Save the Ring!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Save the Ring!

Bericht door PD power » 01 jan 2011, 17:19

Jorrit schreef:Is koppelverkoop trouwens niet verboden in de EU ?

Volgens mij wel, maar hangt wel van de construktie af.

Maar al deze stappen zijn puur korte termijn politiek, met als gevolg dat je de sfeer weghaalt, verwacht niet dat de GmBH dit gaat redden, dus er zal wel binnen 2 jr een failissement komen, de ring is volgens mij nog gewoon van de staat, alleen verhuurd aan de GmBH.

Denk wat dat betreft, dat de toekomst van de GP strecke met Ringwerk een veel onzekere toekomst hebben dan de NS, want de NS is de laatste jaren alleen maar unieker geworden, omdat alle andere gelijkende circuits verdwenen, aangepast of gesloten zijn.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Save the Ring!

Bericht door Knot » 01 jan 2011, 19:34

Shakes schreef:Ehm niet meer. Bij mijn weten hebben de verhuurbedrijven tegenwoordig de ring al uitgesloten...

Gek he als je tijdens TF opeens allemaal nieuwe auto's met 'Diesel Only" op de tankdop zag rijden. Waren leuke tijden hoor. Auto vlak over de grens ophalen en rijden tot de tank weer leeg was, tanken en hoppakee :mrgreen:
Bedoel meer van, als RSR nou auto's voor op straat gaat verhuren zegmaar en je daarmee toevallig de NS op gaat, het is 1 + 1 = 2 maar volgens mij is er wel wat nieuws te starten zodat ze je niet kunnen weigeren als individu met een gehuurde auto, waarvandaan dan ook.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Save the Ring!

Bericht door JP » 01 jan 2011, 20:38

Als je geregeld een andere bijrijder hebt, en de GmBH vermoed dat je een soort Ring-taxi (al dan niet tegen betaling) bent, dan kreeg je in de voorgaande jaren al een rijverbod.... :wink:

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Save the Ring!

Bericht door KW » 02 jan 2011, 01:23

JP schreef:Als je geregeld een andere bijrijder hebt, en de GmBH vermoed dat je een soort Ring-taxi (al dan niet tegen betaling) bent, dan kreeg je in de voorgaande jaren al een rijverbod.... :wink:
Huh is dat zo? Da's nieuw voor mij. Bedoel, zullen genoeg particulieren zijn die zelf een rondje rijden voor hun eigen plezier, en verschillende kennissen of soms ook vreemden meenemen, zonder dat het idee 'ringtaxi' daarbij ook maar enigszins ter sprake komt.... beetje extreem allemaal :S

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Save the Ring!

Bericht door Knot » 02 jan 2011, 10:33

Je zal dat dan wel de hele dag moeten doen denkik.

Ik doe dat ook wel eens hoor maar dan 6, 7, 8 rondjes ofzo om wat mensen mee te nemen.

Als je er elk weekend staat is het wel bekendheid natuurlijk. Misschien kunnen we het eens proberen met stickers op een auto, free passenger ride :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Save the Ring!

Bericht door JP » 02 jan 2011, 11:36

Of iets in de trant van SKRD Cab-ride. "under 8mins orgasms"

of je start gewoon in Breidscheid..., minder controle.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Save the Ring!

Bericht door Macboy » 03 jan 2011, 13:11

Rock am Ring komen 500.000-1.000.000 bezoekers op af !!! Dat zorgt voor veel geld in het laatje lijkt mij. Dus als je daar ook mee gaat stoppen is het snel afgelopen met de toeristen economie...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Save the Ring!

Bericht door JP » 03 jan 2011, 14:33

Petitie; http://www.gopetition.com/petition/41698/sign.html#se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Save the Ring!

Bericht door daNpy » 03 jan 2011, 14:38

Signed.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Save the Ring!

