Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Robin Hartog » 02 okt 2012, 16:18

Petrolhead Tom schreef:Bullshit roepen zonder dat je weet wat er speelt is inderdaad voorbarig. Daarbij, de regels zijn toch duidelijk?
Als het inderdaad een papiertje-waardige actie betreft dan neem ik mijn bullshit terug.

Maar ik vind het wel ironie-achtig dat je een papiertje voor Agressief rijgedrag krijgt op de Nurburgring..... :coffee:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Emiel » 02 okt 2012, 16:23

Robin Hartog schreef:
Petrolhead Tom schreef:Bullshit roepen zonder dat je weet wat er speelt is inderdaad voorbarig. Daarbij, de regels zijn toch duidelijk?
Als het inderdaad een papiertje-waardige actie betreft dan neem ik mijn bullshit terug.

Maar ik vind het wel ironie-achtig dat je een papiertje voor Agressief rijgedrag krijgt op de Nurburgring..... :coffee:
om dat het Touristenfahren is en veel mensen het als een circuit dag doet beschouwen ?

Regels zijn regels. Spijtig als je geen foto/video krijgt en bezwaar kan maken maar hun grond, hun regels.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Robin Hartog » 02 okt 2012, 16:35

Emiel schreef:
Robin Hartog schreef:
Petrolhead Tom schreef:Bullshit roepen zonder dat je weet wat er speelt is inderdaad voorbarig. Daarbij, de regels zijn toch duidelijk?
Als het inderdaad een papiertje-waardige actie betreft dan neem ik mijn bullshit terug.

Maar ik vind het wel ironie-achtig dat je een papiertje voor Agressief rijgedrag krijgt op de Nurburgring..... :coffee:
om dat het Touristenfahren is en veel mensen het als een circuit dag doet beschouwen ?

Regels zijn regels. Spijtig als je geen foto/video krijgt en bezwaar kan maken maar hun grond, hun regels.
Je snapt best wat ik bedoel.

Maar goed, je moet je natuurlijk wel aan de regels houden, vandaar de bovenste zin in mijn antwoord.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Martijn M » 02 okt 2012, 16:42

Maar wat is het hele nut van die papiertjes? Soort "schorsing"? Want als het alleen een blaadje is, is het natuurlijk redelijk nutteloos.

Ik begrijp ook best dat ze sommige mensen wel mogen verbannen, heb er ook wel eens een acties uit zien voeren die maar net goed gaan. En net kwam ik er een tegen die niet goed ging:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Emiel » 02 okt 2012, 16:51

Robin, ik snap het Ironie gedeelte niet. Hoezo is het ironisch ? is de nordschleiffe agressief ?

Papiertje zal wel gebrek zijn om echte boetes te mogen uitdelen.



Andre : Weet je wat er gebeurd is dat je dit krijgt ? Vind het maar vreemd.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Paskal » 02 okt 2012, 17:00

Emiel schreef:Andre : Weet je wat er gebeurd is dat je dit krijgt ? Vind het maar vreemd.
Staat bovenaan: tijdelijk gebruiksverbod van de Ring.

Overigens is dit niks nieuws hoor. In 2008 werden ook al een dagverboden uitgedeeld. Als je het echt bont maakt of je negeert dat dagverbod kreeg je een jaarverbod. En denk nu niet dat ze je niet kennen bij de poortjes want ze pikken er dat soort figuren net zo makkelijk uit :)

Fotootje bij het papiertje. Gaat dus om deze M3:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Paskal op 02 okt 2012, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Emiel » 02 okt 2012, 17:07

Paskal, was benieuwd omdat er bij staat agressief etc.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Marc R » 02 okt 2012, 17:09

Ahh die heb ik idd wel meerdere keren voorbij zien komen...

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Martijn M » 02 okt 2012, 17:27

Ben overigens wel benieuwd hoe ze zulke dingen beoordelen?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Petrolhead Tom » 02 okt 2012, 17:36

Andere rijders die klagen en beoordelingen van de Stresi's aan de baan.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door daNpy » 02 okt 2012, 17:39

+ marshalls die rondrijden.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Martijn M » 02 okt 2012, 17:40

Dus als ik 10 man kan optrommelen die naar de Stresi gaan om te klagen over 1 persoon kan die een dagschorsing krijgen? Want dat zou wel erg vreemd zijn...

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Petrolhead Tom » 02 okt 2012, 17:44

Martijn M schreef:Dus als ik 10 man kan optrommelen die naar de Stresi gaan om te klagen over 1 persoon kan die een dagschorsing krijgen? Want dat zou wel erg vreemd zijn...
Ja want in Duitsland leven ze nog steeds in 1942. :dood:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Martijn M » 02 okt 2012, 17:52

Petrolhead Tom schreef:
Martijn M schreef:Dus als ik 10 man kan optrommelen die naar de Stresi gaan om te klagen over 1 persoon kan die een dagschorsing krijgen? Want dat zou wel erg vreemd zijn...
Ja want in Duitsland leven ze nog steeds in 1942. :dood:
Exactly my point. Ze kunnen toch nooit zelf de hele baan in de gaten houden. Dus mochten ze toevallig zien dat je iemand rechts inhaalt omdat die de hele tijd maar links blijft plakken met z'n knipperlicht uit, ben je nat? En als iemand anders structureel rechts in haalt en ze het niet zien is er niks aan de hand.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door KoenM » 02 okt 2012, 18:37

Zo is het toch ook als je ergens anders rijdt Martijn? ;)

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Paskal » 02 okt 2012, 19:12

Zoals gezegd is het niks nieuws en krijg je echt niet zo maar een dagverbod. Er gaat altijd wel een waarschuwing aan vooraf. En ja, als jij rechts inhaalt ben je de Sjaak, maar da's een op Autobahn niet anders :)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Fabian » 02 okt 2012, 19:55

daNpy schreef:+ marshalls die rondrijden.
Amen.

Is al begonnen in de tijd dat ik marshall was, toen waren het gele kaarten. En bij meer misdragingen een weekend of jaarverbod.

Overigens alleen door marshals uit te delen toen, niet door een stel mensen die wat zeggen.

Vooral bij rechts inhalen, helemaal bij te hard rijden/inhalen onder geel, en agressief rijgedrag.

Hoe het er nu aan toe gaat dat weet ik niet.....

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Rnd » 02 okt 2012, 20:49

Paskal schreef:Waarom staat dit bij "wie gaat er wanneer naar...."? Volgens mij hebben we daar toch een verhalen-topic voor?

Apart hoor die reacties...... bullshit roepen terwijl je niet eens weet wat er is voorgevallen. No way dat ze zoiets uitdelen als je een keer enthousiast gas geeft. Ken iedereen hier persoonlijk niet, maar als je er al even komt zou je juist willen dat er soms wat meer van dergelijke papiertjes uitgedeeld worden aangezien je in de loop der tijd echt absurde mensen tegen komt op de NS.

Wat dacht je van een vriend van mij die afgelopen weekend een GT2-RS achterop kreeg net voor Q.Höhe. Betreffende persoon kon gezien de snelheid niet van zijn lijn af dus GT2-bestuurder moest er achter blijven rijden. Na de bocht gaat vriend aan de kant en hij wordt met zo'n 160 in het uur compleet de berm ingeduwd door die Kever-rijder :devil:

Zulke mensen mogen ze me van mij direct zo'n briefje geven. Idem met de GT-3RS-driver die het nodig vond om mij gisteren op zeer gevaarlijke wijze rechts uit te remmen in Aremberg etc....
Was dat een zilver of bronskleurige GT2 RS? Paar weken terug ook een volslagen idioot in zo'n auto op de ring tegengekomen. Ik reed achter een vriend van me. Hij op de motor en ik in de auto. Was op de korte bochtcombinatie vlak na de start. RS komt met een noodgang aanzetten terwijl ik de eerste bocht in ga. Ben maar opzij gegaan, omdat ik dat soort idioten graag zsm voorbij laat gaan. Gaat ie in de bocht bij de tribune (scherpe bocht naar rechts waar je vlak langs de vangrail rijdt en weinig ruimte is) op het wiel van die maat van me plakken. Als er wat gebeurt rijdt ie er dwars overheen. Echt een idiote actie om bij een motor te doen. Ik vind het niet raar dat ze dat soort lui bannen. Hard rijden oke, maar anderen moedwillig van de baan drukken/opduwen is gewoon asociaal en gevaarlijk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door GTRene » 02 okt 2012, 21:03

denk dat dat meestal "tijd" rijders zijn.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door PD power » 02 okt 2012, 22:26

Ben het volledig met Pascal eens, ben afgelopen zondag niet met de porsche de baan op geweest, omdat het mij wat te druk was, en er toch redelijk met een "race instelling" werd gereden, bij brunchen heb ik in 2 uur tijd zo'n 20 keer rechts inhalen gezien.........

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Andre » 03 okt 2012, 11:13

Jongens het asfalt is zwart, rood witte curbs wat denk je zelf. Je gaat toch automatisch in race mode!

Laat ik het anders zeggen. Er zit een heerlijk super lekker vrouwtje voor je compleet naakt. Je dikke blauwe knop staat op explosie gevaar ze wrijft je ook nog heel even onder je ballen maar je mag niet neuken.

Dat is toeristenfahrt anno nu.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Petrolhead Tom » 03 okt 2012, 11:24

Andre schreef: Dat is toeristenfahrt anno nu.
Helaas wel, maar dat is niet zoals het hoort. Ik had van een professionele coureur toch een andere instelling verwacht.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door JP » 03 okt 2012, 11:30

Andre schreef:Jongens het asfalt is zwart, rood witte curbs wat denk je zelf. Je gaat toch automatisch in race mode!

Laat ik het anders zeggen. Er zit een heerlijk super lekker vrouwtje voor je compleet naakt. Je dikke blauwe knop staat op explosie gevaar ze wrijft je ook nog heel even onder je ballen maar je mag niet neuken.

Dat is toeristenfahrt anno nu.
Tijdens TF kun je ook reserves inbouwen....(a la neuken met een condoom) Het hoeft niet altijd tot het gaatje.....zeker niet als de baan nat is....(ovulatie)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door Petrolhead Tom » 03 okt 2012, 11:32

Met zo'n instelling is een rijverbod misschien nog niet eens zo'n slecht idee. :roll:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het grote Wie gaat er naar de Nordschleife in 2012 topic

Bericht door daNpy » 03 okt 2012, 11:56

Dan schrijf je je toch in voor een van de trackdays?
Zelfs rcn is goed betaalbaar en dan mag je ook zo hard als je kan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten