Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Jan Visser » 22 jul 2010, 23:20

Gewoon een andere plaatsnaam invullen.........

Adenau ofzo......bergers daar bij de Ring zetten dat zo voor je op papier als jij dat wilt.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Miesjel » 22 jul 2010, 23:38

Ja en de formulieren die door de streckensicherung ingevuld worden dan ? Je zult die rekeningen toch ook moeten overleggen met je verzekering.. plus evt. schade aan andere auto's en/of letsel van anderen. Lijkt me niet zo slim om te doen..

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Fabian » 23 jul 2010, 08:46

Jan Visser schreef:Gewoon een andere plaatsnaam invullen.........

Adenau ofzo......bergers daar bij de Ring zetten dat zo voor je op papier als jij dat wilt.
Het stomste wat je kunt doen inderdaad Jan. Je liegt dan namelijk over de omstandigheden/toedracht, en dan is er verder geen enkele onderbouwing meer nodig van je verzekeraar om je claim af te wijzen. Ook daarop zijn er al meerdere nat gegaan (je wilt niet weten hoeveel mail ik daar soms over krijg van dees of genen die daar informatie over willen hebben). En inderdaad, er zou perongeluk maar eens een factuurtje rechtstreeks naar je verzekeraar worden gestuurd ipv naar jou van bijvoorbeeld die vangrail, olie-opruim-zooi, afsleepkosten, baanpersoneel, noem maar op. Dan ga je helemaal nat.

Ik heb 2x een ongeval gehad, 2x netjes ingevuld hoe het was, en 2x netjes uitbetaald gekregen. 1x via eigen all-risk (die het vervolgens verhaald hebben) en 1x zelf geclaimed bij tegenpartij. Let wel, dit was "de goeie ouwe tijd". Nu zal het allemaal wat lastiger verlopen, zeker gezien deze recente ontwikkelingen.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door VLA » 23 jul 2010, 09:50

Ik zie het nog gebeuren dat straks alle verzekeringsmaatschappijen deze regel opnemen in hun polis. Dan is het helemaal gedaan met de pret op de ring. Onverzekerd rondrijden ga ik dus echt niet doen.

Ben nu al druk op zoek naar een andere verzekeringsmaatschappij. Want had al een lang weekend nurburgring geboekt eind augustus.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Knot » 23 jul 2010, 09:57

Tsja, ik pak een aantal trackdays per jaar, daar ben je ook niet verzekerd. Kan op Zandvoort, Assen, Zolder, Spa, Papenburg etc ook fout gaan.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Kasteel » 23 jul 2010, 10:02

Verschil is echter wel dat dit 'openbare' weg is en je dus verzekerd MOET zijn, ook voor de aansprakelijkheid...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Bert ///M3 » 23 jul 2010, 10:03

Ja Knot, maar daar zit 1 verschil tussen. Jij bent niet verzekerd maar op een trackday kan iemand anders jou ook niet aansprakelijk stellen. Dus als jij iemand van de baan rijd dan is het verder zijn eigen probleem, je zal een keer een paar vangrail platen moeten dokken maar daar houd het ook wel mee op.

Haal jij tijdens TF zoiets uit dan kan de ander jou gewoon aansprakelijk stellen voor letsel etc omdat de Duitse wegenverkeerswet geld. Letselschade loopt wel wat harder op als een paar plaatdelen.

Overigens heb ik eens gehoord dat Duitse verzekeringsmaatschappijen de Ring ook buiten dekking hebben willen stellen, maar ze krijgen geloof ik een aardig bedrag van de GmbH toegeschoven om het zaakje zo in stand te houden.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door daNpy » 23 jul 2010, 12:06

Dus er zit al een stukje verzekeringspremie in de prijs inbegrepen :mrgreen:

Anyway, ik weet wel dat er inderdaad gedoe was rondom dat verzekeringsverhaal, maar kan het verhaal van Bert bevestigen noch ontkennen. Zal nog eens navragen morgen, als ik het niet vergeet.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door wjn » 23 jul 2010, 13:17

steve smith schreef:
wjn schreef:Goed lezen / interpreteren is lastig?

Uitgesloten zijn "a. Snelheidsritten"

Met daarbij een aantal specifieke voorbeelden:
- als met het motorrijtuig wordt getraind of deelgenomen aan ritten of wedstrijden waarbij het gaat om snelheid of behendigheid
- rijden op een circuit (bijvoorbeeld Assen, Zandvoort)
- rijden op de Nurburgring


Als je dus een rijvaardigheidstraining doet op Zandvoort of Assen, is het gewoon gedekt. Dan gaat het nl. niet om de snelheid.
Idem voor Nurburgring, als je daar een rondje op wilt rijden, is dat dus gewoon gedekt.
Leuke interpretatie, maar die houdt voor de rechter natturlijk geen minuut stand.
Bij de enige andere interpretatie kun je dus CBR ook vergeten, want daar gaat het om de snelheid.

De Nurburgring is schijnbaar berucht genoeg om expliciet op te nemen in de voorwaarden, maar de kern van dit artikel is combinatie van competitie en snelheid, waarbij uiteraard het risico hoger is (dat er wat fout gaat).

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door HansD » 23 jul 2010, 13:30

Tsja vervelend als je graag naar de ring gaat maar vanuit de verzekeringsmaatschappij wel te begrijpen die uitsluiting.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31036
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door JP » 24 jul 2010, 22:50

Joop schreef:(...)
En zoals Fabian al aangaf; er zijn er ook al bij die om het veelvuldig rijden op de Ring geroyeerd zijn... Geen prettige vooruitzichten en op langere termijn zeker de doodsteek van de TF.
Ook mensen die nog nooit schade Am Ring geclaimed hebben ? Dan vind k het een nog smerigere streek, als ze via internet erachter komen dat je vaak Am Ring bent, en je er bij voorbaat dan al eruit gooien..... :roll:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Marco R. » 24 jul 2010, 23:10

Dat kan niet zomaar, daarvoor moet je bij het aanmelden al een vraag erover hebben gekregen, tenminste dat lijkt mij zo.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Macboy » 29 jul 2010, 01:10

Interessante discussie.

Verzekeraar mag natuurlijk tot op zekere hoogte zelf de voorwaarden samenstellen. Ben je het er niet mee eens, dan ga je maar ergens anders heen.

Bij twijfel zou ik zoals Allen zegt gewoon een brief sturen met verzoek uitleg over wat zij onder Nurburgring verstaan. Die brief kun je dan inderdaad later bewaren om een beroep op te doen (indien in je voordeel). Als het in je nadeel is kun je via de rechter discussiëren over de voorwaarden. Je zou mogelijk nog best wel eens kans maken omdat de voorwaarden niet duidelijk zijn.

Voor het overige is natuurlijk volkomen begrijpelijk dat een verzekeraar niet gaat betalen voor circuitgebruik. Dat een groot gedeelte van de rijders de Ring helemaal niet als circuit gebruikt is dan gewoon dikke pech.

Aan al het moois komt ooit een einde...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Knot » 29 jul 2010, 08:51

Macboy schreef: Aan al het moois komt ooit een einde...
Daarom heb ik ook nu maar de E39 M5 gekocht en doe ik het hele jaar trackdays en in augustus 2 weekenden Nordschleife, straks wordt t allemaal nog erger. :(

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Fabian » 29 jul 2010, 15:48

JP schreef:
Joop schreef:(...)
En zoals Fabian al aangaf; er zijn er ook al bij die om het veelvuldig rijden op de Ring geroyeerd zijn... Geen prettige vooruitzichten en op langere termijn zeker de doodsteek van de TF.
Ook mensen die nog nooit schade Am Ring geclaimed hebben ? Dan vind k het een nog smerigere streek, als ze via internet erachter komen dat je vaak Am Ring bent, en je er bij voorbaat dan al eruit gooien..... :roll:
Is toch echt gebeurd.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door EG » 23 aug 2010, 02:39

Wat ik mij serieus afvraag, hoe weet de verzekering dat iemand veelvuldig op de ring komt?

Kijk 1 keer toevallig op internet gezien, ok. Veelvuldig? Dan moet die verzekering moedwillig op zoek naar foto's filmpjes op internet ofzo?

Word je kenteken/naam geregistreerd bij de ring (zelf nog nooit geweest, hoop het nog te doen :-) )?

Wel BIZAR dat verzekeringen blijkbaar mensen eruit kicken als ze "vinden" dat je teveel op Ring rijd, dat is toch idioot?

Ik heb zelfs gelezen dat een schade expert van een vezekering naar foto's van de auto op het internet aan het zoeken was, gewoon om een aanleiding te vinden om die persoon te kicken, dat is toch mega bizar imbeciel idioot?

Geef dan een waarschuwing ofzo, sorry hoor, maar als mij zoeits gebeurt dan zal ik ervoor zorgen dat ze er niet zo makkelijk vanaf komen (neef is advocaat, en ja in zo een geval is zijn hulp no cure no pay). En dat laatste zullen ze wel merken dan. Wat een hufter acties zeg. Bij deze zijn een waarschuwing voor de ringers. Niets op internet zetten. Sterker nog, ik zou met een nep kenteken over de ring rijden..

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31036
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door JP » 23 aug 2010, 03:20

Vals kenteken..? Nee, da's slim......( facepalm )

Luco

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 08:10

EG schreef:Wat ik mij serieus afvraag, hoe weet de verzekering dat iemand veelvuldig op de ring komt?

Kijk 1 keer toevallig op internet gezien, ok. Veelvuldig? Dan moet die verzekering moedwillig op zoek naar foto's filmpjes op internet ofzo?

Word je kenteken/naam geregistreerd bij de ring (zelf nog nooit geweest, hoop het nog te doen :-) )?

Wel BIZAR dat verzekeringen blijkbaar mensen eruit kicken als ze "vinden" dat je teveel op Ring rijd, dat is toch idioot?

Ik heb zelfs gelezen dat een schade expert van een vezekering naar foto's van de auto op het internet aan het zoeken was, gewoon om een aanleiding te vinden om die persoon te kicken, dat is toch mega bizar imbeciel idioot?

Geef dan een waarschuwing ofzo, sorry hoor, maar als mij zoeits gebeurt dan zal ik ervoor zorgen dat ze er niet zo makkelijk vanaf komen (neef is advocaat, en ja in zo een geval is zijn hulp no cure no pay). En dat laatste zullen ze wel merken dan. Wat een hufter acties zeg. Bij deze zijn een waarschuwing voor de ringers. Niets op internet zetten. Sterker nog, ik zou met een nep kenteken over de ring rijden..
Nogmaals, een verzekering stelt de voorwaarden, ben je het er niet mee eens ga je toch weg.
Er zal bij de meeste maatschappijen ook nog wel in de polis staan dat ze bij twijfel of verdenking van blablabla zomaar iemand uit de verzekering mogen zetten, je tekent daar zelf voor.
Logisch toch dat de ring uitgesloten wordt/is.
Vind het eigenlijk veel vreemder dat het uberhaupt nog gedekt wordt.
Het is net zo een circuit als assen of zandvoort, die tolweg is gewoon een maas in de duitse wetgeving, niet meer en niet minder.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door EG » 23 aug 2010, 12:48

Luco, het vreemdste vind ik dat mensen geroyeerd!!!!!!! worden omdat ze over de Ring hebben gereden.

Wees dan zo netjes en stuur een brief met waarschuwing: "geachte Luco, wij hebben op diverse manieren geconstateerd dat u vaak over de Ring rijd. Wij vinden dit een dusdanig groot risico dat wij hebben besloten om dat niet meer te dekken. Wij verzoeken u niet meer over de Ring te rijden, als u dat toch doet loopt u het risico geroyeerd te worden.

Groeten, de verzekering.

Ik heb gewoon met verbazing en vooral woede gelezen hoe mensen gewoon zonder waarschuwing uit de verzekering gekicked worden, dat is toch verdomme niet normaal?

Die Dick van nurburgring.nl, dat is toch de Dick van hier, ik ben benieuwd hoe het is verlopen met zijn verzekering (hij is een juridische procedure gestart).

Kijk nogmaals: niet uitkeren, ok. Maar royeren? Dat laatste is gewoon de doodstraf.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Bert ///M3 » 23 aug 2010, 12:51

EG schreef:Wat ik mij serieus afvraag, hoe weet de verzekering dat iemand veelvuldig op de ring komt?

Kijk 1 keer toevallig op internet gezien, ok. Veelvuldig? Dan moet die verzekering moedwillig op zoek naar foto's filmpjes op internet ofzo?

Word je kenteken/naam geregistreerd bij de ring (zelf nog nooit geweest, hoop het nog te doen :-) )?

Wel BIZAR dat verzekeringen blijkbaar mensen eruit kicken als ze "vinden" dat je teveel op Ring rijd, dat is toch idioot?

Ik heb zelfs gelezen dat een schade expert van een vezekering naar foto's van de auto op het internet aan het zoeken was, gewoon om een aanleiding te vinden om die persoon te kicken, dat is toch mega bizar imbeciel idioot?

Geef dan een waarschuwing ofzo, sorry hoor, maar als mij zoeits gebeurt dan zal ik ervoor zorgen dat ze er niet zo makkelijk vanaf komen (neef is advocaat, en ja in zo een geval is zijn hulp no cure no pay). En dat laatste zullen ze wel merken dan. Wat een hufter acties zeg. Bij deze zijn een waarschuwing voor de ringers. Niets op internet zetten. Sterker nog, ik zou met een nep kenteken over de ring rijden..
Is op zich ook niet raar toch. Als jij een mega schade claimt en zo'n verzekeringsman kan in 5 minuten zoeken al zien dat het op de ring was dan is het mooi meegenomen.

Dit is allemaal niet nieuw, bij populaire circuitdagen bijvoorbeeld op CPZ zijn er ook vaak wel mensen van de verzekering aanwezig die kentekens opschrijven van auto's die kort gereden zijn. Het is namelijk gewoon vaak gebeurd dat zo'n auto buiten het circuit gesleept werd, tegen een vangrail gezet oid en dan claimen.

Het word nu alleen nog makkelijker voor ze met internet en fotosites.

Luco

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 12:52

EG.

Kan jij wel vinden, maar als het in de voorwaarden staat had je die beter moeten lezen.

Ik vind het ergens wel terecht ook, als je dan zo graag wil raggen, sluit er dan een verzekering voor af, nu draait een meerderheid op voor de idioterie van een enkeling.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door EG » 23 aug 2010, 13:05

Luco schreef:EG.

Kan jij wel vinden, maar als het in de voorwaarden staat had je die beter moeten lezen.

Ik vind het ergens wel terecht ook, als je dan zo graag wil raggen, sluit er dan een verzekering voor af, nu draait een meerderheid op voor de idioterie van een enkeling.
En als jij een aparte verzekering van bijv. een dag afsluit voor de Ring, dan word je niet geroyeerd ofzo?

Ik blijf bij mijn punt. En in de voorwaarden staat dat niet gedekt word, niet dat je ervoor word geroyeerd?

Luco

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 14:26

EG schreef:
Luco schreef:EG.

Kan jij wel vinden, maar als het in de voorwaarden staat had je die beter moeten lezen.

Ik vind het ergens wel terecht ook, als je dan zo graag wil raggen, sluit er dan een verzekering voor af, nu draait een meerderheid op voor de idioterie van een enkeling.
En als jij een aparte verzekering van bijv. een dag afsluit voor de Ring, dan word je niet geroyeerd ofzo?

Ik blijf bij mijn punt. En in de voorwaarden staat dat niet gedekt word, niet dat je ervoor word geroyeerd?
EG
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar.
Als er expliciet in de voorwaarden staat dat de TF op de ring is uitgesloten, mag je daar gewoon rijden, alleen ben je dan niet verzekerd en is schade voor jezelf en kan je niet geroyeerd worden.

Als er niks in de voorwaarden staat maar ze willen het niet, dan royeren ze je op basis van de algemene voorwaarden waar vast wel iets in staat waardoor ze je zomaar kunnen royeren.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 14:28

Macboy schreef:Je zou mogelijk nog best wel eens kans maken omdat de voorwaarden niet duidelijk zijn.
Dank u wel.

Ik zou me trouwens meer zorgen maken om het WA gedeelte dan je eigen (materieële) schade, en royeren omdat je een keertje op de Nurburgring rijdt lijkt me ook een broodje aap verhaal.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Downforce Hans » 23 aug 2010, 14:42

Misschien een klein beetje off topic maar in een ander draadje hadden we het over het fotograferen van ongelukken op de ring.
Een paar van die cocosmakronen vonden dat al die schades maar gewoon gefotografeerd moesten worden.
Iedereen had het "recht"om die foto`s te zien......
Nu wil ik niet gaan beweren dat door die foto`s ineens die verzekeringen huiverig gaan worden, maar het zal toch ook wel een duit in het zakje hebben gedaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 46 gasten