Bericht door Mark Nauta » 05 jan 2011, 10:59

Even een Google Translate van een stukje over RSR:

De Nürburgring Automotive GmbH heeft een huis verbod tegen het bedrijf, gevestigd in RSR Nürburgring Nürburgring GmbH en 75 Experience. Eigenaar van beide bedrijven is de Nederlander Ron Simons, biedt sinds de late 90's licentie cursussen en track days op de Nordschleife. Het is al het tweede huis verbod tegen de heer Simons. Een eerste uitsluiting van de toeristische reizen zijn reeds goedgekeurd durchdie oude Nürburgring 2009, maar door de toen pas benoemd tot CEO in januari 2010, ingetrokken door Ron Simons moet worden toegestaan een laatste kans proeftijd. Reden voor het huis verbod waren, en onder ernstige veiligheidsrisico gebreken in het proces gebruikt door de RSR Nurburgring voertuigen, kenteken misbruik, illegale instructeurs rijdt, wordt niet weergegeven ongeval veroorzaakte schade, massale klachten van andere Noord-Loop gebruikers (Voor de woordvoerders was de heer Frison, die in 2010, de verbanning van de heer Simons heeft opgeroepen op de Nordschleife ...), de herhaalde schending van overeenkomsten en het misbruik van de jaarkaart. Bovendien heeft Ron Simons probeerde tijdens de zogenaamde Track Wandelingen persoon in de kofferbak van zijn voertuig smokkel, zonder te betalen het overeengekomen honorarium voor deze. Door hernieuwde overtredingen van de regels aangenomen, heeft zich genoodzaakt voelde om Nürburgring Automotive GmbH, een re-gebouw verbod auszusprechen.Die toekenning van de Tweede Kamer een verbod werd bevestigd door beschikking van de Rechtbank van Mainz, december 2010.



Het verhaal zal natuurlijk 2 kanten hebben, maar zoals hierboven beschreven is natuurlijk ook niet helemaal fris van RSR.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Save the Ring!

Bericht door FrankS » 05 jan 2011, 11:34

KW schreef:
JP schreef:Als je geregeld een andere bijrijder hebt, en de GmBH vermoed dat je een soort Ring-taxi (al dan niet tegen betaling) bent, dan kreeg je in de voorgaande jaren al een rijverbod.... :wink:
Huh is dat zo? Da's nieuw voor mij. Bedoel, zullen genoeg particulieren zijn die zelf een rondje rijden voor hun eigen plezier, en verschillende kennissen of soms ook vreemden meenemen, zonder dat het idee 'ringtaxi' daarbij ook maar enigszins ter sprake komt.... beetje extreem allemaal :S
60 euro voor een lap vragen of 'iemand' meenemen voor een rondje is een heel verschil natuurlijk

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Save the Ring!

Bericht door KW » 05 jan 2011, 14:13

FrankS schreef:60 euro voor een lap vragen of 'iemand' meenemen voor een rondje is een heel verschil natuurlijk
Klopt, maar vraag me af hoe ze daar achter moeten komen. Tis wat anders natuurlijk als je jezelf als Ring-taxi staat te promoten op de parkplatz maar dan ben je gewoon dom bezig :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Save the Ring!

Bericht door JP » 05 jan 2011, 14:21

Toch is het al vaker voorgekomen, en bewijs jij maar dat je niet aan het Taxi'en bent. Marshalls letten. k op wie waar veel wisselt met bestuurders, bijrijders ed.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Save the Ring!

Bericht door Michel P » 05 jan 2011, 14:31

@Mark,

Dat is dan inderdaad de andere kant van het verhaal. En dan is RSR niet erg profesioneel bezig geweest. Hij heeft dit verbod dus aan zijn eigen manier van handelen aan de broek gekregen. Natuurlijk kan een huurder als een aso over de NS rijden. Maar als je hier een klacht over krijgt en je hebt daar een protocol voor dat deze persoon bij jou als klant niet meer kan huren en dit ook administreerd lijkt me dat eenvouding te ondervangen en in de voorwaarden van de huur op te nemen. Het is en blijft een TF! Andere genoemde punten zijn natuurlijk ook erg onprofesioneel......om het maar zacht uit te drukken.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Save the Ring!

Bericht door RVV » 05 jan 2011, 16:10

KW schreef:
FrankS schreef:60 euro voor een lap vragen of 'iemand' meenemen voor een rondje is een heel verschil natuurlijk
Klopt, maar vraag me af hoe ze daar achter moeten komen. Tis wat anders natuurlijk als je jezelf als Ring-taxi staat te promoten op de parkplatz maar dan ben je gewoon dom bezig :mrgreen:
Onder welke steen kom jij vandaan? :bag:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Save the Ring!

Bericht door RVV » 05 jan 2011, 16:10

Michel P schreef:@Mark,

Dat is dan inderdaad de andere kant van het verhaal. En dan is RSR niet erg profesioneel bezig geweest. Hij heeft dit verbod dus aan zijn eigen manier van handelen aan de broek gekregen. Natuurlijk kan een huurder als een aso over de NS rijden. Maar als je hier een klacht over krijgt en je hebt daar een protocol voor dat deze persoon bij jou als klant niet meer kan huren en dit ook administreerd lijkt me dat eenvouding te ondervangen en in de voorwaarden van de huur op te nemen. Het is en blijft een TF! Andere genoemde punten zijn natuurlijk ook erg onprofesioneel......om het maar zacht uit te drukken.

Michel
+1

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Save the Ring!

Bericht door KW » 05 jan 2011, 17:22

RVV schreef:Onder welke steen kom jij vandaan? :bag:
Hoezo? Ik heb het nog nooit gezien hoor. Maar ik kom er dan ook maar een paar dagen per jaar (meestal wel hele drukke dagen). Heb er ook niet eerder over gelezen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Save the Ring!

Bericht door RVV » 05 jan 2011, 19:58

Dus omdat jij het niet ziet denk je dat men er niet op let ???? Het kan natuurlijk zijn dat als jij op de baan zit alle monitoren uitgezet worden, alle baanmarshalls gaan koffiedrinken en alle begeleiding vanuit de organisatie gaat poepen. Ja dat zou natuurlijk kunnen...

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Save the Ring!

Bericht door KW » 05 jan 2011, 20:08

RVV schreef:Dus omdat jij het niet ziet denk je dat men er niet op let ????
Waar haal je het vandaan te denken dat ik dat gezegt heb?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Save the Ring!

Bericht door Shakes » 05 jan 2011, 21:09

*zucht*

Ze weten echt wel wie de baan opgaat en wie er een jaarkaart heeft of niet. Geloof me maar. Kan zijn dat ivm de drukte dat nu anders is maar vroeger was het om 8:00 een praatje, Sind sie da wieder? en de baan op. De rotte appels halen ze er echt wel uit als ze willen.

Dat ik er niets van zeg wil niet zeggen dat ik het niet zie (mijn motto in de klas).

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Save the Ring!

Bericht door JP » 11 jan 2011, 20:28

Pirelli is de eerste die zich terugtrekt uit de Industriepool. Wie volgt?

Code: Selecteer alles

Gerüchte kursieren, dass auch das britische Unternehmen Aston Martin und die deutsche Nobelmarke Mercedes ausscheiden wollen
http://www.rhein-zeitung.de/regionales_ ... 87865.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Save the Ring!

Bericht door Shakes » 11 jan 2011, 21:46

Daar gaan we.....

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Contacteer:

Re: Save the Ring!

Bericht door Jorrit » 11 jan 2011, 23:46

JP schreef:Pirelli is de eerste die zich terugtrekt uit de Industriepool. Wie volgt?

Code: Selecteer alles

Gerüchte kursieren, dass auch das britische Unternehmen Aston Martin und die deutsche Nobelmarke Mercedes ausscheiden wollen
http://www.rhein-zeitung.de/regionales_ ... 87865.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gek he, prijs verhoging van bizare proporties...
[gerucht modus aan]
Van 800 euro per dag naar 10.000.000 per jaar. (Das de extreemste die ik gelezen heb) [/gerucht modus uit]

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: Save the Ring!

Bericht door jaydee » 12 jan 2011, 14:43

Bij EVO is het ook opgepikt inmiddels:

http://community.evo.co.uk/users/Ollie- ... ng-at-risk" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Save the Ring!

Bericht door daNpy » 12 jan 2011, 16:22

Ik vind het nog steeds vreemd.
De data van RCN, GLP en VLN zijn al bekend en er wordt geen woord gerept over een (bizarre) prijsverhoging...?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten