Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door TNThomas » 02 jul 2011, 14:30

Ik ga regelmatig naar de Ring en wilde graag eens gaan kijken bij Adenauer Forst.
Ik keek op northloop.co.uk naar de route.
Zij zeggen iets over een VW dealer, maar ik kan in Adenau of Wimbach geen vinden.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik mijn auto kan parkeren en naar de bocht kan lopen?

Thomas

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door MartijnS » 02 jul 2011, 14:32

Adenauer Forst:
Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Weg blijven volgen totdat je in Adenau bent. Bij het garage-bedrijf (voorheen VW/Audi-dealer) aan de rechterzijde sla je linksaf. Volg de weg een paar honderd meter. Aan de linkerzijde zie je een school. Parkeer je auto hier tegenover en loop langs de slagboom aan de rechterzijde van de school omhoog naar Adenauer Forst. Dit is een pittige steile wandeling van zo'n 15 minuten. Gezien de hoeveelheid spectaculaire momenten en schuivers is dit echter wel de moeite waard. Velen gaan in deze bocht in de fout.
http://www.ringworld.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door Miesjel » 02 jul 2011, 16:12

Aanvulling :

Nadat je Breidscheid bent gepasseerd, rij je langs de supermarkt, deze ligt rechts van je (aldi of lidl, weet ik niet meer). Weg volgen (Hauptstraße), flauwe bocht naar links.. nu rij je iets bergaf en na 200mtr zie je aan de linkerkant de Alte Poststraße, hier moet je linksaf.. deze weg naar boven volgen, gaat over in de Kallenbachstraße.. helemaal bovenaan zie je de parkeerplaats en aan de linkerzijde zie je een slagboom..daar moet je naar boven wandelen.

Google maps

Gebruikersavatar
TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door TNThomas » 02 jul 2011, 21:04

Ik zal morgen jullie route gaan uitproberen
Heel erg bedankt voor de reacties! ! !

:thnx:

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door Gisae » 02 jul 2011, 21:46

Link naar google maps
A = afslag vanaf de hoofdweg
B = parkeerplaats
C = a-forst

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1815
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door veejay » 02 jul 2011, 23:25

Eind vorig jaar toen ik er was stond de slagboom gewoon open en kon je naar boven rijden. Waarom is dat dan dat die slagboom soms open is?

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door KW » 02 jul 2011, 23:45

veejay schreef:Eind vorig jaar toen ik er was stond de slagboom gewoon open en kon je naar boven rijden. Waarom is dat dan dat die slagboom soms open is?
Wel lullig als je terug komt en de slagboom dicht is :P

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door Dennis Cavallino » 03 jul 2011, 10:14

Je kan ook door de slagboom bij de Parkplatz. Via Tiergarten naar T13 en daar rechtsaf, dan ff de bochten volgen van Hatzenbach en Hocheichen, doorknallen via Quiddelbacherhohe, Flugplatz en dan bij Schwedenkreuz links naar beneden naar Aremberg... ff hard remmen en rechtsaf onder 't bruggetje door, vol naar beneden tot aan Fuchrohre, ff remmen als je naar boven gaat en dan links- rechts sturen en dan gewoon rechtdoor de grindbak in. Auto uitstappen en je bent er.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door JP » 03 jul 2011, 10:26

Wel ff de auto achter de vangrail parkeren, maar dat hebben er wel vaker mensen gedaan.....

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door Gisae » 03 jul 2011, 12:07

Ook wel eens op de vangrail :X

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door Aernoudt » 03 jul 2011, 20:57

JP schreef:Wel ff de auto achter de vangrail parkeren, maar dat hebben er wel vaker mensen gedaan.....
En konden nadat deze was dichtgedaan te voet verder :mrgreen:

Ronald Middendorp
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 dec 2008, 15:08

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door Ronald Middendorp » 04 jul 2011, 18:45

Ik wou zeggen, er staat een verbodbord voor die slagboom. alleen bestemmingsverkeer in ieder geval. en ik weet het wel, jou bestemming is bovenaan maar zo werkt dat niet. :tong:

Geen idee overigens wat de boete is als je dat bordje negeerd in Duitsland. ik heb wel eens een route binnendoor gevonden door het bos zonder een verbodbord te negeren en dan kom je aan de binnenkant Adenauer Forst uit. tis nog wel een uitdaging voor je auto om daar te komen. :)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Hoe kom ik bij Adenauer Forst

Bericht door steve smith » 04 jul 2011, 20:16

Ronald Middendorp schreef:Ik wou zeggen, er staat een verbodbord voor die slagboom. alleen bestemmingsverkeer in ieder geval. en ik weet het wel, jou bestemming is bovenaan maar zo werkt dat niet. :tong:

Geen idee overigens wat de boete is als je dat bordje negeerd in Duitsland. ik heb wel eens een route binnendoor gevonden door het bos zonder een verbodbord te negeren en dan kom je aan de binnenkant Adenauer Forst uit. tis nog wel een uitdaging voor je auto om daar te komen. :)
Wat ze vooral leuk vinden is zo'n kasekopf mit gelbe platte een uurtje of wat laten wachten voordat ze de slagboom open komen maken......

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten