Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Downforce Hans » 16 jun 2010, 10:35

Je bedoeld de laatste pagina`s die zo ONDUIDELIJK waren.............. :mrgreen:

Gebruikersavatar
wim breman
Berichten: 273
Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
Locatie: Schiedam

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door wim breman » 16 jun 2010, 11:42

Goed besluit.

Zjeraaar
Berichten: 234
Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
Locatie: Midden-brabant

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Zjeraaar » 22 jul 2010, 12:26

Ik zit dit te lezen en vraag me eigenlijk enorm af waarom niet? Verzekeringskwestie`s of iets dergelijks? Kan het betreffende topic / discussie niet terug vinden :( Verzekering is eigenlijk het enige redelijke wat ik kan verzinnen.. voor de rest alleen ego gerelateerde redenen wat ik dan weer een beetje flauw vind, je crashed, je word gekiekt.. welkom to the internet ;)

Ik ben benieuwd, iemand die even kort kan ophelderen? tanx!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Mark Nauta » 22 jul 2010, 12:31

Negatieve publiciteit voor de Ring Zjeraar. We willen allemaal de Ring graag openhouden, hoe minder negatieve geluiden op internet, des te minder kunnen de groenen in Duitsland mekkeren.

Zjeraaar
Berichten: 234
Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
Locatie: Midden-brabant

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Zjeraaar » 22 jul 2010, 12:47

Oke, dat is nog niet zo gek bedacht inderdaad, bedankt voor de toelichting Mark. In dat geval heb ik niks gezegd, ik was even bang dat het was tegen gekrenkte ego`tjes, dat zou ik dan wel weer jammer gevonden hebben ;)

Er word goed nagedacht hier op DF :thumbup:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RutgerK » 22 jul 2010, 13:20

Ik snap het eigenlijk niet zo. We zijn toch niet zo naief door te denken dat als er niets over bericht wordt het allemaal niet gebeurt? Willen andersdenkende in Duitsland de Ring dicht hebben voor TF's dan gaan ze echt niet dat standpunt onderbouwen met informatie door foto's op het internet. Dan vragen ze wel ongeval statistieken bij de Ring zelf op of sturen lokale partijleden richting de Ring om te gaan kijken bij de uitgangen of stallingsplekken wat daar aan schades langskomt.

Ik ken het geval van Dick niet maar er zijn heel veel topics die consequenties kunnen hebben als verzekeringsmaatschappijen, politie, belastingdienst, RDW enz. deze actief gingen nalopen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Macboy » 27 jul 2010, 16:44

Zoek dat andere topic dan even op. Dan hoeft de discussie niet weer opgelaaid te worden !

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RobS » 03 okt 2011, 12:00

http://www.driving-fun.com/2293/home/ne ... uto's.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

:bag:

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Andre » 03 okt 2011, 12:15

Rob jij bent goed uitgeslapen vandaag!!!

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Hans » 03 okt 2011, 12:15

Ik moest ook meteen aan dit topic denken toen ik het las.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Xave30 » 03 okt 2011, 12:17

:)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Snipe » 03 okt 2011, 12:37

Ik dacht er ook aan. Het is hier een goed gebruik om ongelukken (maar ook de 'momentjes') van trackdays of TF niet te laten zien. Race-ongelukken zijn part of the game en daar doen we niet moeilijk over. Dit is duidelijk geen race-ongeluk, dus zou je dit niet moeten laten zien.

Aan de andere kant is dit niet zomaar iemand met een tegenslagje tijdens zijn trackday-hobby, dit is de Ringtaxi. Het is nieuws, je ziet het ook op sites als Bridgetogantry, Jalopnik en Autoblog. De foto die erbij staat is vrijgegeven door de politie.

Een twijfelgeval dus. Wat vinden jullie?

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door KW » 03 okt 2011, 12:37

Uiteraard moeten we meteen aan dit topic denken. Echter ligt zoals in het DF-bericht staat de oorzaak iets genuanceerder. In dit geval is redelijk aan te nemen dat de Nurburgring GmbH hier grotendeels zelf voor verantwoordelijk is. Dat maakt de zaak heel anders.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door PD power » 03 okt 2011, 13:17

Het heeft een duidelijke nieuwswaarde, dus in mijn ogen moet je dit plaatsen.

Vind zowiezo, als je er van kunt leren, of er gaat een waarschuwing vanuit, mag dit zeker geplaatst worden, maar dat is mijn mening dan.

We moeten er niet te krampachtig mee omgaan.

De toon bepaald voor mij of het een toegevoegde waarde heeft.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Erik » 03 okt 2011, 15:24

Ik kwam het vanmorgen tijdens ontbijt op pistonheads ook tegen :tooth:
Die discussie over wel en niet hebben we al gevoerd, in die context zou DF het hier niet moeten plaatsen. Maar dat er een duaal beleid bestaat is mij al langer duidelijk, nav de trackday vorig jaar met een mega momentje met die CSL, fraai opgejaagd door Dreetje, ging ook allemaal net goed, maar is natuurlijk gewoon een momentje.
Dan moet je of alles plaatsen, of niets.
Ik zeg dan alles, maar dat terzijde.

Ik vind het leermoment veel belangrijker,
Er staan filmpjes op youtube, waar het allemaal net goed gaat, ca 2 minuten voor deze klapper.
Wat mij betreft grove nalatigheid van ring gmbh, dit is zo idoot op die plek, en gezien de filmpjes her en der waarbij de heren ter plaatse ook zien dat het allemaal net goed gaat, dat het haast wel lijkt alsof ze het expres doen. Ze weten het gewoon, juist daar man !

Dat doen ze trouwens niet hoor, van dat expres, ze doen het overal zo, op de Autobahn staat ook gewoon in een blinde bocht een pijlwagen met verderop, 50m ofzo, een wagentje met twee mannen die een verbogen stukje vangrail vervangen...... dan zit je hart ook in je keel...... als je met 230kmh aangeboenderd komt.
Deutsche Ungrundlichkeit ofzo.
:strong:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door JP » 03 okt 2011, 20:53

Het gaat de laatste weken veel vaker mis op de Ring dan ooit. Misschien is Touristenfahren op de Ring wel harder geworden dan voorheen. Net zoals je ook meer racers ziet op een Trackday dan 'vroeger'.

Daar gaat het Dale van BtG ook om. De Ring moet zelf buiten het innen ook meer gaan investeren in de veiligheid waar dat kan. Het toch inzetten van Streckenposten zou ik zelf toejuichen. "Ja", zegt men dan "dan gaat de gedachten achter Touristenfahren op een mautpflichtige Landstrasse verloren". Nou, nu toch elke verzekering zich afkeert van wat er op die 20.8km gebeurt, maakt het dan wat uit?

Wat er zondag allemaal fout gegaan is, is geen ongeluk, nee nalatigheid, domheid en blunders van de vangrailschroevers. Terwijl dit toch het 'vaste' bedrijf is wat vaak op de Ring de reparaties uitvoert en dus echt wel met de gevaren bekend zou moeten zijn. Dat de GmBH zelf niet controleert of de veiligheid van de werkers als de rijders, vind ik zeer kwalijk. Zeker met de gedachte in het achterhoofd dat 24u eerder (op zaterdag dus) er nog een Streckenpost aangereden is die stond te vlaggen. Die heeft het toneel ook per heli moeten verlaten.Je zou toch moeten leren van fouten, lijkt mij.

Wel blijven ze op zondag tickets verkopen, tijdens de sluiting, maar vertellen of weten (inschatting maken) hoelang de sluiting nog duurt. Da's opeens niet mogelijk

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Fedmas » 03 okt 2011, 21:05

JP schreef:Het gaat de laatste weken veel vaker mis op de Ring dan ooit. Misschien is Touristenfahren op de Ring wel harder geworden dan voorheen. Net zoals je ook meer racers ziet op een Trackday dan 'vroeger'.

Daar gaat het Dale van BtG ook om. De Ring moet zelf buiten het innen ook meer gaan investeren in de veiligheid waar dat kan. Het toch inzetten van Streckenposten zou ik zelf toejuichen. "Ja", zegt men dan "dan gaat de gedachten achter Touristenfahren op een mautpflichtige Landstrasse verloren". Nou, nu toch elke verzekering zich afkeert van wat er op die 20.8km gebeurt, maakt het dan wat uit?

Wat er zondag allemaal fout gegaan is, is geen ongeluk, nee nalatigheid, domheid en blunders van de vangrailschroevers. Terwijl dit toch het 'vaste' bedrijf is wat vaak op de Ring de reparaties uitvoert en dus echt wel met de gevaren bekend zou moeten zijn. Dat de GmBH zelf niet controleert of de veiligheid van de werkers als de rijders, vind ik zeer kwalijk. Zeker met de gedachte in het achterhoofd dat 24u eerder (op zaterdag dus) er nog een Streckenpost aangereden is die stond te vlaggen. Die heeft het toneel ook per heli moeten verlaten.Je zou toch moeten leren van fouten, lijkt mij.

Wel blijven ze op zondag tickets verkopen, tijdens de sluiting, maar vertellen of weten (inschatting maken) hoelang de sluiting nog duurt. Da's opeens niet mogelijk
Ik kan het zelf niet beter verklaren. Er moet aan de veiligheid gewerkt worden, hoe je het ook wend of keert. Een crash op zijn tijd is echt niet te voorkomen, maar die van afgelopen zondag had zekersteweten voorkomen kunnen worden.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 21:30

Fedmas schreef:
JP schreef:Het gaat de laatste weken veel vaker mis op de Ring dan ooit. Misschien is Touristenfahren op de Ring wel harder geworden dan voorheen. Net zoals je ook meer racers ziet op een Trackday dan 'vroeger'.

Daar gaat het Dale van BtG ook om. De Ring moet zelf buiten het innen ook meer gaan investeren in de veiligheid waar dat kan. Het toch inzetten van Streckenposten zou ik zelf toejuichen. "Ja", zegt men dan "dan gaat de gedachten achter Touristenfahren op een mautpflichtige Landstrasse verloren". Nou, nu toch elke verzekering zich afkeert van wat er op die 20.8km gebeurt, maakt het dan wat uit?

Wat er zondag allemaal fout gegaan is, is geen ongeluk, nee nalatigheid, domheid en blunders van de vangrailschroevers. Terwijl dit toch het 'vaste' bedrijf is wat vaak op de Ring de reparaties uitvoert en dus echt wel met de gevaren bekend zou moeten zijn. Dat de GmBH zelf niet controleert of de veiligheid van de werkers als de rijders, vind ik zeer kwalijk. Zeker met de gedachte in het achterhoofd dat 24u eerder (op zaterdag dus) er nog een Streckenpost aangereden is die stond te vlaggen. Die heeft het toneel ook per heli moeten verlaten.Je zou toch moeten leren van fouten, lijkt mij.

Wel blijven ze op zondag tickets verkopen, tijdens de sluiting, maar vertellen of weten (inschatting maken) hoelang de sluiting nog duurt. Da's opeens niet mogelijk
Ik kan het zelf niet beter verklaren. Er moet aan de veiligheid gewerkt worden, hoe je het ook wend of keert. Een crash op zijn tijd is echt niet te voorkomen, maar die van afgelopen zondag had zekersteweten voorkomen kunnen worden.
+1

Hoe je het ook wend of keert, er was veel eerder een waarschuwing nodig.

WinstonWolff
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door WinstonWolff » 03 okt 2011, 23:59

Ik kom net terug van een dagje (maandag) Ring. Was het op maandag tot een paar jaar geleden best goed te doen qua drukte, nu was het echt een gekkenhuis. Ga voor de lol eens met je vriendin naar de Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf, en vergeleken met vandaag op de Ring zul je dat als een oase van rust ervaren. Ik heb 8 rondjes kunnen rijden, maar dat mag een wonder heten. En net als dit weekend was het weer vaak raak. :'( Officiëel was de Ring van 10.00 tot 19.00, echter per saldo is hij maar een uur of 2 á 3 open geweest.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 04 okt 2011, 00:22

Daarom zeg ik; 15 november DF trackday op de Nordschleife. Gelijkgestemden, professioneel, en als je wilt de hele dag rijden!

#einde reclame boodschap#

Maargoed afgezien daarvan, ik snap dat hele gekut met die Touristenfahrt niet meer. Complete chaos altijd uren wachten op baansluitingen, motoren en auto's die gewoon niet matchen. Ik ben er al jaren klaar mee.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door daNpy » 04 okt 2011, 12:28

WinstonWolff schreef:Ik kom net terug van een dagje (maandag) Ring. Was het op maandag tot een paar jaar geleden best goed te doen qua drukte, nu was het echt een gekkenhuis. Ga voor de lol eens met je vriendin naar de Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf, en vergeleken met vandaag op de Ring zul je dat als een oase van rust ervaren. Ik heb 8 rondjes kunnen rijden, maar dat mag een wonder heten. En net als dit weekend was het weer vaak raak. :'( Officiëel was de Ring van 10.00 tot 19.00, echter per saldo is hij maar een uur of 2 á 3 open geweest.
Het was een Duitse feestdag he...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Knot » 04 okt 2011, 12:47

RVV schreef:Maargoed afgezien daarvan, ik snap dat hele gekut met die Touristenfahrt niet meer. Complete chaos altijd uren wachten op baansluitingen, motoren en auto's die gewoon niet matchen. Ik ben er al jaren klaar mee.
Soms is het wel ff lekker hoor als je een andere heethoofd tegenkomt die een spelletje wil spelen om even mee te doen met grof afsnijden en wegdrukken, dan speelt je wagenbeheersing en baankennis wel in het voordeel om zo'n figuur terug te sturen naar zn playstation ;)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door dvh » 04 okt 2011, 12:56

Totdat je je wagen ( en jezelf ? ) aan gort rijdt en dan is het huilen. :'(

WinstonWolff
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door WinstonWolff » 04 okt 2011, 13:08

daNpy schreef:Het was een Duitse feestdag he...
Dat kan er mee te maken hebben.... Wist ik niet.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door allen » 04 okt 2011, 13:17

Knot schreef:
RVV schreef:Maargoed afgezien daarvan, ik snap dat hele gekut met die Touristenfahrt niet meer. Complete chaos altijd uren wachten op baansluitingen, motoren en auto's die gewoon niet matchen. Ik ben er al jaren klaar mee.
Soms is het wel ff lekker hoor als je een andere heethoofd tegenkomt die een spelletje wil spelen om even mee te doen met grof afsnijden en wegdrukken, dan speelt je wagenbeheersing en baankennis wel in het voordeel om zo'n figuur terug te sturen naar zn playstation ;)
Je zou in het kader van de veiligheid ook wijs kunnen besluiten om even een stapje terug te doen ipv kijken of je pikkie daadwerkelijk groter is...

Wat foto's plaatsen betreft. Of het nu de ring is, een ander circuit, een wel of niet door df georganiseerde trackday, dat moet gewoon kunnen. Ik zie niet goed waarom vanalles in de doofpot moet. Heb je je verzekering goed geregeld dan is er niets aan de hand, was dat niet zo, had je het vantevoren kunnen bedenken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 27 gasten