijder uit z'n doppen kijken.

Zoals eerder gezegd was het voor de cliorijder ook de laatste ronde na 24 uur of misschien wel langer inclusief voorbereidingen stratgrid en dergelijke.
Die zal niet meer helemaal scherp geweest zijn en waarschijnlijk (maar dat is gissen) naar zijn team op de pitmuur hebben gekeken.
Je noemt nou precies alles op dat de Clio-rijder mogelijk fout doet, dingen die die P-rijder onmogelijk te verwijten zijn.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Luco » 21 mei 2012, 12:57

Als die porscherijder gewoon had gedaan wat die had moeten doen, namelijk racen dan had er niks gebeurd, de porscherijder is dus de aanstichter, dat vergeet je elke keer even.

Maar dat doet er niet toe zeg je dan?
Nee de porscherijder mag alles fout doen, het blijft de schuld van de cliorijder :bag:

Ik moet me in dit geval aansluiten bij Hans, en zelfs misschien constateren dat de twee hersencellen die hij je toebedeelde een beetje hoog is ingeschat.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door daNpy » 21 mei 2012, 13:04

De Porsche rijder stond niet te wachten voor de finishlijn, hij was er immers al overheen op 11 sec voor het einde v/d race. Daarna raakte de Clio hem pas.
Met een lege tank kun je ook niet verder, dus hij is gestopt aan de rand van het asfalt.

Het is gewoon raar dat de Clio rijder hem raakte, want normaal rijden ze bij de finish dichter langs de pitmuur. Hij zal ongetwijfeld naar zijn teammaten op de pitmuur hebben gekeken en gezwaaid, maar met een HANS systeem kun je je hoofd niet zover draaien dat je het zicht naar voren geheel kwijt bent.

Ongelukkige samenloop van omstandigheden imo.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Luco » 21 mei 2012, 13:10

Vond dat andere ongeluk met de clio ook bizar, er spint er een, staat aan de buitenkant van de curbs, gaat weer rijden, clio komt te wijd de bocht uit en rijdt er zo achterop, heel de voorwielophanging verrot, was redelijk in het begin van de race.

Zag hem later gelukkig weer rijden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door JP » 21 mei 2012, 13:11

Rijders in de 24h hebben die radiocontact met de pits? Het team had toch moeten zien aan zijn rondetijden dat hij het niet ging halen, lijkt mij. Had dan in het laatste rondjes wat rustiger aan gedaan op die ±25km...

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door PD power » 21 mei 2012, 13:13

Ik zeg niet dat het handig is van de posche rijder, maar hij rijd uiterst links, op een zeer overzichtelijke plek, iedereen die daar gereden heeft, weet hoe breed het daar is, d'r komt eerst ook nog een andere auto langs, degene in clio, zit gewoon niet op te letten, wat anders kun je er niet van maken, wat daar de reden daar van is, maakt niet uit, heeft weinig met hersencellen van KW te maken, meer met de aktiviteit van de hersencellen van de clio rijder.

Het is overigens lullig voor alle betrokkenen.

Of het dan handig is van de posche rijder is een andere discussie, daarvoor kennen wij denk ik niet voldoende feiten.

Trouwens Audi gefeliciteerd met de prachtige overwinning. :thumbup:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Robin Hartog » 21 mei 2012, 13:38

Heb de race helaas niet kunnen volgen, maar wel een erg merkwaardige crash van die Clio-rijder hoor, laten we dat iig vaststellen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door daNpy » 21 mei 2012, 13:45

JP schreef:Rijders in de 24h hebben die radiocontact met de pits? Het team had toch moeten zien aan zijn rondetijden dat hij het niet ging halen, lijkt mij. Had dan in het laatste rondjes wat rustiger aan gedaan op die ±25km...
Strijd om derde positie, ze moesten wel gas geven want ze waren de SLS nog voor.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Spijkerhard » 21 mei 2012, 22:15

De 911 had óf:
- moeten gaan tanken en was de derde plaats kwijt geweest,
- of het laatste uur 3 sec/lap langzamer rijden en tóch de SLS achter zich houden....

Voor de 2de optie gegaan, maar de SLS heeft toch teveel gepushed... mission failed...

Trouwens érg blind van die Clio rijder, ookal is ie aan het eind van z'n stint, maar als die 911 de snelheid er dusdanig uit heeft, had ie ook wel meer van de lijn af moeten gaan, ofwel aan de kant van de pitmuur moeten staan stumperen IMHO...

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door KW » 23 mei 2012, 01:13

Spijkerhard schreef:Trouwens érg blind van die Clio rijder, ookal is ie aan het eind van z'n stint, maar als die 911 de snelheid er dusdanig uit heeft, had ie ook wel meer van de lijn af moeten gaan, ofwel aan de kant van de pitmuur moeten staan stumperen IMHO...
Door helemaal links langs de rand van het asfalt te rijden IS hij juist van de lijn af, die is op dat stuk meer naar rechts. Rechts langs de muur was helemaal levensgevaarlijk geweest.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 24 uur Nürburgring 2012

Bericht door Downforce Hans » 23 mei 2012, 10:54

20 km per uur op het rechte eind tijdens een race rijden zonder dat er een technisch mankement is buitengewoon onverantwoordelijk.
We zijn met een RACE bezig en niet met de zuinigheids marathon.
Ik kan me goed voorstellen dat er iemand achterop klapt na een lange race achter de rug te hebben gehad, misschien keek hij tegen de zon in etc etc.
Wanneer je pech hebt parkeer je hem in het gras en heb je nergens last van.
Ze hadden het van dat team beter uit moeten kienen, niks meer en niks minder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 41 gasten