Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
WinstonWolff
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door WinstonWolff » 04 okt 2011, 13:30

Snipe schreef:Een twijfelgeval dus. Wat vinden jullie?
Persoonlijk ben ik het wel met Allen eens. Heel YouTube staat vol met crashes op de Ring, en dan zou DF geen foto's van ongelukken meer op de site willen hebben omdat het te veel negatieve publiciteit voor de Ring genereert, waardoor wij op een gegeven ogenblik onze hobby niet meer zouden kunnen uitoefenen? Laten we elkaar niet voor de gek houden. Begrijp me niet verkeerd: ik zal niet degene zijn die allerlei spectaculaire crash foto's gaat plaatsen. Voor de echte petrolhead zijn die toch niet interessant, de echte petrolhead is gefascineerd door het unieke karakter van de Nürburgring Nordschleife. Maar als ik de situatie zo gisteren eens bekeek (duizenden bezoekers, vele crashes waardoor de baan amper vrij was gegeven of al weer dicht moest wegens de volgende crash), dan zijn de dagen van de Touristenfahrten toch al geteld. Het is maar een klein stukje asfalt en als de hele wereld daar snelle rondjes wil rijden, wordt het een zooitje.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RutgerK » 04 okt 2011, 22:32

allen schreef:Wat foto's plaatsen betreft. Of het nu de ring is, een ander circuit, een wel of niet door df georganiseerde trackday, dat moet gewoon kunnen. Ik zie niet goed waarom vanalles in de doofpot moet. Heb je je verzekering goed geregeld dan is er niets aan de hand, was dat niet zo, had je het vantevoren kunnen bedenken.
Ik vind ook dat er een reëel beeld moet zijn van het rijden op een circuit. Bericht je niet over de keerzijden dan denk straks iedereen dat het rijden op de Ring of een circuit zonder gevaren is.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Andre » 05 okt 2011, 11:24

Kennis van mij was op de ring eraf gestuitert.

7000 euro vangrail kosten. De verzekering betaalde dat niet.

just ter info.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Knot » 05 okt 2011, 11:39

En dan komt schade aan je auto er nog eens bij!

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Marius » 05 okt 2011, 12:02

RVV schreef:Daarom zeg ik; 15 november DF trackday op de Nordschleife. Gelijkgestemden, professioneel, en als je wilt de hele dag rijden!

#einde reclame boodschap#

Maargoed afgezien daarvan, ik snap dat hele gekut met die Touristenfahrt niet meer. Complete chaos altijd uren wachten op baansluitingen, motoren en auto's die gewoon niet matchen. Ik ben er al jaren klaar mee.
Dat valt echt wel reuze mee als je gewoon een rustige dag uitzoekt, helemaal in het voor of najaar. Zoveel dagen alweer dit jaar daar gereden dat het prima te doen was. Volgens mij kom jij ook al een tijdje op de ring rico en weet je ook wel dat dat best meevalt.

Het valt me verder op dat dit ongeluk helemaal 'hot' is omdat de ringtaxi erbij betrokken is. Het lijkt soms wel of mensen afgunstig zijn richting de ringtaxi, terwijl het net zo goed in dit geval een andere auto had kunnen zijn.

Verder vraag ik me af of er dan dit jaar, wanneer het zou regenen net als vorig jaar tijdens de DF trackday en er weer een paar mensen hun auto in de vangrail parkeren ook complete artikelen aan gewijd gaan worden. Dont think so.

Jongens, get real, hype zulke ongelukken gewoon niet zo. Tuurlijk is dit een dom ongeluk geweest, maar niet meer dan dat. Gebeurt op de autobahn ook.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Snipe » 05 okt 2011, 12:33

Marius schreef:Het valt me verder op dat dit ongeluk helemaal 'hot' is omdat de ringtaxi erbij betrokken is. Het lijkt soms wel of mensen afgunstig zijn richting de ringtaxi, terwijl het net zo goed in dit geval een andere auto had kunnen zijn.

Verder vraag ik me af of er dan dit jaar, wanneer het zou regenen net als vorig jaar tijdens de DF trackday en er weer een paar mensen hun auto in de vangrail parkeren ook complete artikelen aan gewijd gaan worden. Dont think so.

Jongens, get real, hype zulke ongelukken gewoon niet zo. Tuurlijk is dit een dom ongeluk geweest, maar niet meer dan dat. Gebeurt op de autobahn ook.
Je ziet dat dit ongeluk op veel sites het gesprek van de dag is. Niet alleen op DF, maar ook op bijvoorbeeld PistonHeads of Jalopnik. Ik zou bijna zeggen: 'zelfs op DF' heeft het aandacht gekregen, want op de frontpage schrijven we vrijwel nooit over crashes. Die ongelukken zijn immers niet de reden waarom we circuits en auto's leuk vinden en als het daarom draaide hadden we de site wel Sensation Fun genoemd.

Wat dit ongeluk anders maakt dan andere crashes is in mijn ogen dat dat de Ringtaxi erbij betrokken is, maar ook dat het een dom ongeluk is. Met stralend weer op een zondag even de baan repareren tijdens Touristenfahrten? Een kind kan aanvoelen dat dat onverstandig is op zo'n drukke dag. Een Baustelle na een blinde bocht zonder duidelijke waarschuwing vooraf? En hoeveel zou het hebben gescheeld als er voor die bocht een waarschuwingsbord had gestaan of een marshall met een gele of rode vlag? Als zelfs de professionele coureurs van de Ringtaxi verrast worden door de situatie, kun je er toch wel vanuit gaan dat hier iets niet op de beste manier is uitgevoerd.
Risico's horen bij autosport, maar dit geeft de indruk dat het wel heel eenvoudig te voorkomen was geweest. Dat lijkt me extra zuur voor die ene Fahrer die 'schwer verletzt' werd afgevoerd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Knot » 05 okt 2011, 13:03

Ik vind wel dat het een ringtaxi eigenlijk niet mag gebeuren, zoveel ervaring en een reputatie hoog te houden. Die moeten al geinformeerd zijn waar precies al het onderhoud plaats gaat vinden etc.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Richardt. » 05 okt 2011, 13:05

De berijder van de Ring taxi valt niet zoveel te verwijten lijkt mij. Als je volle polle door een blinde bocht gaat en vlak daarna staat het stil, dan kun je nog zo bekend zijn daar en nog zo goed kunnen rijden. Dan is het gewoon proberen om de schade te beperken.

Niet alleen de Ring taxi hoort geinformeerd te zijn, maar elke rijder die de baan op gaat hoort dat dan te weten. Ze hadden het gewoon veel eerder en overzichtelijker aan moeten geven of misschien het onderhoud op een gunstiger tijdstip moeten doen.

Maargoed, shit happens. Weer enorm veel publiciteit wat de Ring vast geen goed doet. Jammer...

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Marius » 05 okt 2011, 13:07

Tja, een groot deel van de ongelukken op de ring heeft een domme oorzaak. Vloeistoflekkages door slecht onderhoud, te weinig baankennis en niet op het waarschuwingsbord kijken, auto of motor algeheel in slechte staat, te hard rijden voor de gegeven situatie, etc etc en in dit geval dus een slecht aangegeven werk aan de wegsituatie. Zoals ik een tijd terug reeds eerder eens schreef moet je, als je op de ring rijdt, beseffen dat je geconfronteerd kan worden met een onverwachte situatie. Of je dat risico wenst te nemen, beslis je als je door de slagboom rijdt. Besef je dat niet, dan moet je daar niet gaan rijden.
Instappen bij of het besturen van een ringtaxi maakt daar niets anders aan; als er iets duidelijk wordt uit dit ongeluk is is dat daar ook maar gewoon iemand achter het stuur zit die niet helderziend is, net als jij en ik.
Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk ook er voor ben om eea zo veilig te laten verlopen. Maar 'we' /mensen maken nu eenmaal fouten.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 05 okt 2011, 14:29

Marius ik kom al een lange tijd niet meer op de ring TF rijden. De laatste 4 keer meer dicht dan open. Ik moet bijna 500 km rijden om er te komen. De ergenis om niet te kunnen rijden is voor mij te groot. Vind het uiteraard nog altijd de mooiste plek op aarde voor autoliefhebbers.

Even over de reparatie. Waarom op zondag? Vind het allemaal erg verwijtbaat gedrag van die mensen. Gewoon een wonder dat er geen doden zijn gevallen.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Fabian » 05 okt 2011, 15:13

Marius schreef:Tja, een groot deel van de ongelukken op de ring heeft een domme oorzaak. Vloeistoflekkages door slecht onderhoud, te weinig baankennis en niet op het waarschuwingsbord kijken, auto of motor algeheel in slechte staat, te hard rijden voor de gegeven situatie, etc etc en in dit geval dus een slecht aangegeven werk aan de wegsituatie. Zoals ik een tijd terug reeds eerder eens schreef moet je, als je op de ring rijdt, beseffen dat je geconfronteerd kan worden met een onverwachte situatie. Of je dat risico wenst te nemen, beslis je als je door de slagboom rijdt. Besef je dat niet, dan moet je daar niet gaan rijden.
Instappen bij of het besturen van een ringtaxi maakt daar niets anders aan; als er iets duidelijk wordt uit dit ongeluk is is dat daar ook maar gewoon iemand achter het stuur zit die niet helderziend is, net als jij en ik.
Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk ook er voor ben om eea zo veilig te laten verlopen. Maar 'we' /mensen maken nu eenmaal fouten.

wederom + 1 Marius!

reparatie is nog nooit een probleem geweest, ook niet op zondag. Als de reparatie niet wordt gedaan wordt de baan vaak gesloten. Dat willen we niet toch, we willen rijden! Dus repareren met een goede afzetting, dat is in mijn tijd nog nooit een probleem geweest, op welke feestdag dan ook.

Deze afzetting is gewoon zeer ongelukkig, is niet over nagedacht.

Als ik moest vlaggen etc dan verplaatste ik mij altijd zo maximaal mogelijk in de aankomende rijders. Hoe staat de zon, waar is het kijkpunt van de rijder, hoe glooit de baan (hoe reageert de auto/motor als er geremd moet worden) etc etc etc. Hier is nergens rekening mee gehouden helaas.

Je kunt de RIngtaxi niets verwijten, de eerst volgende snelle auto was er ook achterin gereden. Punt uit.

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Remmie » 05 okt 2011, 15:46

Wat Fabian zegt helemaal mee eens. Vaak genoeg dat er op zaterdag VLN gereden wordt en de vangrail op meerdere plekken gerepareerd moet worden. Dit gebeurd dan op Zondag.
Zondag is de Ring dan toch open voor TF. Staat meestal goed aangegeven bij de hoofdingang.
Top dat het gerepareerd wordt, ze hadden er ook voor kunnen kiezen om de baan dicht te gooien want je wilt niet het risico lopen dat er iemand precies de baan afgaat waar geen vangrail meer staat.
Even van het gas af en daarna gewoon weer genieten.

Zo ook met ongelukken. 2 jaar geleden om de haverklap heel de Ring dicht als er een kleine schade was.
Vorig jaar gewoon mensen de baan op laten gaan, met vermelding van ongeluk op het bord bij de ingang.
Meer rijtijd voor iedereen. Dag was niet gelijk verprutst. (tenzij ambulance erbij moest komen, dan ging ie echt dicht maar dat lijkt me logisch)

Hier is gewoon niet nagedacht over waar te waarschuwen ter plekke op de baan en dat heeft helaas dit zeer vervelende ongeluk veroorzaakt.

Dat ze de vangrail zo snel mogelijk weer herstellen vind ik niet meer dan goede zaak.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 05 okt 2011, 15:49

Dat er niet na sluitingstijd wordt gerepareerd is louter een economische keuze.

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Remmie » 05 okt 2011, 16:11

Rico,

Maar dan hoeven de reparaties nog geen probleem te vormen anders dan even van het gas af te moeten.
Wat je toch ook moet als er een langzamer persoon voor je een bocht in duikt of als er een ongeluk gebeurd is.

Wil je volgas kunnen planken dan gewoon trackday doen :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 05 okt 2011, 21:02

Dat het nooit fout is gegaan vind ik geen valide reden. Dat het geen trackday is maar een TF al helemaal niet. Even van het gas gaan in secties waar je dik boven de 200 kan rijden..

Dat stuk waar ze repareren is gewoon pedal to the metal. Zelfs met tijdige waarschuwing gekkenwerk.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Joop » 05 okt 2011, 21:03

Helemaal eens met Fabian en Marius.

Gebruikersavatar
Jan-Sietze
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 mar 2011, 20:49
Locatie: Wirdum
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Jan-Sietze » 05 okt 2011, 22:26

RVV schreef:Dat er niet na sluitingstijd wordt gerepareerd is louter een economische keuze.
Dat die baanwerkers uberhoubt onder deze omstandigheden willen werken !
Ik mag aannemen dat zij de werkzaamheden ook evalueren...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door JP » 05 okt 2011, 22:28

Het is net als op de gewone weg (oh ja, dat is de Nordschleife ook...een beetje) Daar repareren de Duitsers ook meteen schades aan vangrail ed.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Paskal » 05 okt 2011, 23:42

RVV schreef:Dat er niet na sluitingstijd wordt gerepareerd is louter een economische keuze.
Niet eens........ Veruit het grootste deel van de vangrailreparaties vindt na sluitingstijd plaats. Da's maar goed ook, anders stonden er ieder weekend op meerdere plekken reparatieploegen. Zodra de vangrail echter dermate fors beschadigd is, dat het effect van de vangrail verloren gaat bij een volgende impact wordt ervoor gekozen om de vangrail te reparen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 06 okt 2011, 00:17

Even voor de goede orde; specifiek deze gebeurtenis. Men trekt de conclussie dat de vangrail zodanig beschadigd is dat het absoluut noodzakelijk is om hem op dat moment te vervangen. Omdat er sprake is van een gevaarlijke situatie. Is het dan logisch dat er op dat moment een levensgevaarlijke situatie wordt gecreeerd door op deze manier te werk te gaan? Dat komt over als de put dempen voordat het kalf verdronken is maar ondertussen wel een hele kudde kalveren langs laten denderen tijdens het dempen.

Dit gedrag en beleid van de ring staat toch volledig los van de voorliefde om op de ring te rijden? Ik snap het goedpraten gewoon niet. Het rijden tijdens een TF is behalve de voordelen die een trackday bied niet anders dan tijdens een trackday. 90% van de TF rijders gaan er gewoon serieus voor zitten. Dat men uberhaupt mensen zo gek krijgt om vangrails te gaan repareren als er -tig met verstand op nul mongolen aan komen boenderen. En als ze het al doen dan dient er gewoon een kilometer van te voren dit te worden aangeven, met snelheidsbeperkingen. Een kilometer stelt overigens al niet zoveel voor op de ring. We zijn allemaal ringliefhebbers, maar mij maakt de ringliefde me niet blind.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door KW » 06 okt 2011, 02:05

Marius schreef:Het valt me verder op dat dit ongeluk helemaal 'hot' is omdat de ringtaxi erbij betrokken is. Het lijkt soms wel of mensen afgunstig zijn richting de ringtaxi, terwijl het net zo goed in dit geval een andere auto had kunnen zijn.
Onzin. Dat de Ringtaxi erbij betrokken was is op zich wel bijzonder, maar maakt dit geen wereldnieuws. Het probleem is puur alleen die Baustelle! Ook zonder Ringtaxi wordt dat wereldnieuws, omdat het van de GmbH een bewuste keuze is om op dat moment op die plaats een stom stuk vangrail te gaan vervangen, zonder dit op een juiste plek ver genoeg van te voren aan te geven! Vanaf Bergwerk hadden er al borden en lampen in de berm moeten staan, voor Bergwerk moet er immers toch al flink afgeremd worden.

Marius schreef:Jongens, get real, hype zulke ongelukken gewoon niet zo. Tuurlijk is dit een dom ongeluk geweest, maar niet meer dan dat. Gebeurt op de autobahn ook.
Nog meer onzin. Ik heb idd wel es Baustelle tijdens TF gezien, maar zoiets achterlijks als dit heb ik zelf niet meegemaakt en zelfs nooit eerder over gelezen. Dit is gewoon te zot voor woorden. Ga dat nondeju niet goedpraten! Dit is niet minder dan een MEGA FAIL van de GmbH. En daarom mag dat wereldnieuws worden.

Knot schreef:Ik vind wel dat het een ringtaxi eigenlijk niet mag gebeuren, zoveel ervaring en een reputatie hoog te houden. Die moeten al geinformeerd zijn waar precies al het onderhoud plaats gaat vinden etc.
Klopt, maar de Ringtaxi was niet de oorzaak van het ongeluk! Het was namelijk al een puinhoop voordat de Ringtaxi er aan kwam. En zelfs al is de Ringtaxi-bestuurder geinformeerd, het stond al ruim voor de Baustelle helemaal stil, precies na een blinde bocht, en dan kun je nog zo goed geinformeerd zijn, daar kun je gewoon niet op tijd op reageren!

Marius schreef:Tja, een groot deel van de ongelukken op de ring heeft een domme oorzaak. Vloeistoflekkages door slecht onderhoud, te weinig baankennis en niet op het waarschuwingsbord kijken, auto of motor algeheel in slechte staat, te hard rijden voor de gegeven situatie, etc etc en in dit geval dus een slecht aangegeven werk aan de wegsituatie.
Onzin, alles wat je opnoemt gaat onbewust of per ongeluk, maar een Baustelle opzetten op het drukste moment van de dag is een bewuste keuze. Daar zit het grote verschil.

Marius schreef:Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk ook er voor ben om eea zo veilig te laten verlopen. Maar 'we' /mensen maken nu eenmaal fouten.
In dit geval dus de GmbH, en juist omdat HUN deze mega fout gemaakt hebben maakt het zo onvergeeflijk!

Fabian schreef:reparatie is nog nooit een probleem geweest, ook niet op zondag.
Ligt aan tijdstip vd dag, en vooral locatie op de baan, of het wel of geen probleem is.
Fabian schreef:Deze afzetting is gewoon zeer ongelukkig, is niet over nagedacht.

Als ik moest vlaggen etc dan verplaatste ik mij altijd zo maximaal mogelijk in de aankomende rijders. Hoe staat de zon, waar is het kijkpunt van de rijder, hoe glooit de baan (hoe reageert de auto/motor als er geremd moet worden) etc etc etc. Hier is nergens rekening mee gehouden helaas.
Precies, hier is niet over nagedacht vergeleken eerdere reparaties terwijl de baan gewoon open is. Op zo'n locatie als Kesselchen is het imo zelfs met tijdige waarschuwing (bij Bergwerk dus) not-done om reparaties op zo'n druk moment van de dag te doen, op een tijdstip dat je recht tegen de zon in kijkt. En als dat toch zo belangrijk is sluit die baan verdomme dan. Dit is bewust en moedwillig vragen om ernstige ongelukken. Wat dus ook gebeurd is. Onvergeeflijk.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Marius » 06 okt 2011, 10:06

Schijnbaar hebben ik en andere de indruk gewekt dat we het gebeurde goed willen praten. Als we dan elkaars mening af gaan doen met 'onzin', dan is dat natuurlijk, als men goed leest, helemaal onzin.

Waar het om gaat is dat er nogal wat mensen zijn, waaronder ik, die zich verbazen over het feit dat er een zeer grote groep mensen nogal veel media aandacht generen (en daarmee hun eigen TF-glazen ingooien, behalve die van trackday organisatoren) over een onverwachte (inderdaad domme door de gmbh gecreerde) situatie die zich op ring voorgedaan heeft welke een mild ongeluk veroorzaakt heeft (wat blikschade, maar verder geen doden). Wanneer je reeds een aantal maal wat ernstigere ongelukken hebt meegemaakt op de ring bestempel je dit als een dom ongeluk wat inderdaad voorkomen had kunnen worden, niet meer dan dat.
Als je je echter zo verbaast bent over de (nogmaals: inderdaad domme door de gmbh gecreerde) onverwachte situatie en het daaruit volgende ongeluk, dan vraag ik me af of je uberhaupt wel beseft waar je mee bezig bent en welke risico's je loopt als je op de ring rijdt met de toegestane snelheden. Wellicht rijdt men dan de volgende keer wat langzamer en duikt niet meer volle polle bovenop de bumper van een ander bochten in; dat laatste is nogal eens te zien in sommige bejubelde filmpjes, ook hier op DF.
Kortom, eea staat gewoon niet verhouding (het ongeluk, de ophef, de ring-ervaring van deze en gene) en dat doet bij sommigen de wenkbrauwen fronsen over de berichtgeving her en der.

Dat het puur een economische kwestie zou zijn om de ring op zondag te repareren is natuurlijk onzin; manuren op zondag zijn naaar mijn weten op zondag nog steeds duurder dan op maandagochtend.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Snipe » 06 okt 2011, 10:26

Marius schreef:Waar het om gaat is dat er nogal wat mensen zijn, waaronder ik, die zich verbazen over het feit dat er een zeer grote groep mensen nogal veel media aandacht generen (en daarmee hun eigen TF-glazen ingooien, behalve die van trackday organisatoren) over een onverwachte (inderdaad domme door de gmbh gecreerde) situatie die zich op ring voorgedaan heeft welke een mild ongeluk veroorzaakt heeft (wat blikschade, maar verder geen doden). Wanneer je reeds een aantal maal wat ernstigere ongelukken hebt meegemaakt op de ring bestempel je dit als een dom ongeluk wat inderdaad voorkomen had kunnen worden, niet meer dan dat.
Volgens het politierapport was er iemand 'schwer verletzt'. Maar dat maakt verder niet uit, daar gaat het niet om. Door de aandacht voor dit soort ongelukken kunnen de Touristenfahrten inderdaad onder druk komen te staan. Wat je dan natuurlijk hoopt, is dat de organisatoren dat proberen te voorkomen door er alles aan doen om de TF zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Dus als er dan op zo'n dag werkzaamheden zijn, hoop je dat ze daar zo goed mogelijk voor waarschuwen. En als er dan toch iets misgaat, hoop je dat ze dáár voor waarschuwen. Denk je dat die Ringtaxi ook nog achterop dat ongeluk geklapt was als er voor de bocht een marshall met een gele of rode vlag had gestaan?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 06 okt 2011, 10:51

(en daarmee hun eigen TF-glazen ingooien, behalve die van trackday organisatoren)
Deze opmerking triggert me :wink: Waarschijnlijk omdat we zelf ook tot die laatste catagorie behoren.

Maar een andere blik op de TF. Waarom zou je überhaupt TF willen rijden? Behalve het laagdrempelige karakter wat eerder tegen als mee werkt zie ik eigenlijk geen voordelen van een TF. Gewoon even wat punten:

1-Verzekerings aansprakelijkheid is niet duidelijk, heel veel gedoe er om heen. Vooral bij schades aan anderen waar je aansprakelijk voor kan worden gehouden, maar waarbij je verzekeraar niet thuis geeft.
2-Veel te grote verschillen tussen langzaam, snel en echt snel verkeer.
3-Motoren en auto's hebben veel last van elkaar. Goed beschouwd ook complete waanzin om tussen door elkaar heen te willen rijden.
4-TF betekent ook echte toeristen op de baan, die lekker met sightseeing bezig zijn.
5-Op drukke dagen, veel te druk, je komt weinig aan rijden toe vanwege de vele baansluitingen. En waarom zijn er zoveel baansluitingen? Zie punt 2,3 en 4.
-Prijzen zijn per ronde in verhouding heel erg hoog. Zelfs meerdere rondenkaarten gaat het heel hard met de prijzen. Gevolg is dat men zoveel mogelijk uit een rondje wilt halen. Eerder mes tussen de tandensituaties. Ergenis aan langzame deelnemers die je duur betaalde kaartje in de weg zitten. Ook weer grotere kans op ongelukken.
6-werkzaamheden verhaal aan de vangrail ed (zie deze disscussie)
7- vul maar in...
8- vul maar in...

TF is toch alleen nog maar een stukje emotie, rationeel kun je toch geen enkele reden bedenken waarom je überhaupt er nog aan wilt meedoen? Ja zoals ik al eerder schreef het laagdrempelige karakter en er terecht kunnen wanneer er TF is.

Trackdays zijn niet heilig, ook daar is genoeg discussie over, ook binnen DF en de dagen van DF, maar er zijn wel een aantal voordelen. Het grootste voordeel is dat je gewoon alleen maar auto's op de baan hebt en je maximaal "rijrendement" uit zo'n dag kan halen.

Als de TF ophoudt te bestaan is het niet zo dat de Nordschleife ophoudt te bestaan. Ja de laagdrempeligheid verdwijnt, maar dan filter je er ook de avonturiers, toeristen en stuntpiloten (vaders die volgas met kids in een kinderstoeltje knallen) er uit. Relatief meer veiligheid, minder ergenis en het allerbelangrijkste je kunt met meer ontspanning rijden.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door allen » 06 okt 2011, 11:06

Sorry Rico, maar nu begin je toch wel een beetje te erg als Df Trackday promotieman te klinken. Hoeveel kost 1 trackdaydagje op Df en voor hoeveel uur is dat? Hoeveel kost een jaarkaart?
Ik heb niet zoveel met de Ring. Leuk om er zo nu en dan 1 of 2 rondjes te rijden. Daarna ga ik liever in de omgeving toeren. Als ik 3 rondjes in een jaar doe, is het uitzonderlijk veel.
Het is dus maar hoe vaak je heen wilt en hoeveel rondjes je wilt rijden. Voor iemand die bijna ieder weekend op de ring is, is zo'n df trackday gewoon achterlijk duur. Voor iemand als ik ook. Dat snap jezelf hopelijk ook wel.
Dat geldgedeelte moet je gewoon helemaal skippen in de discussie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten