Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT DOOR

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31202
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door JP » 08 feb 2012, 12:35

KW schreef:Ik ben er wel van overtuigd dat er bijna niemand interesse in dat RingWerk heeft (ben er zelf ook nog nooit geweest) direct te relateren is aan het nog steeds niet werken van die achtbaan. Alleen al die achtbaan zou voor een aanzienlijk aantal mensen reden kunnen zijn daar es heen te gaan. Die reden is er nu niet. Maak eerst die achtbaan werkend (how hard can it be??) en kijk dan es verder.
Er is meer dan alleen die achtbaan... :roll:

Ben je zeker ook nog nooit in het Eifeldorp geweest? Kun je goed eten hoor, en echt niet te duur.
Misschien kun je je expertise aanbieden aan de bouwers van de achtbaan ? How hard can it be? nou de problemen zitten diep.....in de fundering. Tuurlijk, kun je wel ff slopen, en opnieuw bouwen....toch ? What's all the fuzz about? Paar weekjes werk, op zijn hoogst !!! en dan komen de mensen wel !

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door KW » 08 feb 2012, 14:03

Ja er is meer dan die achtbaan, maar tot nog toe blijkbaar niet boeiend genoeg om publiek te trekken. Ben er van overtuigt dat dat een aardig eind veranderd als die achtbaan gewoon rijdt. Dat ik in dat Ringwerk en eiffeldorp en wat nog meer ook nog niet geweest ben komt oa omdat die stomme achtbaan het nog niet doet. Ik geef niet zoveel om museums, wel om achtbanen, en zal vast niet de enige snelheidsverslaafde zijn die daar zo over denkt. En how hard can it be, ik weet niet wat de problemen zijn, maar over heel de wereld zijn enorme achtbanen die nog veel hoger en groter zijn en die doen het ook gewoon het hele jaar door, waarom deze dan niet? Niet miepen, gewoon fixen die handel, of afbreken en weghalen zodat er plek is voor iets anders leuks dat het wel doet.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door indobesar » 08 feb 2012, 16:18

Splitsen. Ringwerk en Nurburgring (F1 en Nordschleife) als twee aparte BV's en hang ze onder dezelfde holding. De een kan de ander bij staan in moeilijkere tijden, maar zijn financieel 'onafhankelijk'. Gunstig voor beide partijen met ieder een andere doelgroep...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Duitse overheid gooit management Nürburgring eruit

Bericht door RVV » 16 feb 2012, 17:19

BELANGRIJKE OPMERKING, DE VERANDERING VAN DE INTERNE GEZAGSVERHOUDINGEN BINNEN HET MANAGEMENT VAN DE NÜRBURGRING HEEFT GEEN INVLOED OP DE TRACKDAY DIE WE 19 MAART ORGANISEREN OP DE NORDSCHLEIFE/RING.

DEZE DAG GAAT DAN OOK GEWOON DOOR.


:popcorn:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8888
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT

Bericht door Joop » 18 feb 2012, 15:23

...Eifeldorf en RingWerk zijn echt twee zaken die bij mij niet hebben gewerkt.

Ben één keer in RingWerk geweest; de entree is/was echt schandalig hoog met bijna 20euro voor een kaartje en als je eenmaal binnen bent is de tentoonstelling ook nog ver onder de maat.

Aan het eind van afgelopen jaar voor het eerst in Eifeldorf wezen eten op basis van het tegoed wat ik nog op de RingCard had staan en dat moet toch ook op gebruikt worden... Maar het eten is daar veel te duur; in de buurt van de Ring (Nürburg/Adenau etc..) eet je hetzelfde voor veel minder. Dan spek ik liever de plaatselijke economie dan de heren bij de Ring.

Maar goed beide onderdelen zullen nog wel afbetaald moeten worden, ook met een nieuwe huurder/uitbater. Ben benieuwd wat dat voor gevolgen heeft voor de TF en de rest van het F1-circuit.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT

Bericht door Jussi » 19 feb 2012, 20:44

Mijn inziens is er niks mis met dat pretpark. Ik begrijp dat de commerciële achtergrond misschien indruist tegen het pure van het racen. Al is het racen nu ook wel een commercieel gebeuren en dat is het altijd geweest.

Wat de nieuwe bestuurders nu moeten doen is zorgen dat die achtbaan eindelijk werkt. Daarnaast moeten ze ook interessante/vermakelijke content aanbieden. Als je dat niet doet, zoals nu het geval is, komen de mensen misschien één keer en daarna nooit meer. En die vertellen het natuurlijk tegen al hun vriendjes op de fora. Het probleem is dat ze zich veel te hard hebben gericht op dat ene thema en vervolgens niet goed hebben uitgewerkt. Ik kan best begrijpen dat heel wat mensen sceptisch zijn als ze denken aan RingWerk. Denk je dat je vrouw of je dochter geïnteresseerd zou zijn als je er over vertelt? Ik heb geen kijk op de organisatiestructuur maar het is aan de bestuurders/marketingafdeling om dat slecht beeld weg te werken.

Verder heb ik er geen zicht op hoe er in Duitsland voor de Ring en de streek errond reclame wordt gemaakt maar mijn inziens kan je makkelijk de bezoekersaantallen verhogen met gerichte, aantrekkelijke campagnes. Als je kijkt hoe de Ring zichzelf verkoopt zonder zelf actief aan het proces deel te nemen. Wij bezoekers praten zelf continu over de Ring en het wordt ook vaak vermeld in programma's als Top Gear. Met een gericht mediaplan kan je de bekendheid nog erg vergroten.

Maar.. Met het verhogen van de bezoekersaantallen kom je bij de grootste bottleneck van de Ring: de baansluitingen. Zoals hier eerder al aangehaald gaat de baan geregeld dicht op drukke dagen. Zolang de baan gesloten is, verkoop immers geen rondjes. Ja, de mensen kunnen hun buik volproppen met veel te zoute Duitse frieten maar dat begint na een tijdje ook te vervelen. Je moet iets voorzien voor de mensen die maar wat op de parking liggen rond dolen. Iets wat niet te tijdsrovend is want mensen willen zo snel mogelijk in hun auto springen om te kunnen gaan rijden als de baan terug opent.
Een soort van race simulator met de Ring op geprogrammeerd zou bijvoorbeeld iets leuk zijn op de parking. Mensen op de parking komen immers om op de Ring te rijden dus wat is dan "the next best thing" als de baan dicht is?

Verder moet er gewerkt worden aan de baansluitingen zo minimaal te houden. Ik heb wederom te weinig ervaring om een echt oordeel te vellen over de werking van de depannage diensten maar het lijkt me dat de efficiëntie van zulke systemen steeds voor verfijning vatbaar zijn.

Om even terug te komen op de afgedankte bestuurders: het is nu aan de schuldeisers om de bestuurdersaansprakelijkheid op basis van grove fouten te claimen. Ik ken de details niet van de zaak maar als je 330 miljoen euro aan schulden hebt, lijkt het me dat er voldoende elementen aanwezig zijn om het wanbeheer aan te duiden.

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT

Bericht door Gijs. » 19 feb 2012, 22:33

En als ze dan toch bezig zijn mogen ze, wellicht in samenwerking met de gemeente, ook wel eens kijken naar de infrastructuur rond de hoofdingang. Er is bij lange na niet genoeg parkeergelegenheid, en ook de doorstroom van het verkeer is niet optimaal. Ik heb er wel eens 15 minuten in de file gestaan om bij de ingang te komen, om dan vervolgens nergens te kunnen parkeren.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT

Bericht door KW » 20 feb 2012, 00:11

Van mij mogen ze dat ook wel es aanpakken, maar misschien houden ze het bewust zoals het zo is...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT

Bericht door Macboy » 20 feb 2012, 11:59

Die rondjes Ring zijn totaal niet van belang geweest. Daarom is het daar nog steeds een puinzooi. Miljoenen verslind verderop maar de parkeerplaats achter is nog steeds een ramp. Dus die paar rondjes Ring per jaar zijn de moeite niet. Daar krijgt de lokale economie veel meer een injectie van door hotels en horeca. Ook afgehuurde evenementen leveren veel meer geld op. Dus de discussie Nordschleife rijden snap ik niet.

Ringwerk en het betondorp is allemaal niet zo vreemd. Ziet er niet verkeerd uit en past prima in het totaal plaatje. Als het druk is lijkt het best gezellig met aardige autosport winkels. Snelle achtbaan. Ingrediënten zijn volgens mij prima alleen zit niemand erop te wachten. Behalve paar keer per jaar met grote evenementen.

Nogmaals: gaat allemaal over de Nurburgring en evenementen, niet de Nordschleife en die paar gekken die er komen. Zou de GmbH daar anders over bedacht hebben was al lang de infrastructuur rondom de Zufahrt drastisch aangepakt.

Ik stel het alleen vast hè, ben het er niet mee eens !

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT

Bericht door Hielke » 24 feb 2012, 20:18

Over de lijst met deelnemers voor de komende DF Ring dag op 19 maart. Staan op de lijst ook de mensen erbij die via de Belgische club rijden?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT

Bericht door RVV » 24 feb 2012, 21:28

Nee

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Overheid gooit management Nürburgring eruit-DF DAG GAAT

Bericht door Hielke » 24 feb 2012, 22:23

Duidelijk, merci.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten