Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie

Welke is be mooiste bocht

Antoniusbuche
0
Geen stemmen
Tiergarten
0
Geen stemmen
Hohenrain
0
Geen stemmen
Schikane
0
Geen stemmen
T13
0
Geen stemmen
Hatzenbach
3
4%
Hocheichen
0
Geen stemmen
Quiddelbacher Höhe
0
Geen stemmen
Flugplatz
0
Geen stemmen
Schwedenkreuz
6
8%
Aremberg
2
3%
Fuchsröhre
14
18%
Adenauer Forst
10
13%
Metzgesfeld
0
Geen stemmen
Kallenhard
0
Geen stemmen
Miss-Hit-Miss
1
1%
Wehrseifen
1
1%
Breidscheid
2
3%
Ex-Mühle
1
1%
Lauda-Linksknick
0
Geen stemmen
Bergwerk
2
3%
Kesselchen
1
1%
Mutkurve or Angst Kurve
1
1%
Klostertal
0
Geen stemmen
Karussell
6
8%
Hohe Acht
3
4%
Hedwigshöhe
0
Geen stemmen
Wippermann
12
15%
Eschbach
0
Geen stemmen
Brünnchen
2
3%
Eiskurve
0
Geen stemmen
Pflanzgarten 1
4
5%
Pflanzgarten 2
4
5%
Pflanzgarten 3
2
3%
Schwalbenschwanz
1
1%
Kleines Karussell
0
Geen stemmen
Galgenkopf
0
Geen stemmen
Döttinger Höhe
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 78

Gebruikersavatar
stradale
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 okt 2010, 10:35

Re: De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door stradale » 20 nov 2011, 14:42

Pingus schreef:
RobS schreef:
Metchu schreef:waar staat vuistman?
AF :df:
Hij staat ook vaak bij Hocheichen en in Hatzenbach.

In het lijstje mist nog Steilstrecke kurve, erg leuke bocht!
Ik stond tijdens mijn laatste Ringbezoek achter hem bij de naamloze knik naar rechts tussen Wippermann en Eschbach. Was trouwens prachtig om te zien. Wat een plezier heeft die kerel! Er is overigens na een tijdje een patroon te ontwaren in zijn 'vuistgedrag'. :hosanna: Wil je een aanmoediging zien van Vuistman, dan kun je je kans aanzienlijk vergroten door:
- in een youngtimer te rijden;
- in een Duitse auto te rijden; en
- veel toeren te maken (liefst met een NA blok en veel aanzuiggeluid).

Nog een enigszins verontrustende observatie: Vuistman draagt een horloge met metalen band, dat geluid maakt als hij iemand aanmoedigt. Als hij uit het zicht zou staan en je alleen het geluid zou kunnen horen, zou je denken dat hij staat te fappen als er een mooie auto voorbij komt. Ik weet het, die associatie had ik ook liever niet gehad. :dood:

Op de terugweg bleek ik op de B257 en A61 achter Vuistman te rijden (uitgebouwde Ford Capri in Bassie en Adriaankleuren). Hij deed daar wat ik nog nooit iemand op de openbare weg heb zien doen; zijn banden opwarmen door heftig heen en weer te slingeren alsof hij in een opwarmronde van de F1 reed.... :tooth:

OT: ik heb voor Fuchsröhre gestemd. Het voelt als een soort trechter die de werkelijke accelaratie met factor 4 vermenigvuldigt, om te eindigen in die heftige compressie, steile klim en blinde bocht. Spectaculair.

Hatzenbach, Wippermann en Pflanzgarten behoren ook tot mijn favorieten, maar ik mocht er helaas maar eentje kiezen.

Gebruikersavatar
Bart Eykens
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 jul 2011, 22:40

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Bart Eykens » 22 nov 2011, 18:51

Spot de vuistman! :)


Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Thijs-v-d-H » 22 nov 2011, 19:17

Ja hebbe :wave: wat heb ik nu gewonnen?

Had hem overigens bij audenauer frost verwacht en niet bij hocheichen

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door EmielS60 » 22 nov 2011, 19:41

Toch voor Planzgarten 2 gestemd. Het gedeelte van Hohe Acht naar Wipperman is een hele goede tweede.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Knot » 22 nov 2011, 20:38

PD power schreef:Verbaasd mij dat mensen "Karussell" stemmen, vind het 1 van de weinige bochten waar ik niks mee heb.
Voor Bas Roos is het wel een highlight inderdaad, bron van inkomsten!

Zie dat mn favo driftbocht er niet bij staat.....

Gebruikersavatar
Bart Eykens
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 jul 2011, 22:40

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Bart Eykens » 22 nov 2011, 21:02

Thijs-v-d-H schreef:Ja hebbe :wave: wat heb ik nu gewonnen?

Had hem overigens bij audenauer frost verwacht en niet bij hocheichen

Een dikke duim! :thumbup:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Enrico » 22 nov 2011, 21:53

Mooie foto gevonden....

Afbeelding

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Rebel » 12 mar 2012, 19:25

Ik heb voor Schwedenkreuz gekozen

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Macboy » 16 mar 2012, 01:23

Prachtig draadje. Heel apart dat dit niet eerder is opgestart. Dank TS :thumbup:

Heb zelf Fuchsröhre gestemd en had niet gedacht dat deze de meeste stemmen zou hebben, grappig.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Enrico » 22 mar 2012, 20:21

Na een Trackday op de NS hope ik op veel meer stemmen.........

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Snipe » 22 mar 2012, 20:35

Ik vond het ook een leuk topic --> over een paar dagen een video over dit onderwerp

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Downforce Hans » 22 mar 2012, 21:45

Een foto en naam van de verschillende bochten zou handig zijn....... :wink:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Enrico » 23 mar 2012, 07:38

Downforce Hans schreef:Een foto en naam van de verschillende bochten zou handig zijn....... :wink:
Fotos uit de lucht....

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Dennis Cavallino » 23 mar 2012, 08:42

Best lastig om een favoriet te kiezen, ik hou gewoon van heel de Ring.

Liever denk ik ook in secties dan in bochten. Niet geheel toevallig zijn mijn favoriete stukken allemaal downhill. Uphill draait 't nu eenmaal om pk's. Grip heb je daar toch wel, dus als rijder vind ik dat nooit uitdagend. Downhill rijden op de limiet vergt veel van je kennis en kunde en dát maakt rijden op de Ring zo leuk. Tevens zijn deze stukken allemaal nog redelijk smal, wat de oude originele opzet van de Ring met hagen i.p.v. vangrails doet evenaren. Door de hoogteverschillen, bomen en dergelijke heeft de schaduw ook veel invloed op de toestand van 't asfalt, waardoor je in niet-droge omstandigheden nog beter je best moet doen om je auto op de limiet onder controle te houden. Mooie lijnen leren rijden is 1, maar inhalen is 2 en dit zijn de stukken waar ik heb geleerd om mensen in te leren halen met alle regels die bij TF horen. Dus links er voorbij....

Kallenhard - Miss Hit Miss - Wehrseifen: vind ik heerlijk om te sparren met andere auto's en Wehrseifen driften door laat en hard in te remmen na het linksom 'uitremmen' vind ik supergaaf als rijder. Misschien niet helemaal geschikt voor TF en Trackdays om het zo te noemen, maar wel gaaf als je de auto voor je kunt vertrouwen. Een lekker technisch stuk, waar je met een underpowered auto heel veel anderen kunt verbazen. Dat Miss-Hit-Miss blind is, maakt het in mijn ogen één van de spannendste stukken op de baan. Eén schrikreactie (stilgevallen auto midden in de bocht) en je auto staat op hoge snelheid haaks op de baan en zie hem dan maar te corrigeren... been there done that, kick ass.

Hohe Acht - Wipperman - Eschbach vind ik ook heerlijk technisch om te sturen. Pk's maken daar geen zak uit. Baankennis en ballen wel. De compressie die je voelt als je omhoog stuurt naar Eschbach, waarna je auto ligt wordt en 't feit dat je daar even niet ziet welke kant de baan op gaat, doen je keer op keer weer beseffen dat je zojuist vol vierwieldriftend over de curbs bij Wipperman bent gevlogen. Als ik in een driftbui ben, neem ik alle bochten erna dwars. Als ik een auto voor mij wil inhalen die in bochten te langzaam is en op rechte stukken te snel, dan is dít het punt om een vrij baan te hebben bij Pflanzgarten. Dan móet ik er hier voorbij buitenom in Eschbach. En dan is het stuk baan ervoor opeens heel smal en spannend. En lijkt het net of je nóg harder gaat bumper op bumper en zodra de auto voor je dan instuurt, dan weet je dat er omheen moet als je de neus naar boven stuurt bij Eschbach. Zo gaaf.

Pflanzgarten - Schwalbenschwanz. op dat stuk kun je zo verschrikkelijk hard. Het blijft mooi om het volgas te rijden. Ook hier geldt: met een underpowered auto kun je andere mensen met veel snellere auto's echt verbazen. De meesten rijden in de weg. Dus de kunst is om ze ervoor of erna pas tegen te komen en niet in 't snelle smalle gedeelte.

Als ik dan toch 1 bocht moet kiezen die ik het mooiste vind, dan is het Bergwerk. De belangrijkste bocht op de baan als je een snelle rondetijd wilt neerzetten. Verpest je hem, dan verspil je heel veel tijd op Kesselchen en dat maak je ook niet meer goed. Daarnaast vind ik Bergwerk mooi omdat het heel goed zichtbaar is dat je in een bos rijdt. Je hebt er een beetje uitzicht. Alleen op de kaart zie je dat de bocht zo ver doordraait, of als je er loopt. Wat ik er ook gaaf aan vind is dat je ervoor in de Lauda links-knik volgas gaat en echt goed je rempunt moet bepalen. Vaak is dit een stuk waar je tussen de linksknik en Bergwerk nog iemand in kunt halen, maar je dat eigenlijk voor je rempunt wilt doen, zodat je een mooie lijn door Bergwerk kunt maken. Tijdens TF haal ik alleen linksom in, dus stuur ik de linksknik heel raar (laat en scherp) in, om zo toch links er voorbij te kunnen en de auto rechts de kans te geven om mij vrij baan te geven zonder er last van te hebben. Een ander feit van Bergwerk is dat mijn grote held Carel Godin de Beaufort in die bocht is verongelukt. Het lijkt zo'n makkelijke bocht, maar het kan er goed fout gaan. En dát is in ieder aspect de Ring in optima forma. Bij Bergwerk knoop ik dat iedere keer opnieuw in mijn oren.

Hier meer over de dood van Careltje en Bergwerk: http://carelgodindebeaufort.com/article ... -home.html

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Thommy » 29 mar 2012, 10:45

Downforce Hans schreef:Een foto en naam van de verschillende bochten zou handig zijn....... :wink:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Thommy op 29 mar 2012, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Snipe » 29 mar 2012, 10:48

Downforce Hans schreef:Een foto en naam van de verschillende bochten zou handig zijn....... :wink:
De al eerder aangekondigde video, met bochtnamen erbij.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5aOLY-98ia8&hd=1[/youtube]

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Tommy » 30 mar 2012, 15:43

Ik heb geklikt op Fuchsrohre, maar eigenlijk gaat het om de combi Fuchsrohre met de exit linksaf richting AF.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Kasteel » 30 mar 2012, 17:34

Macboy schreef:Prachtig draadje. Heel apart dat dit niet eerder is opgestart. Dank TS :thumbup:

Heb zelf Fuchsröhre gestemd en had niet gedacht dat deze de meeste stemmen zou hebben, grappig.
Same here, twijfelde tussen Fuchsrohre en Wippermann.
Vind het stuk na Aremberg tot AF echt schitterend, weg loopt daar zo mooi en bij eerst knik dan de curbs pakken, schitterend. Andere topper vind ik het 'afsnijden' bij Wippermann, volgens mij ook nog wel een mooie foto van op een natte DF Ringdag van mij.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door KW » 02 jun 2012, 00:44

Ik denk dat deze wel in dit topic past. Net kwam ik op de Nurburgring-hyve de link van dit spelletje tegen.

http://www.purposegames.com/game/440

Raad zo snel mogelijk de bochtennamen :)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Shakes » 02 jun 2012, 07:24

Fuchsrohre een bocht, ok....

Mooiste? Hatzenbach combi, Wipperman en Pflanzgarten combi

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Poll: Stem op De aller Mooiste Nurburgring Bocht

Bericht door Enrico » 25 jul 2012, 11:19

still my favorite
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten