E36 325i sedan BTG 8:40
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
E36 325i sedan BTG 8:40
Ik heb mij zojuist voorgesteld en beloofd een redelijk vlot rondje ring te posten. Zoveel rondjes heb ik er nog niet gereden dus er zitten wel een paar foutjes in. En volume moet omhoog want er zat nog een wateroring in mijn camera die het geluid wel erg dempt.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1-0sjtWu ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1-0sjtWu ... re=related[/youtube]
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Man, ik heb er 200 ronden op zitten en 8m40 is mijn streven met de 328i in straattrim op raceblokjes en AST onderstel... totaal geen verkeerde tijd.
Hoe werkte pinaccle 14 ook alweer?
Hoe werkte pinaccle 14 ook alweer?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Bedankt voor het compliment. Dit was mijn 6de rondje met een 100 kilo wegend maatje naast mij (welke op het eind mijn hele auto bijna onderkotste). Ik heb er een Eibach pro street setje onder zitten welke me erg bevalt. Mijn gevoel zegt dat je absoluut niet te strak moet gaan op de ring, is levens gevaarlijk. Welk type AST rij jij dan?Knot schreef:Man, ik heb er 200 ronden op zitten en 8m40 is mijn streven met de 328i in straattrim op raceblokjes en AST onderstel... totaal geen verkeerde tijd.
Hoe werkte pinaccle 14 ook alweer?
Ik heb overigens behoorlijk ervaring in de BMW Apriscocup waar ik al een paar jaar in rij. Daarnaast 9 jaar gekart. Dus 200 uur race ervaring heb ik wel
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Wat bedoel je met pinaccle 14?Knot schreef:Man, ik heb er 200 ronden op zitten en 8m40 is mijn streven met de 328i in straattrim op raceblokjes en AST onderstel... totaal geen verkeerde tijd.
Hoe werkte pinaccle 14 ook alweer?
- Downforce Hans
- Berichten: 12549
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Dat is een programma waar je op b.v. een film de tijd sneller kan laten lopen als dat het in werkelijkheid doet........
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Reind,
Gezien je cupervaring geloof ik best dat je goed kan rijden maar dat ringfilmpje ziet er niet echt natuurgetrouw uit zegmaar, dat bedoelde ik.
Zou best kunnen natuurlijk een 8m40 BtG maar als het pas je 6e rondje is vind ik dat erg knap! Zitten niet zomaar even 10-20 sec in die je nog kunt winnen, het is vrij maximaal zo denk ik.
Gezien je cupervaring geloof ik best dat je goed kan rijden maar dat ringfilmpje ziet er niet echt natuurgetrouw uit zegmaar, dat bedoelde ik.
Zou best kunnen natuurlijk een 8m40 BtG maar als het pas je 6e rondje is vind ik dat erg knap! Zitten niet zomaar even 10-20 sec in die je nog kunt winnen, het is vrij maximaal zo denk ik.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Het is opgenomen met een GOpro. Als die iets sneller afspeeld klopt de rondentijd idd niet. Maar lijkt me sterk want op assen klopt de rondentijd gewoon met die camera. Hij heeft een bolle lens waardoor het er misschien wat sneller uitziet.Knot schreef:Reind,
Gezien je cupervaring geloof ik best dat je goed kan rijden maar dat ringfilmpje ziet er niet echt natuurgetrouw uit zegmaar, dat bedoelde ik.
Zou best kunnen natuurlijk een 8m40 BtG maar als het pas je 6e rondje is vind ik dat erg knap! Zitten niet zomaar even 10-20 sec in die je nog kunt winnen, het is vrij maximaal zo denk ik.
Rij je een keer een rondje mee zou ik zeggen. Mag je zelf klokken. Ik heb er nu een iets frissere motor inzitten en als jij 20 lichter bent dan mijn maatje en er geen verkeer rijd moet er een 8m30 inzitten..haha
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Kun je nagaan als je er 100+ ronden gereden hebt wat je er dan uit kunt halen
Maar het klinkt allemaal erg rap. Ben zelf ook geen amateur zegmaar en reed helaas met achteras die uit de rubbers lag waardoor slechts 9m00 mogelijk was maar vermoed dat ik nu met een strak sturende auto niet veel onder die 8m40 ga komen... rij ik wel op straatbandjes en zag op youtube dat jij m op 888 had.
Als ik m op semi's zet weet ik niet of me dat zoveel brengt. Zit daar dan echt 10 a 15sec in t.o.v. pilot sport straatbandjes?
Maar het klinkt allemaal erg rap. Ben zelf ook geen amateur zegmaar en reed helaas met achteras die uit de rubbers lag waardoor slechts 9m00 mogelijk was maar vermoed dat ik nu met een strak sturende auto niet veel onder die 8m40 ga komen... rij ik wel op straatbandjes en zag op youtube dat jij m op 888 had.
Als ik m op semi's zet weet ik niet of me dat zoveel brengt. Zit daar dan echt 10 a 15sec in t.o.v. pilot sport straatbandjes?
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
7-10 sec denk ik.
Maar het is echt geen onmogelijke tijd hoor, Tom v H die hier ook zit heeft volgens mij eens 8.29 gereden met zijn 325i toen, op Kuhmo V70A's en een vrij simpel onderstel.
Pro-Street onderstel heb ik ook op de M3 zitten en dat doet het an sich prima op de ring, beetje camber er op en misschien nog een setje stabi's en dan kom je idd een heel eind
Maar het is echt geen onmogelijke tijd hoor, Tom v H die hier ook zit heeft volgens mij eens 8.29 gereden met zijn 325i toen, op Kuhmo V70A's en een vrij simpel onderstel.
Pro-Street onderstel heb ik ook op de M3 zitten en dat doet het an sich prima op de ring, beetje camber er op en misschien nog een setje stabi's en dan kom je idd een heel eind
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Tussen straat en 888 zitten echt mega verschil vind ikzelf. Mijn eerste rondje op de ring was op maxxis (???) bandjes. Mijn motor liep halverwege iets te warm dus heb rustig aan gedaan maar duidelijk was wel dat het mijn laaste rondje op straatbandjes was. Een e36 stuurt ook veel makkelijker op toyos wat extra vertrouwen geeft en dat zie je duidelijk in de tijden. Ik denk dat semi slick banden de beste upgrade voor een auto is, qua rondentijden/inverstering dan.Knot schreef:Kun je nagaan als je er 100+ ronden gereden hebt wat je er dan uit kunt halen
Maar het klinkt allemaal erg rap. Ben zelf ook geen amateur zegmaar en reed helaas met achteras die uit de rubbers lag waardoor slechts 9m00 mogelijk was maar vermoed dat ik nu met een strak sturende auto niet veel onder die 8m40 ga komen... rij ik wel op straatbandjes en zag op youtube dat jij m op 888 had.
Als ik m op semi's zet weet ik niet of me dat zoveel brengt. Zit daar dan echt 10 a 15sec in t.o.v. pilot sport straatbandjes?
Op Assen rijden wij nu al in de 2.03 en gemiddeld 2.05 afhankelijk van strafgewicht. Op straatbanden een ondenkbare tijd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Ik kom alleen in de problemen als het warm richting en over de 3 bar gaat, maar als ik de pilot sport2 of re050a heet op 2,7 a 2,8 zet valt er voor mijn gevoel prima mee te rijden op de Nordschleife.
Probleem is voor mij dat de 888 door woon/werk etc snel het leven laten als ze elke keer opwarmen/afkoelen, dat was niet goed dacht ik voor die bandjes.
Maar ik mik idd op 8m45 op de straatbanden en zou eens kunnen testen een keer op semi's of het richting die 8m30 kan, dat zou voor mij een aardige prestatie zijn met de auto in volledige trim met subwoofers en alle zooi er nog in.
Probleem is voor mij dat de 888 door woon/werk etc snel het leven laten als ze elke keer opwarmen/afkoelen, dat was niet goed dacht ik voor die bandjes.
Maar ik mik idd op 8m45 op de straatbanden en zou eens kunnen testen een keer op semi's of het richting die 8m30 kan, dat zou voor mij een aardige prestatie zijn met de auto in volledige trim met subwoofers en alle zooi er nog in.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Nou ben ik nog niet zo ervaren op Assen maar ik kwam pas tot slechts een 2m13 daar. Laten we zeggen als ik er meer gereden heb 2m10 maximaal haalbaar. Strafgewicht heb ik standaard bij me zoals verteld, reservewiel, subwoofers, bekledingReind schreef:Op Assen rijden wij nu al in de 2.03 en gemiddeld 2.05 afhankelijk van strafgewicht. Op straatbanden een ondenkbare tijd.
Zal het eens gaan testen als ik van iemand een set over kan schroeven of als al mn RE050a'tjes opgereden zijn.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Jij vergelijkt 2 andere dingen Knot, die 2.03 op Assen is met een Aprisco cup racer daar zal wat meer werk aan zitten als een daily driver of een ringtool
Trouwens ik meen dat de Aprisco cup auto's zo'n 210 PK hadden?
Trouwens ik meen dat de Aprisco cup auto's zo'n 210 PK hadden?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Ze lopen rechtuit ook wel wat weg bij de 328 inderdaad, minder gewicht en iets meer power. Maar de banden zullen ook aardig verschil maken...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Nee joh, juist prachtig om met deze 328i zonder M pakket sleeper tussen dat veld te knorren. Misschien alleen idd een keer 888's proberen kijken of ie dan echt beter gript.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Zou handig zijn als ze dat eens veranderen op de site.Bert ///M3 schreef:Jij vergelijkt 2 andere dingen Knot, die 2.03 op Assen is met een Aprisco cup racer daar zal wat meer werk aan zitten als een daily driver of een ringtool
Trouwens ik meen dat de Aprisco cup auto's zo'n 210 PK hadden?
Zoals bij elke cup is er altijd gezeikt over vanalles en nog wat. De hele top vijf is illegaal blablabla. Zo was de bovenstaande regeling nog van toepassing in 2008. Omdat veel rijders dachten dat er motoren bij zaten met meer vermogen hadden, had de organisatie om te controleren tijdens elke race een mobiele vermogensbank tot hun beschikking (welke niet heel precies zijn). Bij de top drie werd na elke race het vermogen getest. Mijn vermogen schommelede toen altijd tussen de 195/208 pk soms op dezelfde dag Ik er niet erg content mee want wat jou als hij ineens een uitschieter had naar 211. En daarnaast een motor na een uur vol racen op zo'n gammel ding nog eens lostrekken met een koelvan die in mijn ogen niet afdoende koelde. Ik vond het allemaal niks en weet zeker dat het me een gescheurde kop heeft gekost.
Omdat ik niet de enige was met bezwaar en het ook nog behoorlijk duur was voor de organisatie is er voor 2009 besloten dat iedereen met een standaard computer moet rijden = standaard vermogen. Ben laatst op de bank geweest (een goeie) en had daar 192pk/233nm. Vandaar het vermogen
- Oof
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60 T8 #IKEA
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Denk via de OBD poort.Luco schreef:Hoe controleren ze die "standaard" computer?
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Deed Ton niet 8:40 in zijn 320 dieseltje op oude semi's en bilsteins. 150pk oid met chip. Dan zou een 328i richting een lage 8 minuten moeten kunnen op AST's en semi's. Die 8:40 is een nette verkennningsronde.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Tsja... ik moest veel marge houden en de auto zwabberde alle kanten op die 9m00 maar denk toch niet dat er veel meer dan 20sec te winnen is met een strakke auto..en dat is al mezelf rijk rekenen vind ik.
8m40 op PS2's en 8m30 op 888's is het voor mijn auto denkik wel een beetje.
8m40 op PS2's en 8m30 op 888's is het voor mijn auto denkik wel een beetje.
- yorick
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Zet jouw auto op 888, of leen de mijne een keer. Dan wil je niet meer anders Afgelopen weekend nog een paar rondjes op straatbanden gedaan, das ten eerste weer even wennen en ten tweede gaat het voor je gevoel niet half zo snel.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
+ dat je straatbanden (op Ring dan wat minder) normaal op circuit redelijk snel naar de kut rijdt .
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
Als deelnemer lever je aan het begin van het seizoen een standaard comp in. De organisatie gaan deze vervolgens checken op mapping en verzegelen. Tijdens het de keuring van de auto krijg je vervolgens een willekeurige computer waar je het die dag mee moet doen. En aan het eind van de dag wordt deze weer ingelevert in het parc ferme.Luco schreef:Hoe controleren ze die "standaard" computer?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E36 325i sedan BTG 8:40
En, Ben je al over? Als het daily driven met semi slicks een probleem is koop je er toch een setje velgen bij met gebruikte toyo. Bij de apriscocup worden er zat redelijke bandjes gewoon gewisseld voor nieuwe bij Musko die dat op het circuit verzorgd. Die zullen ze vast niet allemaal weggooien.Knot schreef:Tsja... ik moest veel marge houden en de auto zwabberde alle kanten op die 9m00 maar denk toch niet dat er veel meer dan 20sec te winnen is met een strakke auto..en dat is al mezelf rijk rekenen vind ik.
8m40 op PS2's en 8m30 op 888's is het voor mijn auto denkik wel een beetje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten